Міністерство освіти і науки України
Долинівська філія
КЗ «Гайворонський ліцей №1»
План – конспект уроку
у 5 класі
на тему:
«Площа прямокутника і квадрата»
Підготував:
вчитель математики
Бондар М. В.
Тема: Площа прямокутника і квадрата
Мета: сформувати поняття одиниці виміру площі; домогтися засвоєння співвідношень між одиницями її виміру, властивостей площі фігури, формул для обчислення площ прямокутника і квадрата;
розвивати логічне мислення, увагу, вміння аналізувати, обґрунтовувати та міркувати;
виховувати повагу до думки інших та відповідальне ставлення до результатів праці.
Тип уроку: застосування набутих знань, умінь та навичок.
План проведення:
Хід уроку
Що означає слово «Урок?». Це успіх – радість – організованість – кмітливість.
Тому сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість, що ви покажете свою кмітливість та організованість.
Діти, сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати та систематизувати знання, вміння та навички щодо обчислення площі прямокутників і квадратів. Запишіть в зошитах дату уроку та тему.
Робота в групах.
Кожному члену групи видаю вирізані прямокутники певного кольору і розміру (також на прямокутнику написано питання, на які учні мають дати відповідь)
1 група – червоні 12/2 (см)
2 група – жовті 8/3 (см)
3 група – зелені 6/4 (см)
Завдання: кожен має виконати необхідні виміри та обчислити площу та периметр прямокутників та відповісти на поставлені питання.
Питання:
По закінченні роботи один член від групи звітує про виконану роботу.
- Розпізнайте серед представлених на дошці свій прямокутник. Озвучте обчислені площі та периметри. (По ходу роботи я заповнюю на дошці таблицю)
a |
b |
S |
P |
12 |
2 |
24 |
28 |
8 |
3 |
24 |
22 |
6 |
4 |
24 |
20 |
- Що спільного ви помітили серед даних цієї таблиці.
(Площі однакові, периметри різні)
- У якого з цих прямокутників периметр найменший?
- А у якого найбільший?
3. Закріплення отриманих знань
Де в реальному житті нам можуть знадобитися ці знання? (Учні висувають свої припущення)
Давайте разом з вами розв’яжемо задачі:
Задача 1
Довжина підлоги 5 м, ширина - 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю підлогу?
Що ж потрібно для того, щоб дізнатися відповідь?
(Разом з учнями складаємо план розв’язування задачі)
1.Знайти площу підлоги.
2. Виразити її у см2.
3. Знайти площу плитки.
4. Знайти скільки потрібно прямокутних плиток, щоб вистелити ними всю підлогу.
Розв’язання:
Задача 2
Підлогу в кімнаті лакували тричі. Першого разу на кожний квадратний метр витратили 130 г лаку, другого разу – 80 г, третього – 50 г. Скільки всього лаку витратили, якщо кімната має розміри 6 м 25 см на 4 м?
Складемо план розв’язування цієї задачі:
1.Знайти площу кімнати у см2. Перетворити у м2.
2. Скільки витратили лаку першого разу?
3. Скільки витратили лаку другого разу?
4. Скільки витратили лаку третього разу?
5. Скільки всього лаку витратили?
Розв’язання:
Резерв.
Якщо залишиться час розв’язати задачі з підручника № 733, 737.
4.Підсумок уроку.
А тепер, давайте разом трішки поміркуємо.
- Які з тверджень правильні:
•Якщо сторони прямокутника 4 і 10 см, то його площа становить 40 кв.см.
Правильно. Якщо площа прямокутника 40 кв.см, то його сторони 4 і 10 см.
•Якщо сторона квадрата 6 см, то його площа 36 кв. см.
Правильно. Якщо площа квадрата 36 кв.см, то його сторони 6 см.
Перед вами є різні геометричні фігури. Виберіть собі будь-яку, і продовжіть ті речення, які на них написані:
Я розповім про кожного з вас, які ви є і якими будете, коли станете дорослими, і все це пов’язано з тим, яку фігуру ви вибрали.
ДІАГНОСТИКА:
- Діти, які вибрали коло, слухайте про себе: доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.
- Учні, які вибрали квадрат: охайні, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.
- Діти, які вибрали трикутник: зовнішній вигляд модний, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.
- Діти, які надали перевагу прямокутнику: всім цікавляться, збуджені, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.
5. Домашнє завдання
Домашнє завдання буде наступним: Повторити §19, розв'язати № 726 (ст.163), № 742 (ст.164).
Дякую вам за увагу і за те, що ми разом гарно попрацювали.
I нехай ось ці слова: Я чув та забув
Я бачив та запам'ятав
Я зробив та зрозумів
Будуть дороговказом на у вашому житті.