План уроку на тему «Дерева, кущі та трав'янисті рослини».

Про матеріал
Тема: Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Мета. Навчити учнів розрізняти дерева, кущі трав’янисті рослини; ознайомити з деякими їх видами; розвивати вміння виділяти спільні та відмінні ознаки будови дерев; кущів та трав’янистих рослин; розпізнавати рослини в природі; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Мета:

-навчальна: навчити учнів розрізняти дерева, кущі трав’янисті рослини; ознайомити з деякими їх видами;

-корекційно-розвиваюча: розвивати вміння виділяти спільні та відмінні ознаки будови дерев; кущів та трав’янистих рослин; розпізнавати рослини в природі;

-виховна: виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця «Загальний план будови рослини», таблиця «Форми рослин », схеми для вивчення нового матеріалу.

Основні терміни: рослина, ознаки живого, процеси життєдіяльності, живлення, спосіб, живлення, форми рослин

Методичні прийоми: бесіда, розповідь, робота зі схемами, створення схеми, ігрові моменти, самостійна робота, вправа «Незакінчені речення», демонстрація

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

                                                      Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.                                                                              1. Організаційна підготовка учнів до уроку.

- Доброго дня! Розпочнемо наш урок з привітання:

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде!

 

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

- А тепер, давайте скажемо один одному комплімент за допомогою жестів та міміки.

 

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати

Та знання мерщій хапати.

II. Основний етап.

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Зараз у нас урок природознавства

А яким би ви хотіли його бачити

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Девіз нашого уроку

„Все на землі має одну колиску, ім’я якій природа».

 

- Тема нашого уроку «Дерева, кущі, трав’янисті рослини». Ми з вами навчимось  розрізняти дерева, кущі трав’янисті рослини; ознайомимось з деякими їх видами, будемо виділяти спільні та відмінні ознаки будови дерев, кущів та трав’янистих рослин; будемо розпізнавати рослини за їхнею зовнішнею ознакою.

 

2. Пропедевтична частина.

Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року?

- Який зараз місяць?

- Що нам повідоме синоптик?

Синоптик (учень)

Сьогодні 13 грудня, четверг, похмуро, температура повітря +2° , опади, вітер.

 

- Що таке природа?

(все що нас оточує, крім того, що зроблено руками людей)

- Яка буває природа?

(Жива і нежива).

- Який розділ ми вивчаємо?

(Світ живої природи)

- Що ми вивчили на минулому уроці?

(Будову рослин)

 

- Давайте пригадаємо, що ви знаєте про різні органи рослин; як рослини живляться, дихають, розмножуються.

 

- Які є органи в рослин?

(Корінь, стебло, листки, плоди, насіння)

Корінь - закріплює рослину у ґрунті, всмоктує воду і поживні речовини з ґрунту.

Стебло - на ньому є листки, квіти, плоди. Проводить воду з поживними речовинами з кореня до інших органів. Може бути зеленого або коричневого кольору.

Листки - найчастіше бувають зеленого кольору. Листками рослина дихає. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі, зазубрені.

Квіти, плоди, насіння - за допомогою кольору приваблюють до себе комах, які запилюють їх. У кожної рослини квітки різні за формою, величиною, кольором. Запилена квітка перетворюється в плід.

 

- Яка найважливіша ознака притаманна рослинам?

(Вони ростуть. У рослинах ростуть коріння, стебла, листки, квіти, плоди. Рослина повертається за сонцем. Кожна рослина народжується, росте, дихає, розмножується, і рано чи пізно

відмирає).

 

Руханка

Добре, те що сонце світить! (Підіймають руки вгору)

Добре те, що віє вітер! (Рухають руками, роблячи вітер)

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс! (Показують руками ,як росте ліс)

Травичка низенька - низенька... (Присідають)

Дерева - високі - високі... (Встають, піднімають руки)

Вітер дерева колише, гойдає (Рухають руками)

Пташки над деревами легко ширяють (Імітують рух крил)

А діти тихенько за парти сідають.

 

3. Формуюча частина.

 

  • Погляньте на зображення. Назвіть спільні ознаки

(У всіх цих рослин є корінь, стебло, листки, квіти, плоди).

 

- Чи можете ви сказати чим відрізняються ці три рослини? Берізка – дерево, кропива – трав’яниста рослина, калина – кущ.

- Як ви впевнились, рослин у природі велика кількість. Тому за зовнішнім виглядом рослини поділяють на три групи: дерева, кущі, трав’янисті рослини.

- Давайте поглянемо чим відрізняються дерева, кущі та трав’янисті рослини?

Дерева – рослини, які мають одне товсте та міцне дерев’янисте стебло.

Кущі – рослини, які мають кілька товстих, міцних дерев’янистих стебел.

Трав’янисті рослини – рослини, які мають м’яке соковите стебло.

 

                                Гра « Знайди зайве» 

Пропоную учням розділитись на три групи і визначити, що зайве.

 

Групова робота

I група.  Зєднати стрілками

трав’яниста рослина                                Тополя

                        кущ                                                    Шипшина

                        дерево                                                                   Тюльпан

  • Чим відрізняються трав’янисті рослини?

II група. Підкресліть у переліку слова, що означають назви дерев

Яблуня, шипшина, клен, айстра, вишня, смородина, дуб.

  • Чим відрізняються дерева?

III група. Продовжить ряд:

Береза, , ......

Смородина, , ,

Конвалія, , ,

Чим відрізняються кущі?

III. Заключний етап.

  1. Підведення підсумків і оцінювання.

- Чи сподобався вам урок?

- Про що ми говорили?

(Дерева, кущі, трави)

2. Рефлексія

- Я навчився...

- Я можу...

- Труднощі виникли...

3. Пояснення домашнього завдання.

4. Приведення у порядок робочих місць.

5. Створення установки на відпочинок.

 

doc
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
13030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку