Рекомендований план вивчення математики
для здобувача освіти 5 класу
на ІІ семестр
№ з/п |
Тема |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ |
||
1 |
Відрізок. Довжина відрізка |
наводить приклади:шкал;кутів знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; пояснює, що таке: відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; рівні фігури; знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; знає одиницю вимірювання величини кута; класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; знає одиниці вимірювання площі; розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника і прямокутника; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення периметра і площі прямокутника і квадрата; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз лінійних та стовпчастих діаграм; знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником тощо; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; створює допоміжну модель задачі різними способами. наводить приклади: шкал; формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; пояснює, що таке: відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; рівні фігури; розв’язати рівняння; знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; знає одиницю вимірювання величини кута; класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; знає одиниці вимірювання площі; розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання площі; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника і прямокутника; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз лінійних та стовпчастих діаграм; знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, розрахунків, пов’язаних із календарем і годинником тощо; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; створює допоміжну модель задачі різними способами |
2 |
Пряма. Промінь |
|
3 |
Координатний промінь. Шкала |
|
4 |
Лінійні та стовпчасті діаграми |
|
5 |
Кут. Види кутів |
|
6 |
Величина кутів. Вимірювання і побудова кутів |
|
7 |
Трикутник та його периметр. |
|
8 |
Прямокутник. Квадрат |
|
9 |
Рівність фігур. |
|
10 |
Площа прямокутника і квадрата |
|
Подільність натуральних чисел (12 год.) |
||
11 |
Дільники і кратні натурального числа |
наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10; розуміє зміст терміну «ознака»; розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; формулює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10; взаємно прості числа розв’язує вправи, що передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники в межах тисячі; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох (кількох) чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел (кількох) в межах ста. |
12 |
Ознаки подільності на 10, 5, 2, 3,9 |
|
13 |
Прості і складені числа |
|
14 |
Розкладання чисел на прості множники |
|
15 |
Найбільший спільний дільник |
|
16 |
Найменше спільне кратне |
|
Дробові числа і дії з ними (59 год.) |
||
17 |
Звичайні дроби |
наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число; називає розрядні одиниці цілої та дробової частини десяткового дробу; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; середнього арифметичного; знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів, знаходження середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення ділення десяткових дробів на натуральне число та на десятковий дріб; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох чисел; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження середнього значення величини; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань; прогнозує очікуваний результат. наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число; називає розрядні одиниці цілої та дробової частини десяткового дробу; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; середнього арифметичного; знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів, знаходження середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення ділення десяткових дробів на натуральне число та на десятковий дріб; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох чисел; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження середнього значення величини; застосовує прийоми раціональних обчислень; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань; прогнозує очікуваний результат |
18 |
Дріб як часка двох натуральних чисел |
|
19 |
Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
20 |
Правильні і неправильні дроби |
|
21 |
Мішані числа |
|
22 |
Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
23 |
Додавання і віднімання мішаних чисел |
|
24 |
Розв’язування текстових задач |
|
25 |
Десятковий дріб |
|
26 |
Десятковий дріб. Запис десяткових дробів |
|
27 |
Порівняння десяткових дробів |
|
28 |
Округлення десяткових дробів |
|
29 |
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
30 |
Множення десяткових дробів |
|
31 |
Властивості множення десяткових дробів |
|
32 |
Окремі випадки множення десяткових дробів |
|
33 |
Ділення десяткового дробу на натуральне число |
|
34 |
Вправи на всі дії з десятковими дробами |
|
35 |
Середнє арифметичне. |
|
36 |
Середнє значення величин |