«Подорож у безпечне життя» Тренінг для класних керівників

Про матеріал

Шановні класні керівники, запрошуємо вас до подорожі у безпечне життя. Цей захід розроблено для молодших підлітків з метою протидії торгівлі людьми та попередження булінгу в дитячому колективі.

Булінг – справа серйозна й ми вважаємо, що для його профілактики необхідно виховні заняття з дітьми спрямовувати на формування відчуття самоцінності, унікальності кожної дитини, розвиток її критичного мислення, вміння адекватно реагувати в екстрених ситуаціях, згуртованість класного колективу. А це можна успішно зробити на тренінгах, під час творчих вправ, комунікативних ігор, групових соціальних проектів тощо.

Отже, починаємо – уявіть себе зараз на місці своїх учнів й спробуйте виконувати вправи й робити висновки так, як це робили б наші діти.

Перегляд файлу

«Подорож у безпечне життя»

Тренінг для класних керівників

Класний керівник  Семенова Л.І.

Соціальний педагог Нарли Т.М

Шановні класні керівники, запрошуємо вас до подорожі у безпечне життя. Цей захід розроблено для молодших підлітків з метою протидії торгівлі людьми та попередження булінгу в дитячому колективі.

Булінг – справа серйозна й ми вважаємо, що для його профілактики необхідно виховні заняття з дітьми спрямовувати на формування відчуття самоцінності, унікальності  кожної дитини,  розвиток її критичного мислення, вміння адекватно реагувати в екстрених ситуаціях,  згуртованість класного колективу. А це можна успішно зробити на тренінгах, під час творчих вправ, комунікативних ігор, групових соціальних проектів тощо.

 Отже, починаємо – уявіть себе зараз на місці  своїх  учнів й спробуйте виконувати вправи й робити висновки так, як це робили б наші діти.

План заняття

  1. Привітання. Вступне інформаційне слово соціального педагога  про проблему торгівлі людьми й безпечну поведінку.
  2. Так що ж таке «безпека»? Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте це слово? (відповіді дітей). Які серйозні слова! Бачу, що ця тема для нас дуже важлива. Розпочинаємо подорож!
  3. Об’єднання дітей в 3 групи за принципом карток з логотипами авто – Ауді, Мерседес, BMV . Кожна група обирає собі водія. Якщо серед дітей виникає конфлікт – ведучий пропонує зайняти місце водія тому, в кого на картці є знак «+».
  4. Дорога – це життя. Щоб нею рухатися, потрібно дотримуватися … (правил). Зараз ми перевіримо, чи знаєте ви правила дорожнього руху й де ми можемо з цим правилом зустрітися в житті. Тренер демонструє дорожні знаки: головна дорога, не звертати, проїзд заборонено, тупик - безвихідь, дозволено рухатися тільки прямо.
  5. Молодці, всі правила ви знаєте, а чи можете  їх використовувати на практиці?

Пропоную пограти в Тест-драйв «Герої-Лиходії»

Кожна «машина» отримує  картку з завданням – ситуацією. Ваша задача за 3 хвилини підготуватися до даної ролі лиходія  для того, щоб показати нам її, використовуючи свою майстерність.  Героїв, які нам покажуть, як треба виплутуватись із складних життєвих ситуацій, ми оберемо із інших команд. Отже ми перевіримо зараз, наскільки добре ви розумієте правила життєвого руху і чи вмієте уникати небезпечних аварійних ситуацій, які можуть виникнути. (приклади ситуацій – «Твоя мама сказала забрати тебе зі школи й привести додому», «Пішли подивимось, там щось таке цікаве на будівництві», «Сідай до мене в машину, я дам тобі погратися з кошеням» тощо.)

Обговорення вправи – що ти відчував, коли виконував цю роль (лиходія, героя, спостерігача)?

  1. Вправа «Заблукав». Уяви на мить, що ти раптом загубився. Твої дії?

(зателефоную). Добре, а якщо залишив дома телефон? (попрошу подзвонити в перехожого). Так для цього є треба знати номер своїх рідних! Хто може його зараз назвати? (всі разом називають).

А якщо не пам’ятаєш номер, забув, чи можна до когось звернутися за допомогою?

  1. Гра «Правильний дорослий». Тренер називає місце й кидає м’яч, а дитина повинна швидко вказати до кого можна (зелена картка) або не можна (червона картка)звертатися за допомогою .

  • Магазин
  • Стадіон
  • Школа
  • Поїхав автобус, ти лишився
  • В парку
  • Бібліотека
  • Базар
  • Вокзал
  • Супермаркет
  • Інше місто
  • На морі
  • У лісі
  • Під час екскурсії
  • У музеї
  • Цирк
  • Серед ночі на вулиці
  • Церква
  • В метро
  • Кінотеатр
  • Центр міста

 

 


  1. Які розумники! А тепер давайте всі разом спробуємо скласти свої правила безпечного життя для учня 5 класу.

Кожен з вас  запропонуйте нам правили й замалюйте схематично його на фліп-чарті у вигляди піктограми. Ось, наприклад, я пропоную правило «Не підходь до машин» - як його можна замалювати?

(Діти виходять й малюють свої правила)

Як гарно в нас вийшло! А головне – в цих малюнках зашифрована це дуже важлива інформація! Давайте спробуємо її розшифрувати. Цікаво, хто з нас найуважніший? (тренер по черзі показує на знак, а діти відтворюють йог значення)

  1. Так, тепер можна з впевненістю сказати, що ми готові подорожувати у безпечне життя. Ось й транспорт під’їхав (іграшкова машинка). Залишилось покласти в машину багаж – кожен з вас, без винятку, завантажте цю машину своїми корисними порадами, враженнями, думками, які з’явились у вас під час нашого заняття. (машина поїхала за вантажем)
  2. Ось машина подорожувала й приїхала до нас в клас. Скажіть, будь а чому в нас так добре все вийшло: всі завдання виконали, було весело… (ми дружний клас). А у вашому класі також є правила? (так). Можете їх назвати? (діти озвучують). Скажіть, а чи завжди ви виконуєте ці правила, чи , можливо, інколи щось вам заважає? Давайте спробуємо бути чесними з собою й назвати ту рису характеру або особливість своєї поведінки, яка нам заважає дотримуватись правил класу.
  3. «Чарівна скринька» (Діти по черзі пишуть на папірцях відповіді та кидають їх у скриньку) . Ось наша скринька наповнилася тим, що нас заважає. Хочете її закрити? Хлопок у долоні.
  4. Подивіться, у кожного є кольорова цеглинка. Що можна побудувати з цеглинок? (будинок). Давайте зараз створимо будинок нашого класу. Кожен на своїй цеглинці пишу ту рису характеру, яка допомагає йому зробити наш колектив більш згуртованим та дружним. Наприклад «Марія - людяність». Які чудові цеглинки вийшли – тепер будуємо на дошці будинок. Скільки цеглинок в нашому будиночку? Вони всі однакові? (різні, унікальні). Чому вони різні? (діти будують за допомогою магнітів будинок). Чудовий будинок, справжня фортеця. Як ми його назвемо? (Діти пропонують назву). Уявіть, що якась цеглинка випала – що може статися з будинком? (Діти міркують).
  5.  Як зробити наш «Будинок дружби» ще міцнішим? Скріпити цеглинки. Тож давайте міцно-міцно візьмемося за руки! (дітей, які не захотіли стати в коло можна цим колом оточити, щоб вони відчули свою значимість). Діти беруться за руки й хором кажуть «Ми – дружний клас! Веселий клас! Толерантний клас! Мій клас – найкращий!»
  6. В нашому класі всі рівні, кожен унікальний, важливий. Тож давайте й далі підтримувати один одного.
  7.  Відео «Про доброту» https://www.youtube.com/watch?v=dYkzqPOHHzE

 

 

 

Рефлексія з класними керівниками

  • Ваші враження від заняття?
  • Що було корисно?
  • Що було діагностично? (що ми зможемо спостерігати під час заняття, які зробимо висновки про дітей?)
  • Щоб ви запропонували із власного досвіду роботи з дітьми?

 

Дякуємо за увагу!

Використані джерела

  1. https://www.youtube.com/watch?v=dYkzqPOHHzE  (відео)
  2. Кавас Л.В. Заняття з елементами тренінгу для 5 класу “Я і колектив”  https://urok-ua.com/godina-spilkuvannya-z-elementami-treningu-ya-i-kolektiv-5-klas/

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку