Урок 1. Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поняття комп’ютерної графіки.
Цілі: навчальна: сформувати поняття комп’ютерної графіки та сферами її застосування в реальному житті; розвивальна: дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, графічний редактор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
привітання
перевірка присутніх
перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: комп’ютерна графіка, графічний редактор, алгоритм побудови зображення.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Із розвитком інформаційних технологій комп’ютерна графіка набула поширення в усьому світі. Сьогодні вона застосовується в різних сферах людської діяльності: на виробництві, в науці, медицині, рекламі, поліграфії та ін. Вам добре відомі здобутки комп’ютерної графіки, наприклад, у створенні спецефектів у кіноіндустрії, комп’ютерних іграх тощо. Вивчаючи цей розділ, ви дізнаєтесь багато нового про комп’ютерну графіку, навчитеся створювати зображення за допомогою векторного графічного редактора.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 1.1 ст. 6-8
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 2. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень. Налаштування параметрів та перетворення формату готового зображення.
Цілі: навчальна: сформувати знання про основні поняття растрової та векторної графіки, популярні формати графічних файлів;
розвивальна: дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;
виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, графічний редактор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: комп’ютерна графіка, графічний редактор, алгоритм побудови зображення.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Комп’ютерна графiка поступово перетворюється в новий вид мистецтва. Спецiалiзованi програмнi засоби дозволяють практично будь-якiй людинi створювати, редагувати, перетворювати графiчнi зображення.
Для роботи з графічною iнформацiєю розроблене вiдповiдне програмне забезпечення: засоби перегляду, графiчнi редактори, фоторедактори та iншi.
Спробуємо розiбратися в цих поняттях бiльш детально.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 1.1 ст. 8-16
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 3. Векторний графічний редактор.
Цілі: навчальна: ознайомити учнів із інтерфейсом векторного графічного редактора LibreOffice Draw, інструментами для побудови графічних примітивів; формувати уявлення про властивості об’єкта векторного зображення: контур, штрих і заповнення; вчити будувати графічні примітиви, редагувати контури; розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, векторний графічний редактор LibreOffice Draw.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: комп’ютерна графіка, растрова і векторна графіка, графічний редактор.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Ми вже розглянули теоретичні основи комп’ютерної графіки. Настав час навчитися працювати з векторними зображеннями. Ми будемо це робити в середовищі графічного редактора LibreOffice Draw. Ознайомившись із програмою, ви зможете прикрашати текст малюнками, створювати, наприклад, персонажів для комп’ютерних ігор тощо.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 1.2 ст. 16-22
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 4. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Побудова зображення з графічних примітивів. Практична робота 1. «Створення простих векторних зображень».
Цілі: навчальна: удосконалити практичні навички створювати прості векторні зображення у середовищі векторного графічного редактора; змінювати властивості графічних об'єктів; зафарбовувати об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки. розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, векторний графічний редактор LibreOffice Draw.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: комп’ютерна графіка, растрова і векторна графіка, графічний редактор.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практична робота 1. Створення простих векторних зображень Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 1.2 ст. 23-26
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 5. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. Операції над об’єктами та групами об’єктів.
Цілі: навчальна: навчити працювати з шарами при побудові векторного зображення; розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, векторний графічний редактор LibreOffice Draw.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять, пов’язаних із групуванням векторних графічних об’єктів, об’єднанням контурів об’єктів, взаємним розташуванням графічних об’єктів.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Важко уявити складний малюнок, на якому би зображення різних об’єктів не перекривали одне одного. Як розмісти один графічний об’єкт під або над іншим, наче у тривимірному просторі, як створити спільний контур кількох об’єктів, як розробити складений із багатьох графічних об’єктів малюнок, щоб одні об’єкти не заважали іншим, – про все це ви дізнаєтеся на уроці.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 1.3 ст. 27-31
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 6. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Практична робота 2. «Створення векторних зображень».
Цілі: навчальна: удосконалити практичні навички створення складених векторних зображень в середовищі векторного графічного редактора; опрацьовувати багатошарові зображення; додати текстові написи до зображення; розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, векторний графічний редактор LibreOffice Draw.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: комп’ютерна графіка, растрова і векторна графіка, графічний редактор.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практична робота 2. Створення векторних зображень
Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 1.3 ст. 32-38
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 7. Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Об’єкти комп’ютерної презентації.
Цілі: навчальна: ознайомити з апаратним й програмним забезпеченням, необхідним для створення й перегляду комп’ютерних презентацій; розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення призначення та вимог до презентації, понять: макет слайда, дизайн слайда, дизайн презентації.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Презентація – це візуальний супровід виступу доповідача, а тому вона має зацікавлювати глядачів своїм дизайном і особливістю подання матеріалу. Ви дізнаєтесь на уроці, як зробити презентацію цікавою і якісною.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 2.1 ст. 40-42
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 8. Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення.
Цілі: навчальна: сформувати уявлення про етапи розробки та вимоги до презентацій, розглянути структуру презентації та елементи дизайну; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення призначення та вимог до презентації, понять: макет слайда, дизайн слайда, дизайн презентації.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Презентація – це візуальний супровід виступу доповідача, а тому вона має зацікавлювати глядачів своїм дизайном і особливістю подання матеріалу. Ви дізнаєтесь на уроці, як зробити презентацію цікавою і якісною.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.1
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання. Підручник § 2.1 ст. 42-48
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 9. Типи слайдів. Додавання об’єктів до слайдів.
Цілі: навчальна: сформувати уявлення про макет та стильове оформлення слайда презентації, навчитись додавати до презентацій об'єкти; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення призначення та вимог до презентації, понять: макет слайда, дизайн слайда, дизайн презентації.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Як використовувати стандартні макети слайдів і розміщати на них об’єкти різного типу, ви дізнаєтеся на уроці.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.2 ст. 48-51
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 10. Вставляння на слайд і форматування графічних примітивів. Практична робота 3. «Створення комп’ютерної презентації».
Цілі: навчальна: удосконалити практичні навички розробки презентацій, використання на слайдах об'єктів різного типу;
розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування у програмі MyTestX
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практична робота 3. Створення комп’ютерної презентації
Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.2 ст. 51-58
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 11. Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.
Цілі: навчальна: дати уявлення про анімаційні ефекти, сформувати навички застосування анімаційних ефектів до об’єктів на слайдах; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення поняття «анімаційний ефект», способів застосування анімаційних ефектів до об’єктів на слайдах.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Чим більше органів чуття задіяно людиною під час сприйняття інформації, тим краще вона запам’ятовується. Для ефектного показу презентації можна зробити об’єкти на слайдах рухомими. Як це зробити, ви дізнаєтеся з цього уроку.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.3
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.3 ст. 58-63
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 12. Налаштування ефектів анімації об’єктів слайда.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати уявлення про анімаційні ефекти, сформувати навички застосування анімаційних ефектів до об’єктів на слайдах; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення поняття «анімаційний ефект», способів застосування анімаційних ефектів до об’єктів на слайдах.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.3
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.3 ст. 63-68
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 13. Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Налаштування показу презентацій.
Цілі: навчальна: формувати вміння планувати представлення презентації та виступати з нею перед аудиторією; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять, пов’язаних із налаштовуванням показу презентації.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.4
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.4 ст. 68-69
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 14. Використання гіперпосилань і кнопок дій.
Цілі: навчальна: формувати вміння використовувати гіперпосилання, кнопки дій; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять, пов’язаних із налаштовуванням показу презентації.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя: презентацію можна зробити інтерактивною за допомогою гіперпосилань, тобто такою, яка дозволяє доповідачеві чи глядачеві під час перегляду змінювати порядок перегляду матеріалу.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.4
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.4 ст. 69-72
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 15. Ефекти зміни слайдів.
Цілі: навчальна: сформувати навички застосування анімаційних ефектів до слайдів; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять, пов’язаних із налаштовуванням показу презентації.
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 2.4
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.4 ст. 72-74
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 16. Засоби керування демонстрацією комп’ютерної презентації. Практична робота 4. «Налаштування показу комп’ютерної презентації».
Цілі: навчальна: удосконалити практичні навички розробки презентацій, використання на слайдах об'єктів різного типу;
розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування у програмі MyTestX
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності — Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практична робота 4. Налаштування показу комп’ютерної презентації. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 2.4 ст. 74-79
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
ІІ СЕМЕСТР
Урок 17. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі.
Цілі: навчальна: сформувати поняття об’єкта в програмуванні; приклади властивостей об’єктів та їх значень.
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.1
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
Що таке спрайти в середовищі Scratch?
Які властивості мають програмні об'єкти в середовищі Scratch? Як їх можна переглянути?
Якими способами можна змінити значення властивостей об'єктів у середовищі Scratch?
Які властивості має об'єкт Сцена? Якими способами можна змінити тло Сцени?
Якими способами можна створити новий спрайт у середовищі Scratch?
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.1 ст. 81-84
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 18. Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події.
Цілі: навчальна: сформувати поняття події; приклади подій та їх опрацювання; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.1
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.1 ст. 84-90
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 19. Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником.
Цілі: навчальна: сформувати поняття вкладених алгоритмічних структур, приклади їх застосування; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.2 ст. 90-91
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 20. Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур, приклади їх застосування; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.2 ст. 91-94
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 21. Вкладені алгоритмічні структури повторення з передумовою та лічильником.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур, приклади їх застосування; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.2 ст. 94-99
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 22. Вкладені алгоритмічні структури повторення з передумовою та лічильником. Практична робота 5. «Проекти з вкладеними циклами».
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур, приклади їх застосування; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування у програмі MyTestX
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.2
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практична робота 5. Проекти з вкладеними циклами
Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.2 ст. 99-100
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 23. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур розгалуження, приклади їх застосування;
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.3
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.3 ст. 100-102
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 24. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур розгалуження, приклади їх застосування;
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.3
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 3.3 ст. 102-104
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 25. Вкладені алгоритмічні структури розгалуження.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур розгалуження, приклади їх застосування;
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.3
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.3 ст. 104-109
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 26. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.
Цілі: навчальна: формувати поняття вкладених алгоритмічних структур повторення та розгалуження, приклади їх застосування;
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.4
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.4 ст. 109-111
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 28. Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур повторення та розгалуження, приклади їх застосування; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.4
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.4 ст. 112-118
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 29. Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі. Практична робота 6. «Алгоритми та програми».
Цілі: навчальна: продовжувати формувати поняття вкладених алгоритмічних структур повторення та розгалуження, приклади їх застосування; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування у програмі MyTestX
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 3.4
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практична робота 6. Алгоритми та програми.
Робота за комп’ютером
VI. Підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.4 ст. 119
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 30. Розробка сценарію майбутнього програмного проекту.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати вміння створювати складні проекти у середовищі Скретч, розбивати складну задачу на підзалачі; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
Сплануй і розроби власний проект у середовищі Скретч, який презентуй на захисті проектів у класі. Під час планування проекту дай відповіді на запитання:
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання Підручник § 3.4 ст. 120-123
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 31. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати вміння створювати складні проекти у середовищі Скретч, розбивати складну задачу на підзалачі; співпрацювати і виконувати певні ролі в групі під час виконання проекту; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа «Побажання на день»
Почнемо нашу роботу з висловлювання один одному побажання на сьогоднішній день. Воно має бути коротким, бажано в одне-два слова. Ви кидаєте м’ячик тому, кому хочете, і водночас висловлюєте це побажання. Той, кому кинули м’яч, у свою чергу кидає його наступному. Будемо уважно стежити за тим, щоб м’яч побував у всіх, щоб нікого не пропустити.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
Сплануй і розроби власний проект у середовищі Скретч, який презентуй на захисті проектів у класі. Під час планування проекту дай відповіді на запитання:
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 32. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати вміння створювати складні проекти у середовищі Скретч, розбивати складну задачу на підзалачі; співпрацювати і виконувати певні ролі в групі під час виконання проекту; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа «Побажання на день»
Почнемо нашу роботу з висловлювання один одному побажання на сьогоднішній день. Воно має бути коротким, бажано в одне-два слова. Ви кидаєте м’ячик тому, кому хочете, і водночас висловлюєте це побажання. Той, кому кинули м’яч, у свою чергу кидає його наступному. Будемо уважно стежити за тим, щоб м’яч побував у всіх, щоб нікого не пропустити.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
Сплануй і розроби власний проект у середовищі Скретч, який презентуй на захисті проектів у класі. Під час планування проекту дай відповіді на запитання:
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 33. Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію.
Цілі: навчальна: продовжувати формувати вміння створювати складні проекти у середовищі Скретч, розбивати складну задачу на підзалачі; співпрацювати і виконувати певні ролі в групі під час виконання проекту; розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички; виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа «Побажання на день»
Почнемо нашу роботу з висловлювання один одному побажання на сьогоднішній день. Воно має бути коротким, бажано в одне-два слова. Ви кидаєте м’ячик тому, кому хочете, і водночас висловлюєте це побажання. Той, кому кинули м’яч, у свою чергу кидає його наступному. Будемо уважно стежити за тим, щоб м’яч побував у всіх, щоб нікого не пропустити.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером
Сплануй і розроби власний проект у середовищі Скретч, який презентуй на захисті проектів у класі. Під час планування проекту дай відповіді на запитання:
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання
VІІІ. Оцінювання роботи учнів
Урок 34. Створення реклами та презентація власного програмного проекту.
Цілі: навчальна: навчити оцінювати результати власної проектної діяльності та результати проектної діяльності інших учнів;
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Публічна презентація проекту
Учитель має передбачити активний захист учнівських проектів.
Можливі варіанти активного захисту проектів
Під активною захистом розуміється такий захист, коли всі учасники навчальної групи в явній (висловлювання вголос) або неявній (заповнення різних стандартних бланків) формі беруть участь в обговоренні проекту. Вибір форми захисту визначається особливостями групи, відносинами, які склалися в ній в процесі спільного навчання.
1-й варіант — «чорне і біле опонування»
Суть варіанту — по кожному проекту вибираються чорний і білий опоненти, які повинні відзначити недоліки та переваги проекту.
Переваги
Недоліки
2-й варіант — «Побудова дерева набутого досвіду»
Суть підходу — після кожного проекту учасник обговорення має повісити листочок на дерево досвіду (тобто вказати, що найбільш цінне для себе він побачив у цьому проекті).
За такої організації захисту доцільно на дошці зобразити дерево, до якого учні прикріплюють стікери. На стікері повинно бути вказане прізвище учня і що цінного він побачив у цьому проекті.
Переваги
Недоліки
3-й варіант — «Заповнення листа побажань»
Суть підходу: після захисту кожного проекту учасники обговорення пишуть побажання слухачеві, який виконав проект, – як позитивні, так і негативні.
Лист побажань може заповнюватися як у паперовому, так і в електронному варіантах. Його приблизна форма може бути наступною:
Лист побажань
Автор проекту
Назва проекту
Що сподобалося |
Які виникли запитання |
Автор побажання ___________________ Побажання: ________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Автор запитання, пропозиції __________________________________ Запитання, пропозиція __________________________________
|
Автор побажання ___________________ Побажання: ________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Автор запитання, пропозиції __________________________________ Запитання, пропозиція __________________________________
|
Автор побажання ___________________ Побажання: ________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Автор запитання, пропозиції __________________________________ Запитання, пропозиція __________________________________
|
Переваги
Недоліки
ІІІ. Підсумки уроку
Оцінювання учнівських робіт.
Урок 35. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.
Цілі: навчальна: відновити знання, уміння та навички з раніше вивченого матеріалу; систематизувати навчальний матеріал;
розвивальна: розвивати світоглядні уявлення про роль інформаційних технологій у сучасному світі, логічне мислення, дослідницькі навички;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні на уроці ми пригадаємо те що вчили протягом навчального року.
IV. Повторення вивченого матеріалу
Виконання інтерактивних вправ.
Розгадування ребусів.
V. Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
VI. Підбиття підсумків уроку