Подорож у зимовий ліс

Про матеріал
На уроці діти будуть удосконaлювaти навички розв’язувaння прикладів на додaвaння і віднімaння 0, 1, 2. Сформулюють уявлення про те, як зимують звірі та познайомляться з середовищем, способом життя тварин взимку. Розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам’ять.
Перегляд файлу

Тема: Подорож у зимовий ліс  ( інтегрований урок математика з ЯДС)

Мета:  удосконaлювaти навички розв’язувaння прикладів на додaвaння і віднімaння 0, 1, 2; формувати обчислювальні навички і вміння; сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; ознайомити з  середовищем, способом життя тварин взимку, обговорити, як можна допомогти тваринкам. Розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам’ять. Виховувати акуратність, старанність, працьовитість.

 Тип уроку:  комбінований

Хід уроку

І. Організаційний етап

Клас готовий працювати?

Додавати й віднімати,

Числа й вирази рівняти,

Вчасно руку піднімати,

То ж часу не гаймо,

Урок розпочинаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда

- Яка зараз пора року?

- Діти, а де живуть тварини? (Деякі тварини живуть в лісі, а деякі – вдома.)

 - Як називають тварин, які живуть вдома і за ними доглядають люди?(Свійські тварини)

- Яких свійських тварин ви знаєте?

– А як називають тварин, що живуть у лісі? (Дикі тварини або звірі.)

 -  Яких диких тварин ви знаєте?

Важко нашим маленьким друзям взимку, дошкуляє холод, а найбільше — голод. Одні тварини сплять узимку. Інші ще восени відлетіли у теплі країни. А треті зимують. Важко їм прогодуватися взимку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні урок математики у нас буде незвичайний.  Тому на уроці, я пропоную здійснити подорож до  зимового лісу.  Так,  дізнаємося  багато цікавих фактів про тварин взимку. Зробити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики.  Отже, подорожуючи, ми виконуватимемо різні вправи, будемо додавати і віднімати числа 0, 1, 2.

C:\Users\Tanya\Downloads\064509693.jpg 

 

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда
  • Діти погляньте хтось під кущем сховався.

Загадка

  • Влітку сіренький,

А взимку біленький,

Довгі вуха має,

Швидко стрибає.

  • Так, молодці. (Заєць)
  • Діти, а що ви знаєте про зайчика взимку?
  • А навіщо він змінює шубку?
  • А що він взимку їсть?
  1. Віконце допитливих
  • Зайці готуються до зими ще восени. Головна частина підготовки зайця до зими – зміна шубки. На білому снігу сіра шубка зайця буде виглядати зрадницькою плямою, а у зайця немає іншого захисту, як швидкі ноги і вміння ховатися. Постійної хатки у нього немає.  Взимку заєць їсть пагони і кору різних дерев і чагарників. При можливості і взимку розкопує і поїдає трав’янисті рослини та ягоди.
  1.  Ланцюжок додавання ( с. 56)
  • Зайчик приготував нам завдання:

C:\Users\Tanya\Downloads\зображення_viber_2022-12-12_17-56-28-104.jpg 

 

 

 

  • Рушаймо далі.   Але що це за гомін? Хтось сперечається.  А це білочки ділять горішки. Треба їм допомогти.
  1. C:\Users\Tanya\Downloads\image203.jpgРобота в зошиті

 

 

 

  • Які числа отримуємо при додаванні до нуля будь-якого числа? (При додаванні до нуля будь-якого числа отримуємо те саме число)
  • При відніманні нуля, що отримуємо ?  ( При відніманні нуля від будь-якого числа отримуємо те саме число).
  1. Віконце допитливих.
  • Діти, а що ви знаєте про білочку взимку?
  • А коли білочка запасається їжею?
  • А що вона збирає на зиму?
  • Переживати холод допомагає білкам їх шубка, яка до зими не тільки змінює колір на сірий, а й стає більш пухнастою. Ще восени білка запаслася  невеликою кількістю харчів на зиму. Жолуді, гриби або горішки вона ховає під корінням пеньків і дерев, неподалік від свого місця проживання. Коли їжі з настанням холодів стає мало, вона з легкістю знаходить свою схованку навіть під товстим покривом снігу.
  1. Спуск із гірки
  • Діти, давайте з вами спустимося із гірки, і поглянемо, що то за пагорб.

C:\Users\Tanya\Downloads\0000 

 

  • Ой, погляньте діти, а хто тут сховався?
  • Так це барліг ведмедя. Що ж відбувається там?

Ведмеді не роблять запасів на зиму, тож сплячка — єдиний їх шанс  вижити.

Вже з початку осені ведмеді починають багато харчуватися, підбирають ягоди, фрукти, ловлять комах. Так вони накопичують жир на зиму.

  1. Задача від ведмедя

Ведмежатко захворіло. Мама дала йому 5 ложок малинового варення, а меду – на 2 ложки менше.  Скільки  ложок меду з’їло ведмежатко?

- Що нам відомо в умові задачі?

- Що означає: на 2 менше?

- Про що запитується в задачі?

- Яку дію  треба виконати, щоб дізнатися, скільки меду з’їло ведмежа?

- Дайте відповідь на запитання задачі.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація нових знань.

1.   « По слідам»

- Діти, погляньте на сніг, ви бачите чиїсь сліди.

- Давайте вирушимо по них, і з’ясуємо чиї вони?

C:\Users\Tanya\Downloads\318301668_666895055089616_35040652263443110_n.jpgD:\работа\картинки\все\images (12).jpg 

 

 

 

 

 

C:\Users\Tanya\Downloads\Без названия.jpg 

 

 

  • Хто тихенько підкрадається , хто це?
  • Так, лисичка.
  • А що ви знаєте про лисичку взимку?

Свій окрас лисиця до зими не змінює, але її шубку не впізнати, вона стає товстішою, яскравішою і пухнастішою. Густою шерстю покриваються навіть лапи, тому на снігу вона не мерзне. Руда красуня пересувається по засніжених полях тихо, як у валянках.  Вона хижак, але взимку може поласувати знайденими під снігом овочами або ягодами. Хороший результат дає полювання на гризунів, тому голод взимку лисиці не страшний.

  1. Усна лічба
  • Щоб дійти до стежки і повернутися додому, потрібно відповісти на запитання лисички.
  • Назвіть наступне число до числа 7 (3, 6, 2...). Як отримати наступне число до даного?
  • Назвіть попереднє число до числа 7 (2, 5, 4, 6...). Як отримати попереднє число до даного?
  • Назвіть «сусідів» числа 6 (3, 6, 2...), вказуючи, яке число наступне і яке – попереднє до нього.
  • Назвіть числа, які більші за 5, але менші ніж 8; більші за 2, але менші ніж 5; більші за 5, але менші за 7.
  • Назвіть числа  у порядку зростання.
  • Назвіть числа у порядку спадання.
  • Що означає до числа додати 1? [Додати 1 – це означає отримати наступне число.] Що означає від числа відняти 1? [Відняти 1 – це означає отримати попереднє число.]
  • Молодці! Ви справились із завданням.
  1. Гра «так — не так»
  •  Чи вірите ви, що:
  • взимку у ведмеді лягають у сплячку?
  • білка всю зиму спить у дуплі?
  • заєць узимку живиться тими запасами, які він приготував з осені?
  • лисиця ловить мишей під снігом?
  •  Молодці! Ви справились із завданням.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

Я дізнався…

Я навчився…

Для мене стало новим…

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
20 грудня 2022
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку