Подорож містом Доброти
Хід заняття
І. Організаційна частина. Ранкове коло
Привітання вчителя
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Хай вам радісно сонечко світить.
В добрий час!
Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»
Усміхнися квіточці, хай вона цвіте!
Усміхнися дощику: «Лий, мов із відра!»
Друзям усміхнися, побажай добра!
Б) Створення позитивного настрою
– Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
– Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.
– Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.
– Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.
– Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки вгору.
– Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.
ІІ. Робота над темою уроку
Гра «Розплутай клубочок» (читати через букву
Я маю надію, що ви дружні, культурні та ввічливі діти.
Що ви маєте добрі серця, робите гарні вчинки, ніколи і нікого не ображаєте
.
Добринка. Саме такі люди живуть у цьому місті. Та екскурсія непроста. Вам доведеться виконувати різні завдання.
Добрик. Ви готові? Для цього об’єднаємося в груп. Адже колективно працювати завжди краще і швидше. Оберіть той вид транспорту, на якому ви б хотіли дістатися до цього міста. (Велосипед, автомобіль, літак, потяг, катер, повітряна куля). Тож вперед!
Стежина добра
Пропонуємо пройти Стежиною Добра
Вправа «Асоціативний кущ»
– Що таке, на вашу думку, доброта? Сплетемо «павутинку» до цього слова.
щедрість милосердя повага
турбота Д О Б Р О Т А радість
любов і ласка допомога
Квіткова галявина настрою
Пройшовши стежиною добра, ви потрапили на квіткову галявину настрою. Кожна людина повинна розрізняти людські почуття та емоції. Це допоможе прийняти правильне рішення у незвичних ситуаціях. Адже ми повинні співчувати, співпереживати, допомагати у біді та горі, вміти радіти за інших у хвилини радості.
Гра «Мій настрій»
Кожна група отримує малюнок чорно-білої квіткової галявини. (Квіти – по кількості дітей у групі )
Кожен з вас має на даний час різний настрій. Подивіться на таблицю кольорів і розфарбуйте кожен свою квіточку, залежно від вашого настрою:
рожевий – я задоволений;
жовтий – я здивований;
синій – я спокійний;
фіолетовий – мені сумно;
чорний – мені не цікаво.
( Перегляд картинок, підсумок)
Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.
Міст Мудрості
Піднімемося на міст Мудрості. Щоб його перейти, треба пригадати прислів’я, які склав український народ про добро та добрих людей.
Кожна група отримує конверт. У ньому знаходяться слова, з яких діти утворюють прислів’я.
1 група : Де є добро, там зникає зло.
2 група: Добро не лихо, ходить по світу тихо.
5 група: Не роби комусь, що тобі не мило.
6 група: Добре ім’я краще багатства.
Намагайтеся жити у мирі та злагоді з оточуючим світом, з навколишніми. Робіть добро не за дякую, а від щирого серця. В народі говорять: « Хто людям добра бажає, той і собі має.»
Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Вправа «Мікрофон»
1.Які правила доброти ви знаєте?
2.Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре?
3.Як ви думаєте, з кого ж починається добро?
Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай:
«Добро починається з тебе!»
Гра «Оживи дерево добра».
У кожної групи на столах лежать листочки, квіточки. Завдання: пригадати і записати зі зворотної сторони листочка (квіточки) добрі вчинки ваших друзів по відношенню до вас, до інших людей, добрі вчинки, які ви робили разом з друзями.
(Прикріплюють листочки до дерева.)
Яка краса! Наше дерево замайоріло красою квітів та зелені, а наше життя збагатилося, красою добрих вчинків. Вдома самостійно створіть своє «дерево добрих справ і постійно поповнюйте його.
Гра « Посели героїв у будинок».
Завдання: серед поданих героїв казок, мультфільмів обрати лише тих, хто є доброзичливим, хто має добре серце.
Попелюшка, Кіт Леопольд, мачуха, Крокодил Гена, Чебурашка, Шапокляк, миші, Баба Яга, Дюймовочка, Добра фея, Котигорошко, Лунтик, Снігова Королева, Дракон, Вупсінь та Пупсінь, зла чаклунка,Шрек.
У казках завжди добро перемагає зло, тому добрих героїв більше. Нехай же і на вашому життєвому шляху зустрічаються тільки добрі люди.
Музична скринька
)У будинку казкових героїв стоїть музична скринька. Подумайте, які пісні про добро, дружбу знаходяться у ній?
Діти виконують колективно пісню «Шляхом доброти» https://www.youtube.com/watch?v=mSC4coD8bbk
Представники кожної групи зачитують вірш про добро
1.Доброго усім вам дня! Хочу я усіх вітати, Хочу всім добра бажати. Щоб для тих, кого вітав, День насправді добрим став
2.Що таке доброта? Чи забули ви, люди?
Це, як мир на землі, тихо й гарно повсюди.
Це як посмішка враз зацвіла на лиці,
Як дитини рука в теплій тата руці.
Це як мамина ласка пригорне дитину,
Це, як злагода й ніжність гуртує родину.
3.Доброта, як промінь сонця,
Що з’явився у імлі,
Пригорнувся до віконця
І розлився по землі.
4.Доброта, як ласка мами,
Віддає любов свою.
Ніжить серденько так само.
Як і пісенька в гаю.
5.Доброта, як щедрість літа, —
Радість, щастя і краса!
Як волошка серед жита.
Ще, як дощик і роса
6. У злому світі жити погано, Свариться тато, свариться мама. Зраджують друзі – це так жахливо. З сірого неба падає злива. Як добре жити в доброму світі! Сонце всміхається в ясній блакиті. Люди веселі, мама і тато. Дома і в школі друзів багато!
7.«Треба бути чемним, сину, Люблять всі такі дитину. Якщо ти когось вітаєш, Ти йому добра бажаєш!» Мама так мені казала, Коли в школу проводжала.
8.Сказав мудрець: – Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: – Людина починається з добра!
9.На доброті існує світ. Із добротою пахне хліб. І мирне небо в школу йти Це також вияв доброти. І до людей любов свята – Це чистота і доброта!
10.Доброта — це просто милі вчинки:
Місце уступити залюбки.
Це розмови гарної хвилинки,
Це слова приємні і думки…
Це подати руку допомоги,
Коли хтось спіткнувся на путі.
І розвіяти усі тривоги,
Усміхнутись сонечком в житті.
11. Пам’ятайте, любі діти, Г
Істина така проста!
Найцінніше в цілім світі —
Це любов і доброта.
Презентація
Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»так чи ні
• Допомагати мамі мити посуд.
• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
• Не вмиватися.
• Берегти рідну природу та охороняти її.
• Шанувати працю інших людей.
• Галасувати, коли хтось відпочиває.
• Бути вихованими, стриманими.
• Обманювати, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя.
• Добре вчитися, багато читати.
• Не слухати батьків.
• Допомагати друзям у біді.
• Ділитися тим, що в тебе є.
• Ображати інших
• Захищати слабкого.
• Спати на уроках.
• Красти.
• Любити своїх батьків
Мікрофон
Згадайте про свої вчинки, які залишили добрий слід.
ІІІ. Підсумок заняття
У кожного з нас живе маленьке сонечко. Це сонечко – доброта, яка живе у наших серцях. Вмійте дарувати тепло своїх сердець всьому живому, всім, хто оточує вас.