Інтегрований урок
Урок гра. На цьому уроці учні повторюють та закріплюють набуті знання на попередньому уроці щодо створення та аналізу діаграм у табличному процесорі Excel. Шукаючи правильні відповіді, учні мають знати не лише знання з інформатики, а й з інших шкільних предметів, таких як математика, географія.
Тема: Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях MS Excel.
Пізнавальна мета уроку: закріпити навички роботи з ЕТ Excel; поглибити знання учнів по темі «Діаграми»; навчити учнів будувати різноманітні типи діаграм, графіків у електронній таблиці; сформувати вміння створювати різні діаграми; вдосконалювати навички роботи на ПК.
Розвивальна мета уроку: розвивати навики роботи на комп'ютері, навики роботи з електронними таблицями.
Виховна мета уроку: виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти самостійній роботі за комп’ютером.
Обладнання: ПК, індивідуальні картки із завданнями, таблиці, електронна презентація.
Тип уроку: нестандартний (урок-гра).
Хід уроку.
I. Організація уроку.
- Доброго дня, шановні учні та гості.
- Сьогодні ми проведемо наш урок у незвичному вигляді.
- Я пропоную вам сьогодні відправитися на пошуки великих скарбів. Але щоб відшукати більше золота ми розділимося.
- Уявіть себе моряками, командою судна. Вам необхідно зараз дати назву вашому судну, яка стосувалася б теми "Електронні таблиці" і вибрати капітана. (про це учні були попереджені на перерві)
- А поки, ви ще нічого не знайшли, якщо вам потрібно буде долати якісь перешкоди на вашому шляху платити вам буду я. Чим більше грошей заробите, тим краще.
II. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.
Щоб відшукати скарби, потрібно мати … карту. Її у мене немає, але… у мене є цікава інформація, яку я вам представлю, якщо ви справитесь із завданням.
Вам необхідно швидко протягом не більше 3 секунд продовжити речення. Я розпочинаю, а ви закінчуєте. Отже ….
1) Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)
2) Кожна клітинка таблиці має своє …… (ім’я)
3) Адреса клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
4) Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
5) Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
6) Клітинку виділену в даний момент називають… (поточною, активною)
7) В будь-яку клітинку ЕТ можна ввести … (числа, текст, формули)
8) Введення формули починається із знаку … (=)
- Молодці, перевірку ви пройшли, тому тепер я можу поділитися з вами. В Інтернеті я знайшла ось що.
(Роздаю аркуші із діаграмами чистою стороною вверх. Гравці по команді перевертають його і дають відповідь).
- Ви можете визначити, в якій країні зберігається найбільший скарб?
- І де саме шукати ці скарби?
- Я вражена! Поясніть, як вам вдалося так швидко це визначити?
(Ці відомості учням відомі з курсу математики)
IIІ. Повідомлення теми уроку.
Ви вже, мабуть, здогадалися, що тема сьогоднішнього уроку «Побудова діаграм і графіків в електронних таблицях MS Excel »
(Запускаю презентацію «Діаграма»)
- Відкрийте робочі зошити і запишіть сьогоднішнє число.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Сьогодні ми пригадаємо, що таке діаграма і графік; для чого вони призначені; які є типи діаграм; з яких елементів вони складаються і саме головне навчимося будувати діаграми в програмі Microsoft Excel.
Демонстрація презентації вчителем:
(учні записують основні моменти в зошитах)
Що таке діаграма?
Для наочного представлення числових даних, які були введені у електронну таблицю, використовують різноманітні шаблони діаграм та графіків.
З курсу математики ви вже знаєте, що для графічного подання числових даних використовують різноманітні діаграми: секторні, стовпчасті та інші.
Секторна діаграма побудована за даними з діапазону клітинок D3:D14 таблиці «Середньомісячна кількість опадів»
Приклад стовпчастої діаграми, побудована за даними з діапазону клітинок В5:D7 таблиці «Середньомісячна кількість опадів»
Властивості обєктів діаграми
Елементи керування для редагування діаграми розміщуються на вкладці Конструктор тимчасового розділу Знаряддя для діаграм
Пояснення матеріалу вчителем алгебри
Робота з підручником: §3,4 ст. 118-120
V. Фізкультхвилинка
Вправи для зняття втоми м’язів та очей.
Для покращення фокусування ока подивитись на кінчик носа, потім одразу перевести погляд у далечінь. В обох випадках погляд затримати на кілька секунд. Повторити вправу 4-5 разів.
Заплющити очі на 3-5 секунд, а потім розплющити їх на такий же час. Повторити вправу 4-5 разів.
Не повертаючи голови, переносити погляд угору-прямо-додолу, потім – вліво-прямо-вправо. Аналогічно виконувати рухи очей по діагоналі в один та інший бік.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Вправа 1. Відкрийте файл «Пустелі», побудуємо стовпчасту діаграму за зразком даними таблиці.
Отже, потрібно вибирати певний вид діаграми для конкретного відображення значень. Для побудови діаграми нам потрібно виділити з діапазону клітинок А3:В23 таблиці «Пустелі»,
Будуємо діаграму, виділяємо діапазон клітинок А3:В23, вибираємо вкладку Вставка Стовпчаста діаграма. Змінюємо налаштування діаграми згідно зразку.
Вправа 2. Побудуємо графік функції y(x)=2x+3
на проміжку (-5; 5)
В клітинці D3 за пишемо рівняння прямої y(x)=kx+b, в клітинці D5 за пишемо рівняння наприклад 2х+3. Будуємо талицю значень для Х очевидно що вона є безкінечною тому нам необхідно її обмежити на проміжку (-5; 5) з інтервалом переходу в 1, будуємо в клітинках D8:D18 проміжок від -5 до 5 з інтервалом в 1.будуємо ряд Y(цей ряд залежить від Х) записуємо в клітинку Е8 формулу =2*D8+3 так як формули однакові то аналогічно копіюємо до клітинки Е18. Будуємо діаграму, виділяємо діапазон клітинок D7:Е18, вибираємо вкладку Вставка Точкова діаграма з маркерами. Змінюємо налаштування діаграми згідно зразку.
Фізкультурна хвилинка.
- Ми так захопилися діаграмами, що не помітили, як пролетів час,
Відкрийте очі.
VIІ. Підсумки уроку
Дайте відповіді на запитання
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 3,4 ст. 118-120