Управління освіти Дубенської міської ради Дошкільний навчальний заклад №5
Провела
26.05.2019р.
Музичний керівник
ДНЗ №5
Пахай Віта
Дидактичні цілі:
формувати в дітей розуміння змісту пісенного твору;
викликати інтерес до інструментального музикування;
спонукати до виконання музично-ритмічних рухів відповідно до музичного образу;
сприяти розвитку естетичних і моральних почуттів;
виховувати в дітях позитивно-емоційне ставлення до праці засобами музики.
Завдання:
навчати дітей змінювати музично-ритмічні рухи відповідно до характеру музики;
ознайомити дітей з вправами для розвитку інтонаційного і фонематичного слуху, а також для розширення діапазону мовного і співочого голосу – наслідування звуків навколишнього світу ;
вчити уважно слухати музичний твір, розвивати навички самостійно характеризувати – «Похід гномів» Е. Гріг;
навчати розрізняти контрастні звуки: голосно-тихо, а також добирати подібність, схожість звуків із навколишнім середовищем та музичним інструментом;
вчити дітей чітко проспівувати текст пісні з одночасним виконанням рухів – пісня «Де живе любов і ласка»;
вправляти дітей у чіткому виконанні музично-ритмічних « гра на діатонічних дзвіночках».
розвивати вміння дітей відображати характер музики танцювальними рухами, емоційно виконувати його з початку до кінця – «Танок ромашків», « Таночок з рушниками».
Обладнання:
музичний інструмент; фонохрестоматія; комп'ютер; мультимедія;
квіти ромашки , рушники українські (за кількістю дітей);
діатонічні дзвіночки; клавесин( палички для ритму); шейкери; 3л банки з водою.
Хід заняття:
Діти і музичний керівник заходять до залу.
Музичне привітання
«Доброго ранку і поле і луг
Доброго ранку учитель і друг
Все що навколо існує
Хай нашу пісню почує»
Музичний керівник: сьогодні на нас чекає неймовірна подорож у музичну країну до Нотки «до». Ну що дітки ви готові відправитися У казкову мандрівку?
Діти: так, ми готові.
Музичний керівник: тоді вирушаємо.
(на мультимедії висвітлюється будиночок Нотки «до», діти із музичним керівником підходять ближче, щоб його роздивитися )
Музичний керівник: дітвора, погляньте, як чудово навкруги. Ми як чемні гості повинні подзвонити у дзвінок. Давайте подивимося де він тут розміщений? діти де знаходиться дзвінок?
( Музичний керівник підходить дітьми ближче і бачить на столі розставлені кольорові банки із паличками)
Музичний керівник: дітки, здається мені, що наш дзвінок музично-ритмічний, а ми з вами теж знаємо ритмічні малюнки тому давайте спробуємо подзвонити.
( звучить музика з собачого вальсу діти беруть палички у руки стають навколо столу знаходячи кожен собі кольорову банку).
Музичний керівник: Давайте будемо слухати музику і паличками вистукати правильний ритм
Діти: Гаразд всі разом працюємо в правильному ритмі .
(але ніхто не відчиняє дверей).
Музичний керівник: Я думаю, що у нас все вийшло, але мабуть Нотки «До» немає вдома. Можливо щось трапилося, хоча вона знала, що ми прийдемо і на нас чекала. Давайте подивимося можливо біля будиночку є тваринки, які нам допоможуть так як це країна Чарівна тут усі розмовляють.
( на мультимедійній з’являються різнокольорові метелики які грайливо літають навколо красивих квітів. Один метелик підлетів ближче до діток і дітки запитали його).
Діти: метелику, підкажи будь ласка де Нотка «До»? Як ми можемо її знайти?
Музичний керівник: будь ласка допоможи нам ми хочемо з нею товаришувати, і грати музичні ігри.
(метелик літаючи навколо дітей залишає листівку музичний керівник піднімає і показує дітям. На мультимедії висвітлюється карта по якій можна знайти Нотку «До»
Музичний керівник: в записці написано що нотці потрібна наша допомога Вона потрапила у халепу. Як ви думаєте ми зможемо допомогти Ви маленькі мандрівники мужні добрі і завжди допомагаєте друзям давайте і врятуємо нотку
(на мультимедіа на мультимедійній висвітлюється перше завдання Через яке мають пройти діти з музичним керівником… ромашкове поле )
Музичний керівник: Ну що вирушаємо але щоб нам було веселіше іти Давайте будемо з піснею іти
(діти виконують пісню» Де живе любов і ласка»
під час пісні дітки ромашки заходять і стають позаду дітей з інвентарем в руках коли дітки співають вони озирається назад бачене мультимедійні прекрасне ромашкове поле і також живих діток ромашок які грайливо махають своїми голівками
Музичний керівник: Подивіться Яке прекрасне ромашкове поле давайте з вами будемо обережно Іти щоб не наступити на жодну квіточку можливо давайте з ними по товаришу йому ой Подивіться вони щось нам хочеться сказати а можливо затанцювати Чи є у вас бажання їм з ними погратися
діти відповідають так
Музичний керівник: тоді ми будемо усі спостерігати за цим дійством
діти виконують таночок «ромашки»
( на екрані висвітлюється друге завдання карти перехід місточка під яким живе старий гном)
Музичний керівник: Ви всі молодці справились З цим завданням гарно потоваришували з квітами вони чудесні давайте подивимося на мультимедію там висвітлене наше друге завдання Ми до нього зараз вже підходимо тому прислухайтесь, яка звучить музика. Давайте з вами поговоримо про це.
Діти: звучить тривожна музика, страшна, насторожливо - дивна, дуже голосна, дуже сумна
Музичний керівник: Так, це цікава музика. Подивимося, хто її там виконує? (виходить до діток і музичного керівника старенький гном)
Гном: Хто це ви такі? Що ви тут робите? Я вас сюди не кликав! А тим паче не дам пройти по моєму місточку.
Діти: Доброго дня, старенький Гноме. Ми діти з України. Хочемо допомогти Нотці «до» повернутися до її домівки.
Музичний керівник: Доброго дня. Ми вам шкоди не заподіє. Ми дружелюбні, любимо допомагати один одному. Вміємо співати та танцювати. Дітки дуже розумні, чемні
Гном: Що це ви мені тут говорите? Я скільки років тут нікого не бачив живого.. Ніхто мені не заважав. А ви прийшли і порушили мою тишу
Діти: ми не будемо заважати, Якщо ти хочеш ми розкажемо звідки ми прийшли?
Музичний керівник: Так, це дуже цікаво!
Гном: Ну гаразд, сяду на свій пеньочок і вже послухаю вас. Здається ви не такі вже погані, як я про вас думав.
Діти: Ми з України- квітучої, красивої держави. Ми одягнені у наш національний одяг. На них зображені квіточки та кольорові ниточки.
(Діти розповідають про Україну, про те, що люблять співати танцювати і пропонують гномові подивитися таночок з піснею про про Україну- перлину Європи)
Виконується таночок з рушниками. Старенький Гном стає задоволеним і пропускає діток через місточок. Перейшовши місточок Музичний керівник вказує дорогу дітям на гору де сидить Нотка «до». Вона зачарована, в руках у неї кольоровий зонтик, який крутиться по колу, Нотка мовчазна і замріяна, і відразу стає помітно, що вона знаходиться під дією чарів.
Музичний керівник: дітки, роздивіться, будь ласка, як ми можемо допомогти на оці зняти ці чари.
( дітки дивлячись на цю ситуацію, помічають що зонтик має вигляд райдуги. Біля зонтика стоять дзвіночки, теж райдужного кольору. і всі здогадались що це музичні дзвіночки).
Музичний керівник: Дякую дітки що ви такі уважні Давайте ми граємо на цих дзвіночках Можливо знімуться ці чари, так подивимося на них я бачу що тут дійсно гама до-мажор, а наша нотка називається як? Підкажіть?
Дітки: «До»!
Музичний керівник: так молодці нотка «До», тому встаємо в рядочок і під музику заграємо .
(звучить музика гама до-мажор дітки виконують музичний номер на музичних інструментах та чари не зникають. Музичний керівник оглядаючись навколо бачить дуже багато музичних керівників талановитих зі стажем і згадується що потрібна їхня допомога тому пропонує діткам передати дзвіночки іншим музикантам, щоб ці сильні чари зруйнувалися. Діти вручають їм музичні інструменти і музичні керівники виконують більш серйознішу і професійну мелодії на музичні дзвіночки з супроводом через зникають нотка оживає
Музичний керівник: як я рада тебе бачити
Нотка до: Я теж дуже рада вас бачити я так довго чекала на усіх вас щоб ви мене чим по швидше розчарували і дуже дякую музичним керівникам які своїм досвідом музикування допомогли.
у мене для вас теж є подаруночок Ось така Чарівна скринька там для вас сюрприз
(Музичний керівник бере скриньку і не може її відкрити)
Музичний керівник: нотка, вона мабуть теж має якісь ключик ти не пам’ятаєш вона у мене в руках не відчиняється
Нотка «до»: Так звичайно
(нотка До дістає музичний інструмент який грає до мажор ідо співає До ре мі фа соль ля сі до, Музична скринька відкривається і усіх присутніх чекають шоколадки Allegro. Нотка «до» дарує гостям шоколадки і забирає діток на свою лісову галявину щоб з ними грати музичні ритмічні ігри вчити їх різним прийомам грим на сучасних інструментах розвиває їхню уяву і просто грається .
Музичний керівник: Дякую усім присутнім за цей час проведений із нами.