LISTENING
|
In the land of submarines |
|
And he told us of his life |
|
In our yellow submarine |
|
In the town where I was born |
|
And we lived beneath the waves |
|
Lived a man who sailed to sea |
|
Till we found the sea of green |
|
So we sailed up to the sun |
And our ______________ are all aboard
Many more of them live next _________
And the _____________ begins to play …
As we ______________ a life of ease
Everyone of us has all _________ need
Sky of blue and ____________ of green
In our __________________ submarine.
Read the text and fill in the gaps with the following words
Discover, education, practice, way, home, life, travel
People travel the globe to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they (1)… to enjoy picturesque places, or just for a change of scene. Today people have lots of reasons to travel. Travelling has always been a part of people’s (2)… . The best way to study geography is to travel and the best (3)… to know and understand the traditions and customs of different people is to speak to them. Besides, travelling is a good way to (4)… foreign language.
It goes without saying that it’s always interesting to (5)… new places and new ways of (6)…, to try foreign food and to listen to unusual musical rhythms. It’s much better than sitting at (7)… and doing nothing.
Read the text and fill in the gaps with the following words
Discover, education, practice, way, home, life, travel
People travel the globe to see other countries and continents, modern cities and the ruins of ancient towns, they (1)… to enjoy picturesque places, or just for a change of scene. Today people have lots of reasons to travel. Travelling has always been a part of people’s (2)… . The best way to study geography is to travel and the best (3)… to know and understand the traditions and customs of different people is to speak to them. Besides, travelling is a good way to (4)… foreign language.
It goes without saying that it’s always interesting to (5)… new places and new ways of (6)…, to try foreign food and to listen to unusual musical rhythms. It’s much better than sitting at (7)… and doing nothing.
Yellow Submarine
(The Beatles)
In the town where I was born
Lived a man who sailed to sea
And he told us of his life
In the land of submarines
So we sailed up to the sun
Till we found the sea of green
And we lived beneath the waves
In our yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in a yellow submarine
Yellow submarine, yellow submarine
And our friends are all aboard
Many more of them live next door
And the band begins to play …
We all live in a yellow submarine …
As we live a life of ease
Everyone of us has all we need
Sky of blue and sea of green
In our yellow submarine
We all live in a yellow submarine …
План-конспект
відкритого уроку з англійської мови по темі: «Подорож»,
проведеного у 6 класі учителем англійської мови вищої категорії
Хмельницького ліцею №15 імені Олександра Співачука
Калинюк Н.В.
Тема:Подорож
Підтема: Переваги подорожі тим чи іншим видом транспорту.
Цілі:
Практична:
˗ формувати навички монологічного та діалогічного мовлення;
˗ активізувати вживання лексики з теми;
˗ формувати навички вживання граматичних структур типу Present Perfect;
˗ розвивати навички аудіювання тексту, ігноруючи незнайомі слова.
Навчальна:
Формувати предметні компетентності:
˗ комунікативно-мовленнєву: збагачення та активізація мовленнєвого запасу; удосконалення навичок діалогічного мовлення;
˗ лінгвістичну: уміння опрацьовувати письмове повідомлення; уміння читати текст з вилученням основної інформації;
˗ граматичну: здатність користуватися граматичними ресурсами мови;
˗ соціолінгвістичну: уміння використовувати вирази ввічливості, розуміння прислів’їв мови, яка вивчається.
Розвивальна:
˗ розвивати загально навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, здатність відчувати красу мови;
˗ розвивати мовну здогадку, вміння логічно викладати свої думки;
˗ розвивати вміння вести групову бесіду, уміння працювати в групах, парах;
˗ розвивати інтелектуальні здібності( увагу, пам'ять, мислення, уяву).
Виховна:
˗ виховувати активність в рішенні комунікативних завдань, самостійність у виконанні вправ та здібність до взаємодопомоги під час роботи в парах;
˗ формувати інтерес до вивчення англійської мови, повагу до культури та традицій країни, мова якої вивчається.
Тип уроку: урок перевірки й корекції знань, навичок, умінь.
Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, робота в парах.
Обладнання: підручник, зошит, мультимедійна презентація PowerPoint, роздатковий матеріал із завданнями на аудіювання та читання.
Очікувані результати
Учні повинні:
˗ вживати вивчені лексичні одиниці в діалогічному та монологічному мовленні;
˗ правильно вживати граматичні структури з дієсловами у Present Perfect;
˗ знати прислів’я рідної країни та країни, мову якої вивчають;
˗ вміти розповідати про подорожі та переваги видів транспорту.
План уроку:
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
ІІ. Цілепокладання.
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності.
3. Визначення очікуваних результатів.
ІІІ. Цілереалізація.
1.Перевірка знань фактичного матеріалу (усна фронтальна бесіда, усна індивідуальна бесіда).
2.Перевірка глибини усвідомлення знань (усне опитування).
3.Перевірка знань основних понять
4. Застосування знань у стандартних умовах
5. Фізкультпауза.
6. Застосування знань у нестандартних умовах.
7.Домашнє завдання
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
1. Підведення підсумків уроку.
2. Рефлексія.
3. Оцінювання.
Перебіг уроку
І.Орієнтація, мотивація діяльності.
Good morning, dear children! I am glad to see you at our lesson. I hope you are in a good mood today and we’ll have a very interesting and usefull lesson. (слайд 1)
But at first tell me, please:
So, today is the 4th of March and it means you’ll have your spring holidays soon.
ІІ. Цілепокладання.
And as you have guessed the topic of our lesson is TRAVELLING. (слайд 2)
Our aims for our lesson are: (слайд 3)
- to review the material: the topic "Travelling”, grammar structures with Present Perfect ;
- to continue to listen to your presentations about trips and journeys and act the dialogues out;
- to improve your speaking, reading, listening and writing skills.
I suggest the mottoes of our lesson:
The world is a book, and those who do not travel, read only a page.
(слайд 4)
Read and translate it! Have you got more motivation for travelling?
3. Визначення очікуваних результатів
I hope that during our lesson you’ll be able to speak about advantages and disadvantages of some kinds of transport, share your trip impressions, listen and read texts, make word and mind-maps, show your knowledge Grammar.
ІІІ. Цілереалізація.
1. Перевірка знань фактичного матеріалу (усна фронтальна бесіда, усна індивідуальна розмова).
Warming-up.
The 1st step of our lesson is improving our phonetic skills. Let’s read a short rhyme and practise some sounds. (слайд 5)
We go by car We go by land,
And we go by train. And sea and air.
We go by boat We go, go, go
And we go by plane. From here to there.
2.Перевірка глибини усвідомлення знань (усне опитування).
Tell me, please, How can we travel? What means of transport do you know? (слайд 7)
Now, let’s answer the question’’ Why do we travel?’’ (слайд 8)
Come to the blackboard and write down the reason what your family, you and other people travel for.
3.Перевірка знань основних понять
Travelling by car, by bus, by train and even by plane and by ship are usual kinds of travelling today. And what unusual kinds of travelling do you know?
(ballooning, dog sledging, travelling by helicopter, by space ship, on horse, by submarine). (слайд 9)
4.Застосування знань у стандартних умовах.
You are right. And I wish to offer you travelling by submarine in a very good company. It will be a world popular group The Beatles.
So, the next step of our lesson is improving our listening skills. (слайд 10)
Your tasks are:
Now I’ll give you a minute to look through the tasks.
Are you ready? Be attentive! (слайд 11- 13)
At the previous lesson we listened to some stories about your last travelling and now we can continue. Let’s start! (слайд 14- 19)
- Are you attentive pupils? Then tell me What mean of transport did Slavko travel? (by car). Yes, you’re right. Slavko, as many other people prefer travelling by car. But this kind of travelling has its advantages and disadvantages.
Advantages /disadvantages of travelling by car (слайд 20)
+You can stop where you want./ - But gasoline is very expensive.
+ You don’t have to buy any tickets./ - But sometimes it is difficult to find a service station
+ You shouldn’t follow any time table./ - Roads are not in good condition.
+ You can go as fast as you want./ - It is difficult to find good parking.
5.Фізкультпауза
6.Застосування знань у нестандартних умовах.
The rain has stopped and we can travel again. And our next step will be Reading.
Our next step is Grammar Revision. Look at the screen and revise how to use Present Perfect Tense. (слайд 25) Now open your books on page 153, Ex. 7.Your task is to open the brackets and put the verbs in Present Perfect or Past Simple. Let’s start. (слайд 26-27)
Our next step of the lesson will be to make a Short Dialogues. On the screen you can see some places, some means of transport and some questions. Use them to make up a short dialogues. You have just a minute to think. (слайд 28)
Before our lesson I asked you about the greatest traveller in your class and I know this is N. N. come here and sit on the chair. And now imagine you are reporters of the big and well-known newspaper. Ask N. as many question as you can to get more information about N’s last trip. Time of the interview is limited. You have only 7 minutes. (слайд 29)
7. Домашнє завдання
Now I announce a contest for the best article about N’s last trip! It will be your home task.
Have you got any questions?
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
1.Підведення підсумків уроку.
So, our lesson is going to the end. You have proved that you know the material rather well. Thanks for your work
2. Рефлексія.
Do you remember the aims for our lesson? (слайд 30)
Can we say the same but in Present Perfect?
It was very interesting to listen to your points of view. Your marks for the lesson are the following…
The lesson is over. Good-bye.