Виховний захід розроблено для учнів 2-х класів, представлений у вигляді подорожі. Розробка спрямована на закріплення знань з правил дорожнього руху та виховання культурної поведінки учнів на вулиці.
ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ
Вчитель: Оксамитна Т.Г.
Мета: закріплювати знання дітей з правил вуличного рух, запобігання травматизму, виховання культурної поведінки на вулиці, в транспорті.
Обладнання: малюнки перших шляхових знаків, дорожні знаки, світлофор, програвач, платівки, загадки, малюнок автобуса, каса.
Хід заходу
— Діти, ви любите подорожувати? Хто із вас вже подорожував?
На якому транспорті?
Загадка.
Дом по улице идет,
На работу всех везет
Не на курьих тонких ножках,
А в резиновьіх сапожках.
(Автобус)
- Діти, якщо ви хочете кудись поїхати, прийшовши на станцію чи вокзал, що ви повинні в першу чергу зробити?
(Придбати квитки).
Вчитель: Я вам видам квитки за тієї умови, якщо ви дасте відповіді на запитання.
— Кого називаємо пішоходом?
— Кого називаємо водієм?
— Якщо мама котить коляску, хто вона, пішохід чи водій?
— Що спільного між дорогою і тротуаром?
— В чому відмінність між ними?
— На якому транспорті нам можна подорожувати?
— Як обходити ці види транспорту?
— Де можна гратися дітям?
— Що називаємо переходом? Якы вони бувають?
Ось ви відповіли правильно. Одержуйте квитки і маєте право подорожувати в Країну дорожніх знаків.
Вчитель: Сідаємо в автобус, шановні пасажири. Поступаємось місцем старшим, жінкам. (Сідають дівчата, а потім хлопчики).
Вчитель: Щасливої дороги.
Доїхали. (Звучить гудок автобуса).
Ми зупинились на площі Історична.
Багато тисяч років тому, люди користувалися звіриними стежками. Тварини без складних приладів і точних розрахунків уміють обирати найбезпечніший напрямок. Вони обминають велике каміння, грузьку драговину, глибокі провалля.
Учениця. Довгий час люди користувалися первісними шляховими знаками.
«Не йди сюди» — гілочка покладена поперед стежки.
«Прямуй так» — наконечник стріли чи списа, біля нього малюнок оселі.
«Повертай назад, там...» — зламана гілочка, тонка вершина якої повернута до грубішого кінця, а біля неї зображення хижака.
Деякі знаки, зовсім змінившись, дожили до нашого часу.
Білочку на стежці нагадує знак «В'їзд заборонено».
А зігнуту назад гілочку — знак «Місце для розвороту».
Учитель. Первісні дороги важко назвати шляхами.
Древні єгиптяни мостили їх камінням, а сирійці — цеглою, а предки Древньої Русі — дерев'яними колодами, римляни — з плит. Перші вимощені дороги з'явились в розвинених могутніх державах: Щоб розминутися виникли правила чиношанування, хто багатший, той проїде.
Селянин всім завжди вступав дорогу. Зараз правила вуличного руху для всіх однакові. Поступається дорогою той, кому це легше зробити. Пішоходи — машинам, машини — трамваям, поїздам.
Для безпечного руху на дорогах весь транспорт і пішоходи підкоряються суворим законам дорожнього руху. Знати і виконувати ці знаки повинні всі: дорослі й діти, пасажири, пішоходи, водії.
А стежать за цим працівники ДАІ.
Вчитель: А ми рухаємо з вами далі і наступна наша зупинка «Музична»
Пісня: « Ти признайся мені »
І- к.
Ти признайся мені,
Як на велеку мчишся.
Знаки бачиш чи ні,
На дорозі казишся.
З інтернету пісні.
Телефоном качаєш
І рукою усім
Перехожим махаєш.6
Приспів:
Дорожні знаки
Поважай до нестями,
Бо вони - це безпека
Ти повір, повір,
Це не міф, і не мода
Це є добра нагода,
Милий, вір.
Учитель. Ось ми прибули на зупинку «Пограймо».
Незнайко. Не знаючи сигналів світлофора, я під машину ледь не потрапив. Діти, допоможіть мені, розкажіть, як треба переходити вулицю.
Учениця.
Не поспішай, чекать умій,
Коли червоне світло — стій.
Ти приготуйся, щоб іти,
Як жовте світить з висоти.
А як зелене угорі —
Рушати можна дітворі!
Гра «Світлофор».
Учитель. Зупинка ДАІ. Розгляд ситуації
Нас зупинила державна автоінспекція.
Ситуація: 2 дівчинки, переходять вулицю, читаючи книжку. Їх зупиняє Інспектор ДАІ: «Почекайте-но, подружки, Де ж то очі ваші, вушка? Справа скінчиться погано, Буде бід у вас чимало, Бо дорога — не читальня І не місце для бовкання.
Вчитель: Отже, на цій зупинці ми повинні пригадати головні дорожні знаки та провести вікторину.
Вікторина.
— Як пішохід повинен ходити по вулиці?
— Як іти пішоходам, де немає тротуару?
— Де переходити вулицю, дорогу?
— Як переходити вулицю без свытлофора?
— Чому не можна появлятися перед транспортом, що близько рухається?
Молодці! Можете їхати.
Учитель. Всіх пасажирів прошу зайняти свої місця. Рушаємо до школи.
Поїхали.
Ось і закінчилась наша подорож по Країні дорожніх знаків.
Чи сподобалась вам ця мандрівка?
Бажаю всім міцного здоров'я, щоб ніколи не траплялось з вами дорожніх пригод. Спасибі за увагу і участь у подорожі.