Початок української революції 1917-1921 рр

Про матеріал

Мета: організувати засвоєння учнями інформації про Українську революцію 1917 -1921р.р;

визначити особливості, першого етапу Української революції ;

розвивати, навички роботи з джерелами інформації, вміння аналізувати історичні факти;

сприяти формуванню національної свідомості учнів, історичної пам'яті про минуле та вихованню патріотичних почуттів.

Перегляд файлу

 

Тема уроку : Початок Української революції 1917-1921р.р.

 

Мета: організувати засвоєння учнями інформації про Українську революцію 1917 -1921р.р;

 визначити особливості, першого етапу Української революції ;

 розвивати, навички роботи   з джерелами    інформації, вміння аналізувати історичні факти;

 сприяти формуванню національної свідомості учнів,  історичної пам’яті про минуле та вихованню патріотичних почуттів.

 

Формування очікуваних результатів:  учні зможуть пояснювати та відрізняти міфи від історичних фактів про Українську революцію 1917 -1921 р.р.;

  виокремлювати суттєві досягнення;

  давати власну оцінку подіям,

  визначатимуть цінність для кожного зазначених подій.

 

Обладнання: Портретні зображення, документи, комп’ютер і відеоролик, підручники, (http://pidruchnyk.com.ua/432-storya-ukrayini-pometun-gupan-10-klas.html

                           (електронний підручник Пометун О.І., Н.М.Гупан    ст. 73 ),

історична карта України періоду1917р-1921р.р. (умовні кордони де проживали компактно українці, була українська мова,традиції ,звичаї)

 

Основні поняття: демократична революція, універсал, (міфи – надумана  не підтверджена історичними фактами та подіями ,неправдива інформація,  пропаганда.)

 

 

Дати:       1917—1921 рр. — Українська революція;

березень 1917 р. — створення Української Центральної Ради;

листопад 1917 р. — проголошення створення Української Народної Республіки (УНР)

 

Персоналії: М. Грушевський , В. Винниченко, С. Петлюра, Д. Дорошенко

 

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Вид уроку – відеоурок

Хід уроку.

І.Актуалізація опорних знань учнів      (7хв.)

Викладач звертається до учнів : Сьогодні у ХХІ ст.. наша держава відстоює право на свою самостійність та незалежність , свободу і демократію дорогою ціною.(чи є у вас родичі,рідні хто служить в зоні АТО ? учні відповідають,згадують героїв - захисників  училища,району ) Пропоную вам дізнатися більш детально про боротьбу українського народу за названі цінності на поч.. ХХ ст. Але для цього нам треба Історію України відтворити на фоні світових подій того періоду.

 

1.Бесіда за запитаннями: Відповіді учнів.

1.Пригадайте події І світової війни в 1915-1916 рр.

2.В якому стані перебували українські землі на початку 1917 року? (показують на карті кордони України -  умовні на поч..ХХ ст.)

3. Який стан розвитку був на території українських земель? (що експортувала в Європу…)

  Перед тим як ми розпочнемо вивчення нового матеріалу, давайте зупинимося на ключовому терміні сьогоднішньої теми – революція.

Що ви вже знаєте ? Відповіді учнів.

Отже, як говорить словник – революція – це докорінний переворот, зміни; швидка зміна встановленого політичного, соціального чи економічного порядку суспільства різними способами.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності         (2хв.)

У мене буде до вас прохання : підняттям руки підтвердіть  що ви зацікавлені в отриманні достовірної інформації про правдиву Історію України періоду 1917-1921р.р.її головною подією на основі нових історичних документів, фактів, свідчень учасників подій, архівних матеріалів які сьогодні відкриті українським вченим-історикам  для нових досліджень.  Ми повертаємо нашу українську історію  її співвітчизникам. І гаслом уроку буде такий вислів : «Народ який не пам’ятає свого минулого не має майбутнього…»

Викладач дякує за підтримку…

Тож переходимо до теми нашого уроку «Початок Української революції 12917-1921р.р.»

Але чи була революція в Україні чи ні – існує чимало міфів. Хто вперше назвав ці події українською революцією, а хто і чому замовчував ці факти… ми сьогодні дізнаємося.

.

 

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу           13хв.

 (доповідають 4 учні усно, коротко , випереджувальне  домашнє завдання

Питання до обговорення   :

  1. Початок Української революції . За яких обставин та коли створено УЦР.                                                                2хв.
  2. М.Грушевський. Президент чи Голова УЦР ?   2 хв.
  3. Початок української армії.   С.  Петлюра           2хв.  
  4.  Постаті революції.  В.Винниченко.                  2хв. 
  5. Міфи про Українську революцію 1917-1921р.   по  5 хв.

 

 

Після 4 питання   викладач пропонує подивитися фрагмент фільму .   

                                                                                                     (2хв.)

Національнадемократична революція Центральна Рада та їїУніверсали 1917 1918 рр

І обговорює з учнями .

  • Чи можна вважати що українська революція була витвором українського народу? (голосують підняттям руки  так , ні) 2 учні доводять чому так проголосували. (усні відповіді) 

Учні відповідають (. 1 хв.) Узагальнення викладача.

 

 

 Переходимо до 5 питання. Міфи про Українську революцію 1917-1921р.     (15хв.)      

 

(вивчають міфи (за посиланнями на сайти )дома а на уроці доповідають раніше створені пошукові групи учнів посилаючись на документи. )

Перший міф . «Українська Народна Республіка виникла через відокремлення від радянської Росії » 5 хв.

Перша підгрупа учнів опрацьовує матеріал стосовно першого міфу, вивчає історичні матеріали на сайті « Інституту Національної пам’яті України» і доводить спростування. (сайт )

 

Другий міф. « Петлюрівщина – дрібнобуржуазний шовіністичний рух».

Друга підгрупа дітей опрацьовує матеріали (сайт) «Вікіпедії», готує відповідь.

                                                       5 хв.

Третій міф. « Михайло Грушевський – перший президент України».

Третя підгрупа також готує спростування 

                                                                   5 хв.    

 

Висновки учнів, викладача.

 Отже тепер ми знаємо що Українська революція 1917-1921 р.р. ініційована прогресивною громадськістю,українським народом який завжди відстоював демократичні цінності і свою незалежність.

Виходячи із визначення , що таке революція,  стає зрозумілим , що події на території України у 1917 році  - це не що інше, як революція. А  характер революції - національно-демократичний, тому що:

  1.          Велася боротьба за національну автономію України, що мала перерости за повну самостійність української нації -  мала національний характер;
  2.          Боротьба за демократичні і політичні права та свободи, а також участь широких мас в подіях засвідчували демократичний характер революції.

ІV. Підсумки уроку. 3хв. (усно )

  • Що зацікавило вас  в історичних подіях початку революції?
  • Чи потрібна була  ця революція українському народу?
  • Чого ви б не хотіли повторити з тих минулих  днів сьогодні?
  • Що доводять вам міфи?
  • Оголошення результатів роботи учнів.

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  2хв.

  1. Опрацювати відповідний параграф  електронного підручника за посиланням:

(http://pidruchnyk.com.ua/432-storya-ukrayini-pometun-gupan-10-klas.html

                                    ( Історія України .Пометун О.І., Н.М.Гупан    ст. 73 )

 

  1. Підготувати письмову відповідь (ессе-роздум)  на питання (Що мене вразило в  подіях  Української революції ?)
  2. Передивитися відео урок дома і скласти своє враження.

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2022
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку