Подорож до Країни Знань - Конспект уроку математики у 2 класі

Про матеріал
Метою уроку є закріплювати вміння виконувати усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Організовувати творчу роботу над задачею, розвивати вміння порівнювати і робити математичні узагальнення. Виховувати людяність, товариськість, готовність прийти на допомогу Товаришу, який потрапив у біду.
Перегляд файлу

                          Подорож до Країни Знань

                 Конспект уроку математики у 2 класі

Тема. Закріплення прийомів усного і письмового додавання і віднімання  

            двоцифрових чисел.

Мета: закріплювати вміння виконувати усне і письмове додавання і віднімання

           двоцифрових чисел. Організовувати творчу роботу над задачею,  

          розвивати вміння порівнювати і робити математичні узагальнення.

          Виховувати людяність, товариськість, готовність прийти на допомогу

          Товаришу, який потрапив у біду.

Обладнання: карта подорожі, схеми до задач, ребуси, матеріал для усної лічби.

Тип уроку: урок-гра.

                                                   Хід уроку

І. Організація до уроку

          Продзвенів уже дзвінок

          Всім пора нам на урок.

          Встаньте всі рівненько,

          Привітайтеся гарненько:

         «Добри день».

Починаємо наш урок математики гаслом: «Хочу все знати».

Сьогоднішній урок незвичний. До нас у гості завітала чарівна дівчина. А  як звати її ,ви дізнаєтесь, послухавши уважно віршик.

             Була у діда внучка –

             Дуже велика Чомучка.

             Зранку й до обіду

             Спокою нема діду.

         -    Куди лізе комашка?

      -   А як росте ромашка?

     -    Куди заходить сонце?

      -  Хто заглядав у віконце?

  • Хто ж ця дівчинка?

І ось одного разу, коли Чомучка дуже надокучила діду своїми запитаннями, він не витримав:

  • Ти хочеш, щоб я дав тобі на всі запитання готові відповіді. Ти дуже допитлива. Але знання лише тоді ціняться, коли вони здобуті працею.

Ось тобі чарівний клубочок, який приведе до Країни Знань.

 Дідусь взяв з полички книжку і простягнув внучці.

Дорога до країни знань пролягала через «Море Помилок», «Гори Наполегливої Праці», «Ліси терпіння і Посидючості», «Вередливі Болота».

 Дівчинка взяла книгу і вирушила в дорогу. Але подорожувати самій страшно, і вона вирішила взяти з собою наш клас. Згода?

Отже, щасливої дороги!

 Вирушила Чомучка в дорогу. І незабаром вона прийшла до берега моря. Кругом було порожньо і безлюдно. Чомучка сіла у самотній кораблик і замислилась. Вона не знала , куди їй пливти. Допоможемо дівчинці?

  1. Спочатку потрібно визначити напрям вітру:

      

2                             7 9 7

                   

 

3__________+6_________ 4                     9  __________16-____________5

 5 8

 4 3

  2.Тепер потрібно визначити курс плавання

(Внизу під прикладами паперові кораблики, на вітрилі кожного – відповідь. Спробуємо розставити їх у певному порядку).

 

   а) 27+35=62                                         45+28=73

       60-27=33                                           40-3=37

       48+5=53                                            68+20=88

( Два учні біля дошки).

 б) Решта учні уважно рахують:

- назвати числа восьмого десятка;

- скільки десятків і одиниць у числі 48;

- назвати найбільше і найменше двоцифрове число.

 в) Перед виходом у море потрібно перевірити увагу:

- 38, 39, 40, 41, 43, 44, 45,46.

- Чомучка розгубилася і не може у чарівній книзі відшукати сторінку, на якій відзначається маршрут плавання. Допоможемо їй? ( 42).

Але це ще не все. Потрібно відшукати номер карт, які допоможуть Чомучці у плаванні. Допомагаємо?

 ( Число 42 збільшити на 7 і кожне утворене число збільшити на 3, доки не отримаємо 57)

 Ми зібралися у плавання, а давайте перевіримо, чи помістимось усі на палубі корабля.

  • Обчисліть периметр палуби (ширина – 5м, довжина – 10м)
  • Але раптом, звідки не візьмись, на берег вибігла хвиля. Вона підхопила кораблик і понесла у море. І так швидко, що Чомучка навіть злякатися не встигла. Недалеко від кораблика вода зашуміла, і звідти виринула голова чудовиська. Потім ще одна і ще. Чудовиськ було дуже багато.
  • Хто ви?- прошепотіла Чомучка.
  • Ми помилки твої і твоїх друзів. Ми тебе знищимо.

 Спочатку Чомучці стало страшно, але вона згадала про книгу. Відшукала, що основна зброя проти помилок – це увага плюс правила.

  • Допоможемо Чомучці?

а) -Як називаються числа при додаванні?

-Як знайти невідомий доданок?

-Як називаються числа при віднімання?

-Як перевірити чи правильно виконали віднімання?

б) Самостійна робота

(25+7)-3=                62+40-35=

17-(23-6)=              (67-42)+34=

81-(25+5)=              81-53-24=

в) Тим часом два учні біля дошки допомагають кораблику, щоб він швидше вибрався з Моря Помилок

90-2=                         50-4=

100-5=                       80-2=

70=7=                        30-6=

г) Не вирушимо в дорогу доки не піднімемо якір.

Розгадати ребус:

110лиця           тіс100

Мі100                40а

Мі100к               і100рія

 Ось не залишилося жодного чудовиська, вітер швидко поніс кораблик.

 Ступивши на незнайомий берег, дівчинка зітхнула і пішла вузькою стежкою вгору. Стало важко дихати. Сміливість і впевненість стали покидати дівчинку. Вона знову згадала про книгу. Відкрила її і прочитала: «Шлях у Країну Знань пролягає через Гори Незламної Праці». Голос Лінощів прошепотів ласкаво: «Сядь, відпочинь, навіщо тобі ці гори?» Але Чомучка знала – треба іти вперед.

 Ідучи стежкою, вона побачила кущ малини. Дівчинка зірвала 30 ягід. Васильку і Сашку віддала по 8 ягід. Скільки ягід малини залишилося у дівчинки?

         Зірвала   - 30м.

         Віддала В. і С. по 8 м.

     Залишилося - ?

  • Скільки є способів розв’язку задачі?

Спустившись з високих гір, дівчинка опинилася в чудовій долині. Тут вона почула голос: «Іди вперед. Тільки так можна потрапити до Країни Знань». Але раптом появилися нові труднощі: дорогу перегородив ліс. Стежки не було видно. Дівчинка відкрила книгу і прочитала: «Для того, щоб знайти дорогу у Лісі Непосидючості і Терпіння, потрібно розв1язати самостійно задачу».

Допомагаємо.

У лісі росло 34 дуби і два ряди беріз, по 20 у кожному ряді. На скільки більше росло беріз, ніж дубів?

    Дубів – 34

    Беріз – 2 ряди по 20 на скільки більше ?

Розв’язавши задачу, Чомучка побігла далі. Але раптом земля під ногами захиталася. Дівчинка не захотіла іти вперед, але побачила вона на стежинці тваринку. Погляньте на малюнок і скажіть, кого побачила дівчинка?

 

 

C:\Users\SCIRA\Desktop\205535.068.jpg

 

  • З яких геометричних фігур він складається?
  • Скільки трикутників?
  • Що можемо сказати про кількість кружечків?
  • Яких фігур найбільше?
  • На скільки більше трикутників, ніж прямокутників?

Чомучка зраділа. Вона зрозуміла, у яке страшне Вередливе Болото вона могла потрапити. Але ми допомогли їй вибратися з нього.

Дівчинка побігла стежинкою і перед нею відкрилася чудова Країна Знань. Чомучка зрозуміла, що знання, здобуті важкою працею, набагато цінніші, ніж готові відповіді дідуся.

І ось з’явилася королева Країни Знань. Вона сказала, що дуже рада за Чомучку і за вас через те, що ви подолали перешкоди, були сміливими, працьовитими. Тому ви заслуговуєте на нагороду. Королева подарувала вам ось ці красиві і, мабуть, смачні яблука.

Вони чарівні, їх потрібно розчарувати (розв’язати приклади). Але не забувайте, чим більше яблуко, тим важче на ньому завдання. Перед тим, як вибрати яблуко, подумайте чи під силу вам буде вибране завдання.

60-3…47                       38+60…100                  16-8…8

Підсумок уроку

 

 

      

docx
Додав(-ла)
Сціра Тетяна
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку