Види і мова мистецтва |
|||||||||
Розділ І. Народне і професійне мистецтво |
|||||||||
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К-сть год |
Дата |
Приміт-ка |
||
1 |
Мистецтво навколо |
1.1Роль мистецтва в житті людини. 1.2 Формат. 1.3ХТД «Як гарно було влітку» |
Відеоролик «У літку на відпочинку» Метод «Мікрофон» - «Роль мистецтва у своєму житті» Робота з підручником. Перегляд картин В. Зарецький «Дерево» Перегляд дитячих робіт. Проект «Земна краса» |
-розпізнає види образотворчого мистецтва; -описує особливості мови різних видів мистецтва; -пояснює засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва; -наводить приклади творів різних видів мистецтва -виявляє знання спеціальної художньої термінології (формат). |
1 |
|
|
||
Види і мова візуальних / образотворчих мистецтв |
|||||||||
2 |
Народження мистецтва |
2.1Виникнення образотворчого мистецтва 2.2Художні матеріали й інструменти 2.3Контур 2.4Розміщення зображення 2.5ХТД «Малювання контурів тварин» |
Відеоролик «Печера Альтаміра в Іспанії» Розповідь «Виникнення первісного мистецтва» Техніка зім'ятого паперу (імітування поверхні каменю чи стіни печери)
|
-усвідомлює роль образотворчого мистецтва як засобу збереження історичної памꞌяті; -наводить приклади творів різних видів мистецтва; -створювати асоціативні образи; -висловлює судження про площинні та обꞌємні форми мистецтва; -виявляє знання спеціальної художньої термінології (контур).
|
1 |
|
|
||
3 |
Від народних джерел |
3.1ДУМ у дзеркалі традицій і сучасності. 3.2Стилізація у декоративному мистецтві 3.3ХТД «Композиція з паперових листочків» |
Світлини із зображеннями творів ДУМ, що яскраво репрезентують його різновиди. Картини Олени Скицюк «Вечірня тиша» Перегляд дитячих робіт. Колективна робота «Осінні витинанки на вікні» |
-розрізняє види і наводить приклади ДУМ; -орієнтується у особливостях народного мистецтва рідного краю; -пропонує власні ідеї, зокрема з урахуванням національних традицій; -уміє створювати декоративну композицію; -збагачувати силуетну форму декором; -визначає народні мотиви в сучасному мистецтві.
|
1 |
|
|
||
4 |
Від народних джерел (продовжен-ня) |
4.1Образи ДУМ у світі. 4.2Види орнаментів 4.3ХТД «Стрічковий орнамент» |
Памятник українській писанці у Канаді. Перегляд дитячих робіт. Індивідуальне дослідження «Орнаменти речей повсякденного вжитку моєї родини» |
-виконує зображення і розробляє ескізи з етнічними мотивами; -створювати асоціативні образи; -уміє створювати орнаменти різних видів; -знає види орнаментів, символіку кольору. |
1 |
|
|
||
5 |
Мистецтво і спілкування |
5.1Професійне мистецтво. 5.2Мова та види графіки 5.3Спілкування через графіку 5.4 ХТД «Вивіска» |
Репродукції графічних творів мистецтва та світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ у графіці залежно від їхнього призначення. Картини Джеофа Сметера. Аналіз зразків. Перегляд дитячих робіт. Розповідь «Ким я себе уявляю в майбутньому» |
-характеризує види графіки та їх специфіку; -уважно сприймає твори різних видів мистецтва; -висловлює власне ставлення до творів мистецтва; |
1 |
|
|
||
6 |
Мистецтво і спілкування (продовжен-ня) |
5.1 Штрих у графіці 5.2Різновиди штрихів та особливості їх нанесення 5.3Спілкування через графіку 5.4ХТД «Тварини» |
Вправа « Малювання лініями з різними характерами». Перегляд дитячих робіт. Порівняння виражальних штрихів та ліній. |
-відтворює характерні особливості тварин в міміці та пластиці тіла; -висловлює судження про основні пропорції природніх форм тварин; -знає засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); -застосовує різні графічні техніки та матеріали. |
1 |
|
|
||
7 |
Мистецтво і довкілля |
7.1Друкована графіка 7.2Види друкованої графіки 7.3Силует 7.4Мистецтво про довкілля 7.5ХТД «Екологічна листівка»
|
Міні-дослідження «Екологія рідного краю» Перегляд дитячих робіт. Вправа «Малюємо силует» |
-спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження; -створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, формами; -дотримується основних законів композиції; -володіє технікою створення силуету. - спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження |
1 |
|
|
||
8 |
Мистецтво і довкілля (продовжен-ня) |
8.1Компютерна графіка. 8.2Статична та динамічна композиція 8.3ХТД «Метелики» (орігамі)
|
Репродукції графічних творів мистецтва та світлини, що яскраво відображають рух об’єктів зображення. Картини Віктора Вазарелі. Аналіз картин українського художника Миколи Самокиша. Перегляд дитячих робіт. |
-спостерігає за природними формами навколишнього середовища; -розпізнає природні форми у певному емоційному стані, спокої та русі; -зображувати природні форми в статиці та динаміці; -висловлює судження про специфіку комп’ютерної графіки. |
1 |
|
|
||
9 |
Різнобарвꞌя багатоголос-ся в мистецтві |
9.1Професійне мистецтво 9.2Живопис 9.3Основні та похідні кольори 9.4Насиченість 9.5ХТД ««Персонажі казок: “добрий” і “злий”» |
Репродукції живописних творів мистецтва та світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ у живописі. Перегляд кадрів з мультфільму «Пригоди Цибуліно» (реж. Б. Дьожкін, 1961). Вправа : змішування кольорів фарб та їх нанесення у різні способи. |
-уміє утворювати та відрізняти відтінки одного кольору; -спостерігає за впливом світла на зміну кольорів у природному середовищі; -вірно розміщує елементи сюжетної композиції; -знає основні та похідні кольори. |
1 |
|
|
||
10 |
Різнобарвꞌя багатоголос-ся в мистецтві (продовжен-ня) |
10.1Професійне мистецтво 10.2Живопис 10.3Споріднені кольори. 10.4ХТД «Осінній п- заж» |
Репродукції картин, що яскраво відображають спорідненість кольорів. Йосип Бекшай «Осінь» Вправа «Поєднання кольорів у живописних композиціях.» |
-висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва; -використовує різні види інформації під час творчості; -пояснює вплив творів на зміну емоційного настрою; -уміє створювати сюжетну к-цію. |
1 |
|
|
||
11 |
Почути і побачити мистецтво |
11.1Живопис 11.2Теплі і холодні кольори 11.3Види живопису 11.3ХТД «Кімнатна рослина» |
Репродукції картин, що яскраво відображають теплі і холодні кольори. Вінсент Ван Гог «Соняшники» Вправа «Визнач колорит картини» Перегляд дитячих робіт. |
-обирає різні способи творення для художнього самовираження; -шукає з допомогою вчителя ілюстративні матеріали; -називає теплі та холодні кольори; -розпізнає види живопису
|
1 |
|
|
||
12 |
Почути і побачити мистецтво (продовжен-ня) |
12.1Живопис 12.2Контрастні кольори 12.3ХТД «Вітраж»
|
Репродукції картин, що яскраво відображають контрастність кольорів. Анрі Матіс «Червоні рибки» Вправа «Наведи приклади контрастних кольорів» Перегляд дитячих робіт. |
-визначає улюблені види мистецької діяльності, пояснює, від чого отримує задоволення; -називає засоби художньої виразності (контраст), контрастні за кольором кольори; -називає види живопису; -застосовує під час уроку відповідну термінологію. |
1 |
|
|
||
13 |
Середовище наповнене мистецтвом |
13.1Професійне мистецтво 13.2Види скульптури 13.2ХТД «Зимовий парк (рельєф)»
|
Світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ скульптури. Вправа «Наведи приклади фактур квіткових горщиків» Перегляд зразків. Створення фото каталогу «Скульптура мого краю»
|
-наводити приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами мистецтва, мистецтва з життям; -висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва; -використовує різні види інформації під час творчості; -називає види скульптури. |
1 |
|
|
||
14 |
Середовище наповнене мистецтвом (продовжен-ня) |
14.1Професійне мистецтво 14.2Види та матеріали скульптури 14.3ХТД «Ялинкова іграшка» |
Відео «Виготовлення скляної новорічної іграшки. Робота з підручником. Перегляд дитячих робіт. Міні-дослідження «З чого роблять скульптури» |
-обирає різні способи творення для художнього самовираження; -шукає з допомогою вчителя ілюстративні матеріали; -застосовує різні матеріали для створення скульптури; -наводить приклади видів скульптури. |
1 |
|
|
||
15 |
У мандри до далеких країн. Китай. |
15.1Китайський живопис 15.2ХТД «Зимовий пейзаж»(змішана техніка) |
Світлини, що яскраво репрезентують китайський живопис. Галерея образів. Аналіз робіт зимової тематики. Вправа « Знавці мистецтва». Виставка робіт учнів. |
-знає і розуміє особливості взаємодії різних видів мистецтва; -застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми; -визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях; -презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум.
|
1 |
|
|
||
Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв |
||||||||
Види і мова візуальних/ пластичних мистецтв. |
||||||||
№ |
Тема |
Зміст |
Види навчальної діяльності |
Результати навчальної діяльності |
К- сть год |
Дата |
Приміт- ка |
|
16 |
Дружнє єднання у творчій співпраці |
16.1.Дизайн 16.2. Графічний дизайн. 16.3.Виразові засоби графіки. ХТД « Зразки робіт графічного дизайну» |
Робота з підручником Зразки робіт графічного дизайну Мікрофон «Вплив дизайнерських робіт на наш настрій» Робота в парах |
-знає сучасні медіа технології для створення дизайнерського виробу -наводить приклади видів дизайну; -аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків; -розробляє ескізи дизайну поліграфічної продукції.
|
1 |
|
|
|
17 |
Дружнє єднання у творчій співпраці (продовження) |
17.1.Діяльність дизайнера 17.2.Специфіка оформлення книги ХТД: створення та оформлення книжки-розкладушки «Мистецький словничок»
|
Робота з підручником Презентація «Моя улюблена книжка» Обговорення «Як обкладинка впливає на вибір книги» Зразки робіт |
-застосовує дизайнерські вміння у власному житті; -відтворює особливості побудови, форми, забарвлення; -виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -поважати світові культурні цінності та своєї країни. |
1 |
|
|
|
18 |
Театр та архітектура |
18.1.Архітектура, виразові засоби. 18.2. Архітектурна композиція та композиційний центр ХТД «Конструювання будинку з паперу» |
Робота з підручником Зразки робіт Бесіда «Архітектура і ми» Презентація «Декоративна переробка реальної форми будинку» |
-створює архітектурні образи в різних техніках; -використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності. -виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -поважати світові культурні цінності та своєї країни. |
1 |
|
|
|
19 |
Театр та архітектура (продовження) |
19.1.Інтер’єр театру. 19.2.Театральні ляльки. Специфіка професії актора - ляльковода. ХТД: «Створення ляльок для шкільної лялькової вистави» |
Робота з підручником Зразки робіт Перегляд уривку лялькової вистави. Засвоєння термінології Бесіда «Сукупність видів мистецтва в ляльковому театрі» |
-розуміє особливості архітектури як виду мистецтва; -називає архітектурні пам’ятки рідного краю; -виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва |
1 |
|
|
|
20 |
Мистецтво перевтілень і дизайн |
20.1.Оформлення сценічного простору. 20.2.Сценічний дизайн - сценографія. ХТД: «Створення декорації, живописного задника сцени» |
Робота з підручником Зразки робіт Вправа «Перевтілення – основа сценічного образу» Відео, уривок дитячої вистави. |
-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків; -передавати в роботі глибину відкритого простору; -виявляти композиційний центр; -виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -поважати світові культурні цінності та своєї країни.
|
1 |
|
|
|
21 |
Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження) |
21.1.Специфіка створенням зорового образу вистави: сценографія, костюми, грим ХТД: «Виготовлення з цупкого кольорового паперу об’ємної маски» |
Робота з підручником Зразки робіт Мікрофон «Що важливіше: оформлення сцени чи костюми акторів» Ролик дитячої вистави. |
-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності. -аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;
|
1 |
|
|
|
22 |
Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження) |
22.1.Дизайн одягу. 22.2.Роль костюма у театральній виставі. ХТД: «Відтворення пропорцій фігури людини» |
Робота з підручником Зразки робіт Аналіз схеми тіла людини Вправа «Відтворення пропорцій тіла людини»
|
-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -знати різновиди композиції (статична, динамічна); -передавати елементарну будову людини;
|
1 |
|
|
|
23 |
Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження) |
23.1.Особливості сценічних костюмів танцівників балету. 23.2.Роль дизайнера. ХТД: «Створення паперового костюму» |
Робота з підручником Зразки робіт Аналіз костюмів вистави «Попелюшка» Проблемне питання «Для чого потрібні тематичні вечірки»» |
-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності. -аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків; -виконувати роботи в напівобꞌємі з паперу.
|
1 |
|
|
|
24 |
Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження) |
24.1.Передача характеру героя через належний йому предмет. ХТД: «Трон (Снігової Королеви, Лісовика, Морського царя) |
Робота з підручником Зразки робіт Вправа «Пригадай героя» Відео, уривок з казки «Дванадцять місяців» |
-переробляти реальну форму в декоративну; -знати особливості роботи художника-ілюстратора; -виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -поважати світові культурні цінності та своєї країни.
|
1 |
|
|
|
25 |
Народні й хореографічні візерунки |
25.1.Декоративне-ужиткове мистецтво. 25.2.Види ДУМ. 25.3.Орнамент. ХТД: «Розпис сумки» |
Робота з підручником Закріплення термінології. Зразки робіт Вправа «Ритм як засіб організації композиції» Презентація «Ремесла нашого села» |
-орієнтується в особливостях ДУМ; -усвідомлює ідентичність української культури; -уміє створювати орнаментальні композиції»; -збагачує силуетну форму декором.
|
1 |
|
|
|
26 |
Народні й хореографічні візерунки (продовження) |
26.1.Іграшка - від найдавніших часів до сьогодення. 26.2. Сучасні екоіграшки. ХТД: «Виготовлення брелка»
|
Робота з підручником Зразки робіт Вправа «Види ДУМ» Відео «Сучасні екоіграшки» Заочне опитування «Іграшки моєї бабусі» |
-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності; -вміє передавати обꞌємні якості округлих предметів. |
1 |
|
|
|
27 |
Народні й хореографічні візерунки (продовження) |
27.1.Іграшка – витинанка. ХТД: Композиція «Весняна витинанка» |
Робота з підручником Зразки робіт Бесіда «Матеріали для виготовлення іграшок» Колективна робота |
-визначати класифікацію витинанок; -стилізувати реальні форми у декоративні; -знати визначних художників України.
|
1 |
|
|
|
Види і мова візуальних / екранних мистецтв |
||||||||
28 |
Мистецтво через об’єктив камери |
28.1.Роль фотомистецтва у житті людини. 28.2.Композиція кадру. ХТД: « Фото «Школа в об’єктиві» |
Робота з підручником Зразки робіт Бесіда «Виражальні засоби фотомистецтва» Вправа «Фото інструментів» |
-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності; -аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків; -свідомо вибирати формат та його орієнтацію; -підмічати прекрасне у явищах.
|
1 |
|
|
|
29 |
Мистецтво через об’єктив камери (продовження) |
29.1. Художня фотографія – її особливості. ХТД: «Художні фотографії» |
Робота з підручником Зразки робіт Закріплення термінології. Відео «Види фотографій» Робота в групах «Мистецькі здібності друга»
|
-давати загальну характеристику фотомистецтву; -створювати художній образ, з урахуванням свого власного ставлення до об’єкта; -виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; |
1 |
|
|
|
30 |
Мистецтво через об’єктив камери (продовження) |
30.1.Робота художників і дизайнерів у кіно. 30.2.Дизайн шрифту. ХТД: «Розробка цікавих літер» |
Робота з підручником Зразки робіт Засвоєння термінології (шрифт) Вправа «Емоції від кінопостера» |
-усвідомлює необхідність збереження мистецького надбання українського народу; -аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;
|
1 |
|
|
|
31 |
Мистецтво через об’єктив камери (продовження) |
31.1.Створення мультфільму. 31.2.Особливості роботи аніматорів. ХТД: «Створення пластилінової GIFанімації на смартфоні». |
Робота з підручником Зразки робіт Бесіда «Види мультфільмів» Відеопрезентація «Робота мультиплікатора» |
-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності. -аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків; -виконує колективні роботи; -знати засоби створення певного художнього образу.
|
1 |
|
|
|
32 |
Мистецтво видовищ |
32.1.Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу ХТД: створення ескізу для фрізлайту . |
Робота з підручником Зразки робіт Відео «Мистецтво голограм» Доведи думку «Світлові шоу – синтез мистецтв» |
-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності; -виконувати творчі завдання з використанням різних технік. |
1 |
|
|
|
33 |
Мистецтво видовищ |
33.1.Мистецтво видовищ в Україні (конкурси, фестивалі) |
Робота з підручником Зразки робіт Ролик «Сучасні фонтани Вінниці» Закріплення термінів
|
-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; -використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності; -виконувати творчі завдання з використанням різних технік.
|
1 |
|
|
|
34 |
У мандри до далеких країн. Індія |
34.1Індійський живопис 34.2ХТД «Орнамент в живописі»(змішана техніка) |
Світлини, що яскраво репрезентують індійський живопис. Галерея образів. Вправа « Знавці мистецтва». Виставка робіт учнів. |
-знає і розуміє особливості взаємодії різних видів мистецтва; -застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми; -визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях; -презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум.
|
1 |
|
|
|