Календарне планування складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою.1–4 класи» (з урахуванням змін, затверджених Наказом МОН України
від 05.08.2016№948)
Тематичне планування природознавство
підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак
І семестр 2 год.- 32 год., ІІ семестр 2 год- 36 год, всього 68 год.
Види перевірок |
4 клас |
|
І сем |
ІІсем |
|
Тематична контрольна робота |
3 |
3 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
3 |
3 |
Тема 1. Вступ. Всесвіт і Сонячна система (11 год)
Контрольна робота№1
Тема 2. План і карта (7 год)
Контрольна робота№2
Тема3 .Природа материків і океанів (13 год)
Контрольна робота№3.»
Тема4 .Природа материків і океанів (12 год)
Контрольна робота№4
Тема 5 Природа України (11 год)
Контрольна робота№5
Тема 6 Природні зони України (14 год)
Контрольна робота№6
Календарне планування природознавство
підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак
І семестр 2 год.- 32 год., ІІ семестр 2 год- 36 год, всього 68 год.
№ |
з/п |
Тема уроку |
Дата |
Ст. |
Тема 1. Вступ. Всесвіт і Сонячна система (11 год)
|
||||
1 |
1 |
Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт |
|
3. 7-8 |
2 |
2 |
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети |
|
8-10 |
3 |
3 |
Сонце — зоря, центральне тіло Сонячної системи |
|
10-12 |
4 |
4 |
Планети земної групи. Місяць-природний супутник Землі |
|
13-15 |
5 |
5 |
Планети -гіганти |
|
15-16 |
6 |
6 |
Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. Теплові пояси Землі. |
|
16-19 |
7 |
7 |
Земля – планета Сонячної системи. Добовий і річний рух Землі |
|
19-22 |
8 |
8 |
Зорі. Сузір'я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря |
|
22-24 |
9 |
9 |
Молочний Шлях — наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт |
|
25-26 |
10 |
10 |
Навчальний проект. Планети Сонячної системи
|
|
|
11 |
11 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота№1 «Всесвіт і Сонячна система» |
|
|
Тема 2. План і карта (7 год)
|
||||
12 |
1 |
Горизонт. Сторони горизонту |
|
27-29 |
13 |
2 |
Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак |
|
29-32 |
14 |
3 |
Навчальна екскурсія. Вивчення сторін горизонту та орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом або місцевими ознаками |
|
|
15 |
4 |
Зображення місцевості на плані. Умовні знаки. Практична робота. Читання плану місцевості |
|
32-35 |
16 |
5 |
Масштаб
|
|
36-38 |
17 |
6 |
Географічна карта, умовні знаки на карті. Практична робота. Читання карти. Порівняння плану і карти. |
|
40 |
18 |
7 |
Контрольна робота№2 з теми «План і карта» |
|
|
Тема3 .Природа материків і океанів (13 год)
|
||||
19 |
1 |
Населення Землі. Умови життя на Землі |
|
41-43 |
20 |
2 |
Материки і океани. Практична робота. Читання карти світу |
|
43-47 |
21 |
3 |
Океани. Особливості природи Тихого океану. Практична робота. Позначення на контурній карті назв материків і океанів |
|
49-51 |
22 |
4 |
Особливості природи Атлантичного океану |
|
52-54 |
23 |
5 |
Особливості природи Індійського океану |
|
52-54 |
24 |
6 |
Особливості природи Північного Льодовитого океану |
|
52 |
25 |
7 |
Навчальний проект. Земля- планета «Вода» (природа океанів) |
|
|
26 |
8 |
Особливості природи материків Землі. Євразія |
|
55-57 |
27 |
9 |
Особливості природи материків Землі. Євразія Рослинний і тваринний світ |
|
57-62 |
28 |
10 |
Дослідницький проект. Ми живемо в Євразії |
|
|
29 |
11 |
Контрольна робота№3.»Природа океанів і материків» |
|
|
30 |
12 |
Особливості природи материків Землі. Африка |
|
62-65 |
31 |
13 |
Особливості природи материків Землі. Африка Рослинний і тваринний світ |
|
65-70 |
Тема4 .Природа материків і океанів (12 год)
|
||||
32 |
1 |
Особливості природи материків Землі. Північна Америка |
|
71-74 |
33 |
2 |
Особливості природи материків Землі. Північна Америка Рослинний і тваринний світ |
|
74-77 |
34 |
3 |
Особливості природи материків Землі. Південна Америка |
|
79-80 |
35 |
4 |
Особливості природи материків Землі. Південна Америка Рослинний і тваринний світ |
|
80-84 |
36 |
5 |
Навчальний проект. Дві Америки
|
|
|
37 |
6 |
Особливості природи материків Землі. Австралія
|
|
85-88 |
38 |
7 |
Особливості природи материків Землі. Австралія Рослинний і тваринний світ |
|
88-93 |
39 |
8 |
Особливості природи материків Землі. Антарктида
|
|
94-96 |
40 |
9 |
Особливості природи материків Землі. Антарктида. Рослинний і тваринний світ |
|
96-100 |
41 |
10 |
Навчальний проект. Материк, що я мрію відвідати
|
|
|
42 |
11 |
Урок-подорож материками
|
|
|
43 |
12 |
Контрольна робота№4 з теми
|
|
|
Тема 5 Природа України (11 год)
|
||||
44 |
1 |
Україна на карті світу. Практична робота. Позначення на контурній карті столиці та міст України. |
|
101-103 |
45 |
2 |
Форми земної поверхні України і свого краю. Практична робота. Позначення на контурній карті основних форм земної поверхні. |
|
103-106 |
46 |
3 |
Корисні копалини України |
|
107-109 |
47 |
4 |
Природне паливо та його запаси в Україні |
|
110-112 |
48 |
5 |
Водойми України. Рівнинні та гірські річки. Практична робота. Позначення на контурній карті водойм України. |
|
113-116 |
49 |
6 |
Природні та штучні водойми. Охорона водойм |
|
116-119 |
50 |
7 |
Чорне море. Використання й охорона природніх багатств Чорного моря. |
|
119-124 |
51 |
8 |
Азовське море. Використання й охорона природніх багатств Азовського моря. |
|
124-127 |
52 |
9 |
Навчальна екскурсія. Віртуальна подорож річками нашого краю |
|
|
53 |
10 |
Ґрунти України. Охорона ґрунтів |
|
128-131 |
54 |
11 |
Контрольна робота№5 з теми «Природа України» |
|
|
Тема 6 Природні зони України (14 год)
|
||||
55 |
1 |
Природні зони України. Карта природних зон |
|
132-134 |
56 |
2 |
Мішані ліси (Полісся) |
|
134-138 |
57 |
3 |
Навчальний проект. Чому ліси називають «легенями планети» |
|
|
58 |
4 |
Лісостеп |
|
139-142 |
59 |
5 |
Степ |
|
142-146 |
60 |
6 |
Гори Карпати |
|
147-151 |
61 |
7 |
Кримські гори |
|
151-154 |
62 |
8 |
Заповідні території та охорона природи |
|
155-161 |
63 |
9 |
Контрольна робота№6 з теми |
|
|
64 |
10 |
Навчальна екскурсія. Ознайомлення з фрмами рельєфу, рослинним та тваринним світом, грунтами рідного краю |
|
|
65 |
11 |
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір |
|
155-161 |
66-67 |
12-13 |
Навчальний проект. «Що можна зробити для збереження природи в моєму краї?» |
|
161-162 |
68 |
14 |
Підсумковий урок за рік |
|
|