КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ 7 КЛАС
(2 години на тиждень, усього 70 годин, із них 6 год. – резервні)
Підручник: Біологія Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Н.Ю. Матяш, М.М. Мусієнко, П.С. Славний, В.В. Серебряков, В.П. Поліщук 2014
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Практична частина |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
|
Вступ |
||||||
1 |
|
ІНСТРУКТАЖ З ПРАВИЛ ТБ Основні відмінності тварин від рослин.
|
Демонстрування: опудал, вологих препаратів, колекцій зображень (у тому числі електронних) тварин. |
Діяльність (уміння) розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин; описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі препарати, колекції; характеризує: - типи живлення: автотрофний та гетеротрофний; порівнює: - клітини тварин, рослин, грибів Знання оперує термінами: - тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм називає: - середовища існування тварин; - прояви життєдіяльності тварин; - ознаки тваринної клітини; - тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції; пояснює: - відмінності тварин від рослин та грибів Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність (орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив) Ставлення висловлює судження: - щодо значення знань про тварин у природі та житті людини |
Вивчити § 1 с. 4-7 (відповідати на питання усно) |
|
2 |
|
Основні відмінності тварин від грибів. |
Демонстрування: опудал, вологих препаратів, колекцій зображень (у тому числі електронних) тварин. |
Вивчити § 2 с.8-11 Завдання 7-9 с 13 (письмово) |
||
3 |
|
Особливості живлення тварин.
|
|
Вивчити § 1,2 (відповідати на питання усно) |
||
4 |
|
Будова тварин: клітини, тканини, органи та системи органів. |
|
Вивчити § 3,4 с.11-17 |
||
Тема 1. Різноманітність тварин |
||||||
5 |
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя). |
Демонстрування
мікропрепаратів, вологих препаратів, колекцій, опудал, зображень (у тому числі електронних) тварин
|
Діяльність (уміння)
розпізнає: характеризує: - пристосування тварин до життя у воді; - пристосування тварин до життя на суходолі; - пристосування тварин до життя у ґрунті; - пристосування тварин до польоту; - пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих); установлює зв’язок - між будовою тварин і способом життя; вдосконалює уміння - роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням; дотримується правил - особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами Знання оперує термінами: - вид, безхребетні, хордові називає:
- середовища існування та способи життя тварин; - рідкісні види тварин України та свого краю; наводить приклади:
- тварин зазначених груп; - видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб Ставлення висловлює судження: - щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини; - щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними; виявляє: - ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я; робить висновок: - особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека (орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я) Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)
|
Вивчити § 5 с.19 |
|
6 |
|
Кишковопорожнинні. |
|
Вивчити § 6 с.23 |
||
7 |
|
Кільчасті черви. |
Лабораторні дослідження: зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
Вивчити § 7 с.26 |
||
8 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН», «ВСТУП» |
|
|
||
9 |
|
Членистоногі. Ракоподібні |
|
Вивчити § 8, 9 с.31 |
||
10 |
|
Членистоногі: Павукоподібні |
|
Вивчити § 10 с.37 |
||
11 |
|
Членистоногі: Комахи. |
|
Вивчити § 11 с.42 |
||
12 |
|
Членистоногі: Комахи. |
|
Вивчити § 12 с.46 |
||
13 |
|
|
Практична робота №1: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. |
|
||
14 |
|
Молюски. |
Лабораторні дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
Вивчити § 13 с.51 |
||
15 |
|
Паразитичні безхребетні тварини. |
|
Вивчити § 14 с.57 |
||
16 |
|
Паразитичні безхребетні тварини. |
|
Вивчити § 15 с. 62 |
||
17 |
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 З ТЕМИ «РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН» |
|
|
||
18 |
|
Риби. |
|
Вивчити § 16 с.66 |
||
19 |
|
Риби. |
|
Вивчити § 17 с.69 |
||
20 |
|
Амфібії. |
|
Вивчити § 18 с.75 |
||
21 |
|
Рептилії |
|
Вивчити § 19 с. 79 |
||
22 |
|
Птахи. |
|
Вивчити § 20 с. 83 |
||
23 |
|
Птахи. |
|
Вивчити § 21, 22 с. 86 |
||
24 |
|
|
Практична робота №2 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
||
25 |
|
Ссавці |
|
Вивчити § 23 с. 97 |
||
26 |
|
Ссавці |
|
Вивчити § 24 с. 100 |
||
27 |
|
Ссавці |
|
Вивчити § 25 с. 104 |
||
28 |
|
Ссавці |
|
Вивчити § 26 с. 107 |
||
29 |
|
Ссавці |
|
Вивчити § 27 с. 110 |
||
30 |
|
|
Практична робота №3: Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
||
31 |
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
|
||
32 |
|
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН», |
|
|
||