План тематичного дня для 1 класу

Про матеріал
Тематичний день "Ой ти, зимонько-зима". Ранкова зустріч, урок навчання грамоти, математика, мистецтво.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

на тему «План тематичного дня»

у 1 класі

 

 

 

 

 

                                            Бабенко Вікторія Богданівна,

                                            вчитель початкових класів

                                            Білицького ліцею №1 Білицької селищної ради

Вступ

     Ідея інтеграції в освіті є значним здобутком дидактики, оскільки за умови її успішного методичного впровадження реалізується мета якісної освіти. Тому інтеграція як вимога об’єднання у ціле компонентів об’єктів навчання є необхідним дидактичним засобом, за допомогою якого уможливлюється створення в учнів цілісного уявлення про об’єкт, що вивчається, формується між предметна компетентність.

             Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно,системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування.

Мета тематичного дня:

  • створити сприятливе психодидактичне, гігієнічне середовище уроку й мотиваційне забезпечення навчального процесу протягом усього тематичного дня;
  • формувати в учнів готовність до діалогу, спілкування з однолітками в навчальних ситуаціях, набуття ними досвіду навчальної взаємодії;
  • створити умови для здобуття учнями знань; розвивати зорову та слухову увагу, пам’ять, мислення, уяву; уміння аналізувати, робити висновки; уміння працювати самостійно (організація пізнавальної діяльності);
  • розвивати пам'ять,інтерес до мовних явищ; стимулювати учнів до запам’ятовування і відтворення матеріалу;
  •  виховувати культуру міжособистісного спілкування;
  • розвивати спостережливість, допитливість, логічне та креативне мислення;
  • виховувати інтерес до навчання грамоти, занять з математики, пізнання нового.

Очікувані результати:

В кінці дня учень:

- вдосконалить обчислювальні навички;

- навчиться писати велику букву «зе», вдосконалить вміння виконувати     звуковий аналіз;

- набуде нових знань про зиму та про зимові місяці, дізнається нове про

  сніг;   

- збагатить словниковий запас новими знаннями і термінами;

- познайомиться з технікою витинанки.

 

Тема. Ой ти, зимонько-зима

                                            Хід занять протягом дня

І. Створення сприятливої атмосфери.

1. Технологія «Передбачення»

Сьогодні до нашого класу доставили телеграму.

«Любі першокласники! З нетерпінням чекаю зустрічі з вами

Біла, гарна, чарівна,

Мов Снігуронька, вона.

Землю прикрашає, сріблом засипає.

Все навколо – наче рай!

Нумо! Хто я, відгадай!»    (зима)

2. Привітання

На вулиці холодно, а нас буде тепло і затишно. Бо ми зараз привітаємося

теплими словами, зігріваючи долоньки свого товариша.

Раз – зима прийшла.

Два – снігу принесла.

Три – вітання прийми

І сусіда обійми.

Ким ви уявляєте зиму?

Одні уявляють її старою бабусею, інші – холодною красунею. Я ж пропоную вам розглянути картини відомої англійської художниці Жозефіни Волл. Вона працює у стилі фентезі. Своїх персонажів Жозефіна створює за допомогою яскравих фарб у синіх, жовтих, бузкових відтінках.

(Демонстрація картин)

Картины Жозефины Уолл (Josephine Wall) (316 работ)

Ким зобразила художниця зиму?

Яка вона – добра чи зла?

Як іще можна назвати зиму? Доберіть їй красиве ім’я.

ІІ. Ознайомлення учнів із цілями та метою дня.

Звучить пісня «Зимонька-зима»

Створення колективної карти знань «Зима»

ІІІ. Навчання грамоти

1. Виділення звука [з] зі слова «зима».

Який це звук? Як позначається?

2. Гра «Впіймай звук»

Визначити місце звука [з] в словах.

Мороз, завірюха, заметіль, морозець, приморозок.

3. Робота в групах. Гра «Дослідники».

Кожна група отримує картку із рукописною великою буквою «зе». Дослідити, із скількох елементів складається буква.

4. Письмо букви в повітрі.

5. Письмо букви на манній крупі.

Зима приготувала для вас цікаву гру «Сніжок». На партах у вас коробочки із неймовірним сніжком. Пальчиками на ньому напишіть букву «зе».

6. Письмо букви в зошиті та з’єднань із нею.

7. Руханка «Білий сніг».

Білий сніг, білий сніг

Заміта стежинки (колові рухи руками)

Цілий день, цілий день

Падають сніжинки (нахили тулуба)

Вітерець-жартівник (повороти навколо себе)

Віхолу здіймає.

А мороз-чарівник (підстрибування)

З діточками грає.

8. Робота в групах.

Скласти речення зі словом «зима».

9. Гра «Віднови слово».

Моро…иво, …мер…, …имно, моро…но, …имонька.

10. Звуковий аналіз слова (одного на вибір) самостійно. Викласти на парті.

11. Гімнастика для очей.

Малюємо очима сніговика, сніжинку.

IV. Математика

1. Віршовані задачі.

Мчать на санчатах

Четверо малят.

Троє з них – дівчата.

Скільки тут хлоп’ят?

 

Змерзли троє поросят,

Зіщулилися і тремтять.

Щоб їх відігріти,

Скільки валянок треба купити?

 

На зиму матуся-лисиця

Сплела для діток рукавиці.

Кожна маленька лисичка

Отримала дві рукавички.

Скільки всього рукавичок,

Якщо у мами 5 доньок-лисичок?

 

Мерзнуть двоє цуценят,

Змерзли лапки, аж тремтять.

Як же нам їх відігріти?

Скільки чобітків купити?

2. Робота в групах.

У чарівній торбинці є для вас завдання від Зими. (У конвертах). Вам потрібно відновити числа у засніжених віконцях.

доданок

6

3

 

доданок

 

5

4

сума

9

 

7

зменшуване

10

9

 

від’ємник

2

 

2

різниця

 

6

4

3. Робота в парі. Гра «Шифрувальник».

Обчислити приклади та розшифрувати слово.

10 – 1       9 – 4        7 + 2        6 + 2        2 + 4         8 – 1           6 + 4           7 – 3

9 = н        5 = і       8 = и       6 = ж       7 = с        10 = к        4 = а

4. Зима напускає холоду, кожна тваринка намагається заховатися у свою домівку, щоб перезимувати. От і мишенята сховалися у теплих нірках, їм там весело і затишно, є що їсти. Допоможіть їм визначити, чи отримає кожне мишеня зернину?

Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок мишенятка"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"Результат пошуку зображень за запитом малюнок насінинки"

5. Руханка «Білий сніг».

Білий сніг, білий сніг

Заміта стежинки (колові рухи руками)

Цілий день, цілий день

Падають сніжинки (нахили тулуба)

Вітерець-жартівник (повороти навколо себе)

Віхолу здіймає.

А мороз-чарівник (підстрибування)

З діточками грає.

6. Математична розмальовка «Сніговик».

V. Я досліджую світ

1. Спостереження за змінами в природі з приходом зими.

2. Робота в групах.

Одні учні доводять, чому добре, що прийшла зима, інші – навпаки, чому

погано.

3. Складання сенкану зі словом «зима».

4. Руханка «У володарки зими».

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!».

Січень просить: «Присідай!».

Встали-сіли, встали-сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий потім нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

5. Розповідь про місяці.

Наша гостя Зима має синів.

Місяць землю грудить

І хату дуже студить.    (грудень)

Зиму розпочинає грудень. Місяць отримав назву від слова груддя або

грудки. Після осінніх дощів розтоптані возами дороги замерзали. Їздити

такими дорогами дуже важко – заважали грудки. 22 грудня – день

зимового сонцестояння: найдовша ніч і найкоротший день.

Новий рік розпочинає,

Зі святами привітає.

Щедрувати діток водить,

Круг ялинки хороводить.       (січень)

Січень – другий місяць зими. Грудень рік закінчує, а січень починає.

Кажуть: «Січень – снігом січе». Отже, припустили, що так місяць і отримав

свою назву.

Із морозом бешкетує,

Сніговіями лютує,

Бо, напевно, добре знає,

Що зима уже минає.      (лютий)

Свій лютий характер зима виявляє саме в цьому місяці. Зима лютує. Дмуть

холодні вітри, налітають віхоли, дошкуляє мороз. Але сонце повертається

в бік весни.

6. Перегляд відео «Факти про сніжинки. Цікавинки від школярки Валерії.

Про сніг».

VІ.  Мистецтво

1. Розучування пісні «Зимонька-зима», що лунала на початку дня.

2. Створення колективної роботи «Зимове дерево із сніжинок».

Сніжинки виготовляємо у техніці витинанки.

VІІ.  Підсумок дня

  1. Доповнення карти знань.
  2. Вправа «Рожевий олівець»

Тези:

• Сьогодні я дізнався...

• Сьогодні я зрозумів...

• Сьогодні я відчуваю...

• Сьогодні мені цікаво…

Висновки

 Отже, вивчаючи тему «Зима» протягом дня, діти матимуть:

• більш глибоке розуміння теми, завдяки її дослідженню через кілька точок  зору;

• краще усвідомлення комплексного підходу, через який предмети, навички, ідеї та різні точки зору пов’язані з реальним світом;

• вдосконалення навичок системного мислення.

          Вміння бачити взаємозв'язки всіх аспектів життя зрештою стане звичкою, яка буде допомагати учням протягом усього їхнього життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Список використаних джерел

Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87;

Нова українська школа: порадник для вчителя/ за аг. ред. Н. М. Бібік. – Київ: Літера ЛТД, 2018.- 160 с.;

Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1 – 2 класи.- Київ: ТД «Освіта – центр+», 2018.- 240 с.;

http://nevsepic.com.ua/art-i-risovanaya-grafika/2698-kartiny-zhozefiny-uoll-josephine-wall-316-rabot.html;

https://pustunchik.ua/ua/online-school/literature/ukrainian/zymovi-zagadky-dlia-ditei;

http://razmolyovki.raskraski.link/poisk-%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%B0/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8.html;

https://www.youtube.com/watch?v=nElcQeUmsT8;

https://www.youtube.com/watch?v=tlgSW_jlxBM.

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку