Розробка позакласного заходу «Школа юних пішоходів» містить матеріал для закріплення знань, вмінь, навичок, сформованих на уроках курсу "Основи здоров'я", щодо збереження життя і здоров'я здобувачів освіти. Мета заходу виховувати культуру безпечної поведінки на дорозі.
Тема: «Школа юних пішоходів»
Мета: Закріпити знання, вміння, навички, сформовані переконання, щодо збереження життя і здоров'я. Дати дітям знання про те, де і як потрібно переходити вулицю, ознайомити зі спеціальними знаками-показниками пішохідних переходів, з острівками безпеки. Виховувати культуру безпечної поведінки на дорозі.
Обладнання: Таблиці різних видів пішохідних переходів, "Острівок безпеки", картинки автотранспорту, сигнали світлофору.
Хід заняття
Під музику виходять дівчата
Правила дорожнього руху вивчаємо,
І вас до цього закликаємо.
В життя з собою пронесіть!
(Звучить музика. Виходить хлопчик «автоінспектор» )
- Приготуйтеся й будьте уважні.
Дружно всі скажіть мені,
На дорозі можна гратися чи ні?
Діти. Ні
-Поллється музика й пісні.
При дорозі можна гратися чи ні?
Діти. Ні
- Б'є у ворота м'яч хлопчак.
У дворі гратися можна?
Діти. Так.
- Можна на дорозі, ви скажіть мені,
Мчатися щодуху на велосипеді?
Діти. Ні
- Як тобі вже чотирнадцять
І ти уже мастак, по дорозі можна їхати?
Діти. Так.
- А щоб ви ніколи не були сумні,
Правила порушувати можна?
Діти. Ні!
( Виходять діти виконують танок пішоходів)
Незалежно від погоди,
Ми з тобою пішоходи.
А тому нам у дорозі
Знаки будуть в допомозі.
Різних знаків є багато
Обереги, застороги.
Малюкам потрібно знати
Мудру азбуку дороги!
(Діти співають на мотив дитячої пісеньки «Виглянуло сонечко»)
І куплет
Виглянуло сонечко, сяє з висоти,
День прийдешній з радістю стрінем я і ти.
І дорога дальня, мов струна дзвенить,
Всі дорожні правила треба нам учить. (Двічі)
ІІ куплет
Якщо хтось порушив їх, - треба зупинить,
Їм дорожні правила треба пояснить.
І в свою щасливу ти знов зорю повір,
Щоб дружить з дорогою,
Йди до нас сюди! (Двічі)
(Парад «Дорожніх знаків» для пішоходів. Діти крокують, тримаючи в руках дорожні знаки, утворюють коло і по черзі промовляють вірші)
Треба знати всім як слід
«Пішохідний перехід».
Тут малесенька людина
Попереджує машини:
Зачекайте, не спішіть,
Пішохода пропустіть.
Знак велику силу має -
Він машину зупиняє.
А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу?-
Я прийду на допомогу.
А якщо відсутній знак?
Треба нам зробити так:
При дорозі зупинитись
І наліво подивитись.
Бачиш: транспорту немає -
До середини рушаємо.
Є тут лінія чудова,
Незвичайна, розділова.
Знов на ній ти зупинись
І направо подивись.
Там, де вулиця широка
І машини в три потоки,
Відшукає пішохід
Знак «Підземний перехід».
Вниз по сходинках спустився,
Під землею опинився,
Коридором перейшов.
Пішохід веселий, радий -
Шумна вулиця позаду.
Біла лінія чудова,
Незвичайна, розділова -
На дорозі господиня,
Бо лежить посередині.
Всі машини поважають
І її не зачіпають.
Об’єднавшись в два потоки,
Їдуть в протилежні боки.
Всі машини пропусти –
Після цього можеш йти.
На дорозі острівок –
Мов смугастий килимок.
Він велике право має –
Пішохода захищає.
Можна тут перепочити,
Всі машини пропустити.
А коли дорога вільна,-
Можна далі йти спокійно.
(Звучить музика. Виходить хлопчик «автоінспектор» )
На дорозі так правил багато,
Їх дотримуйся, друже, завжди!
Якщо будеш ти їх шанувати,
То й не трапиться лиха-біди!
(Під музику виходять діти, тримаючи у руках картинки різних видів транспорту)
Таку ось, малята, ми дамо вам пораду:
Тролейбус, автобус обходимо ззаду.
Бо мчаться машини потоком стрімким,
То ж будь на дорозі ти дуже уважним !
Якщо ж ти трамвай захотів обійти,
То спереду нього повинен пройти.
По реях ідеш – ротика не роззявляй –
Бо їхати може назустріч трамвай.
Якщо ідеш по тротуару
Чи гуляєш по бульвару,
Ти завжди тримайся справа –
Це одне з важливих правил.
Хто це правило не знає,
Іншим людям заважає.
(Звучить музика. Виходить хлопчик «автоінспектор» )
На одній нозі стоїть,
На дорогу він глядить.
Кольорові очі має,
Людям всім допомагає:
Пішоходам й водіям,
Що ж потрібно знати вам?
( Три дівчинки танцюють, стають одна за одною, утворюючи світлофор)
Світло червоне – це небезпека,
Їде машина десь недалеко.
Стій, ані руш, підожди!
І на дорогу не йди!
Жовтий колір – зачекай,
Зміни будуть скоро:
Загориться іншим світлом
Око світлофора!
А зелений – можна йти,
Бо машин немає.
Молодець наш світлофор –
Всім допомагає!
(Співають пісню «Світлофорчик» слова та музика Оксани Сеньків)
І куплет
Що за диво стоїть на дорозі?
Воно світить на три кольори.
Мов яскраві великі очі,
Хто вони, ці вогні?
Приспів:
Світлофор, світлофор -
Помічник перехожим
Світлофор, світлофор –
Це наш друг подорожній!
ІІ куплет
На червонім нам треба стояти
І не рухатись – буде біда!
А на жовтім будем готуватись
І чекати сигналу «Пора»
ІІІ куплет
А коли загориться зелене,
Ми сміливо рушаймо вперед.
Переходьмо неспішно й безпечно –
Світлофор нас завжди береже!
(Звучить музика. Виходить хлопчик «автоінспектор» )
Ми побачили з тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв –
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це малята, …
(Виходить постовий з жезлом, імітує сигнали регулювальника. Діти читають вірші)
Подивіться, постовий
Став на нашій мостовій.
Швидко руку простягнув,
Паличкою враз махнув.
І за мить усе змінилось,
Всі машини зупинились.
Три ряди завмерли враз
І чекають на наказ.
Люди ж - лиш звільнилась путь
Через вулицю ідуть.
І стоїть на мостовій
Чародієм постовий.
Всі машини одному
Підкоряються йому.
(Постовий проводить гру «Впізнай сигнал»)
- Я хочу вас запитати, чи всі ви знаєте сигнали моєї чарівної палички? Я буду наказувати, а ви будете піднімати кружечки того кольору, якому відповідає жест регулювальника.
Стоїть спиною або грудьми до пішоходів. ( червоний)
Стоїть спиною або грудьми до пішоходів, права рука піднята вгору. (жовтий)
Стоїть боком до пішоходів.( зелений)
- Молодці! Впорались з цим завданням. Ви справді знаєте всі сигнали регулювальника. Я за вас спокійний. Успіхів вам, мої любі пішоходи!
(Виходить юний «автоінспектор» та інші учасники)
Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров’я бережіть.
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А на дорозі рот не розкривайте,
Щоб і життя й здоров’я зберегти.
Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде,
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.
Летять машини,
Швидкість в них висока.
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.
Дорогу виберіть до рідної вам школи,
Щоб світлою й безпечною була.
І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі та іншим не бажайте зла.
Список використаних джерел
1. В.І. Паронова. Мої улюблені вірші. – Тернопіль: «Підручники - посібники», 2001р.
2. Розкажіть онуку № 9 - 10, травень 2006р.
3. Розкажіть онуку № 1-2, січень 2002р.
4. Інтернет ресурси
1