План уроку виробничого навчання "Складання серветок"

Про матеріал

Тема уроку: «Складання полотняних серветок. Способи складання серветок при різних видах

обслуговування »

Мета уроку:

Навчальна – узагальнення та систематизація знань учнів із теми, демонстрація складання серветок різними способами.

Розвивальна – розвиток естетичних смаків та їхніх творчих здібностей; пам'яті, уваги, уміння користуватися схематичними зображеннями.

Виховна – виховання поваги до майбутньої професії, вміння співпрацювати в групі.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

Методична  розробка  уроку

Урок – презентація

Тема  уроку: «Складання полотняних серветок. Способи складання серветок при різних видах            

                         обслуговування »

Мета уроку:

Навчальна – узагальнення та систематизація знань учнів із теми, демонстрація складання серветок різними способами.

Розвивальна – розвиток естетичних смаків та їхніх творчих здібностей; памяті, уваги, уміння користуватися схематичними зображеннями.

Виховна – виховання поваги до майбутньої професії, вміння співпрацювати в групі.

Тип  уроку: комбінований.

Форма уроку: урок – презентація.

Міжпредметні зв’язки: геометрія, професійна етика, санітарія і гігієна, виробниче навчання.

Методичне забезпечення уроку: мультимедійний екран( робоче місце викладача); ілюстрації і схеми складання серветок, серветки полотняні та паперові.

1. Організаційна  частина.

  1.            Перевірка присутності учнів на уроці( кількість у групі)
  2.            Заповнення графи в журналі ( дата, назва теми).

 

 2. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами вподовж останніх уроків вивчали тему «Способи і техніка сервірування столів» і ви вже знаєте , що існує попереднє сервірування столу і додаткове,знаєте поетапні дії офіціанта і техніку сервірування столів. І ось останнім етапом у сервіруванні є викладення складених серветок.  Сьогодні на уроці розглянемо і вивчимо тему: «Складання полотняних серветок. Способи складання серветок при різних вилах обслуговування»(Слайд №1)

Сервіруючи стіл, ми вже знаємо про його естетичне оформлення, а це і скатертина, і підготовка посуду, і гармонія у поєднанні предметів сервірування. Тому епіграфом сьогоднішнього уроку є вислів: « Людина їсть і очима». (Слайд № 3)

І тоді демонструю на екран  ілюстрації  сервірованих столів. Сподіваюсь цим пробудити цікавість до вивчення нової теми. Звертаю увагу учнів на гармонійне поєднання кольорів серветок по відношенню до кольорів скатертини, посуду, їх місце викладення на столі. Слайд №4 – Серветку викладено на тарілку; слайд № 5 – серветка викладена на місці тарілки і служить кишенькою для меню;слайд № 6- серветка викладена у фужер; слайд № 7-звертаю увагу дітей, що білий колір скатертини, посуду та серветки – це класика,завжди вишукано, елегантно і святково.

3. Актуалізація  опорних  знань.

3.1. Звясування  бази знань учнів перед вивченням нової теми за допомогою запитань у вигляді тестів ( додаток 1). Учні закріплюють свої знання, даючи відповіді на тестові запитання .У завданні шість запитань.

До кожного запитання з двох відповідей лише одна правильна,яка буде оцінена двома балами. Сума балів--- результат знань.

3.2. Фронтальне опитування з використанням заохочування отримання одного предмету столового приладдя ( пластикові виделка, ніж, ложка)за правильну відповідь. Ціна одного предмету 4 бали. Кількість предметів приладдя підрахується в кінці уроку. Для цього застосую ігрову ситуацію «ланцюжок дій» , де учні повинні один за одним продовжувати  відповідь попереднього учня розказуючи що, як,і в якій послідовності повинен робити офіціант сервіруючи стіл. (Слайд №8-13)

 

4.  Викладення нового матеріалу.

Традиція накривати столи лляними скатертинами походить ще із середньовіччя. Краї скатертин спадали до підлоги. І це не випадково, тому що звисаючими краями прикривали дорогий і вишуканий одяг, а також витирали руки і губи. Приблизно триста років тому в користування ввійшли столові серветки, які стали окрасою сервірованого столу і відігравали декоративну роль. Тоді як сьогодні серветки обовязково використовують за прямим призначенням. Їх розгортають і кладуть на коліна. Покоління наших прабатьків мали чудові, вишиті узорами, монограмами полотняні серветки, які були частинкою приданого і відносились до них дуже бережливо, інколи серветка «переживала» своїх господарів.(Слайд №14,15.)

В наш час, епоху «економічного чуда», коли розвивається ресторанне господарство, ресторатори приділяють велику увагу до сервірування столу, а відповідно і до декору із серветок.

Перш ніж приступити до декоративного оформлення серветки слід знати, що вони бувають різних розмірів: квадратні 50=50 см; 46=46см; 35=35см; прямокутні 35=50см; круглі d=32см;білі та кольорові.(Слайд № 16) Серветки повинні відповідати скатертині по фактурі (лляні, жакардові),кольору або контрастувати з нею. Вони повинні бути чистими,накрохмаленими, добре відпрасованими. Крохмаль відіграє важливу роль для надання серветці тієї чи іншої форми: для одних фігур серветки повинні бути злегка підкрохмалені, для інших-сильно. При прасуванні серветок не слід їх розтягувати, адже успіх в мистецтві складання серветок – це строго квадратні форми.

(Слайд №17)

При складанні серветок дуже важлива акуратність. Перед  роботою із серветками треба вимити руки,а самі серветки брати тільки кінчиками пальців,а не всією долонею. Можна порекомендувати працювати в одноразових печатках. Якщо взяти скатертину, яку зберігали у шафі, розправити її, то ми побачимо згини і вони доречні на столі,розгладжувати не обовязково. Але якщо із серветок треба скласти оригінальні фігури,тоді їх при зберіганні не згинають.

Існує багато способів складання серветок. Можна навіть складати дві серветки разом одного кольору – це підкреслить обєм фігури, або різних але  поєднувальних  кольорів – композиція буде ефектнішою. (Відеофільм №18)

На учнівських столах  попередньо викладені полотняні та паперові серветки, а також ілюстрації складених серветок та схематичне їх зображення. Пропоную учням попробувати скласти серветку одним із способів.

На уроці застосовую мультимедійний екран демонструючи відео сюжети складання серветок різними способами. (Слайд № 19, 20, 21, 22), При різних видах обслуговування застосовують різні способи складання серветок: простим і більш вишуканим (Слайд № 23, 24. 25. 26.)

 

5. Обговорення  нової  теми.

Для обговорення нової теми застосовую фронтальне опитування з використанням заохочування отримання предмету приладдя:

1.Яку роль відіграє серветка на столі?

2. Якого кольору класична серветка і її розмір?

3. Які вимоги ставляться до серветки?

4.Яких правил повинен дотримуватись офіціант при складанні серветок?

 

 6. Закріплення  знань.

Вправа «Так» чи «Ні»; якщо ви згодні з твердженням, дайте відповідь «Так»  ( підняти картку білого кольору), якщо не згодні – «Ні» (підняти картку чорного кольору). (Слайд №  27,28, 29, 30, 31, 32, 33, 34.)

1.  В часи минулого і позаминулого століття серветки були частиною приданого.  (так)                                                                                                

2.  Серветки виготовлені із синтетичного волокна.                                                       ( ні )

  1.    Зберігають серветки складеними у четверо.                                                             ( ні )
  2.    Серветки повинні відповідати скатертині за фактурою та кольором.                    (так)
  3.    Красиво складені серветки є прикрасою сервірованого столу.                               (так)
  4.    Серветки складають у присутності гостя.                                                                  ( ні )
  5.    Складеною серветкою не можна користуватися гостю під час приймання їжі.    ( ні )                                                                                                                                      

 

 

 

7. Підсумки  уроку.  Оцінювання учнів.

Чи сподобався вам урок? Що нового ви дізналися на уроці? Кожен з вас повинен зробити певні висновки. Коли ви попробуєте складати серветки самостійно, сподіваюся це вам принесе задоволення. А можливо ви і самі зможете створити нову комбінацію і проявити свою фантазію в роботі зі звичайними серветками.

Учні отримують оцінки за:

               складені серветки;

               відповіді на питання бліц – опитування;

тестові завдання до попередньої теми

 

 8. Домашнє  завдання. (Слайд № 35 )

8.1. Вивчити нову тему.

8.2. Схематично зобразити складання серветки способом «Віяло на столі» на аркуші форматом А-4.(посилання http://www.clutch.ua/yak-krasyvo-skladaty-servetky/)

Якщо залишається час до кінця уроку учням можна запропонувати корисну інформацію «Правила користування серветкою за столом»(Слайд № 36, 37.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

Тестові завдання до теми «Техніка сервірування столів. Вимоги до сервірування»

 

1. Порцелянову закусочну тарілку кладуть на стіл на відстані:

А) 2 см від краю столу

Б) край тарілки і край стола співпадають

 

2. Розміщуючи пиріжкові тарілки офіціант тримає їх:

А) у лівій руці;

Б) у правій руці.

 

3.Відстань між тарілкою і приборами повинна бути:

А) 0,5 см; Б) 5,0 см.

 

4.Виделку кладуть на стіл зубцями:

А) до низу;

Б) до верху.

  1. Першою на стіл кладуть тарілку:

А)закусочну;

Б) пиріжкову.

  1. Скляний посуд розміщують на лінії перетину краю тарілки і:

А) зубчиків виделок;

Б) кінцями ножів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План - схема уроку

 

Етапи уроку

Тривалість уроку

Форми і методи освітньої діяльності

Результат діяльності

1.Організаційний момент

1 хв.

Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів у групах.

Налаштування учнів на працю.

2. Мотивація навчальної діяльності

1 хв.

Елементи технології навчального процесу.

Активізація та

розвиток навчального процесу.

3. Актуалізація опорних знань

5 хв.

Тестові завдання. Фронтальне опитування.

Налаштування учнів на сприйняття нової теми.

4. Вивчення нового матеріалу

18 хв.

Презентація,тренування.

Отримання знань із теми.

5. Обговорення нової теми

6 хв.

Фронтальне опитування проблемних питань.

Перевірка знань.

6. Закріплення знань

10 хв.

Вправа «Так» «Ні»

Осмислення набутих знань.

7. Підсумки уроку

3 хв.

Формулювання висновків. Оцінювання учнів.

Засвоєння навчального матеріалу.

8. Домашнє завдання

1 хв.

Завдання творчого характеру.

Осмислення інформації.

 

 

1

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку