8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Подорожі. Види транспорту.

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Подорожі. Види транспорту". Тип уроку: формування лексичних навичок усного мовлення і читання.
Перегляд файлу

Тема: Подорожі. Види транспорту.

Мета навчальна: розширити знання учнів про подорожі і види транспорту;

                               навчити ставити запитання загального типу в Present 

 Perfect; навчити розповідати про свій улюблений вид

 транспорту в опорі на схему; навчити розпізнавати

 граматичне явище have to / must в тексті; ознайомити з

                       новими лексичними одиницями, закріпити ці знання у

              ході виконання практичних завдань.

         

Мета розвивальна: розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів;

                                    формувати здатність порівнювати мовні явища рідної та

                                  та іноземної мов; розвивати здатність мовного

                                  самоконтролю; розвивати уяву учнів в умовах роботи

                                  в парах; удосконалювати техніку читання; розвивати    

                                  вміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі слова.

Мета виховна: формувати всебічно розвинену особистість; виховувати

          інтерес до вивчення теми та до іншомовного середовища;

                    виховувати потребу розширювати свій кругозір; формувати

                   мотивацію до вивчення іноземної мови.     

Обладнання: роздатковий матеріал; презентація "Means Of Transport";

                ілюстративний матеріал.

Тип уроку: формування лексичних навичок усного мовлення і читання.

 

 

 

 

 

 

 

 

                            Зміст уроку

І. Початок уроку. Організаційний момент

- Good morning, pupils. I`m glad to see you. Get ready for the lesson.

Sit down, please.

- Who is on duty today?

Look attentively around the class and tell me please: Who is absent today?

1. 1 Фонетична зарядка

- Let`s revise the sound [g]. Look at the black-board. You can see there a tongue-twister. At first I`ll read it to you and then we`ll try to translate it together. Listen to me carefully.

C:\Users\Ania\Desktop\мм.jpeg

Three gray geese in the green grass grazing.

Gray were the geese and green was the grass.

1. 2 Мовленнєва зарядка

- How are you today?

(Fine)

- What is the weather like today?

(The sun is shinning. It is cold and frosty. It is windy. It is not cloudy and foggy)

- Do you like today’s weather? Why?

(Yes, I do. I like this weather because winter is my favorite season)

- Do you like travelling? Where did you travel at last time?

(Yes, I do. I like travelling very much. At last time I went to Crimea)

ІІ. Основна частина

2. 1 Подача нового матеріалу. Тренування в мовленні

Our previous topic was "Holidays". It is closely connected with our new topic "Travelling and Transport". Because when people have a long or short holidays they can travel a lot by different kinds of transport.

- What means of travelling do you know?

Presentation

I suggest you to see the presentation about different kinds of transport.

Look at it!

Train – потяг

Plain –літак

 

 

 

Car – автомобіль

Spaceship – космічний корабель

Tram – трамвай

Bus – автобус

 

Double-decker bus – двоповерховий автобус

Trolleybus – тролейбус

Ship – корабель

 

- Tell me please:

Which is the quickest kind of transport?

Which one is the slowest?

Which means of transport is the cheapest?

Which one is the most expensive?

Which method is the most comfortable?

Which method is less comfortable?

This slide can help you to answer these questions

(I think that the quickest means of transport is plane)

(I suppose the slowest kind of transport is trolleybus)

(I believe that the cheapest means of transport is tram)

(I think that the most expensive kind of transport is plane)

(In my opinion the most comfortable means of transport is bus)

(I suppose that the less comfortable kind of transport is spaceship)

 

- Let's have a look at the history of transport developing.  

What do you think the transport started with?

Look at the slide. Everything started with the wheel. Nobody knows who created it but it was one of the greatest inventions of the mankind. Repeat this word.

 

Now, look and repeat the names of different kinds of transport in their historical order.

Chariot (колісниця) – carriage (візок) – horse tramway (кінно-залізна дорога) – tram (трамвай) – train (поїзд)

- Look at the modern means of transport.

 

Bicycle (велосипед), car (машина), bus (автобус), trolleybus (тролейбус).

Raft (пліт), boat (човен) ship steamer \ steamship (пароплав)

Helicopter (гелікоптер), plane (літак), spaceship (космічний корабель).

 

- But transport differs in different countries. It depends on the geographical position of the country and its economical development. In poor Asian countries like India people still use such kind of transport as rickshaw.

 

- Сan you name me some animals which people use for travelling in Asian, African and Nothern countries?

Look at the slide.

Elephant (слон), camel (верблюд)

Deer (олені), dogs (собаки)

 

- What exotic means of travelling can we see in Italy, in the city of Venice?

Gondola (гондола)

 

- Now you are acquainted with different kinds transport. You must learn them for the next lesson.

Let`s try to complete words with a, e, i, o or u (Ex. 1 on page 62).

 

- Your next task is to complete the text with the words in the box (Ex. 2, ex. 4 on page 62).

 

Listenning

- Listen to three children talking about the transport they use (Ex. 2, page 65).

Unknown Vocabulary

Wellcome to the Travell Show – Ласкаво просимо на  Tревел Шоу.

Is there Bus-service? – У вас є автобусний сервіс?

I have to catch it to go to school – Я повинен піймати його, щоб дістатися школи.

What hаppens when you want to met your friends? – Що відбувається, коли ти хочеш зустрітися з друзями?

My Mum has to take me in a car – Моїй мамі доводиться везти мене машиною.

I go on the Underground – Я їду в метро.

Do you enjoy your journey? – Вам подобається ваша поїздка?

My scool is very close to my house – Моя школа дуже близько від мого дому.

You never use public transport? – Ти ніколи не користуєшся громадським транспортом?

Are this sentences true or false?

(false)                   (true)

1. Ben has to walk to scool (-, he cathes the bus, sometimes takes a taxi or goes with his mother`s by a car).

2. Ben`s mum hasn`t bought a car (-, his mother has a car).

3. Sarah has to travel along way to school (+).

4. Sarah likes her journey (she doesn`t like her journey).

5. Adam doesn`t have to use public transport on weekdays (-, he uses public transport only on weekdays to get to the city center).

6. Adam sometimes travels by tram (+).

Speaking

- Your next task is Ex. 7, p. 65

Ask and answer with a partner about the things you have to don`t have to do.

F. e. – Do you have to walk to school?

       – No, I don`t. My Mum usually takes me in the car.

Заключна частина уроку 

Повідомлення домашнього завдання

- Your home task to the next lesson is: to write down new words in to your vocabularies, to learn these words, to learn  the tongue twister, to describe your favorite means of transport.

Підбиття підсумків до уроку. Мотивація оцінок

You were very active on the lesson. Your marks are:…

 I hope that it was rather interesting for you. On our next lesson we`ll continue to work with our topic.

- Stand up, please. The lesson is over. Good bye!

 

docx
Додав(-ла)
Мельник Анна
Додано
8 травня
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку