" В гостях у сонечка"

Про матеріал
Тема. “Вчимося доброти у сонечка”. Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу, говорити одне одному приємні слова – компліменти. Вчити робити вітальну листівку. Прикрашати листівку малюнком. Виховувати наполегливість, творчі здібності, почуття задоволення від виконаної роботи. Матеріал: лялька - фея Добринка, сердечко з тканини, стрічки голубого кольору, пелюстки квітів з кольорового картону, кошик, штучні квіти, картонні шаблони сердечок, кольорові олівці. Вих-ль:. Добрий день, добрий день, Ми вітаємось. До гостей дорогих, посміхаємось! Усміхнімось всім довкола: Небу, сонцю, квітам, людям. І тоді обов’язково День до нас привітним буде. Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо нашу подорож у дивний світ Королівства казки. Ви згодні? Діти: Так Вих-ль: Отож слухайте. Далеко-далеко, за глибокими морями, за густими-прегустими лісами, за високими горами розкинулося королівство Феї Добра, її так звали – Фея Добринка. Вона вчить творити добро і бореться зі злом. Якщо у світі більше стає зла і жорстокості, то казкова країна Добра все далі і далі віддаляється від людей. А без добра, як без сонечка світ не може існувати. А якщо більше стає добра і милосердя – то наближається. Фея Добринка запрошує до себе в гості. Але щоб дійти туди, треба виконати її завдання, адже у країну Добра можуть потрапити тільки добрі, чесні та чуйні люди. Фея прислала нам цей кошик та пелюстки квітки. Якщо ми виконаємо її завдання і складемо квітку доброти, то зможемо наблизити казкову країну Добра. А ще Фея Добринка приготувала нам подарунок. А який? Ми дізнаємось, як потрапимо у країну Добра. Добрі справи добереш, Диво-квіточку складеш. Але що ж таке добро? Яку людину називають доброю? Діти: Яка не ображає інших, допомагає, поділиться, зрозуміє, яка може захистити, втішити, яка не залишить товариша в біді. Вих-ль: Так добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися. Вих-ль: На доброті існує світ І добротою пахне хліб На допомогу друзям йти Це також вияв доброти. Доброта ніколи не старіє, Доброта від холоду зігріє, Доброта, як сонце світить Дітей і дорослих тішить. Отже, такі добрі і чемні діти, я думаю зможуть потрапити у країну Добра. Дидактична гра «В якому вчинку живе добро». Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком. Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком. Вих-ль: Допомагати другові в біді. Когось образити? Захистити слабкого. Когось обдурити. Ділитись тим, що маєш. Не слухатися старших. Вихвалятися перед кимось. Радіти з чужої біди. Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя. Дражнитись. Ображатись через дрібниці. Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив. Поважати інших. Вих-ль: Ви справились із цим завданням. Ще одна пелюстка з’явилась на квітці. Дидактична гра «Кошик добрих справ». Вих-ль: Пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора, сьогодні чи кілька днів тому назад. Розкажіть про неї. Діти розповідають і кидають квітку в кошик добрих справ. У нас тепер новий кошик добрих справ. Додаємо ще одну пелюстку. Ми добрались до галявинки, давайте відпочинемо. Точковий масаж. У наших долоньках сплять добрі крихітки гномики. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків. У великому – щоб бігала кров У вказівному – щоб добре працював шлунок У середньому – печінка У безіменному – щоб стати розумним Мізинчик – щоб краще працювало серце і легко нам дихалось. Ми трішки відпочили на галявині, але це не проста галявина, а галявина слів. Тут живуть слова, але вони якісь сумні, злі, темні. Давайте їх перетворимо на радісні, теплі, добрі, веселі. Дидактична гра «Назви слово, протилежне за значенням». Вих-ль: темний, сумний, злий, сваритися, руйнувати ,жадібний, горе, ворог, сльози, ненависть, страх ,брехливий. Діти: світлий,веселий,добрий,миритися,будувати, щедрий, радість, друг, сміх, любов, сміливість, чесний. Вих-ль:молодці, ставимо ще одну пелюстку. Прислів’я про добро: Добро довго пам’ятається. Хто людям добра бажає, той і собі має. Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся. Перший крок до добра – не роби зла. Не одежа красить людину, а добрі діла. Раз добром зігріте серце вік не прохолоне. Добро, як сонечко гріє. Добро роби, добре й буде. Вих-ль:молодці, а зараз ставимо ще одну пелюстку. У всіх нас з вами настрій може бути різний. І залежить від різних ситуацій в нашому житті, в які ми потрапляємо. Ось зараз ми пограємо в гру «Продовж речення». «Мені весело, коли …….» «Мені сумно, коли ……..» «Я сердитий, коли ………» Так, у нас, у наших друзів, у всіх людей бувають такі моменти в житті, коли наші почуття керують нами: ми не спокійні, роздратовані, когось можемо образити грубим словом чи своїм вчинком, розповісти чиюсь таємницю, образитись через якусь дрібницю, і тоді так неприємно на серці, а тому ми повинні вчитись стримувати свої негативні емоції, вміти взяти себе в руки. Ось які поради дає нам Фея Доброти. 1. Взяти себе в руки – тобто заспокоїтись. Якщо відчуваєте, що так і не терпиться когось обізвати штовхнути, викрикнути, коли треба помовчати, треба довести свою силу; обхватити долонями лікті і сильно притиснути руки до грудей – це поза стриманої людини. Давайте спробуємо. 2. Коли відчуваєте, що назовні рветься викрикування, а треба змусити себе стримувати, промовчати подивитись на щось зовсім маленьке, заховати язичка за зубами. Ось так. 3. Вдихни повітря. Коли роздратовані – вдихніть повітря глибоко-глибоко і тихенько повільно видихніть, щоб самі не чули свого видиху. Спробуємо. Вих-ль: але діти, якщо ми будимо знати правила дружби, то мабуть ці поради нам не знадобляться. 1 правило. Тепло свого серця віддавати друзям . 2 правило. Завжди ділитися з товаришами гостинцями, іграшками. 3 правило. Допомагати товаришеві в скруті. 4 правило. Якщо хтось плаче, підійти і втішити. 5 правило. Не сваритися з товаришами, гратися дружно. Дидактична гра «Вчити правильно». Вих-ль: Ви прийшли до дитсадка. Яке перше слово повинні сказати? Діти: Доброго ранку. Вих-ль: Вам допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати? Діти: Дякую. Вих-ль: Ви прийшли до роздягальні і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? Діти:Пробач, будь-ласка. Вих-ль: Щоб вам із задоволенням допомогла людина, треба не забувати чарівне слово. Яке? Діти: Будь-ласка. Вих-ль: Людина зробила добре діло і їй потрібно їй віддячитись. Які слова ви скажете? Діти: Дякую. Щиро дякую. Вих-ль: Які слова ви не забуваєте говорити мамі і тату, коли йдете спати? Діти: На добраніч. Вих-ль:Ось ми і зібрали всі пелюстки і в нас вийшла чудова квітка. Ми виконали всі завдання. Багато добрих справ зробили і розповіли про них. Ми наближаємось до королівства Феї Добринки. Але в нас ще одна перешкода – перед нами розкинулося широке море. Але це нас не зупинить, бо ми самі стали морськими хвильками. Беріть стрічки і уявіть собі, що – ви морські хвильки. Відкрили всі очі. На морі – ранок. Повільно сходить сонечко. І повільно піднімаються хвильки. Повіває легенький свіжий вітерець. Хвильки на морі легенькі, спокійні. Сонечко зійшло кинуло своє проміннячко на хвильки, хвильки заблищали, засміялися, заграли в проміннях сонечка. Вони веселі. Привіт сонечко! Вода блищить і переливається. Сміється хвилька! Хі-хі-хі, Ха-ха-ха! Так весело! Поволі вітерець стихає… Хвилька каже: «ш-ш-ш». Хвилька спокійна, лягає на берег тихо і лагідно …Сідають, нахиляють голови, руки зі стрічкою витягують поперед себе. З’являється Фея, вона дарує сонечко.( Вихователь) Це серце – це символ доброти. Є таке свято коли люди дарують одне одному серця. Воно велике і світле. Воно вміє любити і радіти, сумувати і співчувати. Воно може змінити людину, зробити її доброю. Беріть у руки серце і доторкайте до свого сердечка, щоб воно увібрало усі найкращі ваші почуття, усю любов і тепло і передало їх одне одному, і будемо говорити при цьому приємні слова одне одному. Діти передають сердечко одне одному і при цьому говорять компліменти. Вих-ль: Хай кожен день для вас Приносить радість. І рідко десь блукає сум, А настрій буде тільки гарним, А серце добрим і ясним. Отже, будьте завжди такі: дружіть, любіть одне одного, даруйте добро одне одному. Але це ще не все. У всіх вас є близькі рідні люди, яких ви любите. Вам мабуть хочеться і для них зробити, щось приємне. Ми з вами почали виготовляти вітальну листівку «Сердечко» і сьогодні ми її закінчимо і ви зможете подарувати її комусь із своїх рідних, чи своєму другові. Сердечко червоного кольору прикрашене кольоровою стрічкою. Всередині ви можете намалювати квіточку, сонечко. Вих-ль:Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай. Лиш в добро і вищу правду віра Людину відрізня від звіра. Хай оживає істина проста: Людина починається з добра.
Перегляд файлу

Тема. “Вчимося доброти у сонечка”.

 

Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу, говорити одне одному приємні слова – компліменти.

Вчити робити вітальну листівку. Прикрашати листівку малюнком. Виховувати наполегливість, творчі здібності, почуття задоволення від виконаної роботи.

 

Матеріал: лялька - фея Добринка, сердечко з тканини, стрічки голубого кольору, пелюстки квітів з кольорового картону, кошик, штучні квіти, картонні шаблони сердечок, кольорові олівці.

 

 

Вих-ль:. 

                                           Добрий день, добрий день,

Ми вітаємось.

До гостей дорогих, посміхаємось!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День до нас привітним буде.

Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо нашу подорож у дивний світ Королівства казки.

Ви згодні?

Діти: Так

 Вих-ль: Отож слухайте.

Далеко-далеко, за глибокими морями, за густими-прегустими лісами, за високими горами розкинулося королівство Феї Добра, її так звали – Фея Добринка. Вона вчить творити добро і бореться зі злом.

Якщо у світі більше стає зла і жорстокості, то казкова країна Добра все далі і далі віддаляється від людей. А без добра, як без сонечка світ не може існувати. А якщо більше стає добра і милосердя – то наближається.

Фея Добринка запрошує до себе в гості. Але щоб дійти туди, треба виконати її завдання, адже у країну Добра можуть потрапити тільки добрі, чесні та чуйні люди. Фея прислала нам цей кошик та пелюстки квітки. Якщо ми виконаємо її завдання і складемо квітку доброти, то зможемо наблизити казкову країну Добра. А ще Фея Добринка приготувала нам подарунок. А який? Ми дізнаємось, як потрапимо у країну Добра.

Добрі справи добереш, Диво-квіточку складеш.

 

 Але що ж таке добро? Яку людину називають доброю?

Діти: Яка не ображає інших, допомагає, поділиться, зрозуміє, яка може захистити, втішити, яка не залишить товариша в біді.

Вих-ль: Так добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися.

 

Вих-ль: На доброті існує світ

І добротою пахне хліб

На допомогу друзям йти

Це також вияв доброти.

Доброта ніколи не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

Доброта, як сонце світить

Дітей і дорослих тішить.

 

Отже, такі добрі і чемні діти, я думаю зможуть потрапити у країну Добра.

Дидактична гра «В якому вчинку живе добро».

Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.

Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.

Вих-ль: Допомагати другові в біді.

Когось образити?

Захистити слабкого.

Когось обдурити.

Ділитись тим, що маєш.

Не слухатися старших.

Вихвалятися перед кимось.

Радіти з чужої біди.

Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя.

Дражнитись.

Ображатись через дрібниці.

Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив.

Поважати інших.

Вих-ль: Ви справились із цим завданням. Ще одна пелюстка з’явилась на квітці.

Дидактична гра «Кошик добрих справ».

Вих-ль: Пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора, сьогодні чи кілька днів тому назад. Розкажіть про неї. Діти розповідають і кидають квітку в кошик добрих справ.

У нас тепер новий кошик добрих справ. Додаємо ще одну пелюстку. Ми добрались до галявинки, давайте відпочинемо.

 

Точковий масаж.

У наших долоньках сплять добрі крихітки гномики. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків.

У великому – щоб бігала кров

У вказівному – щоб добре працював шлунок

У середньому – печінка

У безіменному – щоб стати розумним

Мізинчик – щоб краще працювало серце і легко нам дихалось.

Ми трішки відпочили на галявині, але це не проста галявина, а галявина слів. Тут живуть слова, але вони якісь сумні, злі, темні. Давайте їх перетворимо на радісні, теплі, добрі, веселі.

Дидактична гра «Назви слово, протилежне за значенням».

Вих-ль: темний, сумний, злий, сваритися, руйнувати ,жадібний, горе, ворог, сльози, ненависть, страх ,брехливий.

Діти: світлий,веселий,добрий,миритися,будувати, щедрий, радість, друг, сміх, любов, сміливість, чесний.

Вих-ль:молодці, ставимо ще одну пелюстку.

Прислів’я про добро:

Добро довго пам’ятається.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся.

Перший крок до добра – не роби зла.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Раз добром зігріте серце вік не прохолоне.

Добро, як сонечко гріє.

Добро роби, добре й буде.

Вих-ль:молодці, а зараз ставимо ще одну пелюстку.

У всіх нас з вами настрій може бути різний. І залежить від різних ситуацій в нашому житті, в які ми потрапляємо. Ось зараз ми пограємо в гру

«Продовж речення».

«Мені весело, коли …….»

«Мені сумно, коли ……..»

«Я сердитий, коли ………»

Так, у нас, у наших друзів, у всіх людей бувають такі моменти в житті, коли наші почуття керують нами: ми не спокійні, роздратовані, когось можемо образити грубим словом чи своїм вчинком, розповісти чиюсь таємницю, образитись через якусь дрібницю, і тоді так неприємно на серці, а тому ми повинні вчитись стримувати свої негативні емоції, вміти взяти себе в руки.

Ось які поради дає нам Фея Доброти.

  1. Взяти себе в руки – тобто заспокоїтись. Якщо відчуваєте, що так і не терпиться когось обізвати штовхнути, викрикнути, коли треба помовчати, треба довести свою силу; обхватити долонями лікті і сильно притиснути руки до грудей – це поза стриманої людини.

     Давайте спробуємо.

  1. Коли відчуваєте, що назовні рветься викрикування, а треба змусити себе стримувати, промовчати подивитись на щось зовсім маленьке, заховати язичка за зубами. Ось так.
  2. Вдихни повітря. Коли роздратовані – вдихніть повітря глибоко-глибоко і тихенько повільно видихніть, щоб самі не чули свого видиху. Спробуємо.

Вих-ль: але діти, якщо ми будимо знати правила дружби, то мабуть ці поради нам не знадобляться.

1 правило. Тепло свого серця віддавати друзям .

2 правило. Завжди ділитися з товаришами гостинцями, іграшками.

3 правило. Допомагати товаришеві в скруті.

4 правило. Якщо хтось плаче, підійти і втішити.

5 правило. Не сваритися з товаришами, гратися дружно.

Дидактична гра «Вчити правильно».

Вих-ль: Ви прийшли до дитсадка. Яке перше слово повинні сказати?

           Діти: Доброго ранку.

Вих-ль: Вам допомогли роздягтися, повісити одяг. Що треба сказати?

     Діти: Дякую.

Вих-ль: Ви прийшли до роздягальні і випадково когось штовхнули. Що треба сказати?

    Діти:Пробач, будь-ласка.

Вих-ль: Щоб вам із задоволенням допомогла людина, треба не забувати чарівне слово. Яке?

    Діти: Будь-ласка.

Вих-ль: Людина зробила добре діло і їй потрібно їй віддячитись. Які слова ви скажете?

   Діти: Дякую. Щиро дякую.

Вих-ль: Які слова ви не забуваєте говорити мамі і тату, коли йдете спати?

   Діти: На добраніч.

 Вих-ль:Ось ми і зібрали всі пелюстки і в нас вийшла чудова квітка.

 Ми виконали всі завдання. Багато добрих справ зробили і розповіли про них.

Ми наближаємось до королівства  Феї Добринки.

Але в нас ще одна перешкода – перед нами розкинулося широке море. Але це нас не зупинить, бо ми самі стали морськими хвильками. Беріть стрічки і уявіть собі, що – ви морські хвильки. Відкрили всі очі. На морі – ранок. Повільно сходить сонечко. І повільно піднімаються хвильки. Повіває легенький свіжий вітерець. Хвильки на морі легенькі, спокійні. Сонечко зійшло кинуло своє проміннячко на хвильки, хвильки заблищали, засміялися, заграли в проміннях сонечка. Вони веселі. Привіт сонечко! Вода блищить і переливається. Сміється хвилька! Хі-хі-хі, Ха-ха-ха! Так весело! Поволі вітерець стихає… Хвилька каже: «ш-ш-ш». Хвилька спокійна, лягає на берег тихо і лагідно …Сідають, нахиляють голови, руки зі стрічкою витягують поперед себе.

 З’являється Фея, вона дарує сонечко.( Вихователь)

 Це серце –  це символ доброти. Є таке свято коли люди дарують одне одному серця. Воно велике і світле. Воно вміє любити і радіти, сумувати і співчувати. Воно може змінити людину, зробити її доброю.

Беріть у руки серце і доторкайте до свого сердечка, щоб воно увібрало усі найкращі ваші почуття, усю любов і тепло і передало їх одне одному, і будемо говорити при цьому приємні слова одне одному.

Діти передають сердечко одне одному і при цьому говорять компліменти.

Вих-ль: Хай кожен день для вас

Приносить радість.

І рідко десь блукає сум,

А настрій буде тільки гарним,

А серце добрим і ясним.

Отже, будьте завжди такі: дружіть, любіть одне одного, даруйте добро одне одному.

Але це ще не все. У всіх вас є близькі рідні люди, яких ви любите. Вам мабуть хочеться і для них зробити, щось приємне. Ми з вами почали виготовляти вітальну листівку «Сердечко» і сьогодні ми її закінчимо і ви зможете подарувати її комусь із своїх рідних, чи своєму другові. Сердечко червоного кольору прикрашене кольоровою стрічкою. Всередині ви можете намалювати квіточку, сонечко.

Вих-ль:Живи, добро звершай,

              Та нагород за це не вимагай.

              Лиш в добро і вищу правду віра

              Людину відрізня від звіра.

              Хай оживає істина проста:

              Людина починається з добра.

 

 

 

docx
Додано
3 червня 2020
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку