Конспект уроку виробничого навчання (Дистанційно)
Перевірка явки групи (дистанційно за допомогою Viber)
Темою сьогоднішнього нашого уроку виробничого заняття є “Макетуваня візитної картки. Створення оригінал-макету буклету”.
Метою нашого уроку є узагальнити, систематизувати знання, вміння, навички по створенню візитної картки та буклету в середовищі Microsoft Publisher
2.3. Виклад нового матеріалу
Візитна картка (візитка) - традиційний носій контактної інформації про людину або організацію.
Перші візитні картки з'явилися в Китаї в епоху розквіту Сунської культури.
ІІ ст. н.е. — китайці прикріплюють невеликі аркуші рисового паперу або клаптики шовку з вказівкою імені дарувальника до подарунків впливовим чиновникам. На них же пишуть побажання і компліменти адресату.
XVI ст. — персональними візитками обмінюються мешканці Венеції та Флоренції.
XVIІ ст. — придворні французького короля Людовіка XIV користуються «візитними квитками». Точніше, гральними картами, на яких зазначене ім’я власника. Її виготовляли вручну писарі з шикарною каліграфією. Зміст такої візитки був настільки лаконічним, що обмежувався тільки ім’ям власника і посадою.
Пізніше їх замінять маленькі гравюри і листівки. Форма, колір, формат візитної картки повинні були відповідати визначеним правилам. Так, параметри візитки строго відбивали соціальний стан хазяїна. Кожна нова візитка ставала усе більше і розкішнішою від попередньої .
1731 р. — найдавніша рукописна візитка Європи, що дійшла до наших днів, виготовлена у Флоренції. Праобраз сучасної візитної картки з’явився ще у XVI столітті в університеті Подуі: деякі студенти, коли від’їжджали на канікули, залишали своїм професорам кольорову мініатюру із зображенням фамільного гербу, підписуючи під ним своє ім’я і дату. Це було як знак дружньої поваги.
1786 р. — виготовлено першу друковану візитку, що збереглася до наших днів.
XVIIІ ст. — у кращих домах Європи ставлять підноси, на яких гості залишають свої картки. Модною прикрасою вітальні стає опудало ведмедя, що тримає такий піднос на витягнутих лапах. Власні візитки зберігають у різьблених та інкрустованих коробочках з порцеляни, срібла або золота, чужі — у спеціальних альбомах.
Правила етикету стосовно візиток були такі ж суворі, як і правила поведінки за столом. Наприклад, разом із візиткою, де закреслене ім’я, ви отримували гарантії дружби з тим, хто її дав. А загнутий кутик чи певна літера в кутку був пропуском людини в деякі кола.
1854 р. — парижанин Андре Діздері винаходить фотоапарат, що дає можливість друкувати до 16 однакових зображень на одному аркуші.
У слов’янський простір візитки привнесла Катерина II, і вони відзначалися орнаментикою і чудернацькими гербами власників - це відлуння моди на все французьке. Після революції візитки викорінили й оголосили їх буржуазним пережитком.XIX ст. — дизайн візиток стає дедалі лаконічнішим. Вензелі й витіюваті картинки виходять з моди. Стильною прикрасою вважається незвичний шрифт. У Петербурзі Товариство Св. Євгенії заробляє гроші на виробництві заготовок для візиток. Вказівка адреси власника стає обов’язковим елементом оформлення чоловічої картки, на дамських адресу не друкують.
Початок ХХ ст. — відродження візиток з написами і малюнками ручної роботи. Імена власників пишуть чорнилом з ліщини, що набуває бронзового кольору після нанесення на папір. У Росії розробкою світських візиток займаються відомі художники Лев Бакст і Олександр Бенуа.
1907 р. — заповзятливий одесит Мирон Поросюк видає ”Ілюстрований прейскурант візитних карток і весільних квитків”, що містить понад 50 видів візиток з вказівкою їхніх цін і докладним описом.
1917-1991 рр. — візитки зникають з ужитку радянських громадян. Ними користуються лише дипломати й перші особи держави. Манері писати прізвище перед ім’ям і по батькові, що усталилася десятиріччями, іноземці щиро дивуються й досі.
Радянські візитки були стандартного горизонтального розміру і з цілковитою відсутністю дизайнерської думки.
ХХІ ст. — візитками обзаводяться всі як один. Про правила оформлення карток і поводження з ними знають одиниці.
Розмір сучасних ділових карток в середньому 90х50 мм для чоловіків і 80х40 мм – для жінок.
Візитні картки бувають різних видів:
1. Стандартна картка. Використовується під час знайомства. Назва фірми, прізвище, ім'я, по батькові друкуються великими літерами; посада, адреса, телефон — малими.
2. Картка, що використовується із представницькою метою.
Таку візитну картку вручають, якщо її власник не бажає продовжувати контакт. У ній зазначаються назва фірми, адреса й телефон.
3. Картка фірми. Використовується для привітання від імені фірми.
4. Об'єднана візитна картка. Зазначається прізвище (або прізвища), імена та по батькові чоловіка і дружини; надсилаються або розвозяться переважно жінками.
Візитна картка здебільшого містить такі реквізити:
1) Назву установи, організації;
2) Ім'я та прізвище (у нашій практиці — прізвище, ім'я, по батькові) власника картки;
3) Посаду;
4) Адресу установи, організації;
5) Номери телефонів, факсу.
Створення однобічних візиток
Щоб легко розпочати роботу, можна вибрати один із шаблонів візиток, які входять до програми Publisher.
Створення візитки
Створення двобічних візиток
Зворотній бік картки – доцільне місце для додавання відомостей, які допоможуть клієнтам налагодити бізнес-зв’язки з вами. Наприклад, можна вмістити такі відомості:
Додавання відомостей на зворотній бік двобічної візитки
Буклет — це поліграфічна продукція, віддрукована на одному аркуші, сфальцьована зазвичай в декілька паралельних згинів, без шиття. Буклет є одним з самих використовуваних видів рекламної поліграфії.
Буклет — види
формат А4 - з двома фальцами (лефлети);
формат А3 - з одним фальцем;
формат А4 - багатосторінковий буклет.
Більшість рекламних буклетів включають: візуальний ряд, інформаційний блок, який описує продукцію, контактну інформацію. Професійно складений буклет несе в собі приховане послання до споживача.
При створенні буклету важливо пам'ятати про презентабельність дизайну — красиве художнє оздоблення, сучасні й оригінальні матеріали напевно привернуть увагу споживача. Використання в дизайні елементів фірмового стилю виділить буклет серед поліграфічної продукції конкурентів.
Для розробки буклета необхідні: логотип, контактна інформація, графічні матеріали (слайди, фото, кліпарти), текстова інформація.
Буклет повинен містити якомога більше необхідної інформації про товар (послуги). Інформація має бути викладена лаконічно і в доступній формі. Ілюстрації й таблиці повинні органічно доповнювати текст. Правильно складений буклет містить відповіді на основні питання, які можуть виникнути у вашого потенційного клієнта.
Етапи створення буклету в Publisher:
Верстка бланку ділового листка
Теоретичні дані
Загальні вимоги до оформлення ділової кореспонденції
Однією з форм ділового тексту є документ, зокрема ділова кореспонденція. З роками склалися узвичаєні правила оформлення службової, урядової, приватної кореспонденції. Текст має бути логічно послідовним, диференційованим за сферами спілкування, відзначатися довершеністю структури, форми та викладу. Залежно від характеру основного змісту документа використовуються відповідні мовні структури із ретельно дібраними словами, що найточніше передають зміст документа.
Будь-яка ділова кореспонденція зазвичай готується на спеціальних бланках, реквізити яких містять постійну інформацію. Обов'язковими мають бути заголовок, адреса організації, установи, фірми, підприємства, куди надсилається документ. Назва ставиться у називному відмінку. Якщо ж кореспонденція адресується конкретній особі, то посада і прізвище її пишуться в давальному відмінку.
У ділових паперах у звертанні до офіційної особи використовуються офіційні форми ввічливості: шановний, високошановний, вельмишановний. Після звертання ставиться кома, а текст починається з малої літери. Якщо ж звертання завершуються знаком оклику, текст починається з абзацу і з великої літери.
Важливе значення має питання мовного етикету. Це стосується переважно тих, хто займається складанням листів-прохань, листів-вимог, листів-претензій, бо від змісту таких документів залежать відносини між колективами та приватними особами.
Щоб не виказувати невдоволення діями партнера, рекомендується замінити активну форму дієслова на пасивну. Наприклад: Ви не висловили своїх пропозицій щодо випуску нашої спільної продукції. — Пропозиції щодо випуску нашої спільної продукції Вами ще не висловлені.
Якщо ж важливо назвати конкретного виконавця, тоді пропонуємо вживати активну форму. Наприклад: Міністерство зв'язку не гарантує оплату цієї роботи. Завод не гарантує забезпечення всіх робітників квартирами.
Особливого значення набувають у ділових документах вставні слова, які пом'якшують тон спілкування. Наприклад: За такі результати праці Ви не можете одержати премії — На жаль, за такі результати праці Ви не можете одержати премії.
Займенник Ви в листах, офіційних документах тощо пишеться з великої літери. Цим підкреслюється повага до адресата.
Відокремлений дієприслівниковий зворот може надати документу характеру повної інформації, вичерпної відповіді. Наприклад: Прочитавши Ваші оповідання, редакція журналу повідомляє, що вони потребують доопрацювання. З цією метою найчастіше використовуються також дієприслівникові звороти типу: вважаючи, беручи до уваги, враховуючи та ін.
Надмірна ввічливість як і нав'язування своїх методів чи принципів у розв'язанні того чи іншого питання не сприяють позитивному результату.
2.4. Закріплення нової теми (тестування здобувачі освітив).
Для закріплення пройденого матеріалу про Вас відповісти на наступні тестові запитаня:
1.Які є правила оформлення ділової кореспонденції?
2. Що входить до обов'язкових реквізитів спеціального бланка?
3. З якою метою використовуються дієприслівникові звороти в ділових паперах?
2.5. Повторення техніки безпеки при роботі в комп’ютерній лабораторії
До того, як приступити до роботи в комп’ютерній лабораторії ми завжди з вами повторюємо правила техніки безпеки. І так, будь ласка згадайте основні правила безпеки.
2.6. Пояснення учням виконання практичного завдання.
Прошу Вас зайняти свої робочі місця і отримавши інструкційні карти приступити до виконання практичної частини нашого сьогоднішнього заняття.
Інструкційно-технологічна картка
Тема: Верстка бланку ділового листка
Мета: навчитися робити верстку бланку ділового листка, листів із прохання, супровідних листів
Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення
Хід роботи
Завдання
Набрати текст ділових листів на окремих сторінках у відповідності до зразку.
Застосувати шрифтові схеми до різних листів, такі як Граненая, Декоративная, Диктовка.
Ось, наприклад, лист із проханням про направлення спеціалістів для проведення важливих робіт:
Шановні ______________________________!
Ви, мабуть, уже знаєте, що наша компанія розпочала будівництво гальванічного цеху нового зразка. Однак, на жаль, у процесі роботи виявилося, що ми не маємо достатньої кількості фахівців для його випробування та експлуатації. Ось чому ми звертаємось до вас із проханням допомогти нам із підготовкою відповідних кваліфікованих кадрів.
У зв’язку з цим просимо відрядити до нас кількох досвідчених спеціалістів, які б могли провести курс навчання на місці й, можливо, дали б нам деякі практичні рекомендації.
Сподіваємось, що ви не відмовитесь допомогти нам.
Наперед вдячні______________
(підпис)
Супровідні листи надсилаються разом із комерційними чи іншими документами (рахунком-фактурою, накладними, чеками) або ж при пересиланні креслень, каталогів, проспектів, прейскурантів, буклетів зразків нових товарів тощо й покликані інформаційно супроводжувати їх. Інколи вони є своєрідною констатацією факту надсилання: вам надіслано (що саме, у якій кількості, з якою метою).
Шановні_________________ !
Як і було домовлено, надсилаємо вам копії двох накладних (№___ та №____ ) та чек на оплату__________ . Просимо підтвердити їх отримання.
Залишаємося з повагою ______________
(підпис)
Шановні_________________ !
Надсилаємо вам детальний перелік нашої нової продукції. Просимо уважно ознайомитися й визначити відповідність пропонованих товарів вашим торговим планам.
З повагою____________
АТ «Імпульс» 117244, Москва, вул. Городна, д.4 тел.141 80 41, факс 141 80 42 ОКПО 12345678 ___________№_____________ На № 01-03-16 от 20.01.98
Про співпрацю |
Генеральному директорові ВАТ «Каскад» панові Васильеву Д.С.
|
Шановний Дмитро Сергійович!
Дякую Вам за інтерес, проявлений до нашої фірми і продукції, що випускається нами.
Розглядаючи ВАТ «Каскад» як постійного і надійного партнера, фахівці нашої фірми з усією відповідальністю підійшли до вивчення Вашої пропозиції. Результати проведених нами досліджень дозволяють достатньо упевнено констатувати: реалізація проекту має серйозні комерційні перспективи.
До мого великого жалю, ми не зможемо почати постачання продукції до липня 1998 року, оскільки до цього терміну зв'язані певними договірними зобов'язаннями.
Дуже розраховую на Ваше розуміння даної ситуації і сподіваюся, що ми зможемо повернутися до продовження діалогу.
З повагою!
Директор А.А. Петров
Роботу збережіть в своїй папці
Висновок запишіть в зошит
Інструкційно - технологічна картка
Тема: Макетування візитної картки
Мета: навчитися створювати макети візитних карток
Обладнання: опорний конспекти, комп’ютер, програмне забезпечення
Завдання 1
Створити візитні картки собі, своїм друзям та рідним.
|
|