Тема: Подорож у зимовий ліс ( інтегрований урок математика з ЯДС)
Мета: удосконaлювaти навички розв’язувaння прикладів на додaвaння і віднімaння 0, 1, 2; формувати обчислювальні навички і вміння; сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; ознайомити з середовищем, способом життя тварин взимку, обговорити, як можна допомогти тваринкам. Розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам’ять. Виховувати акуратність, старанність, працьовитість.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний етап
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Числа й вирази рівняти,
Вчасно руку піднімати,
То ж часу не гаймо,
Урок розпочинаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда
- Яка зараз пора року?
- Діти, а де живуть тварини? (Деякі тварини живуть в лісі, а деякі – вдома.)
- Як називають тварин, які живуть вдома і за ними доглядають люди?(Свійські тварини)
- Яких свійських тварин ви знаєте?
– А як називають тварин, що живуть у лісі? (Дикі тварини або звірі.)
- Яких диких тварин ви знаєте?
Важко нашим маленьким друзям взимку, дошкуляє холод, а найбільше — голод. Одні тварини сплять узимку. Інші ще восени відлетіли у теплі країни. А треті зимують. Важко їм прогодуватися взимку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні урок математики у нас буде незвичайний. Тому на уроці, я пропоную здійснити подорож до зимового лісу. Так, дізнаємося багато цікавих фактів про тварин взимку. Зробити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики. Отже, подорожуючи, ми виконуватимемо різні вправи, будемо додавати і віднімати числа 0, 1, 2.
IV. Вивчення нового матеріалу
-
Бесіда
-
Діти погляньте хтось під кущем сховався.
Загадка
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
-
Так, молодці. (Заєць)
-
Діти, а що ви знаєте про зайчика взимку?
-
А навіщо він змінює шубку?
-
А що він взимку їсть?
-
Віконце допитливих
-
Зайці готуються до зими ще восени. Головна частина підготовки зайця до зими – зміна шубки. На білому снігу сіра шубка зайця буде виглядати зрадницькою плямою, а у зайця немає іншого захисту, як швидкі ноги і вміння ховатися. Постійної хатки у нього немає. Взимку заєць їсть пагони і кору різних дерев і чагарників. При можливості і взимку розкопує і поїдає трав’янисті рослини та ягоди.
-
Ланцюжок додавання ( с. 56)
-
Зайчик приготував нам завдання:
-
Рушаймо далі. Але що це за гомін? Хтось сперечається. А це білочки ділять горішки. Треба їм допомогти.
-
Робота в зошиті
-
Які числа отримуємо при додаванні до нуля будь-якого числа? (При додаванні до нуля будь-якого числа отримуємо те саме число)
-
При відніманні нуля, що отримуємо ? ( При відніманні нуля від будь-якого числа отримуємо те саме число).
-
Віконце допитливих.
-
Діти, а що ви знаєте про білочку взимку?
-
А коли білочка запасається їжею?
-
А що вона збирає на зиму?
-
Переживати холод допомагає білкам їх шубка, яка до зими не тільки змінює колір на сірий, а й стає більш пухнастою. Ще восени білка запаслася невеликою кількістю харчів на зиму. Жолуді, гриби або горішки вона ховає під корінням пеньків і дерев, неподалік від свого місця проживання. Коли їжі з настанням холодів стає мало, вона з легкістю знаходить свою схованку навіть під товстим покривом снігу.
-
Спуск із гірки
-
Діти, давайте з вами спустимося із гірки, і поглянемо, що то за пагорб.
-
Ой, погляньте діти, а хто тут сховався?
-
Так це барліг ведмедя. Що ж відбувається там?
Ведмеді не роблять запасів на зиму, тож сплячка — єдиний їх шанс вижити.
Вже з початку осені ведмеді починають багато харчуватися, підбирають ягоди, фрукти, ловлять комах. Так вони накопичують жир на зиму.
-
Задача від ведмедя
Ведмежатко захворіло. Мама дала йому 5 ложок малинового варення, а меду – на 2 ложки менше. Скільки ложок меду з’їло ведмежатко?
- Що нам відомо в умові задачі?
- Що означає: на 2 менше?
- Про що запитується в задачі?
- Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки меду з’їло ведмежа?
- Дайте відповідь на запитання задачі.
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація нових знань.
1. « По слідам»
- Діти, погляньте на сніг, ви бачите чиїсь сліди.
- Давайте вирушимо по них, і з’ясуємо чиї вони?
-
Хто тихенько підкрадається , хто це?
-
Так, лисичка.
-
А що ви знаєте про лисичку взимку?
Свій окрас лисиця до зими не змінює, але її шубку не впізнати, вона стає товстішою, яскравішою і пухнастішою. Густою шерстю покриваються навіть лапи, тому на снігу вона не мерзне. Руда красуня пересувається по засніжених полях тихо, як у валянках. Вона хижак, але взимку може поласувати знайденими під снігом овочами або ягодами. Хороший результат дає полювання на гризунів, тому голод взимку лисиці не страшний.
-
Усна лічба
-
Щоб дійти до стежки і повернутися додому, потрібно відповісти на запитання лисички.
-
Назвіть наступне число до числа 7 (3, 6, 2...). Як отримати наступне число до даного?
-
Назвіть попереднє число до числа 7 (2, 5, 4, 6...). Як отримати попереднє число до даного?
-
Назвіть «сусідів» числа 6 (3, 6, 2...), вказуючи, яке число наступне і яке – попереднє до нього.
-
Назвіть числа, які більші за 5, але менші ніж 8; більші за 2, але менші ніж 5; більші за 5, але менші за 7.
-
Назвіть числа у порядку зростання.
-
Назвіть числа у порядку спадання.
-
Що означає до числа додати 1? [Додати 1 – це означає отримати наступне число.] Що означає від числа відняти 1? [Відняти 1 – це означає отримати попереднє число.]
-
Молодці! Ви справились із завданням.
-
Гра «так — не так»
-
взимку у ведмеді лягають у сплячку?
-
білка всю зиму спить у дуплі?
-
заєць узимку живиться тими запасами, які він приготував з осені?
-
лисиця ловить мишей під снігом?
-
Молодці! Ви справились із завданням.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
Я дізнався…
Я навчився…
Для мене стало новим…