Краєзнавчий гурток « Дослідники- пошуковці»
Пояснювальна записка.
Знання людиною свого родоводу, географії свого краю- це такий компонент цивілізації , який робить людину власне людиною. Тому саме краєзнавству в наш час належить важлива роль у вихованні учнів. Активна участь школярів у краєзнавчій роботі сприяє їх громадському і духовному розвитку , формуванню інтелектуального потенціалу України. Особливо важливо залучати до краєзнавчої роботи учнів середнього шкільного віку. Рекомендована програма розрахована на учнів 5-8 класів протягом одного навчального року. Програма передбачає вивчення рідного краю,виховання любові до рідної природи, до всього того середовища , з яким пов’язані формування і розвиток дитини. Заняття в краєзнавчому гуртку мають на меті поглиблення знань учнів , розширення їх кругозору , виховання загальнолюдських християнських цінностей , формування громадян незалежної демократичної держави, сповнених національної гідності та поваги до інших народів. Програма передбачає проведення навчальних екскурсій , туристичних прогулянок, подорожей, вивчення народних традицій , проведення пошукових експедицій відповідної тематики. Краєзнавство всебічно розвиває учнів, прищеплює їм уміння дивитись на світ очима дослідника. В процесі краєзнавчих спостережень відбувається активне засвоєння учнями навчального матеріалу і набуття навичок , необхідних у житті.
Тематичний план занять гуртка на рік ( 1 година в тиждень)
|
Кількість годин |
|||
№ п/п |
тема розділу програми |
дата теоретичних занять |
дата практичних занять |
усього годин |
1 |
Вступ. Джерела краєзнавчої інформації. Історія заселення нашого краю. Географічне положення. |
07.09 14.09 |
_____ |
2 |
2 |
Організація спостережень за природою. Практичне заняття. Ведення календаря погоди. |
21.09 |
28.09 |
2 |
3 |
План і карта. Орієнтування на місцевості. Практичне заняття. Складання плану місцевості. |
05.10 |
12.10 |
2 |
4 |
Краєвиди рідного краю. Форми поверхні. Практичне заняття. Пішохідна екскурсія- ознайомлення з формами рельєфусвоєї місцевості. |
17.10 |
24.10 |
2 |
5 |
Гірські породи та мінерали. Робота зі шкільною колекцією. Практичне заняття. Пристрої і прилади. Щоденник спостережень. |
31.10 |
06.11 13.11 |
3 |
6 |
Геологія і рельєф нашої місцевості. Геологічний час. |
20.11,27.11 |
____ |
2 |
7 |
Повітря та його склад. Значення повітря. Показники стану повітря. Практичне заняття . Фенологічні спостереження. |
03.12 |
10.12 17.12 24.12 |
4 |
8 |
Вода та її властивості. Води рідного краю. Охорона вод. Практичне заняття. Екскурсія на річку.ставок. |
|
|
2 |
9 |
Грунт та його родючість.значення грунтів для землеробства. Утворення ярів. Практичне заняття. |
|
|
2 |
10 |
Рослинний та тваринний світ нашого краю. Лікарські рослини. Рослини і тварини нашого краю, занесені до Червоної книги. Практичнезаняття. |
|
|
3 |
11 |
Охорона природи. Пам’ятки природи свого краю. |
|
|
1 |
12 |
Історія заселення області. Походження назви свого населеного пункту. Практичне заняття. |
|
|
2 |
13 |
Населення своєї області.Густота населення. Кількість населення. Практичне заняття. |
|
|
2 |
14 |
Особливості мови,побуту,звичаїв та традицій,одягу,домашніх промислів і ремесел. |
|
|
1 |
15 |
Фольклор:пісні,прислів’я,приказки,повір’я,загадки,легенди краю. |
|
|
1 |
16 |
Твій родовід й його географія. |
|
|
1 |
17 |
Господарська діяльність людини. Історія розвитку господарства свого краю. Сільськогосподарська діяльність. Практичне заняття. Екскурсія. |
|
|
2 |
18 |
Подорож пам’ятними місцями свого краю. Відвідування музеїв рідного краю. Екскурсія. |
|
|
1 |