Плани колективних творчих проєктів "Створюємо проєкт разом"; Колективний творчий проект «Скарби України»

Про матеріал

Мета розробки – формування інтелектуального й пошукового досвіду, розвиток аналітичних, дослідницьких, комунікативних, організаційних, рефлексійних та інших життєво важливих умінь і навичок учнів.

Перегляд файлу

Колективний творчий проект «Скарби України»

 

 Мета проекту: розширювати і поглиблювати поняття громадянськості, формувати національну свідомість учнів, почуття гордості за історичне, духовне, культурне життя наших предків; виховувати гуманне ставлення до спадщини українського народу, викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю; спонукати учнів до пошуково-дослідницької роботи зі збору та обробці інформації; розвивати пізнавальну активність, допитливість, комунікативні здібності; виховувати любов до історичної спадщини українського народу, естетичне сприймання оточуючого світу.

 Реалізація проекту.   Проявити  творчість в розповіді про Скарби України. Реалізацію проекту плануємо втілити у детальні розповіді про Скарби України, власні малюнки та картинки з книг, журналів, інтернету, які допоможуть здобути батьки і старші учні.

І. Підготовчий етап 

1. Бесіда про спадщину українського народу – Скарби України

    Колись давно Бог створив народи і кожного з них наділив землею. Наші ж предки пішли до Господа пізніше і землі уже їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він в цей час молився і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилині Бог повернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, що прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, – відповіли наші предки, – там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю. Там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте: якщо будете її берегти, то вона буде наша, а ні – ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україна.

    Цей урок буде присвячений нашій державі – Україна, її спадщині, її духовним і культурним скарбам, які примножували і охороняли багатьох років.

  Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, культуру, освіту, звичаї і традиції. А наше завдання – зберегти цей скарб і примножувати його.

2. Мотивація діяльності

  • Які ви знаєте природні скарби України?
  • Що ви про них знаєте?
  • Які ви знаєте скарби України, створені руками людини, передані поколіннями нам в спадщину?
  • Як ви думаєте, як треба оберігати надбання Українського народу?
  • Що означає слово «скарб»?

 

ІІ. Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту

1. Спільна: колективне створення розповіді про Скарби України, створення усного журналу.

2. Індивідуальна: знаходження інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та отриманому у працівників квіткової крамниці інтерв’ю;

спостереження за першими весняними квітами на ділянці в себе вдома, їх фотографування за допомогою батьків; зображення квітів у власних малюнках; вивчення віршів і пісень про весняні квіти.

Результатом проекту: є розповідь про природні і створені руками людини Скарби України, підкріплені власними малюнками та  інтернету.

Практичним втіленням: представлення розповіді у вигляді колективної усної книги з супроводженням фотовиставки та виставки малюнків різноманітних Скарбів України.

Срібний степ.

   Він знаходиться в заповіднику Асканії Новій на Херсонщині. На вітрі гойдається ковилове колосся – саме через це степ здається срібним.

                             

 

 

Гранітно-степове Побужжя.

   Знаходиться на берегах Південного Бугу. Найрізноманітніші епохи та народи залишили свої сліди в районі Побужжя: на цих землях колись жили кіммерійці, сармати, скіфи, давні слов’яни. Щоб урятувати безліч рідкісних тварин і рослин, було створено регіональний ландшафтний парк «Бузькі пороги».

             

 

Мармурова печера

   Вона знаходиться в Криму. Відома в усьому світі. Її визнано однією з п’яти найкрасивіших печер планети.

           

 

Озеро Синевир.

   Найбільше озеро Українських Карпат. Озеро Синевир вважається найцікавішим об'єктом Національного природного парку «Синевир» і є однією з візитних карток Українських Карпат. Воно розташоване на висоті 989 метрів над рівнем моря, має середню площу 4-5 гектарів, його середня глибина становить 8-10 м, максимальна — 22 м. Через висоту над рівнем моря і порівняну глибоководність, навіть у найтепліші дні прогріваються лише верхні 1-2 метри озера.

               

 

Кам’янець-Подільський.

   Кам’янець-Подільський називають «музеєм під відкритим небом». В XIV ст. на неприступному скелястому острові звели кам’яну фортецю.

У різні періоди тут господарювали різні народи: татаро-монголи, айстро-угорці, більшовики, німецькі окупанти.

                    

 

Хотинська фортеця.

   Фортеця 13 — 18 століття у місті Хотин, що у Чернівецькій області, Україна. Сьогодні на території фортеці розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця». Одне з семи чудес України. Хотин виник як фортеця на перехресті торгових шляхів. Тут проводилися зйомки фільму про трьох мушкетерів.

 

                       

Херсонес.

   На узбережжі Криму збереглися залишки стародавнього міста. У перекладі з грецької «Херсонес» означає півострів. Унікальна збереженість археологічних знахідок дає змогу створити на базі Херсонеса Таврійського перший в Україні — археологічний парк. Археологічні парки — не новина в Європі і світі. Вони створені вже у Ізраїлі, Іспанії, Греції, Італії.

 

                           

 

Києво-Печерська лавра.

   У всьомі світі києво-Печерську лавру вшановують як святиню православ’я. її назва походить від слова «печери», оскільки перші ченці на цій території мешкали саме в печерах. А лавра – це почесна назва, яку дають тільки великим і поважним монастирям. У 1990 році XIV сесія Міжурядового комітету ЮНЕСКО зі збереження всесвітньої культурної і природної спадщини визнала Києво-Печерську лавру пам’яткою світового значення.

             

 

Софія Київська.

   Християнський собор в центрі Києва, пам'ятка української архітектури і монументального живопису 11 — 18 століть, одна з небагатьох уцілілих споруд часів Київської Русі.

Собор було збудовано за наказом князя Ярослава. При соборі було створено перші в Україні бібліотеку і школу.

 

                   

 

 

Ластівчине гніздо.

   Пам'ятка архітектури та історії, розташована на 40-метровій скелі Ай-Тодорського мису в смт. Гаспра, він став символом берега Криму.

 

                        

 

 

Острів Хортиця.

   Легендарний острів Дніпра. Найбільший острів на Дніпрі, розташований у районі міста Запоріжжя нижче Дніпрогесу, унікальний природний й історичний комплекс. Хортиця є одним з семи чудес України.

Музей «Писанка».

   Музей писанки в місті Коломиї Івано-Франківської області. В колекції музею понад 6000 писанок з різних регіонів України та країн світу. Серед експонатів музею є також писанки з підписами відомих політичних діячів України. Частиною музею є пам'ятник писанці, висота якого сягає 13,5 метрів, а діаметр 10 метрів. Таким чином коломийський пам'ятник є найбільшою писанкою в світі.

 

          

 

 

 

Колективний творчий проект «Птахи нашого краю»

 Мета проекту: забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності; формувати різностороннє уявлення про світ птахів, розвивати позитивно-емоційне ставлення до природи рідного краю, бережливе ставлення до всього сущого на Землі; спонукати до пошуково-дослідницької роботи по збору та обробці інформації. Розвивати пізнавальну активність, допитливість, комунікативні здібності; виховувати любов до природи, бажання оберігати і примножувати тваринний світ рідного краю.

Реалізація проекту.    

І. Підготовчий етап 

1. Бесіда про значення птахів для людини

Як відомо життя українського народу тісно пов’язане з життям природи. Природні явища, пори року, рослинний та тваринний світ назавжди увійшли в скарбницю усної народної творчості, повір’їв, легенд, пісень, приказок. Уявіть собі на хвилину, що в наших садах, лісах не стало прахів, не чути їх мелодійного співу. Такий ліс чи пар став би мертвим, сумним, глухим, бо з давніх-давен птахи наші найкращі друзі.

2. Мотивація діяльності

  • Які птахи живуть в нашому краї?
  • Що ви про них знаєте?
  • Яку користь приносять птахи людям?
  • Як треба піклуватися і оберігати птахів, які поряд?

 

ІІ. Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту

1. Спільна: екскурсії вулицями селища, до парку.

2. Індивідуальна: знаходження інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті; відвідування районної бібліотеки та бібліотеки гімназії; вивчення віршів про птахів; фотографування птахів за допомогою батьків; створення розповідей про досліджене і малюнків про птахів.

Результатом проекту є розширення знань про птахів нашого краю, їх значенням для природи і для людини, глибше розуміння взаємозв’язку природи і людини, як правильно піклуватися і оберігати птахів.

Практичним втіленням представлення розповіді у вигляді усного журналу з супроводженням фотовиставки та виставки малюнків птахів, що живуть в нашій місцевості: горобець, синичка, дятел, лелека, жайворонок, шпак.

 

 

Колективний творчий проект «Охорона природи рідного краю»

 Мета проекту: продовжувати формувати уявлення дітей про необхідність охороняти природу, вчити виражати свої почуття через спілкування з природою; глибше осмислювати навколишній світ: виховувати відповідальність за природу; переконання у необхідності бережливого ставлення до природи і власної участі в посильній природоохоронній діяльності; розвивати пізнавальний інтерес; спонукати до пошуково-дослідницької роботи по збору та обробці інформації; розвивати пізнавальну активність, допитливість, комунікативні здібності; виховувати любов до природи, бажання оберігати і примножувати рослинний та тваринний світ рідного краю.

Реалізація проекту.    

І. Підготовчий етап 

1. Бесіда про значення птахів для людини

Природа України є щедрою, багатою та різноманітною. М’який, помірний клімат, родючі ґрунти, значна кількість водних джерел створюють умови для зростання лісової, лугової та степової рослинності. На півночі країни, а також у гірських районах Карпат, Криму зростають хвойні, мішані та листяні ліси, що поступово переходять у широку смугу острівних лісів лісостепу. Ще південніше, у приморських районах, розкинулася рівнинна степова зона, що нині є майже повністю переораною.

Бурхливий розвиток промислового і сільськогосподарського виробництв, будівництво міст, селищ, розширення мережі залізничних та автомобільних шляхів, осушення боліт, зрошення посушливих земель — все це призвело до значних змін у природі (ландшафту), вплинуло на екологічну рівновагу, видовий і кількісний склад флори та фауни.

За останні десятиріччя помітно звузилися території, що зайняті природною рослинністю, збідніла флора більшості регіонів країни, зменшилася кількість багатьох видів рослин, а деякі з них повністю зникли з поверхні Землі.

У зв’язку із цим у наш час — час технічного прогресу — особливого значення набуває охорона рослинного і тваринного світу.

2. Мотивація діяльності 

  • Як діяльність людини впливає на природу?
  • Як забруднюється повітря? Як забруднюються водойми? Як забруднюються грунти?
  • У чому полягає негативний вплив людини на природу?
  • Які шляхи збагачення і охорони природи використовує людина?

 

ІІ. Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту

1. Спільна: екскурсії вулицями селища, до парку, на водойму.

2. Індивідуальна: знаходження інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті; відвідування районної бібліотеки та бібліотеки гімназії; вивчення віршів про красу природи; фотографування пейзажів рідного селища за допомогою батьків; створення розповідей про досліджене і малюнків про бережливе ставлення до природи.

Результатом проекту є розширення знань про вплив людини на природу нашого краю, глибше розуміння взаємозв’язку природи і людини, як правильно піклуватися і оберігати природні багатства рідного краю.

Практичним втіленням представлення розповіді у вигляді усного журналу з супроводженням фотовиставки та виставки малюнків про збереження повітря, водойм, ґрунту, рослинного і тваринного світу рідного краю.

 

 

 

Колективний творчий проект «Квіти в моєму житті»

 Мета проекту: формувати уявлення дітей про різноманітність квітів рідного краю, своєї вулиці, своєї домівки, їх значення для кожного; розвивати позитивно-емоційне ставлення до краси, до природи рідного краю; спонукати до пошуково-дослідницької роботи по збору та обробці інформації. Розвивати пізнавальну активність, допитливість, комунікативні здібності; виховувати любов до природи, естетичне сприймання оточуючого світу, бажання оберігати і примножувати рослинний світ рідного краю.

Реалізація проекту.   Проявити  творчість в розповіді про квіти, що нас оточують. Реалізацію проекту плануємо втілити у детальні розповіді про квіти, що проростають в нашому селищі, на наших вулицях, біля власних будинків; власні малюнки та фотографії, які допоможуть зробити батьки; вивчення віршів і пісень про квіти.

 

І. Підготовчий етап 

1. Бесіда про значення птахів для людини

   Ще з давніх часів квіти в житті людей грали величезну роль. Вони завжди асоціювалися з любов'ю, радістю, гарним настроєм і бадьорістю. Наші предки дарували квіти не тільки у свята, а також і в будні дні, бо вірили, що магія квітів здатна навіть хвору людину підняти на ноги.

  Безліч квітів не тільки роблять наше життя яскравішим, вони також сприяють очищенню і оздоровленню повітря навколо нас, наповнюючи його киснем, тонким і ніжним ароматом. Вчені довели, що ці прекрасні створіння вміють поглинати негативну енергію, натомість віддаючи позитивно заряджені частинки.

   Лише згадайте посмішки і радість людей, яким ви дарували квіти ...

    Без квітів не можна уявити нашого життя. Ми милуємося їхньої красою, вони прикрашають житло. З давніх часів деякі квіти вважають оберегами. Обереги — це те, що береже людину.

   Чорнобривці разом з іншими травами клали до першої купелі немовляти, щоб дитина була людям мила, як та квітка.

    Рослиною оберегом вважали мак. Його вплітали у віночки дівчата, вишивали на сорочках та рушниках. Насінням маку, освяченим на свято Маковея, обсипали садибу, людей і худобу.

    Чи не найбільш поширеною й улюбленою в Україні здавна вважали рожу рожеву, або мальву. Безліч відтінків — від білого, рожевого до червоного й багряного — створює дивовижну веселку навколо оселі.

2. Мотивація діяльності

  • Які квіти ростуть в нашому краї?
  • Що ви про них знаєте?
  • Які квіти ростуть біля вашого будинку?
  • Як треба піклуватися і оберігати рослини, які ростуть навколо нас?

 

ІІ. Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту

1. Спільна: екскурсії до весняного лісу та на луки разом з батьками.

2. Індивідуальна: знаходження інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та отриманому у працівників квіткової крамниці інтерв’ю; спостереження за першими весняними квітами на ділянці в себе вдома, їх фотографування за допомогою батьків; зображення квітів у власних малюнках; вивчення віршів і пісень про весняні квіти.

Результатом проекту: є розширення знань про квіти нашого селища, на вулицях, біля будинків; значенням квітів у житті  людини, глибше розуміння взаємозв’язку природи і людини, як правильно пересаджувати і доглядати за квітами на своїй ділянці, піклуватися і оберігати природу.

 

Практичним втіленням: представлення розповіді у вигляді колективної усної книги з супроводженням фотовиставки та виставки малюнків квітів, що ростуть в нашій місцевості, біля будинку, яке значення квіти мають у житті кожного.

 

 

Колективний творчий проект «Не зривай первоцвітів»

 Мета проекту: дізнатися більше про рослини-первоцвіти; розширити свої знання про рослинний світ, про рослини. Які занесені до Червоної книги України; розвивати вміння працювати в групі; виховувати бережливе ставлення до природи.

 Реалізація проекту.   Проявити  творчість в розповіді про весняні первоцвіти. Реалізацію проекту плануємо втілити у детальні розповіді про первоцвіти, власні малюнки та фотографії, які допоможуть зробити батьки; вивчення віршів і пісень про весняні квіти.

І. Підготовчий етап 

1. Бесіда про значення птахів для людини

Як відомо життя українського народу тісно пов’язане з життям природи. Природні явища, пори року, рослинний та тваринний світ назавжди увійшли в скарбницю усної народної творчості, повір’їв, легенд, пісень, приказок. Уявіть собі на хвилину, що в наших садах, лісах не стало прахів, не чути їх мелодійного співу. Такий ліс чи пар став би мертвим, сумним, глухим, бо з давніх-давен птахи наші найкращі друзі.

2. Мотивація діяльності

  • Які птахи живуть в нашому краї?
  • Що ви про них знаєте?
  • Яку користь приносять птахи людям?
  • Як треба піклуватися і оберігати птахів, які поряд?

 

ІІ. Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту

1. Спільна: екскурсії до весняного лісу та на луки разом з батьками.

2. Індивідуальна: знаходження інформації  в енциклопедіях (довідниках чи науково – популярних виданнях), інтернеті та отриманому у працівників квіткової крамниці інтерв’ю;

спостереження за першими весняними квітами на ділянці в себе вдома, їх фотографування за допомогою батьків; зображення квітів у власних малюнках; вивчення віршів і пісень про весняні квіти.

 

Результатом проекту: є розширення знань про квіти нашого краю весною, про причини занесення деяких квітів до Червоної книги України; значенням квітів у житті  людини, глибше розуміння взаємозв’язку природи і людини, як правильно пересаджувати і доглядати за квітами на своїй ділянці, піклуватися і оберігати природу.

 

Практичним втіленням: представлення розповіді у вигляді колективної усної книги з супроводженням фотовиставки та виставки малюнків квітів, що ростуть в нашій місцевості: сон-трава, жовтець весняний, пролісок, підсніжник, крокус; складання пам’ятки як поводитися з квітами.

 

 

doc
Додано
17 травня 2020
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку