Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Elementary, Units 5 – 9 (94 години), Oxford University Press
№ |
Д А Т А |
Тематика ситуативного спілкування |
Очікувані результати |
Змістові лінії |
Комунікативні види діяльності Рецептивні Продуктивні / інтеракційні |
Мовний інвентар |
Д/З |
|||||||||||||||
Зорове сприймання Reading |
Сприймання на слух Listening |
Усна взаємодія та усне продукування Speaking |
Писемна взаємодія та продукування Writing Онлайн взаємодія |
Лексика |
Граматика |
|||||||||||||||||
1
|
|
З поверненням до школи |
Опис подій , повторення минулого часу |
Пояснення емоційного стану та відношення до подій |
|
|
I visited… I have been to… It was amazing |
|
Great! Fantastic! Amazing! Could be better Couldn`t be better |
Past Simple
|
|
|||||||||||
2
|
|
Моя класна кімната |
Опис приміщення |
|
|
Робота з Текстом |
|
|
|
There is/There are There isn`t There aren`t
|
|
|||||||||||
3
|
|
Мої однокласники |
Вираження емоцій |
|
SB p. 45 - phrases |
|
|
|
To be crazy about To be responsible for To be afraid of To be worried about |
|
|
|||||||||||
4 |
|
Урок граматики. Повторення
|
|
|
Виконання вправ |
|
English is easier than History English is the most important for me |
|
|
Degrees of comparison |
|
|||||||||||
5 |
|
У місті SB p. 52-53 Lesson 5A
|
Описувати місцевість |
Пояснює життєво важливу потребу дотримання правил дорожнього руху, поведінки на воді та в інших місцях.
Наводить приклади участі родини у житті місцевої громади.
Демонструє знання та наводить приклади дотримання правил безпеки руху та користування громадським транспортом.
|
SB p. 53, ex. 5
|
SB p. 52, ex. 2, 3, 7, 9 WB p. 52, ex. 3
|
Are there any hotels? – Yes, there are. Are they cheap or expensive? – There’s an expensive hotel and… Are there any…? Is there a…?
|
|
Places in towns and cities: airport, bank, bus station, car park, church, cinema, fire station, gym, hospital, hotel, library, mosque, museum, park, police station, post office, etc. Prepositions of place: behind, between, close to, in, inside, in front of, near, next to, opposite, etc |
There is/ There are. There isn’t/ There aren’t
|
WB p. 52 |
|||||||||||
|
|
Все пізнається в порівнянні SB p. 54 Lesson 5B |
Порівнювати речі, предмети, явища |
SB p. 54, ex. 2 WB p. 53, ex. 1
|
SB p. 54, ex. 7
|
I think Budapest is more attractive than… I agree/ I disagree. |
SB p. 54, ex. 4, 5 WB p. 53
|
Comparative adjectives |
Comparatives SB Grammar Builder 5B p. 132 |
WB p. 53 |
||||||||||||
|
|
Місто чи село? SB p. 55 Lesson 5C |
Розповідати про переваги/ недоліки проживання у місті/ селі. Розпізнавати деталі аудіювання |
SB p. 55, ex. 4
|
Listening for the main ideas SB p. 55, ex. 4, 5 WB p. 54, ex. 2, 3, 4 |
An advantage of living in ... is that there are… A disadvantage is that... It’s good that you can… It isn’t good that you can’t… I’d like to move to...because… |
|
Crowd, farm, field, hill, lake, office block, street, shopping centre, traffic, valley, village, wood |
|
WB p. 54 |
||||||||||||
|
|
Подорожуємо різними видами транспорту SB p. 56 Lesson 5D |
Описувати варіанти подорожей. Обговорювати різні види подорожей |
SB p. 56, ex. 2
|
|
In your opinion, who’s the most talented singer in the world? – Adele. Do you agree? – Yes, I do./ No, I think… |
SB p. 56, ex. 8 WB p. 55
|
Superlative adjectives Transport: bus, car, coach, motorbike, plane, ship, taxi, tram, underground |
Superlatives SB Grammar Builder 5D p. 132 |
WB p. 55 |
||||||||||||
|
|
Як ти їдеш до школи? SB p. 57 Lesson 5E |
Вести розмову про способи проїзду до школи, магазинів, тощо |
SB p. 57, ex. 2
|
|
How do you usually get to school? – I usually go by…/ walk to school. How do you usually get to the shops? |
WB p. 56
|
Travel collocations: buy a…, get to/ travel to school/ …, get on/ off a bus/…, get in/ out of a car/…, go up the escalator/…, go by taxi/…, take a bus/…, etc. |
|
WB p. 56 |
||||||||||||
|
|
Незвичані міста SB p. 58-59 Lesson 5F |
Розуміти зміст історії про незвичайні міста. Розповідати про власне місто/ село |
Порівнює вартість подорожі різними видами транспорту.
Складає перелік правил поведінки під час екскурсії.
Планує краєзнавчу подорож по Україні.
Робить повідомлення про основні пам’ятки історії та культури Києва.
|
SB p. 59 WB p. 57, ex. 2, 3, 4
|
SB p. 59
|
Curitiba has a population of about 1.7 million. Which city is the most attractive? I think Curitiba is the most attractive. |
|
Compass points: west, east, north, south Continents: Africa, Antarctica, Asia, Australia, Europe, North America, South America |
Comparatives and superlatives |
WB p. 57 |
|||||||||||
|
|
Де знаходиться? SB p. 60 Lesson 5G |
Запитуємо та пояснюємо напрям |
SB p. 60, ex. 3
|
SB p. 60, ex. 3, 5, 6 WB p. 58, ex. 2, 4 |
Where’s the hotel? – It’s opposite the restaurant./ It’s on the corner, next to the police station. Could you speak more slowly, please? Could you repeat that, please? What does … mean? |
catch a tram/ …, miss a train/…, go on foot, ride a scooter/…, lose your way, cross the road, drive to work/…, wait for a bus/…, give somebody a lift, arrive in/at |
Giving directions: Go straight on. Go along King’s Road. Take the first left. Cross the road. Location: The… is next to the … It’s between the … and the… It’s opposite the… It’s on the corner. It’s on your right/ left. SB Vocabulary Builder p. 119 |
|
WB p. 58 |
||||||||||||
|
|
Написання статті про місто SB p. 61 Lesson 5H |
Написати статтю про власне місто/ село за планом |
SB p. 61, ex. 2, 3, 4 WB p. 59, ex. 1, 3 |
|
It looks more/ less attractive than my town. … is a very interesting (small) town/ city. |
|
Eating out, getting round, entertainment, history, places of interest, places to stay, shopping SB Vocabulary Builder p. 119 |
Comparatives
|
WB p. 59 |
||||||||||||
|
|
Туристична інформація WB p. 60 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти та написати інформаційну листівку |
WB p. 60, ex. 2, 3 |
|
|
WB p. 60, ex. 4, 5 |
Fantastic, authentic, polluted, beautiful, fabulous, good-looking, grand, new, historic, delicious, famous |
|
WB p. 60 |
||||||||||||
|
|
Історичний Київ WB p. 61 Ukrainian Culture Extra page |
Описувати історичні місця Києва |
WB p. 61, ex. 2, 3 |
|
Saint Sophia Cathedral is a striking white building in the middle of Kyiv. |
WB p. 61, ex. 5 |
Striking, attractive, amazing. It’s no surprise that… It is worth seeing… |
|
WB p. 61 |
||||||||||||
|
|
Домашнє читання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
Контроль читання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Unit 6. Going wild / Світ диких тварин |
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
Дикі тварини SB p. 62-63 Lesson 6A |
Розповідати про різних диких тварин |
Розглядає природу як цілісну систему.
|
|
SB p. 63, ex. 2, 3, 9, 10 WB p. 64, ex. 4 |
Which is uglier, a frog or a snake? – A frog. – I agree./ I don’t agree. I think… |
|
Wild animals: bear, bee, butterfly, crocodile, dolphin, eagle, giraffe, gorilla, hippo, whale, etc. Parts of an animal: ear, eye, foot (feet), mouth, paw, tail, wing, etc. |
Comparative and superlative forms |
WB p. 64 |
|||||||||||
rd
|
|
Минуле життя SB p. 64 Lesson 6B |
Розповідати про події, які відбувалися в минулому |
Робить повідомлення про складні погодні умови.
Розрізняє безпечні та небезпеч- ні ситуації під час активного відпочинку.
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити разом у мирі.
Проектує власні повсякден ні дії на захист довкілля.
Робить повідомлення про тварин, які занесені до Червоної та Зеленої книг України. |
SB p. 64, ex. 1, 5
|
SB p. 64, ex. 1, 3
|
This morning, I walked to school. I arrived at school. |
WB p. 65 |
Past tense expressions: last week, last month, ten years ago, three hours ago, this morning, yesterday, a few minutes ago, etc. Verbs: end, live, start, stop, travel, wait, walk, want, watch, chat, plan, interrupt, arrive, need. |
Past simple (affirmative): regular verbs SB Grammar Builder 6B p. 134 |
WB p. 65 |
|
|
Національний парк SB p. 65 Lesson 6C |
Розповідати про національні парки у своїй країні |
|
Missing sounds SB p. 65, ex. 4, 5, 6, 7, 8 WB p. 66, ex. 3, 4 |
|
|
Bear, chair, grass, paw, sleeping bag, tent. Verbs: climb, feed, keep, look, rely, run, take, tell, walk. |
Past simple |
WB p. 66 |
|
|
|
Минулі події SB p. 66 Lesson 6D |
Розповідати про події та факти, які були у минулому |
SB p. 66, ex. 1
|
SB p. 66, ex. 1
|
Could you swim when you were four? – Yes, I could./ No, I couldn’t. |
WB p. 67 |
|
Past simple: be and can SB Grammar Builder 6D p. 134 |
WB p. 67 |
|
|
|
Вижити в тропічних лісах! SB p. 67 Lesson 6E |
Преказувати історію за планом |
SB p. 67, ex. 2 WB p. 68, ex. 3
|
|
Last year he was in the forest, 300 miles from the nearest big town. |
|
Prepositions of place: on, in, by. Prepositions of movement: across, past, down, under, out of, etc. |
Past simple |
WB p. 68 |
|
|
|
Справжні тварини, які вважалися вигадкою SB p. 68-69 Lesson 6F |
Розуміти зміст історій про дивних таврин |
SB p. 68-69, ex. 3, 4 WB p. 69, ex. 2, 3 |
SB p. 68, ex. 4 |
|
|
Occupations: pilot, sailor, scientist, soldier, explorer, journalist, etc. |
Past simple |
WB p. 69 |
|
|
|
Відпочинок на природі SB p. 70 Lesson 6G |
Описувати фото про відпочинок на природі |
|
SB p. 70, ex. 3, 4, 6 WB p. 70, ex. 2, 3 |
In the centre, there’s… In the distance, you can see… |
|
Natural world: stars, rock, sunrise, sunset, moon, ground, mountains, etc. Actions: climbing, sitting, facing, etc. SB Vocabulary Builder p. 120 |
Present tenses |
WB p. 70 |
|
25 |
|
Написання листівки SB p. 71 Lesson 6H |
Написати листівку про екстремальний відпочинок |
SB p. 71, ex. 2 WB p. 71, ex. 1 |
|
I’m having a great time in… This is my third day in… The weather is OK/ fabulous, terrible. Wish you were here. |
SB p. 71, ex. 7 WB p. 71, ex. 4, 5 |
Adventure holiday activities: abseil, cycle, explore, kayak, surf, trek, bungee-jump, kite-surf, go caving, etc. SB Vocabulary Builder p. 120 |
Present tenses |
WB p. 71 |
|
26 |
|
Червона книга України WB p. 72 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти історію про Червону та Зелену книги України |
WB p. 72, ex. 3, 4 |
|
|
WB p. 72, ex. 5 |
Endangered, rare, destroy, protect, extinct, flora, fauna, habitat |
|
WB p. 72 |
|
|
Чудеса України WB p. 73 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти та переказувати текст про природні та штучні чудеса в Україні |
Робить повідомлення про чудеса України. |
WB p. 73, ex. 3 |
|
|
WB p. 73, ex. 5 |
Landscape, scenery, heavy rain, disappear, mountain streams, actually, surface, scientific research |
|
WB p. 73 |
|
|
Домашнє читання |
|
||||||||
|
|
Exam Skills Trainer 3 SB p. 72-73 |
|
||||||||
|
|
End-of-unit 6 test (Course Tests) |
|
||||||||
|
|
Culture: Yellowstone National Park SB p. 113 |
|
||||||||
|
|
Solutions 3rd ed. Culture Video Lesson. Unit 6 – The Grand Canyon (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets) |
|
||||||||
|
|
Photocopiable resources: Unit 6 (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
|
||||||||
|
|
21st Century Skills Projects: Project 2. Web page: the low-down on our town (Units 3-6) |
|
||||||||
Unit 7. Digital world / Інформаційно-цифровий світ |
|
||||||||||
|
|
Комп’ютериза- ція SB p. 74-75 Lesson 7A |
Вести розмову про використання комп’ютерних технологій |
Визнає достовірність інформації.
Пояснює правила безпечної поведінки онлайн.
Демонструє розуміння основ інформаційноцифрової грамотності.
Обговорює свою роль у сучасному технологічному середови щі.
|
SB p. 75, ex. 6
|
SB p. 74-75, ex. 3, 5, 8, 10 WB p. 74, ex. 4, 5
|
I check my emails a few times a day. I use it for… I use a tablet to… It annoys me when… |
WB p. 74, ex. 6
|
Computing nouns: tablet, charger, laptop, keyboard. Computing verbs: delete, print, connect to, enter, download, etc. Technology collocations: visit a web page, click on a button, check your emails. |
Present continuous |
WB p. 74 |
|
|
Зробіть свою мрію реальністю! SB p. 76 Lesson 7B |
Описувати події, які відбувалися в минулому |
SB p. 76, ex. 1
|
|
I broke my dad’s printer. |
WB p. 75
|
Be, become, begin, break, build, draw, fall, find, get, go, have, make, read, see, take, teach, think, etc. |
Past simple (affirmative): irregular verbs SB Grammar Builder 7B p. 136 |
WB p. 75 |
|
|
|
Проблеми з комп’ютером? Дотримуйтесь інструкцій! SB p. 77 Lesson 7C |
Розуміти інструкції щодо усунення проблем з комп’ютером |
SB p. 77, ex. 2
|
Listening to instructions SB p. 77, ex. 3, 4, 5, 6 WB p. 76, ex. 2, 4 |
I forgot my password. I had to make a new one. |
|
Sequencing words: now, after that, finally, first of all, next, secondly, then, thirdly, to start off with, secondly, etc. |
|
WB p. 76 |
|
|
|
Музичний фестиваль SB p. 78 Lesson 7D |
Запитувати та розповідати про те, що сталося або не сталося в минулому |
SB p. 78, ex. 2, 7
|
SB p. 78, ex. 2, 7
|
Did you go to the cinema last night? – Yes, I did./ No, I didn’t. Jack went to the cinema. He didn’t ... |
WB p. 77 |
Eat out, go to the cinema, play computer games, surf the internet, be in bed before 11p.m., help with the housework, etc. |
Past simple (negative and interrogative) SB Grammar Builder 7D p. 136 |
WB p. 77 |
|
|
|
Як користуватись комп’ютером? SB p. 79 Lesson 7E |
Давати інструкції щодо використання комп’ютера та електронних приладів |
SB p. 79, ex. 2
|
|
First of all, turn on your computers. Type in your passwords and log on. Plug in the computer. |
WB p. 78 |
Phrasal verbs: computers: back up, plug in, shut down, scan in, turn down, turn off, turn on, turn up, type in, break down, log off, log on. Dictionary work |
|
WB p. 78 |
|
|
Танцюючий чоловік. Кажемо «Ні!» кіберзнущанням SB p. 80-81 Lesson 7F |
Розуміти текст про кампанію засобів масової інформації |
Критично оцінює вплив деструктивних повідомле нь у медіа просторі на своє життя та життя однолітків.
Співвідно сить власні потреби з можливостями сімейного бюджету.
Робить доповіді щодо нових відкриттів у галузі інформаційноцифрових технологій.
|
SB p. 80-81, ex. 2, 3, 5 WB p. 79, ex. 2
|
SB p. 80, ex. 5 |
The aim of our campaign is to… We want people to… Our hashtag is… |
|
Internet forum, social media, viral campaign, Twitter account, fundraising page, hashtag campaign, cyberbullying |
|
WB p. 79 |
|
|
В магазині SB p. 82 Lesson 7G |
Обговорювати різні продукти та ціни на них. Запитувати та відповідати на запитання |
SB p. 82, ex. 2, 3
|
SB p. 82, ex. 2, 4, 6 WB p. 80, ex. 3, 5
|
How can I help you? I’m just looking for a … How much is it/ are they? How would you like to pay? |
WB p. 80, ex. 7 |
Prices Features of gadgets: battery life, built-in 4G, built-in webcam, a case, an HDMI port, etc. SB Vocabulary Builder p. 120 |
|
WB p. 80 |
|
|
|
Написання розповіді/ оповідання SB p. 83 Lesson 7H |
Написати розповідь/ оповідання про проблеми з телефоном або іншими електронними пристроями |
SB p. 83, ex. 2, 4 WB p. 81, ex. 2, 5 |
|
A few month ago, I/ we… One day I/ we… Afterwards,… At that moment, … … in the end… |
SB p. 83, ex. 6, 7 WB p. 81, ex. 6, 7 |
Time expressions for setting the scene: a few weeks ago, recently, etc. Time expressions for ordering events: the next day, a few moments later, at that moment, later, etc. SB Vocabulary Builder p. 120 |
Past simple |
WB p. 81 |
|
|
|
Інформаційноцифрова освіта WB p. 82 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти текст про інформаційноцифрову освіту в Україні. Розповідати про власні IT вміння |
WB p. 82, ex. 2 |
|
I use computer twice a day. I can install and use software, print, download and upload videos. I would like to learn… (computer programming) |
WB p. 82, ex. 4 |
Install/ use software, print, code, download/ upload videos, etc. |
|
WB p. 82 |
|
|
|
Робототехніка WB p. 83 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти текст про робототехніку та внесок України |
WB p. 83, ex. 1, 2 |
|
|
WB p. 83, ex. 5 |
A drone, an android, a nanobot, a robotics competition, explore, compete, solve, take part in, participate in. |
|
WB p. 83 |
|
|
|
Домашнє читання |
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
Unit 8. Be active! / Бути активним! Спорт |
|
||||||||||
|
|
Спорт та хобі SB p. 84-85 Lesson 8A |
Вести розмову про види спорту та хобі |
|
SB p. 85, ex. 7
|
SB p. 84-85, ex. 3, 8, 9 WB p. 86, ex. 4, 5 |
It was gymnastics competition in Kyiv. I took part in it a year ago. |
|
Sports: aerobics, skiing, roller skating, surfing, judo, karate, yoga, etc. Verbs: play, do, go. |
Past simple (affirmative and negative)
|
WB p. 86 |
|
|
Плануємо власні вихідні SB p. 86 Lesson 8B |
Розповідати про власні плани та плани друзів на найближчий час |
Визначає власні спортивні уподобан- ня та потреби.
Висловлю є повагу до спортсме нів з обмежени ми можливос тями.
Обговорює вплив на здоров’я аматорсь- кого і професійного спорту.
Дає поради щодо техніки безпеки під час спортивних занять і змагань.
Проектує заняття спортом відповідно до своїх схильнос- тей, фізичних можливос тей та інтересів. |
SB p. 86, ex. 1, 2
|
SB p. 86, ex. 1, 4, 6
|
What are you going to do this evening? – I’m going to visit my grandparents. |
WB p. 87 |
Future time expressions: in a few days, next month, next year, the day after tomorrow, etc. |
Going to SB Grammar Builder 8B p. 138 |
WB p. 87 |
|
|
Передбачення SB p. 87 Lesson 8C |
Передбачати закінчення історії для аудіювання. Складати інтерв’ю між журналістом та альпіністом |
SB p. 87, ex. 1, 2, 3 WB p. 88, ex. 1
|
SB p. 87, ex. 3, 4, 5, 6 WB p. 88, ex. 2, 4, 5, 6
|
How long did you train? When did you start to climb? |
|
At night, climb, dark, high, rock face, rope, sleep, steep, tent |
|
WB p. 88 |
|
|
|
Передбачаємо майбутнє SB p. 88 Lesson 8D |
Запитувати та відповідати на запитання про майбутні плани. Робити передбачення. |
SB p. 88, ex. 2, 3
|
|
Do you think you’ll study science at university? Yes, I think I will./ No, I don’t think I will. He thinks he’ll study science …. |
WB p. 89, ex. 2, 4 |
|
Will SB Grammar Builder 8D p. 138 |
WB p. 89 |
|
|
|
Доброчинні заходи SB p. 89 Lesson 8E |
Розуміти текст про доброчинні заходи та розповідати про подібні події |
SB p. 89, ex. 2, 3 WB p. 90, ex. 3, 4
|
|
We’re going to raise money for… We’re going to take part in… |
|
Help people who…, raise money, start training, support charity, take part in (an event), donate, organise, prepare, treat, permit, accommodate |
|
WB p. 90 |
|
|
|
На противагу всім труднощам SB p. 90-91 Lesson 8F |
Розуміти текст про спортивні досягнення. Висловлювати, обгрунтовувати власну думку про спортсменів |
SB p. 90-91, ex. 2, 3 WB p. 91, ex. 2, 3
|
|
I think… is the bravest because… I think… is the most talented because… I think… is the fittest because… |
|
Nationalities: Polish, Czech, Australian, Slovak, Brazilian, Chinese, German, Slovak, Ukrainian, Swedish, Japanese, Hungarian, Italian, Canadian, etc. |
|
WB p. 91 |
|
|
|
Ведемо переговори, обговорюючи плани SB p. 92 Lesson 8G |
Вести переговори, відхиляти та приймати пропозиції, пропонувати альтернативи |
SB p. 92, ex. 2
|
SB p. 92, ex. 2, 6, 7 WB p. 92, ex. 2, 4, 6 |
Do you fancy going swimming? – I’d rather not. I’d prefer to… I don’t think that’s a good idea. I think that would be better. I suppose… Do you think so? |
|
Athletics events: relay, 100 metres, high jump, long jump, shot put, marathon, pole vault. SB Vocabulary Builder p. 121 |
too+adjective SB Grammar Builder 8G p. 138 |
WB p. 92 |
|
|
|
Написання офіційного листа про спортивні події SB p. 93 Lesson 8H |
Написати офіційний лист про спорт |
SB p. 93, ex. 2 WB p. 93, ex. 2 |
|
Sorry, it’s ages I wrote to you. You’ll never guess what happened…/ I’m going to… |
SB p. 93, ex. 6, 7 WB p. 93, ex. 3, 4 |
Sports equipment: bike, boots, goggles, helmet, running shoes, wetsuit SB Vocabulary Builder p. 121 |
|
WB p. 93 |
|
|
Підлітки та спорт WB p. 94 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти текст про популярні види спорту в Україні. Написати email про улюблений вид спорту |
Наводить приклади впливу відомих спортсме- нів з України на популяризацію фізичної культури і спорту.
|
WB p. 94, ex. 2, 3 |
|
My favourite sport is… To do the sport I need… I enjoy …. (the sport) because… |
WB p. 94, ex. 5 |
Open spaces, stadium, sports centre/ club, orienteering, BMX, tracks, twists, turns, small hills, bumps, enjoy the excitement, take risks, at BMX races |
Present tenses |
WB p. 94 |
|
|
Олімпійські ігри WB p. 95 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти текст та обмінювати- ся інформацією про Олімпійські ігри |
WB p. 95, ex. 2, 3 |
|
|
WB p. 95, ex. 6 |
Olympic sports: rowing, ice skating, cycling, ice hockey, swimming, sailing, beach volleyball, tennis, cross-country skiing, bobsleigh, ski jumping, snowboarding, canoeing. Verbs: play, go, do. |
Present simple Past simple |
WB p. 95 |
|
|
|
Домашнє читання |
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Unit 9. Home sweet home! / Дім, любий дім! |
|
|
|
|
|||||||
|
|
Мій дім SB p. 96-97 Lesson 9A |
Описувати різні види меблів. Запитувати та відповідати на запитання про кімнати. Описувати ідеальну кімнату. |
Співвідно сить власні потреби з можливостями сімейного бюджету.
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі.
|
SB p. 97, ex. 9 |
SB p. 96-97, ex. 3, 6, 8, 9 WB p. 96, ex. 3, 4 |
I think room A is more attractive than room B. In my opinion, room C is the most… We need a… so that we can… We should have some… so that… I agree./ Great idea./ I’m not sure about that. What about…? In our ideal bedroom, there’s a …so that we can… |
|
Furniture and household items: bath, bed, bin, blinds, bookcase, chair, chest of drawers, clock, cooker, dishwasher, sofa, hi-fi, wardrobe, washing machine, dishwasher, light, lamp, rug, mirror, shelves, curtains, cupboard, desk, sink, stool, table, toilet, etc. Parts of home: loft, basement, study, toilet, bathroom, bedroom, dining room, garage, garden, hall, kitchen, living room, utility room. |
Present simple and present continuous contrast |
WB p. 96 |
|
|
Що сталося? SB p. 98 Lesson 9B |
Розповідати про події, які нещодавно відбулися |
SB p. 98, ex. 1, 2 |
|
Why are you crying? – Because I’ve just seen a really sad film. I’ve tidied my room. I’ve … Zoltan has tidied his room. He’s… |
WB p. 97 |
Verbs: be, come, do, eat, feel, finish, forget, give, help, learn, leave, make, meet, phone, play, say, see, sleep, speak, spend, take, tell, watch, write, etc. |
Present perfect (affirmative) Just for recent events SB Grammar Builder 9B p. 140 |
WB p. 97 |
|
|
Гуртожитки університетів SB p. 99 Lesson 9C |
Обговорювати переваги та недоліки проживання у гуртожитках університетів |
Обговорює громадянську позицію та власні погляди на різномані тні соціальні проблеми своєї країни та світового простору.
Розповіда є про розподіл обов’язків у родині.
Обговорює переваги та недоліки прожи- вання в університетських гуртожитках.
Наводить приклади взаємодопомоги членам родини та друзям.
Складає перелік місць для екотуризму у своєму регіоні. |
SB p. 99, ex. 1
|
Sound changes in connected speech SB p. 99, ex. 3, 4, 6, 7 WB p. 98, ex. 2, 3, 4, 5 |
You can (probably)… You don’t have to … You (probably) can’t… You (probably) have to… |
|
Be very tidy, make friends, cook for others, cook for yourself, share a living room, share bills, share the housework |
|
WB p. 98 |
|
|
Я це зробив! SB p. 100 Lesson 9D |
Розповідати і запитувати про нещодавні події |
SB p. 100, ex. 1
|
SB p. 100, ex. 1
|
Have they tried the living room yet? – Yes, they have./ No, they haven’t. Have you had a shower? – Yes, I have. Claudia has had a shower. |
WB p. 99 |
Buy anything, hand in your homework, have a drink, have a shower, listen to the news, make a phone call, use a computer, watch television |
Present perfect (negative and interrogative) Already and yet SB Grammar Builder 9D p. 140 |
WB p. 99 |
|
|
|
Обов’язки по дому SB p. 101 Lesson 9E |
Дискутувати щодо обов’язків для підлітків по дому |
SB p. 101, ex. 2
|
|
Do you ever do the washing up? – Yes, I do. I sometimes do the washing up after dinner./ No, I don’t. I hate washing up! |
|
Collocations with do, make, have and take: do housework, do the hoovering, make a mistake, take somebody’s advice, take a photo, etc. Take vs bring |
|
WB p. 100 |
|
|
|
Десь там, на краю світу SB p. 102-103 Lesson 9F |
Розуміти тексти про віддалені місця проживання |
SB p. 102-103, ex. 2, 3, 4, 5 WB p. 101, ex. 2, 3 |
SB p. 102, ex. 5
|
In the morning I get up at nine o’çlock and walk along the beach to school. |
|
Collocations: daily life, sandy beaches, basic supplies, tropical island, next-door neighbor, etc. |
|
WB p. 101 |
|
|
|
Опис та порівняння фото SB p. 104 Lesson 9G |
Описувати та порівнювати фото кімнат, висловлювати вслану думку |
|
SB p. 104, ex. 3, 4 WB p. 102, ex. 3 |
I can see a chest of drawers in the second photo. Both photos show… It looks as if… |
WB p. 102, ex. 4 |
Adjectives to describe rooms: bright, cosy, comfortable, dark, large, relaxing, etc. SB Vocabulary Builder p. 121 |
|
WB p. 102 |
|
|
|
Опис будинку для друга з іншої країни SB p. 105 Lesson 9H |
Описати власний будинок/ кімнату для тимчасового поселення друга з іншої країни |
SB p. 105, ex. 1, 4 WB p. 103, ex. 1, 3 |
|
The apartment is very/ fairly modern. It’s a great location…/ It’s a bit remote… Upstairs, there are three bedrooms…. |
SB p. 105, ex. 7, 8 WB p. 103, ex. 2, 5 |
Although, because, so Modifies: a bit, fairly, extremely, pretty, quite, really, (not) very, rather SB Vocabulary Builder p. 121 |
Present simple There is/ There are. There isn’t/ There aren’t
|
WB p. 103 |
|
|
|
Стародавні поселення в селі Межиріч WB p. 104 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти текст про археологічну знахідку в Україні. Написати статтю у шкільну газету |
SB p. 104, ex. 3 |
|
|
WB p. 104, ex. 4 |
Building materials: bricks, wood, concrete, steel, sand, stones, bronze tiles, ice, animal skins, animal bones |
|
WB p. 104 |
|
|
Екологічні будинки в Україні WB p. 105 Ukrainian Culture Extra page |
Розуміти текст про екологічний будинок. Написати опис будинку |
Описує види екотуризму.
|
SB p. 104, ex. 2, 3, 4 |
|
|
WB p. 105, ex. 5 |
Eco-friendly homes, prize-winning project, interiors, win many awards, energy-efficient, construction, environmentally friendly, techniques |
|
WB p. 105 |
|
|
Домашнє читання |
|
||||||||
|
|
Cumulative Review 5: Units Introduction – 9 WB p. 116-117 |
|
||||||||
|
|
Exam Skills Trainer 5 SB p. 106-107 |
|
||||||||
|
|
End-of-unit 9 test (Course Tests) |
|
||||||||
|
|
Culture: The White House SB p. 116 |
|
||||||||
|
|
Solutions 3rd ed. Culture Video Lesson. Unit 9 – Blenheim Palace (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Wo |
rksheets) |
||||||||
|
|
Photocopiable resources: Unit 9 (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) |
|
||||||||
|
|
21st Century Skills Projects: Project 3. Video: life hacks (Units 6-9) |
|
||||||||
|
|
Контроль навичок читання |
|
||||||||
|
|
Контроль навичок говоріння |
|
||||||||
|
|
Контроль навичок сприймання на слух (аудіювання) |
|
||||||||
|
|
Контроль навичок письма |
|
||||||||
|
|
Підсумковий урок за семестр |
|
Для домашнього читання рекомендуємо Oxford Bookworms. Детальнішу інформацію щодо рекомендованих читанок дивіться за посиланням
http://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/catalogue/pdf/solutions_3e_correlation.pdf?WT.ac=ww_solutions_3e_readers_correlation_pb Додаткові онлайнові завдання для учнів знаходяться на сайті для учнів https://elt.oup.com/student/solutions
Календарно-тематичне планування складали: Жигун Ю.А.
Відповідальна за випуск: Морріс А.А., голова представництва «Оксфорд Юніверсіті Прес» в Україні
Календарно-тематичне планування до НМК Solutions 3rd edition Elementary, Units 5 – 9 © Oxford University Press PHOTOCOPIABLE