Урок-дослідження. Природознавство.3клас"Людина-живий організм.Шкіра. Догляд за шкірою"

Про матеріал
Урок- дослідження. Природознавство. 3 клас. Тема "Людина-живий організм. Шкіра. Догляд за шкірою"."
Перегляд файлу

 

 

Людина — живий організм.

Шкіра. Догляд за шкірою.

Урок — дослідження

 

Підготувала та провела

вчитель початкових класів

Саленко Н.А.

 

 

 

 

 

Мета: закріпити уявлення учнів про людину як живий організм,

про відмінність людини від інших живих організмів; поглибити знання

про шкіру, її будову, властивості, значення для людини, формувати

уявлення про роль загартування для зміцнення здоров’я; розвивати

навички самостійного мислення, зв’язне мовлення, увагу, спостереж-

ливість; прищеплювати санітарно-гігієнічні навички догляду за шкі-

рою.

Обладнання: лупа, вазон із квіткою, таблиця «Органи тіла люди-

ни», малюнки учнів, дзеркальце, магнітофон, підручник

Хід уроку

I. Організація класу

- Перед початком роботи давайте привітаємось.

Щиросердно привітаєм в цьому класі нас усіх.

Всі ми дружно покружляєм, не шкодуєм ніг своїх.

Три плескання, три притопи,

Присідання і підскок.

Посміхнулись, привітались

І почнемо наш урок.

- Діти, пригадаємо правила, якими ми користуємось на уроках. Я буду показувати це правило, а ви його називати(працювати дружно, правило піднятої руки, один говорить-інші слухають)

- Пропоную вам сьогодні провести не зовсім звичайний урок . Відгадати, який, вам допоможе шифр, що лежить на кожній парті. (урок-дослідження).

- Що означає слово «дослідження»? Звернемось до нашого довідкового бюро, в якому сьогодні працюють науковці (2 учні)

  • Дослідження — людська діяльність, скерована на вивчення світу. Первинна мета дослідження відкриття, розуміння, а також розробка методів і систем, призначених для збільшення знання світу, в якому людина живе. Рушієм дослідницької діяльності є цікавість.

- Щоб наші дослідження були правильними та точними, пропоную взяти сьогодні із собою

У- увагу

Р- розум

О – обережність

К – кмітливість

Емблемою уроку пропоную взяти ось таке  зображення, http://arenta-group.com/spaw2/uploads/images/mark_issled.jpg що відтворює головну мету нашого завдання : вивчити, відкрити, зрозуміти.

ДЕВІЗОМ УРОКУ залишаються слова, з якими ми працюємо весь цей тиждень. (читаємо з дошки)

- Щоб усе це розгубити під час уроку, пропоную скласти у таку валізу.(медичний) Чому саме в таку? Ваші думки. Трошки пізніше зясуємо.

  • До роботи готові?

2. Підсумки фенологічних досліджень

  • Наш урок почнемо, як завжди з прогнозу погоди. Сьогодні у нас в гостях не тільки науковці, а й кореспонденти з рубрики  «Погода від народа» з передачі «Ранок» (один учень бере інтерв’ю, а другий на календарі виставляє позначки)

Питання:

  • Яка пора року зараз?
  • Які зміни в природі відбуваються з настанням весни?
  • Назвіть рік, місяць, число і день тижня
  • Температура повітря
  • Стан неба
  • Опади
  • Вітер
  • Інші явища
  • А що говорить нам народний календар?
  • ( Учениця у хустці і бусах) Народний календар: Останній четвер перед Великоднем недарма називають Чистим: у цей день, за традицією, чистенько прибирали в хаті, милися, дівчата ополіскували голову настоєм запашного любистку. Існує повір’я, що в Чистий четвер, до східсонця ворон носить з гнізда своїх дітей купати в річці. Хто скупається раніше від воронячих дітей, той буде здоровий протягом цілого року. Особливо це стосується дітей та хворих, адже вода на Чистий четвер змиває усі хвороби та захищає від негараздів. І, звісно, розпочинали пекти паски та фарбувати крашанки

3. Перевірка домашнього завдання

- Як справжні дослідники перш ніж рухатися далі, ми повинні пригадати все, що знаємо.

(3 учні працюють з картками, інші з вчителем)

  • А допоможе нам наш знайомий кубик.

Кубик, діти, непростий, кубик, діти, чарівний,

Він доріжку прокладає і знання перевіряє.

  • Природа буває…(жива і нежива)
  • До неживої природи належать…(сонце, місяць, зорі, повітря, грунт)
  • Я знаю 5 царств живої природи… (рослини, тварини, гриби, дробянки, віруси)
  • Усе живе має такі ознаки…(живиться, дихає, росте, розмножується і відмирає)
  • Рослини мають такі органи…(корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням)
  • До дробянок належать … (бактерії) Їх можна побачити під… (мікроскопом), тому їх ще називають …(мікробами, мікроорганізмами)
  • Пригадаємо,що ми знаємо про них. Завдання: записуєте на листочках номери правильних тверджень. Отримаєте код, який і буде вашою відповіддю.

Гра «Дізнайся код»

 

1. Дроб’янки – живі організми. (+)

2. До дроб’янок належать гриби. (–)

3. Бактерії бувають різні за формою. (+)

4. За добу одна бактерія утворює  десять нових. (–)

5. За допомогою бактерій квасять овочі та фрукти. (+)

6. Довкола нас мільярди бактерій. (+)

7. Всі вони корисні. (–)

8. Слід остерігатися хвороботворних бактерій. (+)

Перевірка доступу. Код: 1 3 5 6 8. Аналіз помилок.

Гра «Допомога другу» (учень-листоноша)

 

До вас за допомогою звертається один хворий хлопчик.

«Чому я захворів, адже їв полуничку з грядки, ніколи не відчиняв вікна й кватирки в кімнаті, щоб не застудитися».

  • Яку відповідь треба йому написати? (Найбільше хвороботворних бактерій там, де брудно, мало свіжого повітря, у ґрунті, на немитих ягодах. )
  • Розгадайте ребус і нагадайте, навіщо це потрібно? (щоб уникнути захворювань)

Гілка   гірка  єнот  весна

  • Що таке гігієна? (догляд за собою,чистота)
  • Дякую за співпрацю. А перед   нами нова справа.

4. Повідомлення теми уроку

-  – Як у роботі справжніх дослідників у нас  – інтрига.

- Довідкове бюро: Інтрига –  підступ, лукавість, хитрість.

– А сьогодні ми поговоримо про …, а про що спробуйте дізнатись самі, заглянувши в скриньку. (викликаю декілька учнів)

-Але поки не розповідайте, кого ви там побачили. (У скриньці дзеркало, учні бачать самих себе. Ми – люди.) 

- Отже, сьогодні ми говоримо про людину.

-  – Чи необхідні нам ці знання?

- А допоможе нам відомий лікар Комаровський.

Слайд №1

  •  Тема нашого дослідження: Людина – частина природи. Організм людини. Шкіра – захисник  організму. Практична робота. Вивчення будови шкіри.

Слайд №2

5.Розповідь вчителя з елементами бесіди

Найскладніше й найдивовижніше з усього, що є на Землі, – це людина. Як й інші живі істоти, вона …(дихає, живиться, росте, розвивається, у неї народжуються діти), їй потрібні … (повітря, вода, їжа, тепло). І, все таки, людина відрізняється від тварин. Різниця ця величезна.

Ситуація 1. Ви побігли наввипередки зі своїм собачкою Барсиком.

Він біг на чотирьох лапах. А ви? (На двох ногах, із рівною поставою.)

Ситуація 2. Надійка прокинулась. Пішла вмиватися. На ґанку вми-

валася киця. Киця вмивалася лапками, а Надійка? (Руками, за допомо-

гою води та мила.)

Ситуація 3. У вашої киці Мурки народилися кошенята. Киця-мама

навчає своїх діток. Як? (За допомогою рухів і звуків.)

— У мами народився синочок. Матуся навчає його. Як? (За допо-

могою рухів і мовлення.)

— То чим відрізняється людина від тварини? Завдяки чому людина

досягає успіхів у навчанні, роботі? (Завдяки розуму, мисленню.)

— Отже, мислення і мовлення — це основне, що відрізняє людину

від тварини. Людина – найбільш розвинений живий НІЗМГАОР(на дошці)

6. Загадковий марафон.

  Організм людини складається із частин – органів. Кожний орган має свою будову і виконує якусь роботу. Дізнаємося, які органи ви знаєте.

Що то за штука

День і ніч стука?

(Серце)

Сопе, хропе, часом чхає,

Сюди-туди зазирає;

На морозі замерзає,

Бо одежини не має.

(Ніс)

Повен хлівець білих овець,

А за ними баранець.

(Язик, зуби)

Брат із братом через дорогу живуть,

А один одного не бачать.         (Очі)

Все життя один одного обганяють,

А випередити не можуть.         (Ноги)

 Що ви знаєте про ці органи? (Це органи кровообігу, дихання, травлення, чуття, руху.)

 Чи можуть вони працювати самі по собі?

  • Що про це думає доктор Комаровський? Переглянемо і зясуємо.

Слайди про органи людини

Висновок.  Будь який орган є частиною цілого організму і працювати всі органи можуть тільки разом. А їх злагодженою роботою керує мозок.

7. Фізхвилинка

–Ми вже знаємо,кожен повинен слідкувати за своїм здоров’ям, виконувати фізичні вправи. Покажемо злагоджену роботу нашого організму.

Фізхвилинка

8. Створення проблемної ситуації

    Як ви себе почуваєте?

– Після фізкультхвилинки розігрілися?

 А ви знаєте що в тілі людини впродовж однієї години створюється стільки тепла, скільки потрібно щоб скип’ятити один літр крижаної води. Якщо б тіло закрили футляром, то через 40 годин температура тіла досягла б точки кипіння води. Але цього, на щастя, не відбувається. Чому?!

 – Продовжимо дослідження. Перевіримо гіпотези, бо саме вони допоможуть вирішити порушену проблему.

10. Дослідно-практична роботам

  • Чим покрите наше тіло? Яка наша шкіра, нас повідомлять науковці з довідкового бюро.

«Наша шкіра непрозора, не пропускає води. Вона надійно охороняє внутрішні органи від пошкоджень, приймає на себе поштовхи і удари, подряпини і опіки. Під пекучими променями сонця «загоряє» - стає щільнішою і смаглявішою й не дає перегрітися внутрішнім органам. Від холодного вітру вона вкривається пухирцями і не дає холоду пробратися всередину тіла»

  • Розгляд  малюнку «Будова шкіри» у підручнику

Досліди

  • Покладіть ліву руку на парту, а правою стисніть шкіру між пальцями. Що ви відчули? (біль)
  • Що ви відчуваєте, коли торкаєтеся до гарячого? А до снігу? (тепло, холод)
  • Тепер погладьте шкіру на руці. Яка вона?
  • Стисніть руку у кулачок і скажіть, що сталося з нею.
  • Отже, ми побачили, що шкіра людини мяка, гладенька, пружна, здатна розтягуватися.

 Розглянути шкіру через лупу.

 Маленькі отвори – пори, через які виділяється піт з потової залози, що знаходиться під шкірою . Вони виводять з організму багато шкідливих відходів. Інші крихітні залози – сальні – виділяють жир. Якщо ми доторкнемось до скла, то можемо побачити цей жир. Він пом’якшує нашу шкіру. Під час рухливих ігор вам стає жарко, на тілі виступає піт, який охолоджує тіло. Але пил, змішуючись з жиром і потом, забруднюють шкіру. На ній оселяється багато мікробів. При пошкодженні шкіри вони можуть потрапити у кров і викликати захворювання. Через забруднену шкіру погано проникає повітря, а це теж шкодить людині.

- Що треба робити, щоб шкіра була чистою?

10. Самостійна робота

- Прочитати  текст на ст.156-157 «Бережи шкіру»

- Дати відповіді на питання

Слайди про функції шкіри

10. Метод Прес (робота в групах)

– А що коли на шкірі накопичується багато жиру та поту?

Допоможіть мені відновити речення:

Я вважаю…         Тому що …

Наприклад…        Отже …

(Я вважаю, що це призводить до хвороб; тому що до вологої та жирної шкіри налипає пил, бруд, поселяються хвороботворні мікроби. Наприклад, я не мила руки після прогулянки, з’їла смачний мамин пиріжок, але мені стало погано. Отже, шкіра завжди має бути чистою. )

 – А для цього ми повинні дотримуватись правил гігієни, правильно загартовуватись.

Перегляд слайдів про гігієну

11. Робота в зошитах (самостійно) в парах.

12. Підсумок уроку.

- Так чому ми все складали у медичну валізу?

13. Домашнє завдання. Ст.154-157, на 12 б підготувати розповідь про загартовування.

docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
4742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку