"Початкові хімічні поняття"

Про матеріал

Конспект уроку з хімії для 7 класу допоможе узагальнити і систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні реакції, хімічні рівняння; закріпити вміння працювати в групах та розвивати логічне мислення школярів.

Перегляд файлу

Тема : «Початкові хімічні поняття»

Мета : узагальнити і систематизувати знання учнів про початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні реакції, хімічні рівняння; закріпити вміння працювати в групах; розвивати логічне мислення.

Тип уроку : узагальнення і систематизація знань.

Форма уроку : урок-гра

Література для вчителя :

  1. Старовойтова І.Ю. усі уроки хімії. 7 клас / І. Ю. Старовойтова,

О. В. Люсай. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 144 с.

  1. Ярошенко О.Г., Новицька В. І. завдання і вправи з хімії: Навчальний посібник. Вид. 5-е., виправлене й доповнене з прикладами розв’язків задач. К.: Станіца-Київ, 2003. – 234 с.
  2. Ярошенко О. Г., Блажко О. А. Групова робота учнів на семінарських заняттях з хімії. 8-9 кл.: Методичний посібник для вчителів. За ред. Доктора пед.. наук, професора О. Г. Ярошенко. К.: Станіца-Київ, 2006. – 119 с.

План уроку

  1. Організація класу
  2. Гра :
  1. Розминка «Вірю-невірю»;
  2. «Морський бій»;
  3. «Сортувальник»;
  4. «Цвітик-семицвітик»;
  5. «Поле чудес»
  1. Домашнє завдання

 

 

 

 

Хід уроку

1.Організація класу

Учні об’єднуються в три команди – «Нейтрон», «Протон» і «Електрон». У кожній команді обирається капітан.

Для заповнення протоколу обирається один учень.

Оголошуються правила гри.

На дошці записані правила гри, кількість балів за кожний конкурс. Команди отримують аркуші паперу, періодичну систему, фломастери.

2. Гра

1) Розминка «Вірю-невірю»

Команди почерзі отримують аркуш із твердженням. Вони повинні відповісти «вірю» або «не вірю» і пояснити свій вибір. Якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до наступної команди.

1. Одержання цукрової пудри з рафінованого цукру – це хімічне явище.

 

2. Прокисання молока – це хімічне явище.

 

3. Іржавіння заліза – це фізичне явище

 

4. Горіння електричної лампочки – це хімічне явище.

 

5. Плавлення алюмінію – це фізичне явище.

 

6. Випаровування спирту – це хімічне явище.

 

7. Танення льоду – це хімічне явище.

 

8. Горіння свічки – це фізичне явище

 

9. Фотосинтез –  це фізичне явище

Підбиття підсумків за конкурс. Максимальна оцінка – 1 бал за правильну відповідь. Результати заносяться до протоколу.

 

 

 

  1. «Морський бій»;

Команди отримують ігрове поле, на якому написані формули простих і складних речовин.

А

Б

В

Г

Д

1

KOH

C

ZnO

O2

SO3

2

CuO

Ca3P2

H2CO3

Fe

N2O

3

LiH

N2

S

H2O

Cu

4

P

Na2O

MgBr2

H2

AlCl3

5

HNO3

Cr2O3

Cl2

AgCl

Si

 

Першій команді координати задає вчитель. Учень повинен прочитати формулу і сказати проста чи складна це речовина. Ця формула викреслюється, учень називає нові координати учневі іншої команди. Правильна відповідь -1 бал. Неправильна – хід переходить до іншої команди.

 

  1. «Сортувальник»

Кожна команда отримує формули оксидів. Члени команди повинні роз приділити оксиди у таблиці відповідно до їх валентності. За кожну правильну відповідь команда отримує 0,5 бала. Разом – 9 балів.

Na2O, NO3, CuO, ZnO, Cr2O3, MgO, Cu2O,PbO2, V2O5,

B2O3, Li2O, SO3, MnO2, Al2O3, CO2, N2O5, CrO3, P2O5

Валентність

Формули

І

Na2O

Li2O

Cu2O

 

ІІ

CuO

ZnO

MgO

 

ІІІ

Cr2O3

B2O3

Al2O3

 

IV

MnO2

PbO2

CO2

 

V

V2O5

N2O5

P2O5

 

VI

NO3

SO3

CrO3

 

 

 

  1. «Цвітик-семицвітик»

Кожна команда одержує завдання

Команда 1: Х – Са

Команда 1: Х – Мg

Команда 1: Х – Zn

 

 

 

 

 

 

 

 

На аркушах команди записують формули продуктів реакції за валентністю, записують рівняння реакцій та розставляють коефіцієнти. Кожне правильне рівняння – 2 бали; разом – 14 балів.

  1. «Поле чудес»

Команди одержують аркуші хімічними рівняннями, в яких необхідно розставити коефіцієнти, і записати формули відповідно до валентності. Кожне рівняння – 3 бали.

Na + O2Na20            Fe2O3 + H2Fe + H2O        H2OH2  + O2  

HgO  Hg + O2            H2 + Cl2  HCl                      Cr + Cl2CrCl3

H2O + SO2→H2SO3        KNO3 → KNO2 + O2              Zn+HCl→H2+ZnCl

                       lll  ll                                                   V   ll                                                             ll   ll 

Al + S → AlS                   P + O2 → PO                          C + O2 → CO

Підбиваємо підсумки гри. Порівнюються результати і обирається переможець. Відзначаються активні учні за кількістю фішок, які вони отримували протягом гри за правильні відповіді.

  1. Домашнє завдання

Намалювати «Цвітик-семицвітик» : у центрі – проста речовина кисень, а на пелюстках – продукти її взаємодії з іншими простими речовинами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку