Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Театралізовано-музичний захід для учнів старших класів на тему «Чистота і здоров’я взаємопов’язані між собою»

Про матеріал

Театралізовано-музичний захід для учнів старших класів на тему «Чистота і здоров'я взаємопов'язані між собою». Мета :

розширити знання учнів про чистоту і здоров'я, які залежать одне від одного; попередити про шкідливий вплив алкоголю, куріння, наркоманії; розкрити багатогранну панораму лиха та нещасть, які завдають шкідливі звички.

Перегляд файлу

 

 «Чистота і здоров’я взаємопов’язані між собою»

Театралізовано-музичний  захід

 

Мета заходу: розширити знання учнів про чистоту і здоров’я, які залежать одне від одного; попередити про шкідливий вплив алкоголю, куріння, наркоманії; розкрити багатогранну панораму лиха та нещасть, які завдають шкідливі звички;

сформувати в учнів установку на негативне ставлення до шкідливих звичок; переконати школярів у потребі вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: плакати з теми, додаткова література, малюнки учнів.

Надписи на плакатах:

«Люди не народжуються, а стають тими, хто вони є» (К. Гельвецій).

«Найбільша перемога - це перемога над собою, а найганебніше - це бути переможеним своїми пристрастями» (Демокріт).

«Усуньте хибний спосіб життя - і хвороби зникнуть самі”(Народна мудрість).

 

Хід заходу

 

Добрий день, шановні гості!

Раді вас вітати!

Всім бажаємо здоров’я

І щастя повну хату.

(Звучить пісня на мотив пісні «Моя біографія»)

Новий день над землею встав

Починає країна роботу,

Ти не встиг, прогуляв, проспав -

Запиши свої марні турботи.

Менше хліба народить земля,

Менше буде вугілля і гравію!

Біль країни - турбота твоя

А це складна біографія.

Здоров’я не купити ні заякі гроші…

Усі ми живемо в ритмі нашого часу. А сьогоднішній час - відбудови молодої України. Час боротьби за тверезий і здоровий спосіб життя та побут.

Для боротьби ми не збирали

Ані рушниць, ані гармат.

Здоров’я повний міх набрали

І вам всім вистачить його.

Послухайте прислів’я про здоров’я:

1. Бережи одяг, поки новий, а здоров’я поки молодий.

2. Як немає сили, то й світ не милий.

З. Хто день починає із зарядки, у того все буде в порядку.

4. Без уроків фізкультури не зміцнить мускулатура.

 

Сценка

(Наталка співає пісню на мотив «Пісні Наталки Полтавки»).

А я дівчина красива

З щирим серцем, не спесива

На 12 добре вчуся

І бруднуль я не боюся

Всі науки я вивчаю

І освіту здобуваю

І отримую щодня (показує 12)

В рідній школі я знання.

Учень. Добрий день, Наталко!

Наталка. А, це ти, Миколо! Знов брудний прийшов?

Учень. Брудний! Слухай, Наталко! Не верзи дурниць,

              Сідай сьогодні зі мною за одну парту!

Наталка. Ні, не сяду! Я знаю, чого тобі треба: забруднити моє гарне,

                  новеньке платячко!

(Наталка і учень співають пісню на мотив пісні «Варенички»)

Наталка. Ой мій милим не ходить до школи,

                            А як прийшов, то брудний як чорт.

Учень. Буду митись, мила,

Буду чепуритись, мила,

І не буду лінуватись, мила чорнобрива!

Наталка. А я добре милого навчала,

Хворостину об нього зламала!

Буду тебе мити, буду тебе вчити.

Бо з тобою по вулиці соромно ходити.

(Наталка б’є учня по спині хворостиною і виходять).

(На сцену виходить Мондодир)

Мондодир. Ах ти гидке!

Ах ти брудне і неохайне порося!

Ти подивись:

Тебе злякались всі чистенькі люди!

Хто це ручкою на шиї написав тобі слонва?

У чорнилах руки-ноги, забруднилась голова!

Тут тобі головомийку неохайному дадуть!

І до мийки, і до мийки дуже швидко відведуть!

(До учня підходять мочалка та щітка і виконують біля нього танок - нібито чистять його, під музику «Куккарача»).

Наталка. Ой який мій Микола гарненький

Ой який мій милий чистенький

Піду з ним гуляти

Свій вік доживати

Ведучий. «Здоров’я не купити ні за які гроші», - так каже народна мудрість. Так воно і є. Бо що варте життя без самого цінного - здоров’я. Нас оточує така краса, такий простір, стільки радості і щастя! Як же важливо все це зберегти таким, як воно є. Не знищити, не зруйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей. А ще дуже важливо зберегти своє життя і здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А все у великій мірі залежить від нас самих, як ми будемо поводити себе, як виконуватимемо правила особистої гігієни, як будемо любити і берегти навколишній світ, такий крихкий і неповторний, дзвінкий і радісний.

(Хор співає пісню на мотив «Марічки»)

Хор. У селі Семигори жили батько й мати.

Сини з невістками, багато малюків.

Кожен день сварились, лаялися, билися

Так життя складалось в хаті Кайдашів.

(Виходить Мотря, співає пісню на мотив «Ой, за гаєм, гаєм»).

Мотря. Наказала маги прибирати хату.

Все помию, підмету,

Щоб було чистенько,

Ще й буду співати!

Засвічу я свічку.

Затоплю я пічку.

Приберуся, й дуже гарна

Буду молодичка!

(Підмітає віником підлогу. На сцену виходить Кайдашиха, дивиться, як Мотря підмітає)

Кайдашиха. Погану я невістку маю?

Ще й бруднулю!

Мотрю! Хто так замітає?

Не в ту сторону метеш.,

Віника не так береш!

Мотря. Як мести,  яка різниця?

Було б чисто у світлині!

Знов свекруха докоряє.

А чого? Сама не знаю?

(Хор співає на мотив «Ой джигуне, джигуне»)

Хор. Так би все і закінчилось.

Було б у хаті тихо.

Якби не прийшла у гості

Палажка Солов’їха.

(Палажка Солов’їха виходить, співає пісню до Кайдашихи на мотив «Ой дівчино шумить гай»).

Палажка. Добрий день, Марусенько,

Добрий день, сусідонько!

Я прийшла до тебе в гості,

Мила моя лебідонько!

(Кайдашиха і Палажка цілуються).

Палажка. Люди кажуть: ти недавно

Сина оженила!

А яка ж в тебе невістка?

Чи добра? Чи мила?

Кайдашиха. Це, не Мотря - кара Божа!

Нічого робить не може!

Ні зварити, ні спекти,

Ні  у хаті підмести!

Ще й брудна від світу!

Що казати, вже ледащо…

Мотря. То шукайте собі кращу!

Я вам, мамо, не кобила.

Щоб весь день на вас робила!

Не спіть до вечора, вставайте,

І самі про себе дбайте!

І варіть собі, й печіть,

Ще й періть, щоб були чисті,

А мене розуму не вчіть!!!

Кайдашиха. Замовчи! Бо я сердита!!!

Зараз будеш в мене бита!

Мотря. Не замовчу! Не замовчу!

І вас поб’ю, якщо схочу!

(Перелякана Палажка тікає за куліси)

Ведучий. То не чорна хмара

Із-за лісу піднялася.

То в Кайдашевій хаті

Колотнеча почалася!

(Мотря і Кайдашиха співають пісню на мотив «Ой бжигуне, джигуне»)

1 куплет

Кайдашиха.  Не дай, Боже, таку невістку,

Як моя Мотруня!

Мотря. Не дай, Боже, таку свекруху,

Як моя свекруня!

2 куплет.

Мотря. Ой, живу я в чужій хаті.

Спокою не знаю!

Цілий день мене свекруха

До півночі лає!

3 куплет.

Кайдашиха. Ой, невістка дочка вража.

Зведе мене із світу!

Ой, скажіть же, добрі люди,

Що мені робити?

(Мотря і Кайдашиха. Під музику починають битися).

Ведучий. Перестаньте! Не сваріться!

Краще зараз помиріться!

І у домі приберіться

Щоб були ви чистенькі й чепурненькі.

Бажаю я всім вам

Завжди у мирі й дружбі жити,

Не беріть приклад з Кайдашів,

Себе й близьких не вводьте в гнів.

Ведучий. У перші повоєнні роки в нашій країні основною небезпекою для здоров’я народу був голод, тиф, туберкульоз. А сьогодні в наш час - це алкоголізм.

Лікар. «Уся справа в тому, -  говорив академік Володимир Михайлович Бехтерев, - що пияцтво є віковим злом, воно пустило глибоке коріння в нашому побуті й породило систему диких випивальних звичаїв. Ці звичаї вимагають пиття й пригощання з будь-якої нагоди…»

Між традицій дивнуватих

Є традиція одна:

Чи то зустріч, чи то свято -

Треба пить і пить до дна!

Пий одну, і другу, й п’яту,

Сьому, восьму і дев’яту.

Тиснуть друзі, ладні бить!

А коли мені багато?

А коли не можна пить?

А коли якась причина

Завтра зранку в формі буть!

То це я вже не мужчина,

Хоч давись, а мусиш пить!

1-ий учень. Саме так, хоч давись, а мусиш пить. Коли ти на весіллі - пий! Коли ти в гостях - пий! Інакше образиш господарів.

Вимітайко. То це й досі побутує хибна думка, що однією з ознак чоловічої честі є вміння пити. Але так говорять п’яниці. Навпаки, якщо ти відмовляєшся знаходити в собі сили протистояти чарці - тоді ти справжній чоловік.

- Вимітайся мені звідси, а то я вас цим деркачем…

(Замахується на 1-го учасника агітбригади. Той тікає)

Чоловік-п’яниця. Лікарю! Врятуйте мене! Врятуйте мене, люди!

Лікар. Чому ви п’єте? З якого приводу ви так набралися?

П’яниця. А з ніякого! Життя моє, як міноване поле, куди не ступнеш - на чарку натрапиш, (до лікаря) ти мені зробив добре діло - я тебе пригощаю, я тобі допоміг - ти мене пригощаєш. У футбол виграло київське «Динамо», надавало добре іспанській «Барселоні» - п’ємо. Купив телевізор, музичний центр, мікрохвильову піч - примочити треба. А далі вже так і повелося: було б бажання (заїкається), а привід для пиятики знайдеться.

(Вимітайко виносить стільця)

Лікар. Сідайте. Я поміряю тиск. (Садовлять п ‘яного).

П’яниця. І знайшов - випили, і втратив - випини. І на радощах, і з горя. Така вже у нас звичка (гикає).

Лікар. Ви на роботі були?

П’яниця. В мене робота - базар. Знаєш скільки я за день заробляв на спиртних? Т-с-с-с! Не скажу, бо ти інфаркту дістанеш. А я своєю «тачкою» із-за кордону гонив.

Вимітайко. Ви, дядьку, ще й людей споювали. Краще б ті гроші та дітям додому однесли.

П’яниця. Я не знаходжу в цьому житті собі інтересу. А гроші я не можу додому донести. А діти, так мене відцурались.

Лікар. Треба лікуватися вам, чоловіче.

П’яниця. Мене вже й ліки не беруть. Пробував. (До лікаря) Скажи мені, що я сьогодні за людина? Хто я? Для чого  живу? Я й пити не можу, і не пити не можу. Я нічого вже не можу… Я… (падає) (кладемо табличку  «Сміття» біля ящика із сміттям).

Вимітайко. Ви, дядьку, хворий.

Лікар. Отак, Вимітайлику. Посієш звичку - пожнеш характер, посієш характер   пожнеш долю.

Вимітайлик. Тому, пане лікарю, я багатьох своїх товаришів-підлітків застерігав,  що алкоголь пагубно впливає на всі органи і системи сьогодення. При концентрації алкоголю в крові 0,5-0,6% (А це відповідає 0,5 літра) у підлітка може настати і смерть.

 (Плакат). Бачите оцю змію.

(Показую плакат). Вона і поїдає організм людини.

Лікар. Крім цього, я мушу сьогодні наголосити, що в певної частини молоді побутує спотворене уявлення про пияцтво, як прадавню традицію українського народу, для якого вживання оковитої є нібито характерною національною рисою. Усі «традиції» в лапках знайшли яскраве відображення в народних піснях, творах класиків української літератури.

1 учень. Узяти хоча б 3 відомі кожному пісні про того ж Байду, який «п’є мед-горілочку та не день, не нічку, та не годиночку...

2 учень. Співає або про те, як «гуляв на риночку та пив з кумом горілочку»

3 учень. А хто не знає,  панове, пісні «Кришталева чаша - срібне дно, пити чи не пити - все одно».

4 учень. А послухайте прислів’я: «П’яному море по коліна - а калюжа по

вуха». Не вірите?

5 учень. То подивіться!

(Сидять 3 жаби-дівчатка маленькі)

(Усі учасники розступаються. На сцені п’яниця в довгих трусах, він тягне за собою стільця, лізе на нього і приміряється стрибати у воду. Стрибнув. У той час дівчата повискакували в різні боки з кваканням. П’яний лежить і гребе руками по воді. Усі учасники сміються і показують на нього пальцями)

Вимітайко. Недарма кажуть: «П’яниця і свиня - однакові звання»,

«Горілкою впивається,  сім’я же в злиднях лигається»

Лікар. Пити - здоров’ю шкодити. Хто за чуже здоров’я випиває - своє

пропиває.

Пісня жінки. Скрипка не заграє,  як не буде смика.

Не думайте, люди добрі, що я без’язика.

Скрипка буде грати та й кожної днини,

Коли б він відносився,

Як до дружини. (Встає п’яниця з калюжі)

Тоді йдеш додому, як проп’єш зарплату.

А як гроші у кишені - обминаєш хату.

Досить, що пиячиш, ще й добре гуляєш,

А про діток рідних зовсім забуваєш.

(Плаче і штовхає його додому)

Вимітайлик. Оце то горе.

Лікар. Та є ще страшні пороки, що руйнують здоров’я наші, це (всі) наркоманія й токсикоманія, куріння

Учень. При постійному вживанні наркотичних засобів з’являється психічна і фізична залежність організму людини від наркотиків.

Учень. Психічна залежність - це постійне бажання наркомана приймати наркотичні засоби дтя досягнення стану істерії.

Учень. Фізична залежність - не постійна потреба людини вводити в організм наркотичні засоби з метою запобігання, ломки в кістках і суглобах.

Учень. Токсикоманія - це використання токсичних речовин з метою приведення себе в одурманений стан. Їх наслідок: в органімі пошкоджується структура мозку і людина стає неповноцінною, одним словом… Дебіл.

(На сцену виходить старий і молодий чоловіки, старший з милицями і сильно обмотаними ногами).

Молодий. Як справи, старий?

Старий. Як бачиш, справи мої кепські. Облітеруючий епдаріеріїт. Ледве ходжу, а більше лежу. Лікуюсь на курорті, і все марно. Гангрена починається і, мабуть, не обійтися без ампутації стопи, і ось такі справи.

Молодий. Але палити хоч  тепер кинув?

Старий. Та тепер уже, звичайно, кинув.

Молодий. Пригадую, як ти ще у 5-му класі потайки від батька, учителів курив у безлюдних місцях. А в старших класах часто позичав  гроші на цигарки або випрошував їх у перехожих.

Старий. А ти невже за все життя не випалив жодної цигарки?

Молодий. Ні, не випалив, і шкода, що ти палив з дитинства.

Старий. Я не знаю, мені давно говорили, що палити шкідливо, ще коли хвороба була в одному зародку. Лише після того, як з’явилися сильні болі в ногах, я звернувся до хірурга. Той сказав, що в мене на стопах погано промацується пульс. Уражені кровоносні судини нижніх кінцівок. Вирішальна роль у його виникненні належить нікотинові.

(До нього наближаються діти-цигарки і протягують руки. Старий відмахується милицями і виходить).

Молодий. Я дихаю нині як слон.

Хода у мене легка,

І ніч пролетіла, мов дивний сон,

Без кашлю, і без плювка.

1 учень. Я став дотепником, веселуном, ну просто душа товариства.

2 учень. Я порожевів, поповніло лице.

3 учень. Енергія так і кипить.

4 учень. Вас цікавить рецепт?

5 учень. Повідомляю: віднині я назавжди кинув палити (усі свої цигарки кидають на сміття).

Лікар. А тепер, шановний мій колего, нам доведеться поговорити з тобою про те зло в житті суспільства, яке ми зовсім мало знаємо і не вміємо ефективно протистояти йому, не можемо і в програмі гарно показати.

Вимітайлик. Це СНІД - синдром набутого імунодефіциту - кінцева стадія інфекційного захворювання, викликаного вірусом імунодефіциту людини.

Учень. Вірус цей вражає спеціальні клітини крові (лімфоцити), які відповідають за захист організму людини від різних мікробів та пухлин, і поступово вбиває ці клітини.

Учень. СНІД - невиліковна хвороба.

Учень. А проявляється у вигляді тривалого підвищення температури без видимих причин.

Учень. Збільшення лімфатичних вузлів на шиї, у пахових впадинах, під ключицею.

Учень. Пневмонії, яка не піддається лікуванню. Частих гнійних захворювань.

Вимітайлик. Як оберегти себе від зараження СНІДом? (виходять на сцену всі учасники)

Лікар. Шановні мої колеги, не будьте метеликами в коханні, бо шприцева наркоманія, проституція, безладне статеве життя - це ті фактори, які у багато разів збільшують ризик захворювання на СНІД. Будьте обережні! Здоров’я у ваших руках.

Хай буде все побачене - побачено.

Хай буде все пробачене – пробачено,

Хай буде вік прожито, як належить.

Будьте здоровими! Будьте щасливими!

Будьте красивими! І завжди добрими!


Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Поліщук Тетяна Вікторівна
    Дуже сподобався сценарій, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
14 січня
Переглядів
748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку