Площа прямокутника і квадрата

Про матеріал
план-конспек Площа прямокутника і квадрата_конспект уроку з математики 5 клас
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Долинівська філія

КЗ «Гайворонський ліцей №1»

 

 

 

 

 

План – конспект уроку

у 5 класі

на тему:

«Площа прямокутника і квадрата»

 

 

 

 

 

                                                                           Підготував:

                                                                                         вчитель математики

                                                                             Бондар М. В.

 

 

 

Тема: Площа прямокутника і квадрата

Мета: сформувати поняття одиниці виміру площі; домогтися засвоєння співвідношень між одиницями її виміру, властивостей площі фігури, формул для обчислення площ прямокутника і квадрата;

розвивати логічне мислення, увагу, вміння аналізувати, обґрунтовувати та міркувати;

виховувати повагу до думки інших та відповідальне ставлення до результатів праці.

Тип уроку: застосування набутих знань, умінь та навичок.

План проведення:

  1. Організаційний момент, мотивація навчальної діяльності.
  2. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
  3. Закріплення отриманих знань.
  4. Підсумок уроку.
  5. Домашнє завдання.

 

Хід уроку

  1. Організаційний  момент, мотивація навчальної діяльності.

Що означає слово «Урок?». Це успіх – радість – організованість – кмітливість.

Тому сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість, що ви покажете свою кмітливість та організованість.

Діти, сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати та систематизувати знання, вміння та навички щодо обчислення площі прямокутників і квадратів. Запишіть в зошитах дату уроку та тему.

 

  1. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

Робота в групах.

Кожному члену групи видаю вирізані прямокутники певного кольору і розміру (також на прямокутнику написано питання, на які учні мають дати відповідь)

1  група – червоні      12/2 (см)

2  група – жовті          8/3 (см)

3  група – зелені        6/4 (см)

Завдання: кожен має виконати необхідні виміри та обчислити площу та периметр прямокутників та відповісти на поставлені питання.

Питання:

  1. Якими одиницями вимірюють площу? (см2, мм2, дм2, м2)
  2. Яка формула площі прямокутника?  ( S=ab)
  3. Запишіть формулу площі квадрата. (S=a2)

По закінченні роботи один член від групи звітує про виконану роботу.

-      Розпізнайте   серед   представлених   на  дошці   свій   прямокутник.   Озвучте обчислені площі та периметри. (По ходу роботи я заповнюю на дошці таблицю)

a

b

S

P

12

2

24

28

8

3

24

22

6

4

24

20

-      Що спільного ви помітили серед даних цієї таблиці.

(Площі однакові, периметри різні)

- У якого з цих прямокутників периметр найменший?

- А у якого найбільший?

3. Закріплення отриманих знань

Де в реальному житті нам можуть знадобитися ці знання? (Учні висувають свої припущення)

Давайте разом з вами розв’яжемо задачі:

Задача 1

Довжина підлоги 5 м, ширина  - 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю підлогу?

Що ж потрібно для того, щоб дізнатися відповідь?

(Разом з учнями складаємо план розв’язування задачі)

1.Знайти площу підлоги.

2. Виразити її у см2.

3. Знайти площу плитки.

4. Знайти скільки потрібно прямокутних плиток, щоб вистелити ними всю підлогу.

Розв’язання:

 Задача 2

Підлогу в кімнаті лакували тричі. Першого разу на кожний квадратний метр витратили 130 г лаку, другого разу – 80 г, третього – 50 г. Скільки всього лаку витратили, якщо кімната має розміри 6 м 25 см на 4 м?

Складемо план розв’язування цієї задачі:

1.Знайти площу кімнати у см2. Перетворити у м2.

2. Скільки витратили лаку першого разу?

3. Скільки витратили лаку другого разу?

4. Скільки витратили лаку третього разу?

5. Скільки всього лаку витратили?

Розв’язання:

Резерв.

Якщо залишиться час розв’язати задачі з підручника № 733, 737.

4.Підсумок  уроку.

А тепер, давайте разом трішки поміркуємо.

-      Які з тверджень правильні:

Якщо сторони прямокутника 4 і 10 см, то його площа становить 40 кв.см.

Правильно.  Якщо площа прямокутника 40 кв.см, то його сторони 4 і 10 см.

Якщо сторона квадрата 6 см, то його площа 36 кв. см.

Правильно. Якщо площа квадрата 36 кв.см, то його сторони 6 см.

 Перед вами є різні геометричні фігури. Виберіть собі будь-яку, і продовжіть ті речення, які на них написані:

  • На уроці я дізнався…
  • На уроці я навчився…
  • Найбільші труднощі я відчув…
  • Я не вмів, а тепер умію…

Я розповім про кожного з вас, які ви є і якими будете, коли станете дорослими, і все це пов’язано з тим, яку фігуру ви вибрали.

ДІАГНОСТИКА:

-         Діти, які вибрали коло, слухайте про себе: доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.

-         Учні, які вибрали квадрат: охайні, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.

-         Діти, які вибрали трикутник: зовнішній вигляд модний, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.

-         Діти, які надали перевагу прямокутнику: всім цікавляться, збуджені, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.

5. Домашнє завдання

Домашнє завдання буде наступним: Повторити §19, розв'язати № 726 (ст.163), № 742 (ст.164).

Дякую вам за увагу і за те, що ми разом гарно попрацювали.

I нехай ось ці слова:           Я чув та забув

                                            Я бачив та запам'ятав

                                              Я зробив та зрозумів

Будуть дороговказом на у вашому житті.

 

doc
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку