План уроку з технології. Тема уроку : "Навчальний дизайн-проект"

Про матеріал
Тема уроку : Навчальний дизайн-проект Мета:формування вмінь розробляти навчальний дизайн-проект у відповідності до основних етапів та стадій проектування. Розвивати творчі здібності. Виховувати наполегливість, упевненість у своїх можливостях.
Перегляд файлу

План уроку технології

Тема уроку : Навчальний дизайн-проект

 Мета:формування вмінь розробляти навчальний дизайн-проект у відповідності до основних етапів та стадій проектування. Розвивати творчі здібності. Виховувати наполегливість, упевненість у своїх можливостях.

Обладнання: комп’ютер, каталоги, довідкова література, малюнки, підручник «Технології», креслярський папір та інструмент, фарби, пензлики.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок

 План  уроку

 

I.

Організаційний  момент

2 хв.

II.

Актуалізація  знань

4 хв.

III.

Мотивація навчальної діяльності учнів 

2 хв.

IV.

Повідомлення теми і мети уроку:                                                                        

2 хв.

V.

Вивчення нового матеріалу :

15хв.

VI.

Практична робота 

10 хв.

VII.

Закріплення нових знань                                                                            

3 хв.

VIII.

Підведення підсумків уроку

2 хв.

 

СТРУКТУРА УРОКУ

І.   Організаційний  момент

 перевірка наявності учнів;

 перевірка готовності учнів до уроку;

ІІ.  Актуалізація  знань

Учитель проводить усне опитування учнів

1.     З яких основних етапів складається дизайн-проектування?

2.     Поясніть перший етап дизайн-проектування «Попередній аналіз та складання технічного завдання».

3.   Поясніть другий етап дизайн-проектування «Попередній аналіз та розроблення художньо-конструкторської пропозиції».

4.     Поясніть третій етап дизайн-проектування «Ескізне проектування».

5.     Які документи включає художньо-конструкторський проект?

6.     У чому полягає робоче проектування та авторський нагляд?

7.     Як здійснюється експертиза об’єктів технологічної діяльності?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів 

Встановивши вимоги, визначивши послідовність аналізу дизайн-проекту, кожному з вас захочеться якнайшвидше приступити до розроблення власного дизайн-проекту. Саме цим ми й будемо сьогодні займатися.

IV. Повідомлення теми і мети уроку:

Отже,сьогодні ми з вами розглянемо: «Навчальний дизайн-проект»

Очікуванні навчальні результати:

1.     Вміти виконувати навчальний дизайн-проект.

2.      Вміти застосовувати набуті вміння та навички на практиці.

3.     Дотримуватись організації робочого місця, правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час виконання робіт.

 V. Вивчення нового матеріалу:

Наведемо орієнтовний приклад дизайн-проекту на виготовлення меблевого виробу — тумби під телевізор, який може стати алгоритмом розроблення авторських проектів.

1. Розробка технічного завдання

Призначення об’єкта проектування

1.1. Виріб призначений для повсякденної експлуатації в якості підставки під телевізор удома або в офісі.

1.2. Виріб повинен відповідати санітарно-гігієнічним, ергономічним нормам, нормам техніки безпеки. Тумба повинна мати: полочки під різні види електроапаратури; шафи для збереження касет, компакт-дисків тощо; простір, необхідний для розміщення журналів, книг, декоративних виробів тощо. Об’єкт проектування повинен мати естетичний вигляд. Ефективність експлуатації даного об’єкта повинна залежати від його параметрів та основних функцій.

Вимоги до конструкції виробу

1.3. Конструкція тумби, відповідно до її призначення, має бути простою, але водночас мати оригінальну форму та багатогранну функціональність.

Колір виробу не повинен бути занадто яскравим, але в той же час повинен позитивно впливати на емоційний стан користувачів.

1.4. Досить важливо при визначенні відповідної конфігурації тумби враховувати ергономічні фактори споживача, наявність додаткового простору для експлуатації супутнього до телевізора обладнання, необхідного в процесі використання сучасної відеоапаратури, DVD тощо. Конструкція виробу повинна враховувати: основні тенденції архітектурного та стильового планування сучас них побутових приміщень; мобільність у переплануванні простору приміщень; можливість використання тумби в якості підставки під різні конструкції телевізорів.

1.5. При визначенні вимог до основних складових частин виробу, слід зазначити, що у виробі доречно зробити дві шухляди, розташовані симетрично, кришка та основа тумби повинні бути заокругленими (це забезпечить більш ергономічний, естетичний вигляд виробу).

Вимоги до матеріалів

1.6. ДСП та плівка повинні мати гарну гладку поверхню і розміри відповідно до розмірів ескізів (креслення). Крім того, плівка повинна мати високу властивість приклеювання, витирання від бруду та пилу.

1.7. Враховуючи функціональне призначення об’єкта проектування, поверхні виробу повинні бути гладенькими, приємними на дотик, не створювати дискомфорт для споживача (параметри тумби повинні відповідати антропометричним параметрам людини).

1.8. Враховуючи функціональне призначення об’єкта проектування, велика увага повинна приділятися з’єднанням деталей та частин. Надійність конструкції тумби, її дизайн повинні забезпечити зручність та комфорт у процесі експлуатації.

1.9. ДСП та скло повинні мати високу міцність, повинні добре піддаватися обробці різними інструментами, метал повинен мати гарну пластичність, плівка добре приклеюватися до ДСП, смуга надійно закріплюватися до торців ДСП, деревина повинна бути сухою, без вад.

2. Розробка технічної пропозиції

2.1. Аналіз зразків-аналогів

 

 

         Конструкція виробу представлена на рис. (а) має просту конфігурацію, може бути мобільною (за рахунок ніжок-колес) під час перепланування інтер’єру квартири. Конструкція має закриті частини (у вигляді шухляд), що збільшує її габаритні розміри під час відкривання відповідних видвижних частин. Незважаючи на те, що нижня частина виробу є досить широкою і забезпечує стійкість конструкції, це водночас створює певні незручності для користувача — така конструкція забирає своєю нижньою частиною більше життєвого простору, ніж має реальні габаритні розміри. Також, суттєвим недоліком даної конструкції є верхня її частина — кришка, на якій буде розташовано телевізор. На такій кришці більш-менш стійке положення займе телевізор із плоским екраном. Інші конструкції телевізорів, які ще є досить поширеними із традиційною електронно-променевою трубкою, потребують більше місця, тому й конструкція всієї тумби має бути дещо більшою за шириною.

Конструкція, що представлена на рис. (б) є повністю відкритою, і позбавленою закритих рухомих частин, що спрощує її виготовлення і водночас збільшує функціональність. Разом із тим, даний варіант виробу є занадто громіздким, особливо це стосується його прямокутної форми. Форму виробу тут варто було б зробити більш стилізованою, обтічною із «м’якими» кутами.

Конструкція виробу (варіант в) має більш вдале рішення стосовно закритих частин, де можна зберігати різноманітні речі. Разом із тим, вона має аналогічні недоліки, що були перераховані для першої конструкції (варіант а), стосовно нижньої та верхньої деталей виробу.

Останній варіант конструкції (варіант г) має вдале рішення стосовно розташування тумб із поличками для додаткових аксесу арів. Разом із тим, нижня та середня поличка мають недостатньо вільний доступ до DVD, за рахунок компоновки тумб. Очевидно в цій конструкції необхідно змінити форму нижньої (та верхньої) кришки виробу.

Висновок з проведеного аналізу

1. Усі вище розглянуті конструкції виробу є доступними для виготовлення, хоча й мають певні конструктивні недоліки.

2. Необхідно скомбінувати окремий варіант конструкції виробу, взявши за основу варіант (г) за умови, що будуть внесені такі зміни:

 тумби розташувати так, щоб збільшити вільний доступ до середньої та нижньої полиці;

 додатково створити полиці (у вигляді ніш) для збільшення функціональності виробу, а також збільшити кількість полиць у тій частині виробу, де планується розташувати DVD;

 виріб зробити рухомим і використати для цього рухомі ніжки-колеса.

3. Ескізне проектування

3.1. Проведений аналіз зразків виробу та комбінування кращих ознак на основі обраного варіанта конструкції дає змогу запропонувати наступний остаточний варіант.

3.2. Опис зовнішнього вигляду обраного варіанта конструкції:

тумба під телевізор;   лист ДСП (1,75×1,75 м), скло товщиною 4 мм, само різи, брусок деревини 40×40 мм;

• даний виріб складається з деталей, які мають прямолінійні та криволінійні форми;

• кутові з’єднання з використанням нагелів та металевих кутників;

• випилювання електролобзиком заготовок з ДСП, ручна обробка ДСП, деревини та пластмаси;

• ДСП повинна мати високу міцність, добре піддаватися обробці інструментами;

• габаритні розміри — 1200×750×420.

4. Розробка технічного проекту

4.1. Визначаємо вихідні дані для побудови креслень деталей виробу та розмірні характеристики:

https://sites.google.com/site/tehnologiie1011klasi/_/rsrc/1472777957443/teams/-4/fdfdf.png


 

4.     Створення робочих креслень для виготовлення виробу

 

VІ Практична  робота «Захист учнівських дизайн-проектів»

Послідовність виконання роботи

1. Ознайомтеся з організацією та послідовністю проведення захисту художньо-конструкторських розробок.

2. Підготуйтеся до демонстрації власних художньо-конструкторських розробок.

3. Зробіть коротку доповідь про зміст власного дизайн-проекту в наступній послідовності:

а) зміст технічного завдання;

б) художньо-конструкторський аналіз виробу;

в) варіанти ескізного проекту виробу;

г) кінцевий варіант ескізної компоновки виробу;

д) обґрунтування вибору, конструкційно-оздоблювальних матеріалів;

е) екологічне обґрунтування;

ж) демонстрація рекламного проспекту виробу.

4. Дати відповіді на поставлені запитання.

5. Взяти участь у ролі експертів, дизайнерів у обговоренні проектів.

 

VІІ . Повідомлення домашнього завдання:

Опрацювати відповідну тему в підручнику.

 

docx
До підручника
Технології. Деревообробка (профільний рівень) 10 клас (Тимків Б.М., Туранов Ю.О., Понятишин В.В.)
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку