План уроку "Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння в п`єсі Миколи Куліша «Мина Мазайло»"

Про матеріал

Учням середнього рівня навченості

Скласти тести (12) до прочитаного твору.

Учням достатнього рівня навченості

Підготувати цитатну характеристику Мини Мазайла та другорядних персонажів твору.

Учням високого рівня навченості

Зовсім скоро ви будете складати ЗНО. Працюючи над розгорнутим висловлюванням ви повинні будете не тільки чітко сформулювати тезу, аргументи, а й навести доречні приклади. Отже, додому ви отримаєте творче завдання, у якому слід підтвердити або спростувати тезу “Коли в людини є народ, тоді вона уже людина", а літературним прикладом до одного із аргументів може бути персонаж комедії “Мина Мазайло".

Перегляд файлу

План уроку

Тема. Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння в п`єсі Миколи Куліша «Мина Мазайло»

Мета:

навчальна:     розкрити актуальність п’єси у наш час, учити учнів коментувати текст твору, характеризувати образи-персонажі; проаналізувати позиції головних персонажів твору щодо українізації, їх ставлення до української мови; 

розвивальна:  розвивати культуру зв’язного мовлення, творчу уяву, надавати оцінку вчинкам героїв; розвивати навички виразного читання драматичного твору.

виховна:  підвищувати в учнів зацікавленість українською мовою; виховувати любов до рідного слова, рідної землі,  свого народу.

Тип уроку: комбінований із використанням ІКТ.

 Вид уроку: конкурс.

Форма проведення: урок-конкурс (КВК).

Обладнання: портрет письменника, текст комедії «Мина Мазайло», мультимедійна презентація з використанням відеофрагментів фільму «Мина Мазайло», аудіозапис пісні Наталії Май «Україна буде», буклет М. Куліш «Мина Мазайло», таблиця , словник-помічник, вислови про п’єсу «Мина Мазайло».

Методична мета: застосування методів інтерактивного навчання та тестових технологій; виховання національної свідомості.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, історія,політика, соціологія , зарубіжна література .

Епіграфи:

Плекайте мову. Пильно й ненастанно

Політь бур`ян. Чистіша від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай щоразу служить вам…

М. Рильський 

Без мови рідної, юначе,

Й народу нашого нема.

В. Сосюра

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Визначення емоційної готовності учнів до уроку

  • Вступне слово викладача

Звучить фрагмент аудіозапису пісні В. Баранова «До українців».

- Які почуття охопили вашу душу, коли ви слухали пісню? Спро­буйте відтворити їх одним-двома словами.

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів

1. Що ви знаєте про українізацію з історії?

2. Яке завдання перед собою поставив драматург?

3. Що таке сатирична комедія?

Маршрутний лист команди______________________________

№з/п

Зупинка

Оцінювання конкурсу

Оцінка

команди

1

Станція «Презентація»

 

 

2

Станція «Алфавіт»

 

 

3

Станція «Теоретична»

 

 

4

Станція «Лінгвістична вікторина»

 

 

5

Станція «Капітани»

 

 

6

Станція «Таблиця»

 

 

7

Станція «Асоціативні малюнки»

 

 

8

Станція «Впізнай героя»

 

 

9

Станція «Хто більше?»

 

 

 

Станція «Презентація»

  •              Перевірка домашнього завдання

Станція «Алфавіт»

 ІІІ. Оголошення теми й мети уроку

  • Метод «Лист до себе»
  • Метод   «Прес»

V. Опрацювання навчального матеріалу

Станція «Теоретична»

  • Метод «Займи позицію»

Подивіться уривок із фільму і поясніть, у чому полягають
проблеми, які є у житті Мини Мазайла, за його версією?

Станція «Лінгвістична вікторина»

Станція «Капітани»

Словникова робота.  Пояснення термінів.

Станція «Таблиця»

Станція «Асоціативні малюнки»

VI Закріплення знань, умінь та навичок учнів

Станція «Впізнай героя»

Станція «Хто більше?»

VII Рефлексія

  • Одержання листів учнями

VIIІ Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів

  • Прийом «Драбинка успіху»
  • Заповнення карток оцінювання

 VІ. Домашнє завдання

Учням середнього рівня навченості

 

Скласти тести (12) до прочитаного твору.

Учням достатнього рівня навченості

Підготувати цитатну характеристику Мини Мазайла та другорядних персонажів твору.

 

Учням високого рівня навченості

Зовсім скоро ви будете складати ЗНО. Працюючи над розгорнутим висловлюванням ви повинні будете не тільки чітко сформулювати тезу, аргументи, а й навести доречні приклади. Отже, додому ви отримаєте творче завдання, у якому слід підтвердити або спростувати тезу “Коли в людини є народ, тоді вона уже людина”, а літературним прикладом до одного із аргументів може бути персонаж комедії “Мина Мазайло”.

 

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку