План уроку по темі "АПОСТРОФ"

Про матеріал
Апостроф: секрети української мови для юних мовців (7 клас) Уявіть, що в українській мові є чарівний знак, який може міняти звучання слів та надавати їм особливого колориту. Це не чаклунство, а апостроф – маленький, але дуже важливий герой мови!
Перегляд файлу

Апостроф  

image

Мета:

       Систематизувати та поглибити знання учнів про вживання апострофа в українській мові;

       удосконалити навички правопису слів з апострофом;

       розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу;

       виховувати повагу до української мови, прагнення досконало володіти нею.

Тип уроку: урок закріплення та узагальнення знань.

Обладнання:

       Дошка;

       плакати з правилами вживання апострофа;

       картки із завданнями;        таблиці;

       словники.

Хід уроку:

I.         Організаційний момент (2 хв.)

       Привітання вчителю та учнів.

       Перевірка готовності учнів до уроку.

       Запис теми та епіграфу уроку:

 

II.      Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності (10 хв.)

       Бесіда: 

o    Що таке апостроф? o Які функції він виконує? o Коли вживається апостроф?

o    Наведіть приклади слів з апострофом.

       Бліц-опитування: 

o    У яких словах після префіксів НЕ-, Ж-, Ч-, Ш- пишеться апостроф? o Наведіть приклади слів, у яких апостроф пишеться після приголосних.

o    Коли апостроф пишеться після букв Я, Ю, Є, Ї?

o    Наведіть приклади слів, у яких апостроф пишеться на місці випалих звуків.

o    Коли апостроф не пишеться?

       Гра "Знайди пару": 

o    На дошці записані слова з апострофом та без нього. Учні повинні з'єднати пари слів, де апостроф вживається за однаковим правилом.

III.  Закріплення та узагальнення знань (25 хв.)

       Робота з таблицею "Вживання апострофа": 

o    Учні пояснюють правила вживання апострофа, наведені в таблиці.

o    Наводять приклади слів, які підтверджують ці правила.

       Вправа "Встав апостроф":  o        Учні вставляють апостроф у слова, де це необхідно.

       Вправа "Розділи слова комами": 

o    Учні поділяють слова з апострофом на склади, ставлячи коми.

       Диктант "З апострофом": 

o    Учні записують слова з апострофом під диктовку.

       Робота в групах: 

o    Кожна група отримує картку із завданням.

o    Завдання: 

1.      Написати міні-розповідь, використовуючи якомога більше слів з апострофом.

2.      Створити кроссворд з темами "Апостроф" та "Правопис слів з апострофом".

3.      Підготувати презентацію про історію вживання апострофа в українській мові.

       Підсумкова бесіда: 

o    Що нового ви дізналися на уроці про вживання апострофа?

o    Які правила вживання апострофа ви засвоїли? o Які труднощі виникли у вас під час виконання завдань?

IV.   Підведення підсумків уроку та оцінювання навчальної діяльності (5 хв.)

       Підведення підсумків уроку.

       Оцінювання навчальної діяльності учнів.

       Визначення домашнього завдання.

V.      Домашнє завдання (3 хв.)

       Повторити правила вживання апострофа.

       Виконати вправу з підручника.

 

 

Тест для закріплення: https://zno.osvita.ua/ukrainian/tag-apostrof/

pdf
Додав(-ла)
Пешка Галина
Додано
2 травня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку