Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об'єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв'язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров'я, формування початку екологічного світогляду і культури.
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Острівчанська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора Директор ЗОШ
________ І.В. Овчарук ________ Л.М..Норкіна
«____»____________2017 р. «___»_____________2017р.
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
Староста гуртка: Каленчук Богдан
ГУРТОК З ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ
"ПРИРОДОЛЮБ"
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не
найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Молодший шкільний вік – найважливіший етап у
становленні екологічного світогляду людини,
передбачає створення передумов гуманної взаємодії
з природним довкіллям.
Екологія – наука про взаємини живих організмів один з одним і з навколишнім середовищем. Але в наший дійсності екологія – це не просто наука, це новий світогляд. Людина – не головна дійова особа, а особлива, розумна, але все таки тільки частина природи. Необхідно допомогти дітям усвідомити реальне положення людини, як біологічного вигляду, що існує на наший планеті нарівні з іншими, не менш значущими. Люди повинні дотримуватись законів природи і змінити своє споживче відношення до неї на визнання її самоцінності. Охороняти природу необхідно не тому, що вона «наше багатство», а тому, що вона самоцінна, людина не може існувати без природного оточення, а ось природа без людини – може. От чому потрібно формувати у дітей систематичні екологічні знання, а не зводити пізнання до біологічних і географічних термінів.
Сучасний ЗНЗ є наступною, після ДНЗ, сходинкою збагачення дітей знаннями про природне і соціальне оточення, знайомство з загальною, цілісною картиною світу та формування науково – обґрунтованого, морального й естетичного ставлення до нього.
Екологічна освіта та виховання – одне із актуальних завдань сьогодення і шляхи його вирішення слід шукати негайно. Екологічне виховання передбачає перш за все, формування у дитини емоційного, бережливого ставлення до об’єктів природи, здатності бачити їх красу, а не детальні біологічні знання особливостей кожного виду рослин і тварин. У школі формуються уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні.
МЕТА ГУРТКОВОЇ РОБОТИ: усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я, формування початку екологічного світогляду і культури.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ: При здійсненні екологічного виховання необхідно дотримувати інтегрований підхід. Він припускає взаємозв’язок дослідницької діяльності, музики, образотворчої діяльності, фізичної культури, гри, театральної діяльності, літератури, моделювання, художньої праці . Тобто здійснює екологізацію різних видів діяльності дитини.
Гармонійний розвиток особи дитини в цілому і екологічне виховання дошкільника зокрема спирається на систему знань. Ця система включає елементарні знання про біосферу, ноосферу, суть речей і явищ (жива природа – рослини, тварини,
людина і нежива природа), про екологічний простір, здоров’я, життя, смерть, рух – основні початки природознавства. Особливе значення в цій системі займають знання про людину, як частини природи, як найрозумнішої істоти, від якої в значній мірі залежить її збереження.
Щоб знання перейшли в споживчо-мотиваційну сферу особистості дитини, необхідно зробити засвоєння цих знань емоційно забарвленими радістю від зустрічі з природою, відчуттям причетності, єднання з нею, емпатією, любов’ю до рідної землі, прагненням глибше пізнати природу, відчуттям відповідальності перед нею.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ГУРТКА:
ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ НА КІНЕЦЬ РОКУ:
Відомості про членів гуртка
№ п/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата народження |
Дата вступу у гурток |
Дата вибуття з гуртка |
Стать |
Примітка |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Облік відвідування
№ п/п |
ПІ учня |
Дата проведення гуртка |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник гуртка _________ Л.П.Гончаренко
Квітень
Заняття №15. Земля – наш дім , ми господарі в нім. Арт - терапевтична техніка "Земля - вода".
Бесіда
Матінка рідна Земля,
Матусю щира й дорога,
Земля наша рідна і жива!
До тебе сьогодні звертаються
Наші маленькі серця.
-Земля – мати - годувальниця. Для всіх мама: для маленьких комашок, жуків, червяків, пташок, людей, тварин, квітів, дерев, для маленького струмочка і великої річки. Але зараз наша Земля страждає від людської байдужості, злоби, від наших необдуманих кроків, від знищення природи. Допомогти Землі ми можемо тільки теплим та добрим серцем і своєю щирою любовю.
- Діти, послухайте загадку і відгадайте, про що в ній говориться:
Ой котилось коло , коло – покотьоло,
Всіх ласкаво гріло, цілий день світило,
А під вечір коло, коло – покотьоло,
Дуже натомилось, спати покотилось.
- Вірно, це – сонце, сонечко,за яким ми так скучили, яке рідко до нас заглядало у віконечко взимку. Але все живе : і люди, і тварини, і рослини,і комахи,так чекали на нього, на його лагідне тепло, що сонечко своїми світлими, добрими промінцями розігнало хмари і, нарешті, прийшла Весна.
Доторкнулось сонечко руками – промінцями до ваших щічок і носиків і з′явились у декого маленькі темні крапочки – веснянки.
"У кого веснянки є, того сонечко любить"- так говорять люди.
Обговорення прислів′я :" Хто про Землю дбає,тому вона повертає"(Земля дбає про всіх, хто на ній живе. Вона годує, одягає, дає притулок.)
Земля щедра і багата,треба їїї шанувати.
Як про неї добре дбати – нагодує всіх як мати.
"Як посадити дерево та доглядати саджанці"
Звичайно, можна придбати у садівничому магазині готовий саджанець і посадити його. Але набагато цікавіше виростити деревце із насінини, хоча це займе більше часу. Спробуйте виростити дубочок. Восени або на початку зими посадіть жолудь у горщик із вологою землею (найкраще підійде земля з листяних лісів або парків). Паросточок дуба з'явиться уже наступною весною. Пересаджувати його у відкритий ґрунт можна, коли він виросте 10 – 12см. Для висаджування паростка оберіть місце, захищене від вітру. Викопайте лунку за розміром горщика, у якому ріс паросток, і на її дні розпушіть землю. Обережно видаліть із горщика парості, разом із корінням та землею і пересадіть його у лунку, а потім рясно полийте.
Перші кілька років молодому деревцю потрібен особливий догляд. Щоб уберегти саджанець від пошкоджень тваринами, обнесіть його загорожею. Регулярно прополюйте траву навколо стовбура саджанця, інакше її коріння забиратиме у дерева частину води та корисних речовин. У спекотні місяці не забувайте поливати саджанець. Коли саджанець підросте, прив'яжіть до нього кілок, забийте його у землю. Для цього використайте гумовий тросик.
Еволюція в природі «Живі клітини».
Бесіда – роздум "Живі клітини": вчитель обговорює з дітьми, чи могли б на Землі з′явились одразу всі живі організми, які є зараз; діти пояснюють, що ані рослина, ані тварина не можуть з′явитися з нічого; припускають,якими б могли бути перші організми; спостерігають за крапельками олії у воді: трусять ємкість і розглядають,що відбувається з цими крапельками (вони розтікаються і об′єднуються у великі краплі). Висновок: так само дуже давно колись об′єднувалися живі клітини,створюючи найпростіші організми.
Експерименти з найдрібнішими організмами: діти припускають, що найдрібніші організми є в багатьох продуктах харчування, і вони в теплі розростаються; проводять дослід: у двох закритих ємкостях у тепло і на холод ставлять молоко; спостерігають протягом 2-3 днів. Висновок : у теплі ці організми розвиваються швидше,а холод затримує їхній розвиток; діти помічають,що хліб може псуватися (на ньому з′являються пліснява або цвіль), з′ясовують, що це теж мікроорганізми – плісневі грибки. Проводять дослід: кладуть хліб у тепле вологе місце в поліетиленевому пакеті; в холодне місце; у тепле сухе місце без пакета; спостерігають кілька днів,розглядають крізь лупу. Висновок: у вологому теплому місці хліб покривається пліснявою,а в холодному або сухому місці вона не утворюється.
Арт - терапевтична техніка "Земля - вода"
Підготуйте аркуш паперу (A4). Поділіть простір паперу на 2 ділянки за допомогою дуги. Особливістю завдання "Земля - вода" є те, що розміщення екосфер відносно дуги залишається на вибір кожної дитини, тобто "Земля" може бути і у верхній частині паперу, і у нижній. Підготуйте 8 кольорів фарб або 8 фломастерів: сірий, темно-синій, зелений, жовтогарячий, жовтий, фіолетовий, коричневий, чорний. Виберіть спочатку ті кольори, якими ви замалюєте екосферу "Земля", а потім з решти виберіть кольори для екосфери "Вода". Замалюйте екосферу.
По закінченні малювання спробуйте пояснити, що для вас означає кожен колір і чому ви обрали таке розміщення екосфер.
Етюд "Я - сонечко"
Ви читаєте текст, а діти відтворюють пантомімою текст і повторюють разом: "Я - маленьке сонечко. Я подібне до жовтої кулі. В мені багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всім на землі: лісам, полям, річкам, людям. Я перетворююсь на маленький сонячний промінчик і весело стрибаю, як сонячний зайчик".
Етюд "Я-хмарка"
Ви читаєте текст, а діти повторюють його вголос і супроводжують пантомімою: "Я - велика, темна, пухнаста, легка. Мені радісно бути хмаркою я вільно пливу у синьому небі. Мої руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я піднімаю вгору очі і наповнююся світлом. Я стаю добрішою, красивішою. Я відчуваю в собі дощ. Я можу подарувати свій дощ землі. Я видихаю дощ і про-зорими крапельками падаю на землю".
Етюд "Я- листочок"
"Я - маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею! А коли я втомлююся - спущуся на неї відпочити..."
Заняття №16. І у полі і у лузі, ми природі вірні друзі.
- Діти, ви любите відгадувати загадки? Відповідь
Богатир стоїть багатий,
Пригощає всіх малят:
Назарчика – суничкою,
Марічку – полунчкою,
Андрійка – горішком,
Васю – сироїжкою,
Настусю – малинкою,
Сергійка – лозинкою (ліс).
Ви знаєте, коли я була маленькою, то часто ходила з батьками, з друзями в ліс. Ліс гарний в кожну пору року. А яка зараз пора року? (Останній місяць весни).
- Чи змінилась природа відносно першого місяці весни? Як?
- А як ви думаєте діти, ліс зараз гарний? (Відповіді дітей)
- Ви хотіли б побувати у весняному лісі? (Поїхати на авто, піти пішки, на велосипеді)
- А як називаються люди, які кудись їдуть подорожують? (туристи, мандрівники, подорожні)
- Як треба одягатись для подорожі? (зручний одяг, спортивний костюм)
- А що ми повинні з собою взяти? (рюкзаки, їжу, пиття, аптечку)
- Отже вирушаємо до лісу.
Піший перехід до парку.
- Діти, де ми з вами (у парку).
- Уявіть собі, що ми в лісі (Діти підходять до попередньо вибраного місця).
- Давайте скажемо чарівні слова, щоб ліс не боявся пропустити нас до себе, до земного Царства:
Лісе, лісе, перелісся,
Перед нами розступися,
І у полі, і у лузі,
Ми природі вірні друзі.
Раптом з’являється Лісовичок:
- Це хто тут так галасує? Ви чого кричались?
- Ви знаєте, як себе поводити в лісі?
Лісовичок: - Я бачу, що вас можна пускати до лісу. Давайте підемо ось на цю галявинку.
Вчитель: - Гляньте, яка краса! Як гарно. Вдихніть повітря. Ви не забули, як правильно дихати? (носиком) Що ви відчуваєте? Яке повітря? (чисте, свіже)
- А чому в лісі так легко дихається?
Дидактична вправа 1.
- Ось подивіться скільки тут дерев. Ось це каштан, там берізка.
- Дерево це жива істота, чи нежива? Чому? (відповідь дітей)
- Взимку вони спали, їм снилися сни. Уявіть собі, що ви дерева, вам приснився дивний сон. А весною дерева прокинулись і розповідають свій сон (діти розповідають)
Дидактична вправа 2. “Звуки лісу”
- А тепер, присядьте, нахиліть голівку і прислухайтесь, які звуки ви чуєте в лісі? (подув вітер, голос птахів, звірів, дзюрчання струмка, дзижчання комашок, людські голоси, шум машин).
Лісовик теж розповідає, що він почув.
- Діти, а пам’ятаєте ми з вами вивчили весняну пісеньку, давайте її заспіваємо. “Золотило сонечко ліс, ліс .”
Чути спів плашки (вихователь)
- А голос якої пташки вам нагадують ці звуки!
- Ой, а справді, хтось жалібно цінькає.
Діти з вихователем знаходять гніздечко з пташеням. Вихователь пропонує взяти пташеня з собою. (Відповідь дітей).
- А як ви думаєте, ця пташка в нас зимувала, чи прилетіла з теплих країв. А які ще птахи прилітають з теплих країв. А які в нас зимують?
Лісовичок: - Діти, а ви може знаєте і які звірі живуть в наших лісах?
Гра “Так чи ні” додаток
Вихователь: А тепер, лісовичку діти хочуть з тобою погратись. “У лісовичка по лісі ми ходили, ненароком розбудили, 1,2,3 лісовичок ти нас лови”.
Хто притулиться до дерева, того лісовичок не чіпатиме.
Лісовичок: - Ох і заморили ви мене, діти.
Вчитель: Ти трохи відпочинь, а наші діти, розкажуть, як вони люблять і бережуть свій рідний край.
Пташкам, тваринам шкоди ти не завдавай,
Живі вони, це добре пам’ятай,
Їм боляче, як і тобі малюк,
То ж будь не ворог їм, а друг.
Не кричи, не гукай, не лякай.
У зеленому домі усіх поважай.
Зустрітим звірят, то низько вклонись.
Побачиш цікаве – тихенько всміхнись.
Щоб не капали сльозинки
Ні у клена, ні в ялинки,
Ти не рви, не топчи, не ламай.
Бережи і люби рідний край!
Лісовичок: Молодці! Ось білочка лісова жителька напекла вам горішків.
Вчитель: - Діти, сподобалась вас подорож!
Тож подивіться, чи ви не насмітили, поприбирайте за собою. Попрощайтесь з лісом і з Лісовичком.
Лісовичок: Приходьте ще.
Січень
Заняття № 9 . Музикотерапія. Проективна методика "Неіснуюча тваринка"
- Увесь світ навколо нас - природа. Все, що ми чуємо, бачимо, відчуваємо, все, що використовуємо в житті, - природа.
Наш спільний дім - прекрасна планета земля з її високими горами, широкими річками, синіми морями, зеленими лісами. На землі живуть тварини і птахи, ростуть дерева, квіти. Та найбільше багатство Землі - люди. Ми - частинка природи. Без нас світ не був би, можливо, таким гарним, неповторним та гармонійним.
Релаксаційний комплекс (робота з уявою). (Демонструється картина з лісом.)
- Уважно подивіться на картину, уявіть, що ви зараз там (у тому місці). Заплющте очі і відчуйте себе у красі природи. Вдихайте свіже повітря повними грудьми. Відчуйте вітерець, який лагідно пестить ваше обличчя, волосся, вушка, руки, тіло (відчиняємо вікно, вмикаємо вентилятор).
- Прислухайтесь, що ви чуєте (вмикаємо касету, спів птахів). Як гарно співають птахи! їх багато і в кожного свій голос. Насолоджуйтесь, отримайте задоволення (до 1-2 хв). Ви насолоджуєтесь і біля вас ще хтось задовольняється красою. Він заховався під кущиком. Хто це? Зверніть увагу, який у нього вигляд, чи хоче, щоб його ви помітили, поспілкувались з ним? Відслідкуйте свої відчуття. - Відкриваємо очі на рахунок 3.
Обговорення:
- Чи змогли ви побувати в куточку?
- Як ви себе почуваєте?
- Що відчували, коли чули спів птахів, вітер. Поділіться враженнями.
Психогімнастика "Хто заховався під кущем?"
Діти по черзі зображують, кого вони бачили в своїй уяві під кущиком. Передають поведінку тваринки пантомімікою, рухами. Інші відгадують. Якщо ж не вдається відгадати, дитина називає.
Обговорення: (Діляться враженнями від спілкування з тваринкою.)
- Чи були в когось тваринки, які не хотіли себе показувати? Втікали?
- Чому тваринки боялись?
- Кого з тваринок легше було показати?
Висновок .
Проективна методика "Неіснуюча тваринка"
Інструкція: перед вами аркуш паперу. Я пропоную взяти олівець і намалювати тваринку, яка не існує, тобто "неіснуючу тваринку". Активізуйте свою уяву, фантазію і працюйте.
Обговорення:
- Чи легко вам було уявляти, передавати уявлене. Які почуття викликає вам малюнок.
Рефлексія
- Що найбільше сподобалось на занятті?
- Що ви відчували?
Домашнє завдання
- Провести невеличке обстеження вдома, серед знайомих про взаємодію людини з домашніми тваринками. Розпитайте своїх друзів про їхніх домашніх тварин. Як вони їх утримують, скільки часу спілкуються з ними, чи добре тваринкам у них вдома.
Заняття №10 . Ігротека для кмітливих. Робота з казкою «Вже не гратимемось хлібом. Виготовлення виробів з природного матеріалу.
Ігротека для кмітливих.
1."Хто є хто?"(знайти на малюнку борсука,лісову мишу,білку ,ласку, косулю, пугача, соню,куницю й оленя?) додаток 1
2. "Хто тут зайвий?" ( у кожній групі малюнків знайти той, який до даної категорії не належить.) додаток 2
3." Хто що їсть" ( май на увазі,що деякі тваринки живляться одним і тим самим кормом, навіть якщо вони такі різні, як – от сойка і кабан.) додаток 3
Виготовлення виробів з природного матеріалу «Незвичайна кукурудза»
Пропонується змайструвати незвичайний букет. На вигляд кукурудза, а зернята із горобини.
Для виготовлення цього виробу потрібно: яскраво – оранжеві ягоди горобини, листя кукурудзи, картон, ножиці та клей.
Виготовлення:
- Візьміть лист паперу і виріжіть три овала середнього розміру тоненькі смужки. Приклейте до кожного овала по одній смужці, щоб з’явилися стебла.
- Нанесіть з одного боку овалу клей і близько один до одного приклейте ягоди горобини. Намагайтеся розмістити їх як у качані кукурудзи, рядами щільно один до одного.
- Потім наклейте горобину з другої сторони овалу.
- Обгорніть кругом кожного отриманого качана листки з кукурудзи. Зв’яжіть їх окремим листком.