Планування з англійської мови для 6 класу

Про матеріал
НМК з англійської мови для 6 класу ( 5 годин на тиждень) за підручником ,,Solutions elementary,,
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Elementary, Units 5 – 9 (94 години), Oxford University Press

 

 

 

 

 

Д

А

Т

А

 

 

Тематика ситуативного спілкування

 

 

Очікувані результати

 

 

Змістові лінії

Комунікативні види діяльності

  Рецептивні                                Продуктивні / інтеракційні

 

Мовний інвентар

 

 

 

 

Д/З

 

Зорове сприймання

Reading

 

Сприймання на слух

Listening

 

Усна взаємодія та усне

продукування

Speaking

Писемна взаємодія та

продукування Writing

Онлайн взаємодія

 

 

Лексика

 

 

Граматика

 

 

1

 

 

 

 

 

 

З поверненням до школи

 

Опис подій , повторення минулого часу

 

Пояснення емоційного стану та відношення до подій

 

 

 

 

 

I visited…

I have been to…

It was amazing

 

 

 

Great!

Fantastic!

Amazing!

Could be better

Couldn`t be better

Past Simple

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

Моя класна кімната

Опис приміщення

 

 

Робота з

Текстом

 

 

 

There is/There are

There isn`t

There aren`t

 

 

 

3

 

 

 

 

 

Мої однокласники

Вираження емоцій

 

SB p. 45 - phrases

 

 

 

To be crazy about

To be responsible for

To be afraid of

To be worried about

 

 

 4

 

Урок граматики.

Повторення

 

 

 

Виконання вправ

 

English is easier than History

English is the most important for me

 

 

Degrees of comparison

 

 5

 

У місті

SB p. 52-53

Lesson 5A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описувати місцевість

Пояснює життєво важливу потребу дотримання правил дорожнього руху, поведінки на воді та в інших місцях. 

 

Наводить приклади участі родини у житті місцевої громади. 

 

Демонструє знання та наводить приклади дотримання правил безпеки руху та користування громадським транспортом. 

 

SB p. 53, ex. 5

 

SB p. 52, 

ex. 2, 3, 7, 9

WB p. 52, ex. 3

 

Are there any hotels? – Yes, there are. 

Are they cheap or expensive? – There’s an expensive hotel and… 

Are there any…? Is there a…?

 

 

Places in towns and cities: airport, bank, bus station, car park, church, cinema, fire station, gym, hospital, hotel, library, mosque, museum, park, police station, post office, etc.

Prepositions of place: behind, between, close to, in, inside, in front of, near, next to, opposite, etc

There is/ There are.

There isn’t/

There aren’t 

 

WB

p. 52

 

 

Все пізнається в порівнянні SB p. 54

Lesson 5B

Порівнювати речі, предмети, явища

SB p. 54, ex. 2 WB p. 53,  ex. 1

 

SB p. 54, ex. 7

 

I think Budapest is more attractive than… I agree/ I disagree. 

SB p. 54, ex. 4, 5

WB p. 53

 

Comparative adjectives

Comparatives

SB Grammar

Builder 5B  p. 132

WB

p. 53

 

 

Місто чи село?

SB p. 55

Lesson 5C

Розповідати про переваги/ недоліки проживання у місті/ селі.

Розпізнавати деталі аудіювання

SB p. 55, ex. 4

 

Listening for the main ideas SB p. 55,  ex. 4, 5

WB p. 54,  ex. 2, 3, 4

An advantage of

living in ... is that

there are… A disadvantage is that... It’s good that you can… It isn’t good that you can’t… I’d like to move to...because…

 

Crowd, farm, field, hill, lake, office block, street, shopping centre, traffic, valley, village, wood

 

WB

p. 54

 

 

Подорожуємо різними видами транспорту SB p. 56

Lesson 5D

Описувати варіанти подорожей. Обговорювати різні види подорожей 

SB p. 56, ex. 2

 

 

In your opinion, who’s the most talented singer in the world? – Adele. Do you agree? – Yes, I do./ No, I think… 

SB p. 56, ex. 8

WB p. 55

 

Superlative adjectives Transport: bus, car, coach, motorbike, plane, ship, taxi, tram, underground

Superlatives

SB Grammar

Builder 5D p. 132

WB

p. 55

 

 

Як ти їдеш до школи? SB p. 57

Lesson 5E

Вести розмову про способи проїзду до школи, магазинів, тощо 

SB p. 57, ex. 2

 

 

How do you usually get to school? – I usually go by…/ walk to school.  How do you usually get to the shops?

WB p. 56

 

Travel collocations: 

buy a…, get to/ travel to school/ …, get on/ off a bus/…, get in/ out of a car/…, go up the escalator/…, go by taxi/…, take a bus/…, etc.

 

WB

p. 56

 

 

Незвичані міста

SB p. 58-59

Lesson 5F

Розуміти зміст історії про незвичайні міста.

Розповідати про власне місто/ село

Порівнює вартість подорожі різними видами транспорту. 

 

Складає перелік правил поведінки під час екскурсії. 

 

Планує краєзнавчу подорож по Україні.

 

Робить повідомлення про основні пам’ятки історії та культури Києва. 

 

 

 

 

SB p. 59 WB p. 57,  ex. 2, 3, 4

 

SB p. 59

 

Curitiba has a population of about 1.7 million. Which city is the most attractive? I think Curitiba is the most attractive.

 

Compass points: west, east, north, south Continents: Africa,

Antarctica, Asia,

Australia, Europe, North

America, South America

Comparatives and superlatives

WB

p. 57

 

 

Де знаходиться?

SB p. 60

Lesson 5G

Запитуємо та пояснюємо напрям

SB p. 60, ex. 3

 

SB p. 60,  ex. 3, 5, 6 WB p. 58,  ex. 2, 4

Where’s the hotel?

– It’s opposite the restaurant./ It’s on the corner, next to the police station.  Could you speak more slowly, please? Could you repeat that, please? What does … mean?

catch a tram/ …, miss a train/…, go on foot, ride a scooter/…, lose your way, cross the road, drive to work/…, wait for a bus/…, give somebody a lift, arrive in/at

Giving directions: Go straight on. Go along King’s Road. Take the first left. Cross the road. Location: The… is next to the … It’s between the … and the… It’s opposite the… It’s on the corner.

It’s on your right/ left. SB Vocabulary Builder  p. 119

 

WB

p. 58

 

 

Написання статті про місто SB p. 61

Lesson 5H

Написати статтю про власне місто/ село за планом

SB p. 61,  ex. 2, 3, 4 WB p. 59,  ex. 1, 3

 

It looks more/ less attractive than my town. … is a very interesting (small) town/ city. 

 

Eating out, getting round, entertainment, history, places of interest, places to stay, shopping SB Vocabulary Builder  p. 119

Comparatives

 

WB

p. 59

 

 

Туристична інформація

WB p. 60

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти та написати інформаційну листівку

WB p. 60,  ex. 2, 3

 

 

WB p. 60,  ex. 4, 5

Fantastic, authentic, polluted, beautiful, fabulous, good-looking, grand, new, historic, delicious, famous

 

WB

p. 60

 

 

Історичний Київ WB p. 61

Ukrainian Culture

Extra page

Описувати історичні місця

Києва

WB p. 61,  ex. 2, 3

 

Saint Sophia Cathedral is a striking white building in the middle of Kyiv.

WB p. 61, ex. 5

Striking, attractive, amazing.

It’s no surprise that…

It is worth seeing… 

 

WB

p. 61

 

 

Домашнє читання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контроль читання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 6. Going wild / Світ диких тварин

 

 

 

 

 

 

Дикі тварини

SB p. 62-63

Lesson 6A

Розповідати про різних диких тварин

Розглядає природу як цілісну систему. 

 

 

SB p. 63,  ex. 2, 3, 9, 10 WB p. 64, ex. 4

Which is uglier, a frog or a snake? – A frog. – I agree./ I

don’t agree. I

think…

 

Wild animals: bear, bee, butterfly, crocodile, dolphin, eagle, giraffe, gorilla, hippo, whale, etc. Parts of an animal: ear, eye, foot (feet), mouth, paw, tail, wing, etc.

Comparative and superlative forms

WB

p. 64

rd

 

 

 

Минуле життя

SB p. 64

Lesson 6B

Розповідати про події, які відбувалися в минулому

Робить повідомлення про складні погодні умови.  

 

Розрізняє безпечні

та небезпеч-

ні ситуації під час активного відпочинку. 

 

Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити разом у мирі. 

 

Проектує власні повсякден

ні дії на захист довкілля. 

 

Робить повідомлення про тварин, які занесені до Червоної та Зеленої книг

України. 

SB p. 64, 

ex. 1, 5

 

SB p. 64, ex. 1, 3

 

This morning, I walked to school. I arrived at school. 

WB p. 65

Past tense expressions: last week, last month, ten years ago, three hours ago, this morning, yesterday, a few minutes ago, etc.

Verbs: end, live, start, stop, travel, wait, walk, want, watch, chat, plan, interrupt, arrive, need.

Past simple (affirmative): regular verbs

SB Grammar

Builder 6B p. 134

WB

p. 65

 

 

Національний парк SB p. 65

Lesson 6C

Розповідати про національні парки у своїй країні

 

Missing sounds SB p. 65,  ex. 4, 5, 6, 7, 8 WB p. 66,  ex. 3, 4

 

 

Bear, chair, grass, paw, sleeping bag, tent. Verbs: climb, feed, keep, look, rely, run, take, tell, walk.

Past simple

WB

p. 66

 

 

Минулі події

SB p. 66

Lesson 6D

Розповідати про події та факти, які були у минулому

SB p. 66, ex. 1

 

SB p. 66, ex. 1

 

Could you swim when you were four? – Yes, I could./ No, I couldn’t.

WB p. 67

 

Past simple: be and can

SB Grammar

Builder 6D p. 134

WB

p. 67

 

 

Вижити в тропічних лісах!

SB p. 67

Lesson 6E

Преказувати

історію за планом

SB p. 67, ex. 2 WB p. 68,  ex. 3

 

 

Last year he was in the forest, 300 miles from the nearest big town. 

 

Prepositions of place:  on, in, by. Prepositions of movement: across, past, down, under, out of, etc.

Past simple

WB

p. 68

 

 

Справжні тварини, які вважалися вигадкою SB p. 68-69

Lesson 6F

Розуміти зміст історій про дивних таврин

SB p. 68-69, ex. 3, 4

WB p. 69,  ex. 2, 3

SB p. 68, ex. 4

 

 

Occupations: 

pilot, sailor, scientist, soldier, explorer, journalist, etc.

Past simple

WB

p. 69

 

 

Відпочинок на природі SB p. 70

Lesson 6G

Описувати фото про відпочинок на природі

 

SB p. 70,  ex. 3, 4, 6 WB p. 70,  ex. 2, 3

In the centre, there’s…

In the distance, you can see… 

 

Natural world: stars, rock, sunrise, sunset, moon, ground, mountains, etc. Actions: climbing, sitting, facing, etc.

SB Vocabulary Builder  p. 120

Present tenses

WB

p. 70

25

 

Написання листівки SB p. 71

Lesson 6H

Написати листівку про екстремальний відпочинок

SB p. 71, ex. 2 WB p. 71,  ex. 1

 

I’m having a great time in… This is my third day in… The weather is OK/ fabulous, terrible. Wish you were here.

SB p. 71, ex. 7 WB p. 71,  ex. 4, 5

Adventure holiday

activities: abseil, cycle, explore, kayak, surf, trek, bungee-jump, kite-surf, go caving, etc.

SB Vocabulary Builder  p. 120

Present tenses

WB

p. 71

26

 

Червона книга

України

WB p. 72

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти історію про Червону та

Зелену книги

України

WB p. 72,  ex. 3, 4

 

 

WB p. 72, ex. 5

Endangered, rare, destroy, protect, extinct, flora,

fauna, habitat

 

WB

p. 72


 

 

 

Чудеса України WB p. 73

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти та переказувати текст про природні та штучні чудеса в Україні

Робить повідомлення про чудеса

України.

WB p. 73,  ex. 3

 

 

WB p. 73, ex. 5

Landscape, scenery, heavy rain, disappear, mountain streams, actually, surface, scientific research

 

WB

p. 73

 

 

Домашнє читання

 

 

 

Exam Skills Trainer 3 SB p. 72-73

 

 

 

End-of-unit 6 test (Course Tests)

 

 

 

Culture: Yellowstone National Park SB p. 113

 

 

 

Solutions 3rd ed. Culture Video Lesson. Unit 6 – The Grand Canyon (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets)

 

 

 

Photocopiable resources:

Unit 6 (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section)

 

 

 

21st Century Skills Projects: Project 2. Web page: the low-down on our town (Units 3-6)

 

Unit 7. Digital world / Інформаційно-цифровий світ

 

 

 

Комп’ютериза-

ція

SB p. 74-75

Lesson 7A

Вести розмову про використання комп’ютерних технологій

Визнає достовірність інформації.

 

Пояснює правила безпечної поведінки онлайн.

 

Демонструє розуміння основ інформаційноцифрової грамотності. 

 

Обговорює свою роль у сучасному технологічному середови щі. 

 

 

SB p. 75, ex. 6

 

SB p. 74-75,  ex. 3, 5, 8, 10 WB p. 74, 

ex. 4, 5

 

I check my emails a few times a day. I use it for… I use a tablet to…  It annoys me when… 

WB p. 74, ex. 6

 

Computing nouns: tablet, charger, laptop, keyboard.

Computing verbs:

delete, print, connect to, enter, download, etc. Technology collocations: visit a web page, click on a button, check your emails.

Present continuous

WB

p. 74

 

 

Зробіть свою мрію реальністю! SB p. 76

Lesson 7B

Описувати

події, які

відбувалися в минулому

SB p. 76, ex. 1

 

 

I broke my dad’s printer. 

WB p. 75

 

Be, become, begin, break, build, draw, fall, find, get, go, have, make, read, see, take, teach, think, etc.

Past simple (affirmative): irregular verbs

SB Grammar

Builder 7B p. 136

WB

p. 75

 

 

Проблеми з комп’ютером? Дотримуйтесь інструкцій! SB p. 77

Lesson 7C

Розуміти

інструкції щодо усунення проблем з комп’ютером

SB p. 77, ex. 2

 

Listening to instructions SB p. 77,  ex. 3, 4, 5, 6 WB p. 76, ex. 2, 4

I forgot my password. I had to make a new one. 

 

Sequencing words: now, after that, finally, first of all, next, secondly, then, thirdly, to start off with, secondly, etc.

 

WB

p. 76

 

 

Музичний фестиваль SB p. 78

Lesson 7D

Запитувати та розповідати про те, що сталося або не

сталося в минулому

SB p. 78, 

ex. 2, 7

 

SB p. 78, 

ex. 2, 7

 

Did you go to the cinema last night? – Yes, I did./ No, I didn’t. Jack went to the cinema. 

He didn’t ... 

WB p. 77

Eat out, go to the cinema, play computer games, surf the internet, be in bed before 11p.m., help with the housework, etc.

Past simple (negative and interrogative)

SB Grammar

Builder 7D p. 136

WB

p. 77

 

 

Як користуватись комп’ютером? SB p. 79

Lesson 7E

Давати інструкції щодо використання комп’ютера та електронних приладів

SB p. 79, ex. 2 

 

 

First of all, turn on your computers. Type in your passwords and log on. 

Plug in the computer.

WB p. 78

Phrasal verbs: computers: back up, plug in, shut down, scan in, turn down, turn off, turn on, turn up, type in, break down, log off, log on.

Dictionary work

 

WB

p. 78

 

 

 

Танцюючий чоловік. Кажемо «Ні!» кіберзнущанням SB p. 80-81

Lesson 7F

Розуміти текст про кампанію засобів масової інформації

 

Критично оцінює вплив деструктивних повідомле нь у медіа просторі на своє життя та життя однолітків. 

 

Співвідно сить власні

потреби з можливостями сімейного бюджету. 

 

Робить доповіді щодо нових відкриттів

у галузі інформаційноцифрових технологій.

 

 

SB p. 80-81, ex. 2, 3, 5 WB p. 79,  ex. 2

 

SB p. 80, ex. 5

The aim of our campaign is to… We want people to… Our hashtag is… 

 

Internet forum, social media, viral campaign, Twitter account, fundraising page, hashtag campaign, cyberbullying

 

WB

p. 79

 

 

В магазині

SB p. 82

Lesson 7G

Обговорювати різні продукти та ціни на них. Запитувати та відповідати на запитання

SB p. 82, 

ex. 2, 3

 

SB p. 82,  ex. 2, 4, 6 WB p. 80, 

ex. 3, 5

 

How can I help you? I’m just looking for a … How much is it/ are they? How would you like to pay?

WB p. 80, ex. 7

Prices

Features of gadgets:

battery life, built-in 4G, built-in webcam, a case, an HDMI port, etc. SB Vocabulary Builder  p. 120

 

WB

p. 80

 

 

Написання розповіді/ оповідання SB p. 83

Lesson 7H

Написати розповідь/ оповідання про проблеми з телефоном або іншими електронними пристроями

SB p. 83,  ex. 2, 4

WB p. 81,  ex. 2, 5

 

A few month ago, I/ we… 

One day I/ we…

Afterwards,… 

At that moment, … 

… in the end… 

SB p. 83, ex. 6, 7 WB p. 81, ex. 6, 7

Time expressions for setting the scene: a few weeks ago, recently, etc. Time expressions for ordering events: the next day, a few moments later, at that moment, later, etc.  SB Vocabulary Builder  p. 120

Past simple

WB

p. 81

 

 

Інформаційноцифрова освіта WB p. 82

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти текст про інформаційноцифрову освіту в Україні. Розповідати про власні IT вміння

WB p. 82,  ex. 2

 

I use computer twice a day. I can install and use software, print, download and upload videos.

I would like to learn… (computer programming)

WB p. 82, ex. 4

Install/ use software, print, code, download/ upload videos, etc.

 

WB

p. 82

 

 

Робототехніка WB p. 83

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти текст про робототехніку та внесок України

WB p. 83,  ex. 1, 2

 

 

WB p. 83, ex. 5

A drone, an android, a nanobot, a robotics competition, explore, compete, solve, take part in, participate in.

 

WB

p. 83

 

 

Домашнє читання

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 8. Be active! / Бути активним! Спорт

 

 

 

Спорт та хобі

SB p. 84-85 Lesson 8A

Вести розмову про види спорту та хобі

 

SB p. 85, ex. 7

 

SB p. 84-85,  ex. 3, 8, 9  WB p. 86,  ex. 4, 5

It was gymnastics competition in Kyiv. I took part in it a year ago.

 

Sports: aerobics, skiing, roller skating, surfing, judo, karate, yoga, etc.

Verbs: play, do, go.

Past simple (affirmative

and negative)

 

WB

p. 86

 

 

 

Плануємо власні вихідні SB p. 86

Lesson 8B

Розповідати про власні плани та плани

друзів на

найближчий

час

Визначає власні спортивні уподобан-

ня та потреби. 

 

Висловлю

є повагу до спортсме

нів з

обмежени ми можливос тями.

 

Обговорює вплив на здоров’я аматорсь-

кого і професійного спорту. 

 

Дає поради щодо техніки безпеки

під час спортивних занять і змагань. 

 

Проектує заняття спортом відповідно до своїх схильнос-

тей, фізичних можливос тей та інтересів.

SB p. 86, 

ex. 1, 2

 

SB p. 86, 

ex. 1, 4, 6

 

What are you going to do this evening? – I’m going to visit my grandparents. 

WB p. 87

Future time expressions: in a few days, next month, next year, the day after tomorrow, etc.

Going to

SB Grammar

Builder 8B p. 138

WB

p. 87

 

 

Передбачення

SB p. 87

Lesson 8C

Передбачати закінчення історії для аудіювання. Складати інтерв’ю між журналістом та альпіністом

SB p. 87,  ex. 1, 2, 3 WB p. 88,  ex. 1

 

SB p. 87,  ex. 3, 4, 5, 6 WB p. 88, 

ex. 2, 4, 5, 6

 

How long did you train? When did you start to climb? 

 

At night, climb, dark, high, rock face, rope, sleep, steep, tent

 

WB

p. 88

 

 

Передбачаємо майбутнє  SB p. 88

Lesson 8D

Запитувати та відповідати на запитання про майбутні плани. Робити передбачення. 

SB p. 88, 

ex. 2, 3

 

 

Do you think you’ll study science at university? Yes, I think I will./ No, I don’t think I will. He thinks he’ll study science …. 

WB p. 89, ex. 2, 4

 

Will 

SB Grammar

Builder 8D p. 138

WB

p. 89

 

 

Доброчинні заходи SB p. 89

Lesson 8E

Розуміти текст про доброчинні заходи та розповідати про подібні події

SB p. 89,  ex. 2, 3

WB p. 90, 

ex. 3, 4

 

 

We’re going to raise money for… We’re

going to take part in… 

 

Help people who…, raise money, start training, support charity, take part in (an event), donate, organise, prepare, treat, permit, accommodate

 

WB

p. 90

 

 

На противагу всім труднощам SB p. 90-91

Lesson 8F

Розуміти текст про спортивні досягнення.

Висловлювати, обгрунтовувати власну думку про спортсменів

SB p. 90-91,  ex. 2, 3

WB p. 91, 

ex. 2, 3

 

 

I think… is the bravest because…  I think… is the most talented because… I think… is the fittest because…

 

Nationalities: 

Polish, Czech, Australian,

Slovak, Brazilian,

Chinese, German, Slovak,

Ukrainian, Swedish,

Japanese, Hungarian,

Italian, Canadian, etc.

 

WB

p. 91

 

 

Ведемо переговори, обговорюючи плани

SB p. 92

Lesson 8G

Вести переговори, відхиляти та приймати пропозиції, пропонувати альтернативи

SB p. 92, ex. 2

 

SB p. 92,  ex. 2, 6, 7 WB p. 92,  ex. 2, 4, 6

Do you fancy going swimming? – I’d

rather not. I’d prefer to… I don’t think that’s a good idea. I think that would be better. I suppose… Do you think so?

 

Athletics events:  relay, 100 metres, high jump, long jump, shot put, marathon, pole vault. SB Vocabulary Builder  p. 121

too+adjective

SB Grammar

Builder 8G p. 138

WB

p. 92

 

 

Написання офіційного листа про спортивні події SB p. 93

Lesson 8H

Написати офіційний лист про спорт 

SB p. 93, ex. 2 WB p. 93,  ex. 2

 

Sorry, it’s ages I wrote to you. You’ll never guess what happened…/ I’m going to… 

SB p. 93, ex. 6, 7 WB p. 93, ex. 3, 4

Sports equipment: bike, boots, goggles, helmet, running shoes, wetsuit SB Vocabulary Builder  p. 121

 

WB

p. 93

 

 

 

Підлітки та спорт WB p. 94

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти текст про популярні види спорту в Україні. Написати email про улюблений вид спорту

 

Наводить приклади впливу відомих спортсме-

нів з

України на популяризацію фізичної культури і спорту. 

 

WB p. 94,  ex. 2, 3

 

My favourite sport is… To do the sport I need… I enjoy ….

(the sport)

because… 

WB p. 94, ex. 5

Open spaces, stadium, sports centre/ club, orienteering, BMX, tracks, twists, turns, small hills, bumps, enjoy the

excitement, take risks, at

BMX races

Present tenses

WB

p. 94

 

 

Олімпійські ігри WB p. 95

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти текст та обмінювати-

ся інформацією про

Олімпійські ігри

WB p. 95,  ex. 2, 3

 

 

WB p. 95, ex. 6

Olympic sports: rowing,

ice skating, cycling, ice hockey, swimming, sailing, beach volleyball, tennis, cross-country skiing, bobsleigh, ski jumping, snowboarding, canoeing.

Verbs: play, go, do.

Present simple Past simple

WB

p. 95

 

 

Домашнє читання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unit 9. Home sweet home! / Дім, любий дім!

 

 

 

 

 

 

Мій дім

SB p. 96-97

Lesson 9A

Описувати різні види меблів. Запитувати та відповідати на запитання про кімнати. Описувати ідеальну кімнату. 

 

Співвідно сить власні

потреби з можливостями сімейного бюджету.

 

Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі. 

 

 

SB p. 97, ex. 9

SB p. 96-97,  ex. 3, 6, 8, 9 WB p. 96,  ex. 3, 4

I think room A is more attractive than room B. In my opinion, room C is the most… We need a… so that we can… We should have some… so

that… I agree./ Great idea./ 

I’m not sure about that. What about…?  In our ideal bedroom, there’s a …so that we can… 

 

Furniture and household items: bath, bed, bin, blinds, bookcase, chair, chest of drawers, clock, cooker, dishwasher, sofa, hi-fi, wardrobe, washing machine, dishwasher, light, lamp, rug, mirror, shelves, curtains, cupboard, desk, sink, stool, table, toilet, etc. Parts of home: loft, basement, study, toilet, bathroom, bedroom, dining room, garage, garden, hall, kitchen, living room, utility room.

Present simple and present continuous contrast

WB

p. 96

 

 

Що сталося? SB p. 98

Lesson 9B

Розповідати про події, які нещодавно відбулися

SB p. 98,  ex. 1, 2

 

Why are you crying? – Because I’ve just seen a really sad film.

I’ve tidied my room. I’ve … Zoltan has tidied his room. He’s…

WB p. 97

Verbs: be, come, do, eat, feel, finish, forget, give, help, learn, leave, make, meet, phone, play, say, see, sleep, speak, spend, take, tell, watch, write, etc.

Present perfect (affirmative) Just for recent events

SB Grammar

Builder 9B p. 140

WB

p. 97

 

 

 

Гуртожитки університетів SB p. 99

Lesson 9C

Обговорювати переваги та недоліки проживання у гуртожитках університетів

Обговорює громадянську позицію та власні погляди на різномані тні соціальні

проблеми своєї країни та світового простору. 

 

Розповіда є про розподіл обов’язків у родині. 

 

Обговорює переваги та недоліки прожи-

вання в університетських гуртожитках.

 

Наводить приклади взаємодопомоги членам родини та друзям. 

 

Складає перелік місць для екотуризму у своєму регіоні.

SB p. 99, 

ex. 1

 

Sound changes in connected speech SB p. 99,  ex. 3, 4, 6, 7 WB p. 98, 

ex. 2, 3, 4, 5

You can

(probably)… You don’t have to … You (probably) can’t… You

(probably) have to… 

 

Be very tidy, make friends, cook for others, cook for yourself, share a living room, share bills, share the housework

 

WB

p. 98

 

 

Я це зробив!

SB p. 100

Lesson 9D

Розповідати і запитувати про

нещодавні

події

SB p. 100,  ex. 1

 

SB p. 100,  ex. 1

 

Have they tried the living room yet? – Yes, they have./ No, they haven’t. Have you had a shower? – Yes, I have. Claudia has had a shower.

WB p. 99

Buy anything, hand in your homework, have a drink, have a shower, listen to the news, make a phone call, use a computer, watch television

Present perfect (negative and interrogative) Already and yet

SB Grammar

Builder 9D p. 140

WB

p. 99

 

 

Обов’язки по дому

SB p. 101

Lesson 9E

Дискутувати щодо обов’язків для

підлітків по дому

SB p. 101,  ex. 2

 

 

Do you ever do the washing up? – Yes, I do. I sometimes do the washing up after dinner./ No, I don’t.

I hate washing up!

 

Collocations with do, make, have and take:  do housework, do the hoovering, make a mistake, take somebody’s advice, take a photo, etc. Take vs bring

 

WB

p.

100

 

 

Десь там, на краю світу SB p. 102-103

Lesson 9F

Розуміти тексти про віддалені місця проживання

SB p. 102-103,  ex. 2, 3, 4, 5 WB p. 101,  ex. 2, 3

SB p. 102, ex. 5

 

In the morning I get up at nine o’çlock and walk along the beach to school. 

 

Collocations:  daily life, sandy beaches, basic supplies, tropical island, next-door neighbor, etc.

 

WB

p.

101

 

 

Опис та

порівняння фото  SB p. 104

Lesson 9G

Описувати та порівнювати фото кімнат,  висловлювати вслану думку

 

SB p. 104, 

ex. 3, 4

WB p. 102, ex. 3

I can see a chest of drawers in the second photo. Both

photos show… 

It looks as if…

WB p. 102, ex. 4

Adjectives to describe rooms: bright, cosy, comfortable, dark, large, relaxing, etc. 

SB Vocabulary Builder  p. 121

 

WB

p.

102

 

 

Опис будинку для друга з іншої країни SB p. 105

Lesson 9H

Описати власний будинок/ кімнату для тимчасового поселення друга з іншої країни

SB p. 105,  ex. 1, 4

WB p. 103,  ex. 1, 3

 

The apartment is very/ fairly modern.

It’s a great location…/ It’s a bit remote… Upstairs, there are three bedrooms….

SB p. 105,  ex. 7, 8

WB p. 103,  ex. 2, 5

Although, because, so Modifies: a bit, fairly, extremely, pretty, quite, really, (not) very, rather  SB Vocabulary Builder  p. 121

Present simple There is/ There are.

There isn’t/

There aren’t 

 

 

WB

p.

103

 

 

Стародавні поселення в селі

Межиріч

WB p. 104

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти текст про археологічну знахідку в Україні. Написати статтю у шкільну газету 

SB p. 104,  ex. 3

 

 

WB p. 104, ex. 4

Building materials:

bricks, wood, concrete, steel, sand, stones, bronze

tiles, ice, animal skins, animal bones

 

WB

p.

104

 

 

 

 

Екологічні будинки в

Україні

WB p. 105

Ukrainian Culture

Extra page

Розуміти текст про екологічний будинок. Написати опис будинку

 

Описує види екотуризму.

 

SB p. 104,  ex. 2, 3, 4

 

 

WB p. 105, ex. 5

Eco-friendly homes, prize-winning project, interiors, win many awards, energy-efficient, construction,

environmentally friendly, techniques

 

WB

p.

105

 

 

Домашнє читання

 

 

 

Cumulative Review 5: Units Introduction – 9 WB p. 116-117

 

 

 

Exam Skills Trainer 5 SB p. 106-107

 

 

 

End-of-unit 9 test (Course Tests)

 

 

 

Culture: The White House SB p. 116

 

 

 

Solutions 3rd ed. Culture Video Lesson. Unit 9 – Blenheim Palace (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Wo

rksheets)

 

 

Photocopiable resources:

Unit 9 (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section)

 

 

 

21st Century Skills Projects: Project 3. Video: life hacks (Units 6-9)

 

 

 

Контроль навичок  читання

 

 

 

Контроль навичок говоріння

 

 

 

Контроль навичок сприймання на слух (аудіювання)

 

 

 

Контроль навичок  письма

 

 

 

Підсумковий урок за семестр

 

 

Для домашнього читання рекомендуємо Oxford Bookworms. Детальнішу інформацію щодо рекомендованих читанок дивіться за посиланням

http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/catalogue/pdf/solutions_3e_correlation.pdf?WT.ac=ww_solutions_3e_readers_correlation_pb  Додаткові онлайнові завдання для учнів знаходяться на сайті для учнів https://elt.oup.com/student/solutions 

 

Календарно-тематичне планування складали: Жигун Ю.А.

Відповідальна за випуск: Морріс А.А., голова представництва «Оксфорд Юніверсіті Прес» в Україні

 

Календарно-тематичне планування до НМК Solutions 3rd edition Elementary, Units 5 – 9 © Oxford University Press PHOTOCOPIABLE

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
2454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку