Конспект заняття для дітей середнього віку "Будемо дружити і добро творити"

Про матеріал
Зміст заняття формує у дітей уміння виявляти критичність до своїх вчинків, сприяє соціальному розвитку дітей, засвоєнню ними особистісних цінностей, соціальних норм та моделей поведінки; виховувує у дошкільників здатність до емпатії, як ознаки моральної вихованості; бажання бути приємними людьми, творити добро, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування; попереджує формування емоційної глухоти.
Перегляд файлу

 

 

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Дніпряночка»

с.Червона Слобода

Червонослобідської сільської ради

Черкаської області

 

Конспект

відкритого інтегрованого заняття

з морального виховання

для дітей середнього дошкільного віку

«Будемо дружити і добро творити»

 

Вихователь – методист

 Білик Т.А.

 

 

Програмовий зміст

Вчити  виявляти критичність до своїх вчинків, схвалення дій того хто зробив правильно.  Сприяти соціальному розвитку дітей, засвоєнню ними особистісних цінностей, соціальних норм та моделей поведінки. Формувати морально-етичне уявлення дітей про добро та зло. Виховувати у дошкільників здатність до емпатії, як ознаки моральної вихованості; бажання бути приємними людьми, творити добро, бути доброзичливими, щирими, проявляти співчуття, доброту, піклування. Попереджувати формування емоційної глухоти.

Обладнання і матеріали: клубок з нитками, паперові сердечка, кольорові фломастери, м’яч, промінчики від сонечка, мультимедійний екран, авторський відеофільм, інтерактивна дидактична гра.

Підготовка дітей: ознайомлення з художніми творами В.О.Сухомлинського, дидактичні ігри і вправи «Добре погано», «Оціни вчинок», розгляд ілюстрацій.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти заходять до зали

Вихователь. Коли знайомі люди, друзі зустрічаються, вони обов’язково вітаються. Способів вітання існує безліч. І вони можуть супроводжуватись ще й жестами. Давайте і ми привітаємось по різному з нашими гостями.

Вправа «Вітання»

  • Здрастуйте! (чемно схиляє голівку)
  • Доброго ранку! (махає рукою вгорі)
  • Вітаю! (тисне руку)
  • Радий Вас бачити! (обіймає)
  • Привіт! (плеще долоньку)
  • Здоровенькі були!
  • Доброго дня! і т.д.

 

 

 

 

Вихователь. Дітки, ми щойно подарували приємні миті нашим гостям. Тож тепер пропоную і один одному подарувати добре слово. І допоможе нам у цьому чарівний клубочок.

Дидактична вправа

«Клубочок добра»

Вихователь. Той, кому він в руки попаде

                       Добре слово всім нехай назве.

Діти передають один одному клубочок, по черзі називають добре слово, намотують ниточку на пальчик і утворюють нитяне коло

(Н: добро, ніжність, любов, дружба, мир, спасибі, будь ласка, перепрошую, здрастуйте, вітаю, смачного, дякую, приємного апетиту, приємної зустрічі, солодких снів, на добраніч, на все добре і т.д.)

Подивіться який міцний ланцюжок добрих слів утворився. Чи стало вам приємніше від них? Тепер я змотаю всі ці добрі слова знову в клубочок і як тільки хтось засумує чи засмутиться, зможе потримати його і пригадати тепло цих добрих слів.

Діти сідають у коло на подушечки

Вихователь. А з яким природнім об’єктом у вас асоціюється добро, тепло? (Сонцем!) У мене є від Сонечка подаруночки – це його промінці. Кожний з вас отримає сонячний промінчик і запропонує свою добру справу.

Дидактична вправа

«Чарівний сонячний промінчик »

* Як можна допомогти дуже старим людям?

* Що можна зробити для дітей , в яких немає ні тата, ні мами?

* Чи потрібно допомагати бідним і як?

* Чи потрібно товаришувати з неохайною дитиною?

* Як можна допомогти дітям-інвалідам?

* Як заспокоїти маленьку дитину?

* Що робити із зламаною іграшкою?

* Як допомогти собачці, яка загубилась?

* Що робити, якщо незнайома дівчинка забруднила платтячко?

* Що робити, якщо побачили людину, яка зблідла і присіла?

* Як допомогти людині, яка прогулюючись парком, впала і підвернула ногу?

* Чим допомогти бабусі, яка прийшла до магазину без окулярів?

Вихователь. А як ви вважаєте, чи можна добрими справами допомогти перевиховатися іншим, не дуже позитивним, людям або казковим героям?     Об’єднайтеся у групки, оберіть хто буде зображати казкового героя, а хто буде справжнім другом і допоможе стати добрішим та привітнішим.

Дидактична вправа-інсценізація

«Коло скликає друзів»

Діти групуються, отримують наголівнички

казкових персонажів і обігрують ситуації

Дитина: Я – Зайчик-Побігайчик. Я дуже маленький, слабенький, усього боюся. Ніхто зі мною не хоче дружити, а лише намагаються мене образити. Я вас теж боюся. Ви мені нічого не зробите?

  • Не бійся, Зайчику! Ми нічого лихого тобі не зробимо. Я відведу тебе в спортивний зал, там разом потренуємось і ти станеш сильним і сміливим.
  • А я завжди буду тобі в усьому допомагати.

Дитина: Я – Лисичка-Сестричка. Ніхто мене не любить, бо я народилася хитрою, інколи можу поцупити курочку з курника. Ви теж не будете зі мною дружити?

  • Я пригощу тебе шоколадом і тобі не захочеться більше без дозволу брати чуже.
  • А я познайомлю тебе зі своїми друзями і ми разом будемо гуляти.

Дитина: Я – Вовк-Сіроманець. Всі завжди від мене тікають, бо я злий і голосно вию. Я так втомився бути самотнім.

      -  Я пропоную тобі подивитися разом цікавий веселий мультфільм.

      -  А я  куплю тобі сопілочку і ти не будеш вити, а будеш красиво грати на ній.

Дитина: Я – Ведмідь-Клишоноженко. Я великий і неповороткий, а ще дуже люблю мед, багато меду. Тому від мене всі ховаються.

  • Я допоможу тобі навчитися танцювати.
  • А я подарую тобі велику банку меду і тобі надовго вистачить ним ласувати.

Вихователь. Ось так за допомогою добрих слів і вчинків ви допомогли казковим героям змінитися, повірити в себе.

Давайте будемо намагатися завжди робити добрі вчинки і ніколи не робити погані.

Фізкультхвилинка з м’ячем

«Завжди - ніколи»

Вихователь кидає по черзі дітям м’яча і висловлює думку,

а дитина відповідає: «Завжди» або «Ніколи»

  • чорну злість у собі  зберігайте;
  • допомагайте рідним та друзям;
  • стареньким допомагайте;
  • підгодовуйте бездомних тварин;
  • сперечайтесь з дорослими та між собою;
  • зростайте байдужими до інших;
  • інших зневажайте;
  • старших поважайте;
  • про себе тільки дбайте;
  • на чуже горе уваги не звертайте;
  • менших захищайте;
  • не проси іграшку, а забирай силою.

 

Вихователь. Про добрих людей і хороші вчинки завжди складали казки та оповідання. Педагог та письменник В.О.Сухомлинський теж написав казку «Дівчинка і синичка». А я зробила відеофільм за цією казкою. Давайте переглянемо його.

Перегляд авторського відеофільму

«Співчуття»

Вихователь. Ця казочка з хорошим чи поганим фіналом?

 

- Чому дівчинка так швидко виздоровіла?

- То якою виявилася синичка? (Співчутливою, доброю).

- Яке ж золоте правило ви почули в кінці фільма? («Не проходь байдуже мимо людської біди, горя і розпачу»)

- А хто пам’ятає народні прислів’я про добро?

                               Хочеш собі добра, не роби нікому зла.

                               Все добре переймай, а зла уникай.

                               Добре діло роби сміло.

                               Хто людям добра бажає, той і собі має.

                               Де є добрі люди, там біди не буде.

                               Доброго тримайся, поганого цурайся.

-Де живе добро? (Добро живе у нашому серці, це його будинок).

Коли людина робить хороші вчинки наше сердечко б’ється спокійно, воно радіє. -Як ви думаєте якого кольору воно стає?

-А коли ми робимо погані вчинки, що відбувається з нашим серцем? (воно швидко стукає, починає боліти, його переповнює злість  і воно стає темне).        Розфарбуйте сердечко, яке б ви хотіли мати.

Дидактична гра

 «Моє добре серце»

Діти розфарбовують паперові серця із побажаннями

 і дарують гостям

Вихователь. Дякую вам, малята. Ви були сьогодні дружні, веселі, розумні, кмітливі, уважні. Залишайтеся такими завжди і пам’ятайте народну мудрість: «Дружба та братство – найбільше багатство».

 

docx
Додано
3 червня 2020
Переглядів
1764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку