Планування "Образотворче мистецтво. 5 клас (І-ІІ семестр)". Програма Масол Л., Просіна О. Підручник Гайдамака О., Лемешева Н "Мистецтво"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування укладено відповідно до модельної програми Л. Масол, О . Просіна та підручника О. Гайдамака, О. Лемешева "Мистецтво". Вказано теми уроків, питання для вирішення, види та результати навчальної діяльності, практичні роботи. Розрахунок планування - 1 година в тиждень. Додано теми уроків на власний розсуд для необхідної кількості годин.
Перегляд файлу

 

Види і мова мистецтва

Розділ І. Народне і професійне мистецтво

Тема

Зміст

Види навчальної діяльності

Результати навчальної діяльності

К-сть

год

Дата

Приміт-ка

1

Мистецтво навколо

1.1Роль мистецтва в житті людини.

1.2 Формат.

1.3ХТД «Як гарно було влітку»

Відеоролик «У літку на відпочинку»

Метод «Мікрофон» - «Роль мистецтва у своєму житті»

Робота з підручником.

Перегляд картин В. Зарецький «Дерево»

Перегляд дитячих робіт.

Проект «Земна краса»

-розпізнає види образотворчого мистецтва;

-описує особливості мови різних видів мистецтва;

-пояснює засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва;

-наводить приклади творів різних видів мистецтва

-виявляє знання спеціальної художньої термінології (формат).

1

 

 

Види і мова візуальних / образотворчих мистецтв

2

Народження мистецтва

2.1Виникнення образотворчого мистецтва

2.2Художні матеріали й інструменти

2.3Контур

2.4Розміщення зображення

2.5ХТД «Малювання контурів тварин»

Відеоролик «Печера Альтаміра в Іспанії»

Розповідь «Виникнення первісного  мистецтва»

Техніка зім'ятого паперу (імітування поверхні каменю чи

стіни печери)

 

-усвідомлює роль образотворчого мистецтва як засобу збереження історичної памяті;

-наводить приклади творів різних видів мистецтва;

-створювати асоціативні образи;

-висловлює судження про площинні та обємні форми мистецтва;

-виявляє знання спеціальної художньої термінології (контур).

 

1

 

 

3

Від народних джерел

3.1ДУМ у дзеркалі традицій і сучасності.

3.2Стилізація у декоративному мистецтві

3.3ХТД «Композиція з паперових листочків»

Світлини із зображеннями творів ДУМ, що яскраво

репрезентують його різновиди.

Картини Олени Скицюк «Вечірня тиша»

Перегляд дитячих робіт.

Колективна робота «Осінні витинанки на вікні»

-розрізняє види і наводить приклади ДУМ;

-орієнтується у особливостях народного мистецтва рідного краю;

-пропонує власні ідеї, зокрема з урахуванням національних традицій;

-уміє створювати декоративну композицію;

-збагачувати силуетну форму декором;

-визначає народні мотиви в сучасному мистецтві.

 

1

 

 

4

Від народних джерел (продовжен-ня)

4.1Образи ДУМ у світі.

4.2Види орнаментів

4.3ХТД «Стрічковий орнамент»

Памятник українській писанці у Канаді.

Перегляд дитячих робіт.

Індивідуальне дослідження  «Орнаменти речей повсякденного вжитку моєї родини»

-виконує зображення і розробляє ескізи  з етнічними мотивами;

-створювати асоціативні образи;

-уміє створювати орнаменти різних видів;

-знає види орнаментів, символіку кольору.

1

 

 

5

Мистецтво і спілкування

5.1Професійне мистецтво.

5.2Мова та види графіки

5.3Спілкування через графіку

5.4 ХТД «Вивіска»

Репродукції графічних творів мистецтва та світлини, що

яскраво репрезентують видовий поділ у графіці залежно від їхнього призначення. Картини  Джеофа Сметера.

Аналіз зразків.

Перегляд дитячих робіт.

Розповідь «Ким я себе уявляю в майбутньому»

-характеризує види графіки та їх специфіку;

-уважно сприймає твори різних видів мистецтва;

-висловлює власне ставлення до творів мистецтва;

1

 

 

6

Мистецтво і спілкування

(продовжен-ня)

5.1 Штрих у графіці 5.2Різновиди штрихів та особливості їх нанесення

5.3Спілкування через графіку

5.4ХТД «Тварини»

Вправа « Малювання лініями з різними характерами».

Перегляд дитячих робіт.

Порівняння виражальних штрихів та ліній.

-відтворює характерні особливості тварин в міміці та пластиці тіла;

-висловлює судження про основні пропорції природніх форм тварин;

-знає засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма);

-застосовує різні графічні техніки та матеріали.

1

 

 

7

Мистецтво і довкілля

7.1Друкована графіка

7.2Види друкованої графіки

7.3Силует

7.4Мистецтво про довкілля

7.5ХТД «Екологічна листівка»

 

 

Міні-дослідження «Екологія рідного краю»

Перегляд дитячих робіт.

Вправа «Малюємо силует»

-спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження;

-створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, формами;

-дотримується основних законів композиції;

-володіє технікою створення силуету.

- спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження

1

 

 

8

Мистецтво і довкілля (продовжен-ня)

8.1Компютерна графіка.

8.2Статична та динамічна композиція

8.3ХТД «Метелики» (орігамі)

 

Репродукції графічних творів мистецтва та світлини, що яскраво відображають рух об’єктів зображення. Картини Віктора Вазарелі.

Аналіз картин українського художника Миколи Самокиша.

Перегляд дитячих робіт.

-спостерігає за природними формами навколишнього середовища;

-розпізнає природні форми у певному емоційному стані, спокої та русі;

-зображувати природні форми в статиці та динаміці;

-висловлює судження про специфіку комп’ютерної графіки.

1

 

 

9

Різнобарвя багатоголос-ся в мистецтві

9.1Професійне мистецтво

9.2Живопис

9.3Основні та похідні кольори

9.4Насиченість

9.5ХТД ««Персонажі казок: “добрий” і “злий”»

Репродукції живописних творів мистецтва та світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ у живописі.

Перегляд  кадрів з мультфільму «Пригоди Цибуліно» (реж. Б. Дьожкін, 1961).

Вправа : змішування кольорів фарб та їх нанесення у різні способи.

-уміє утворювати та відрізняти відтінки одного кольору;

-спостерігає за впливом світла на зміну кольорів у природному середовищі;

-вірно розміщує елементи сюжетної композиції;

-знає основні та похідні кольори.

1

 

 

10

Різнобарвя багатоголос-ся в мистецтві

(продовжен-ня)

10.1Професійне мистецтво

10.2Живопис

10.3Споріднені

кольори.

10.4ХТД «Осінній п- заж»

Репродукції картин, що яскраво відображають спорідненість кольорів.  Йосип Бекшай «Осінь»

Вправа «Поєднання кольорів у живописних композиціях.»

-висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва;

-використовує різні види інформації під час творчості;

-пояснює вплив творів на зміну емоційного настрою;

-уміє створювати сюжетну к-цію.

1

 

 

11

Почути і побачити мистецтво

11.1Живопис

11.2Теплі і холодні кольори

11.3Види живопису

11.3ХТД «Кімнатна рослина»

Репродукції картин, що яскраво відображають теплі і холодні кольори. Вінсент Ван Гог «Соняшники»

Вправа «Визнач колорит картини»

Перегляд дитячих робіт.

-обирає різні способи творення для художнього самовираження;

-шукає з допомогою вчителя ілюстративні матеріали;

-називає теплі та холодні кольори;

-розпізнає види живопису

 

1

 

 

12

Почути і побачити мистецтво (продовжен-ня)

12.1Живопис

12.2Контрастні

кольори

12.3ХТД «Вітраж»

 

Репродукції картин, що яскраво відображають контрастність кольорів.

Анрі Матіс «Червоні рибки»

Вправа «Наведи приклади контрастних кольорів» 

Перегляд дитячих робіт.

-визначає улюблені види мистецької діяльності, пояснює, від чого отримує задоволення;

-називає засоби художньої виразності (контраст), контрастні за кольором кольори;

-називає види живопису;

-застосовує під час уроку відповідну термінологію.

1

 

 

13

Середовище

наповнене

мистецтвом

13.1Професійне

мистецтво

13.2Види скульптури

13.2ХТД «Зимовий парк

(рельєф)»

 

 

 

 

Світлини, що яскраво репрезентують видовий поділ скульптури.

Вправа «Наведи приклади фактур квіткових горщиків»

Перегляд  зразків.

Створення фото каталогу «Скульптура мого краю»

 

 

 

-наводити приклади синтезу мистецтв, зв’язків між видами мистецтва, мистецтва з життям;

-висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва;

-використовує різні види інформації під час творчості;

-називає види скульптури.

1

 

 

14

Середовище

наповнене

мистецтвом

(продовжен-ня)

14.1Професійне мистецтво

14.2Види та

матеріали

скульптури

14.3ХТД «Ялинкова іграшка»

Відео «Виготовлення скляної новорічної іграшки.

Робота з підручником.

Перегляд дитячих робіт.

Міні-дослідження «З чого роблять скульптури»

-обирає різні способи творення для художнього самовираження;

-шукає з допомогою вчителя ілюстративні матеріали;

-застосовує різні матеріали для створення скульптури;

-наводить приклади видів скульптури.

1

 

 

15

У мандри до далеких країн. Китай.

15.1Китайський живопис

15.2ХТД «Зимовий пейзаж»(змішана техніка)

Світлини, що яскраво репрезентують китайський живопис.

Галерея образів.

Аналіз робіт зимової тематики.

 Вправа « Знавці мистецтва».  Виставка

робіт учнів.

-знає і розуміє особливості взаємодії різних видів мистецтва;

-застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми;

-визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях;

-презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв

Види і мова візуальних/ пластичних мистецтв.

Тема

Зміст

Види навчальної

діяльності

Результати навчальної

діяльності

К-

сть

год

Дата

Приміт-

ка

16

 Дружнє єднання у творчій співпраці

16.1.Дизайн

16.2. Графічний дизайн.

16.3.Виразові засоби графіки.

ХТД « Зразки робіт графічного дизайну»

Робота з підручником

Зразки робіт графічного дизайну

Мікрофон «Вплив дизайнерських робіт на наш настрій»

Робота в парах

-знає сучасні медіа технології для створення дизайнерського виробу

-наводить приклади видів дизайну;

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

-розробляє ескізи дизайну поліграфічної продукції.

 

1

 

 

17

Дружнє єднання у творчій співпраці (продовження)

17.1.Діяльність дизайнера 17.2.Специфіка оформлення книги

 ХТД: створення та оформлення книжки-розкладушки «Мистецький словничок»

 

 

 

Робота з підручником

Презентація «Моя улюблена книжка»

Обговорення «Як обкладинка впливає на вибір книги»

Зразки робіт

-застосовує дизайнерські вміння у власному житті;

-відтворює особливості побудови, форми, забарвлення;

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-поважати світові культурні цінності та своєї країни.

1

 

 

18

 Театр та архітектура

18.1.Архітектура, виразові засоби.

18.2. Архітектурна композиція та композиційний центр

ХТД «Конструювання будинку з паперу»

Робота з підручником

Зразки робіт

Бесіда «Архітектура і ми»

Презентація «Декоративна переробка реальної форми будинку»

-створює архітектурні образи в різних техніках;

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності.

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-поважати світові культурні цінності та своєї країни.

1

 

 

19

Театр та архітектура (продовження)

19.1.Інтер’єр театру.

19.2.Театральні ляльки.  Специфіка професії актора - ляльковода.

ХТД: «Створення ляльок для шкільної лялькової вистави»

Робота з підручником

Зразки робіт

Перегляд уривку лялькової вистави.

Засвоєння термінології

Бесіда «Сукупність видів мистецтва в ляльковому театрі»

-розуміє особливості архітектури як виду мистецтва;

-називає архітектурні пам’ятки рідного краю;

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва

1

 

 

20

 Мистецтво перевтілень і дизайн

20.1.Оформлення сценічного простору. 20.2.Сценічний дизайн - сценографія.

ХТД: «Створення декорації, живописного задника сцени»

Робота з підручником

Зразки робіт

Вправа «Перевтілення – основа сценічного образу»

Відео, уривок дитячої вистави.

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

-передавати в роботі глибину відкритого простору;

-виявляти композиційний центр;

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-поважати світові культурні цінності та своєї країни.

 

1

 

 

21

 Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження)

21.1.Специфіка створенням зорового образу вистави: сценографія, костюми, грим

ХТД: «Виготовлення з цупкого кольорового паперу об’ємної маски»

Робота з підручником

Зразки робіт

Мікрофон «Що важливіше: оформлення сцени чи костюми акторів»

Ролик дитячої вистави.

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності.

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

 

1

 

 

22

 Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження)

22.1.Дизайн одягу.

22.2.Роль костюма у театральній виставі.

ХТД: «Відтворення пропорцій фігури людини»

Робота з підручником

Зразки робіт

Аналіз схеми тіла людини

Вправа «Відтворення пропорцій тіла людини»

 

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-знати різновиди композиції (статична, динамічна);

-передавати елементарну будову людини;

 

1

 

 

23

 Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження)

23.1.Особливості сценічних костюмів танцівників балету.

23.2.Роль дизайнера.

ХТД: «Створення паперового костюму»

Робота з підручником

Зразки робіт

Аналіз костюмів вистави «Попелюшка»

Проблемне питання «Для чого потрібні тематичні вечірки»»

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності.

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

-виконувати роботи в напівобємі з паперу.

 

1

 

 

24

 Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження)

24.1.Передача характеру героя через належний йому предмет.

ХТД: «Трон (Снігової Королеви, Лісовика, Морського царя)

Робота з підручником

Зразки робіт

Вправа «Пригадай героя»

Відео, уривок з казки «Дванадцять місяців»

-переробляти реальну форму в декоративну;

-знати особливості роботи художника-ілюстратора;

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-поважати світові культурні цінності та своєї країни.

 

1

 

 

25

 Народні й хореографічні візерунки

25.1.Декоративне-ужиткове мистецтво.

25.2.Види ДУМ. 25.3.Орнамент.

ХТД: «Розпис сумки»

Робота з підручником

Закріплення термінології.

Зразки робіт

Вправа «Ритм як засіб організації композиції»

Презентація «Ремесла нашого села»

-орієнтується в особливостях ДУМ;

-усвідомлює ідентичність української культури;

-уміє створювати орнаментальні композиції»;

-збагачує силуетну форму декором.

 

1

 

 

26

 Народні й хореографічні візерунки (продовження)

26.1.Іграшка - від найдавніших часів до сьогодення.  26.2. Сучасні екоіграшки.

ХТД: «Виготовлення  брелка»

 

 

Робота з підручником

Зразки робіт

Вправа «Види ДУМ»

Відео «Сучасні екоіграшки»

Заочне опитування «Іграшки моєї бабусі»

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності;

-вміє передавати обємні якості округлих предметів.

1

 

 

27

 Народні й хореографічні візерунки (продовження)

27.1.Іграшка – витинанка.

ХТД: Композиція «Весняна витинанка»

Робота з підручником

Зразки робіт

Бесіда «Матеріали для виготовлення іграшок»

Колективна робота

-визначати класифікацію витинанок;

-стилізувати реальні форми у декоративні;

-знати визначних художників України.

 

1

 

 

Види і мова візуальних / екранних мистецтв

28

 Мистецтво через об’єктив камери

28.1.Роль фотомистецтва у житті людини. 28.2.Композиція кадру.

ХТД: « Фото «Школа в об’єктиві»

Робота з підручником

Зразки робіт

Бесіда «Виражальні засоби фотомистецтва»

Вправа «Фото інструментів»

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності;

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

-свідомо вибирати формат та його орієнтацію;

-підмічати прекрасне у явищах.

 

1

 

 

29

 Мистецтво через об’єктив камери (продовження)

29.1. Художня фотографія – її особливості.

 ХТД: «Художні фотографії»

Робота з підручником

Зразки робіт

Закріплення термінології.

Відео «Види фотографій»

Робота в групах «Мистецькі здібності друга»

 

 

 

 

-давати загальну характеристику фотомистецтву;

-створювати художній образ, з урахуванням свого власного ставлення до об’єкта;

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

1

 

 

30

 Мистецтво через об’єктив камери (продовження)

30.1.Робота художників і дизайнерів у кіно. 30.2.Дизайн шрифту.

ХТД: «Розробка цікавих літер»

Робота з підручником

Зразки робіт

Засвоєння термінології (шрифт)

Вправа «Емоції від кінопостера»

-усвідомлює необхідність збереження мистецького надбання українського народу;

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

 

 

1

 

 

31

 Мистецтво через об’єктив камери (продовження)

31.1.Створення мультфільму.

31.2.Особливості роботи аніматорів. ХТД: «Створення пластилінової GIF­анімації на смартфоні».

Робота з підручником

Зразки робіт

Бесіда «Види мультфільмів»

Відеопрезентація «Робота мультиплікатора»

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності.

-аналізує власні графічні роботи та роботи однолітків;

-виконує колективні роботи;

-знати засоби створення певного художнього образу.

 

1

 

 

32

 Мистецтво видовищ

32.1.Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу

ХТД: створення ескізу для фрізлайту .

Робота з підручником

Зразки робіт

Відео «Мистецтво голограм»

Доведи думку «Світлові шоу – синтез мистецтв»

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності;

-виконувати творчі завдання з використанням різних технік.

1

 

 

33

Мистецтво видовищ

33.1.Мистецтво видовищ в Україні (конкурси, фестивалі)

Робота з підручником

Зразки робіт

Ролик «Сучасні фонтани Вінниці»

Закріплення термінів

 

-виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

-використовує інтернет-ресурси в пошуковій діяльності;

-виконувати творчі завдання з використанням різних технік.

 

1

 

 

34

У мандри до далеких країн. Індія

34.1Індійський живопис

34.2ХТД «Орнамент в живописі»(змішана техніка)

Світлини, що яскраво репрезентують індійський  живопис.

Галерея образів.

 Вправа « Знавці мистецтва». 

Виставка

робіт учнів.

-знає і розуміє особливості взаємодії різних видів мистецтва;

-застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми;

-визначає сильні й слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях;

-презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум.

 

1

 

 

 

docx
Додано
1 січня 2023
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку