Розробка презентації до уроків фізики в 7 класі на тему "Похибки та оцінювання точності вимірювання". Лабораторна робота №2: "Вимірювання об'ємів твердих тіл, рідин і сипких матеріалів".
Похибки та оцінювання точності вимірювань. Фізика 7 клас. Урок 5
Номер слайду 2
Перевірка домашнього завдання. Дайте означення фізичної величини. Наведіть приклади фізичних величин. Які властивості тіл або які ознаки фізичних явищ вони характеризують? Якими символами позначають: об’єм; швидкість руху; час руху тіла? Що означає виміряти фізичну величину? Наведіть приклади префіксів, які використовують для утворення частинних одиниць; кратних одиниць. Наведіть приклади вимірювальних приладів. Які характеристики приладу можна визначити за допомогою його шкали? Що таке ціна поділки шкали приладу?
Номер слайду 3
Вимірювання довжини. Довжина олівця 12 см чи 12,2 см. Яке твердження правильне?
Номер слайду 4
Правильними є обидва вимірювання, а от точність вимірювань є різною: у першому випадку ми виконали вимірювання з точністю до 1 см, в другому — з точністю до 1 мм (0,1 см). Вимірювання довжини
Номер слайду 5
Точність вимірювання. Чим менша ціна поділки вимірювального приладу, тим більша точність вимірювання фізичної величини
Номер слайду 6
Похибка вимірювання. Вимірювання завжди здійснюються з похибкою. Щоб зменшити похибку, ті самі вимірювання виконують кілька разів, а потім обчислюють середнє значення результатів вимірювання (визначають їх середнє арифметичне).
Номер слайду 7
Абсолютна похибка. Абсолютна похибка результату вимірювання — це відхилення результату вимірювання від істинного значення фізичної величини. Під час одного прямого вимірювання абсолютна похибка дорівнюватиме ціні поділки шкали вимірювального приладу.
Номер слайду 8
Ціна поділки шкали лінійки - 1 мм. Абсолютна похибка результату вимірювання становить 1 мм (∆L = 1 мм). Довжина L0 олівця, виміряна лінійкою, дорівнює 122 мм (L0=122мм). Результат вимірювання в цьому випадку слід записати так: L=(122±1)мм. Абсолютна похибка. L = L0 L
Номер слайду 9
Відносна похибка. Виміряємо товщину олівцяd0 = 6 мм, d = 1 мм. Як ви вважаєте, довжину і товщину олівця ми виміряли з однаковою точністю чи ні?
Номер слайду 10
Відносна похибка. Відносна похибка () результату вимірювання дорівнює відношенню абсолютної похибки до виміряного значення фізичної величини.
Номер слайду 11
Розв'язування задач. За допомогою лінійки виміряли довжину l, ширину d і висоту h бруска. Запишіть результати вимірювань. Визначте відносну похибку вимірювання кожного ребра бруска. Результат вимірювання якого ребра є точнішим?
Номер слайду 12
Вимірювання об’ємів твердих тіл, рідин і сипких матеріалів. Лабораторна робота № 2
Номер слайду 13
Підготовка до експерименту. Перед тим як розпочати вимірювання:уважно прочитайте теоретичні відомості, подані у підручнику (ст. 37-38); згадайте, як визначити ціну поділки шкали приладу. Визначте та запишіть:ціну поділки шкали лінійки;ціну поділки шкали мірної посудини. На кожному твердому тілі закріпіть нитку.
Номер слайду 14
Хід роботи. За допомогою мірного циліндра виміряйте об'єм води і сипких матеріалів (пісок, пшоно). За допомогою мірного циліндра виміряйте об'єм тіла неправильної форми (рис.1)За допомогою лінійки виміряйте розміри тіла правильного тіла і розрахуйте його об’єм (рис.2).
Номер слайду 15
Результати вимірювань внесіть у таблиці
Номер слайду 16
Аналіз експерименту та його результатів. Проаналізуйте різні способи вимірювання об’єму твердого тіла, зазначте:випадки, коли доцільно використовувати той чи інший вид вимірювання об’єму твердого тіла;чинники, які вплинули на точність одержаних вами результатів. Сформулюйте висновок, у якому зазначте: що саме ви навчилися вимірювати; для чого можуть бути потрібні навички, набуті в ході виконання роботи.
Номер слайду 17
Домашнє завдання. Вивчити: § 5 Впр. 5 (3, 4)Творче завдання: Запропонуйте способи вимірювання об’єму тіла неправильної форми у випадках, якщо:тіло не вміщується в наявну мірну посудину;ви маєте кілька однакових тіл і об’єм кожного тіла є меншим, ніж ціна поділки шкали наявної мірної посудини.