Подорож. Географічне становище Франції.

Про матеріал
План-конспект уроку за підручником Чумак Н.П., Кривошеєва Т.В. «Французька мова (4-й рік навчання)». Київ, ВД «Освіта», 2016
Перегляд файлу

Дисципліна: французька мова

Тип уроку: комбінований

Клас: 8-А

Тривалість уроку: 45 хвилин

Дата:

Час проведення:

Місце проведення: 214 кабінет

Рівень мовної компетенції: А2

Тема уроку: Подорож. Географічне становище Франції

Мета уроку:

  • Навчальна:
  1. Ознайомити та активізувати вживання нових лексичних одиниць з метою виконання практичних завдань (усне та письмове мовлення).
  2. Знати принципи організації, використання та узгодження висловлювань.
  3. Вміти використовувати вирази ввічливості.
  4. Сформувати навички візуального сприймання інформації та сприймання на слух.
  • Розвиваюча:
  1. Розвивати пізнавальні здібності учнів: увагу, сприймання, пам’ять.
  2. Розвивати мовленнєві здібності учнів за допомогою діалогічного спілкування.
  3. Розвивати асоціативне мислення, активність пізнавальних процесів
  4. Підтримувати позитивний психологічний мікроклімат на уроці, розвивати навички збереження здоров’я.
  • Виховна:
  1. Виховувати в учнів інтерес до вивчення французької мови.
  2. Виховувати позитивне ставлення до себе, до оточуючих, до життя в цілому.
  3. Виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах.
  4. Виховувати активну життєву позицію, чесність, порядність, людяність.

Види мовних компетенцій, які задіяні на уроці:

  1. Розуміння письмового мовлення (розгляд тексту та виконання завдань).
  2. Усне вираження (відповіді учнів на запитання вчителя).
  3. Розуміння усного мовлення (прослуховування повідомлення вчителя та відповідей однокласників).

Методи:

  • бесіда;
  • пояснення;
  • робота з підручником;
  • вправи;
  • тести ІКТ.

Засоби проведення уроку:

Підручник Чумак Н.П., Кривошеєва Т.В. «Французька мова (4-й рік навчання)». Київ, ВД «Освіта», 2016

Тести ІКТ, картки з завданнями, презентація

Використані джерела: https://www.youtube.com/watch?v=cm3yg1t0u0s

Роздатковий матеріал: вправи

Технічне обладнання: комп’ютер, телевізор, карта Франції


Хід уроку:

І. Початок уроку

  1. Організаційний момент. Привітання
  2. Мотивація учнів (ознайомлення з темою, основною метою та завданням).
  3. Мовленнєва зарядка

II. Перевірка домашнього завдання

Основна частина.

ІІІ. Виклад нового матеріалу

ІV. Закріплення нового матеріалу

V. Актуалізація знань з теми. Автоматизація вживання тематичної лексики та виразів.

VI. Підбиття підсумків уроку

VII. Домашнє завдання

Завершення уроку.

VIII. Оцінювання роботи учнів

IX. Завершення уроку

 

Початок уроку

І. Організаційний момент (8 хв)

1. Привітання та організаційний момент.

Вчитель: Bonjours à tous! Comment ça va?

Учні: Ça va bien, merci!

Вчитель: Qui est de service aujourd’hui? Quelle date sommes-nous? Qui n’est pas dans la classe?

Відповіді учнів.

2. Мотивація учнів (ознайомлення з темою, основною метою та завданням):

  1.     Повідомлення теми, мети та завдань:

Commençons notre cours. Aujourd’hui nous ferons un voyage à travers le pays merveilleux qui s’appelle la France. D’abord nous allons vérifier vos devoirs. Puis nous allons apprendre le nouveau lexique. Après nous allons faire quelques exercices et faire des testes.

  1.     Мотивація роботи учнів  під час уроку:

Pour prendre une part active dans la discussion et bien accomplir vos tâches je vous demande d’être très attentifs et bien organisés.

3. Мовленнєва зарядка (3 хв)

Повторення правил вживання прийменників з видами транспорту.

Вчитель: Tout d’abord, parlons des moyens de transport. Comment aimez-vous voyager?

Відповіді учнів: en avion; en bateau; en train; en auto; en bus; à vélo; à moto; à cheval; à pied etc.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Вчитель: Et maintenant, verifions nos connaissances sur les pays. Où aime-t-on voyager? Quels pays connaissez-vous?

Учні відповідають, вживаючи потрібні артиклі з назвами країн.

Вчитель: Répétons l’emploi des prépositions avec les pays, voici le tableau (слайд Вчитель: Passons un petit test:

На моніторах комп’ютерів тест на вживання прийменників з назвами різних країн. Учні проходять тест, друкуючи необхідні прийменники. У кінці тесту учні отримують оцінку на екрані.

Вчитель: Eh bien, ça y est? Avez-vous reçu de bonnes notes? Parfait! Donc, comme on connaît bien les pays, les transports, en route!

Відеокліп про Францію https://www.youtube.com/watch?v=cm3yg1t0u0s

Учитель під час перегляду озвучує, що демонструється на екрані: le drapeau tricolore, de beaux paysages, les chateaux, les musées, le train, le Louvre etc.

Вчитель: Tout cela c’est la belle France.

Основна частина.

ІІІ. Виклад нового матеріалу

Вчитель: Pour décrire le pays, on emploie les points cardinaux. Il nous faudra aussi quelques termes géographiques

(слайд 5 учні занотовують нові ЛО у словники)

Слайди 6-13 розповідь-презентація; пояснення нової лексики за допомогою ілюстрацій та коментарів учителя

ІV. Закріплення нового матеріалу

  1. Аудіювання:

Аудіозапис до підручника Чумак Н.П., Кривошеєва Т.В. «Французька мова (4-й рік навчання)». Київ, ВД «Освіта», 2016 Leç. 17-18: впр. 1-3, стоp. 60 підручника.

  1. Виконання вправ:

Вчитель: Faites correspondre les deux parties de phrases et lisez-les (слайд 14; картки).

Учні по карткам суміщають частини речень і читають уголос речення.

Вчитель: Et encore une activité: je vais commencer une phrase, et vous allez la finir. S’il est possible, donnez les synonimes (слайд 15: учитель починає фразу, що дублюється на екрані, учні її закінчують).

V. Актуалізація знань з теми. Автоматизація вживання тематичної лексики та виразів.

1) Вчитель: Et encore un petit test sur vos ordis! Trouves les fleuves et les montagnes principaux sur la carte.

Учні знаходять на карті гори і ріки Франції. Результати подаються на моніторах

2) Вчитель: Partagez en groupes de trois. Chaque groupe a une fiche avec la carte vide de la France et de petits légendes des noms geographiques: les fleuves, les montagnes, les mers, les pays limitrophes. Mettez-les sur les places correctes de la carte.

Слайд 16. Учні поділяються на групи по троє; на кожну групу роздаються карти Франції і надписи з назвами гір / рік / країн-сусідів / морів. Групи розкладають свої надписи на картах.

Вчитель: Ça y est? Et mantenent, dites où avez-vous placé tel ou tel objet.

Exemple: La France est baignée par la Méditerranée au (point cardinal).

La France a les frontières communes avec l’Espagne au (point cardinal)

Les Pyrénées se trouvent au (point cardinal) de la France;

Учні озвучують, де знаходиться той чи інший об’єкт, користуючись усним зразком учителя.

VI. Підбиття підсумків уроку

Вчитель: Qu’est-ce que vous avez connu de nouveau? Qu’est-ce que vous avez appris? Qu’est-ce qui vous a plu?

Відповіді учнів: Nous avons connu... Nous avons appris..., etc.

VII. Домашнє завдання

Вчитель: Je vous propose de continuer la connaissance avec ce beau pays. Vous allez lire le texte sur la France en cadre de l’Union Européenne, et puis préparer un exposé.

Вчитель записує на дошці домашнє завдання. Впр. 10(читати) стор. 64-65; впр. 14 стор. 66 (письмово) підручника Чумак Н.П., Кривошеєва Т.В. «Французька мова (4-й рік навчання)». Київ, ВД «Освіта», 2016.

 

Завершення уроку.

VIII. Оцінювання роботи учнів

Аналіз роботи учнів впродовж уроку. Вчитель виставляє оцінки.

IX. Завершення уроку

Учитель дякує учням за співпрацю, активність на уроці та увагу:

Vous avez bien travaillé aujourd’hui. J’espère que ce cours vous a plu. Merci pour votre attention et votre travail productive.

Учитель прощається з учнями:

Au revoir les élèves.


ДОДАТКИ

Faites correspondre les parties de la phrase:

  1. La France est située

a)     est 550 000 km carrés.

  1. La superficie de la France

b)    en Europe occidentale

  1. La France est baignée

c)     avec la Belgique, l’Allemagne, le Luxembourg, la Suisse, l’Italie, l’Espagne,  ainsi qu’avec les principautés d’Andorre et Monaco

  1. La France a les frontières communes avec

d)    «l’hexagone»

  1. Les français appellent leur pays

e)     plus de 70 millions de visiteurs par an.

  1. Le pays reçoit

f)      par l’Océan Atlantique, la Mer du Nord et la Mer Méditerranée

 

Complétez les phrases avec les prépositions qui conviennent:

 

  1. C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0157763.wmfJe vais _________ Espagne.
  2. Vous allez _________ Brésil.
  3. Nous allons _________ Maldives.
  4. Elle va _________ Finlande
  5. Nous allons _________ Canada.
  6. Ils vont _________ Suède.
  7. Tu vas _________ Allemagne
  8. Je vais _________ Suisse.
  9. Vous allez _________ Portugal.
  10. Ils vont _________ France
  11. C:\Users\JANET\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4PWZPE13\MC900233241[1].wmfIl va _________ Afrique du Sud.
  12. Nous allons _________ Japon
  13. Vous allez _________ Ukraine.
  14. Tu vas _________ Chine.
  15. Je vais _________ Danemark.
  16. Ils vont _________ Seychelles.
  17. Vous allez _________ Iran.
  18. Elle va _________ Irlande.
  19. Il va _________ Emirats arabes unis.
  20. Tu vas _________ Royaume-Uni.
  21. Je vais _________ Pologne.
  22. Nous allons _________ Mexique.

 

File:Carte de France Deauville.jpg - Wikimedia Commons