Характеристика особистих досягнень |
Показники сформованості особистих досягнень
|
Показники сформованості особистих досягнень учнів 2 класу
Особистісні риси, цінності та наскрізні вміння
Виявляє інтерес до навчання |
Виявляє допитливість стосовно широкого кола об’єктів навколишнього світу |
Цікавиться широким колом об’єктів, але освоює їх поверхово |
|
Виявляє нестійкий інтерес, цікавить лише нове, яскраве |
|
Самостійно не виявляє інтересу до об’єктів навчання |
|
Активно працює на уроці |
Легко включається в роботу на всіх її етапах, вносить пропозиції |
Працює активно час від часу |
|
Працює, якщо має заохочення, поступки |
|
Байдуже ставиться до будь-яких навчальних занять |
|
Ставить запитання про нове, незрозуміле |
Прагне заглибитись у сутність предметів і явищ |
Ставить запитання поверхового характеру |
|
Запитання виникають під прямим і опосередкованим впливом |
|
Не запитує про нове і незрозуміле |
|
Висловлює свою думку і пояснює її |
Впевнено висловлює власну дімку, аргументує свою позицію |
Власну думку висловлює, пояснює її, але невпевнено; потребує допомоги |
|
В основному схиляється до думки інших |
|
Не має власної думки, не виявляє бажання про щось міркувати |
|
Виявляє старанність у навчанні |
Працює цілеспрямовано, прагне досягти бажаного результату |
Уникає невдачі, потребує визнання успіху з боку дорослих |
|
Працює за умови стимулювання кожної дії |
|
Не виявляє вольових зусиль |
|
Працює зосереджено |
Зосереджено виконує справи до їх завершення |
Під час роботи може переключатися на інші справи |
|
Під час роботи потребує частих спонукань до уважності |
|
Не може зосереджено працювати |
|
Виявляє самостійність у роботі |
Виконує всю роботу самостійно |
Прагне виконати роботу самостійно, але потребує допомоги |
|
Зрідка виявляє самостійність, потребує постійної допомоги |
|
Не виявляє ознак самостійності в більшості справ |
|
Доброзичливо ставиться до інших |
Розпізнає вчинки і слова, які можуть підтримати або образити; поважає різноманітність, справедливо ставиться до інших |
Прагне доброзичливо ставитись до інших, але іноді потребує допомоги |
|
Потребує частих спонукань до прояву доброзичливості |
|
Потребує постійного нагадування про доброзичливість |
|
Співпрацює з іншими дітьми |
Прагне співпрацювати з іншими дітьми, вміє домовлятися |
Узгоджує свої дії з іншими дітьми за підказкою дорослого |
|
Неохоче долучається до будь-якої співпраці |
|
Уникає будь-якої співпраці з іншими дітьми |
Вирішує конфлікти мирним шляхом |
Самостійно знаходить спосіб мирно залагодити конфлікт |
Залагоджує конфлікт з допомогою дорослого |
|
Неохоче йде на примирення |
|
Не виявляє бажання залагоджувати конфлікт |
|
Знаходить успішні шляхи вирішення проблем |
Пропонує спосіб вирішення проблеми |
Визначає спосіб вирішення проблеми за підказкою дорослого |
|
Вирішує проблемну ситуацію за наданим детальним алгоритмом |
|
Уникає завдань проблемного характеру |
|
Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку |
Розуміє і дотримується правил поведінки і спілкування під час уроку, гри, відпочинку , що засвідчують повагу до інших осіб |
Дотримується правил поведінки, але час від часу потребує нагадування з боку дорослих |
|
Дотримується правил, якщо має заохочення, поступки |
|
Не дотримується правил поведінки в більшості справ |
|
Бере відповідальність за свої дії |
Аргументовано оцінює свою роботу та роботу однокласників |
Відповідально ставиться до роботи, але недооцінює свої можливості |
|
Схиляється до думки іншого, самостійно не виявляє активності |
|
У спільній роботі займає відсторонену позицію |
Прогнозує наслідки власних дій |
Визначає альтернативи, прогнозує наслідки власних дій, ухвалює правильні рішення |
Прогнозує наслідки власних дій, але потребує поради щодо ухвалення рішень |
|
Вимагає контролю зі сторони, часто робить не аргументові дії |
|
Не звертає уваги на наслідки і ризики власних дій |
|
Бере участь у житті класу |
Бере активну участь у житті шкільної спільноти |
В основному бере участь у житті класу |
|
Не виявляє бажання брати участі в житті класу |
|
Категорично відмовляється від участі в будь-яких класних та загальношкільних заходах |
|
Керує своїми емоціями, пояснює їх вплив на поведінку |
Керує своїми емоціями; відчуває емоційний стан іншого; пояснює вплив емоцій на свою поведінку та на інших |
Розуміє вплив емоцій на поведінку; намагається контролювати емоційний стан, але інколи потребує допомоги |
|
Не відчуває потреби у керуванні емоціями, вимагає постійного контролю дорослого |
|
Не керує емоціями; не має почуття емпатії |
|
Зазначає авторство власних робіт; виявляє повагу до авторства інших |
Авторство власних робіт зазначає; виявляє повагу до авторства інших; дотримується принципів академічної доброчесності |
Зазначає авторство власних робіт, але не завжди дотримується принципів академічної доброчесності |
|
Вимагає постійного нагадування щодо культури чесного навчання |
|
Не викликає довіри до результатів навчання; часто привласнює авторство інших собі |
Українська мова, мова відповідних корінних народів та національних меншин (мова навчання) |
|
Уважно слухає і розуміє співрозмовника |
Демонструє уміння уважно вислухати співрозмовника,для кращого розуміння коректно перепитує |
Уважно слухає, але не намагається уточнити, якщо щось не розуміє |
|
Не завжди вислухає співрозмовника до кінця, частково не розуміє його |
|
Бажання слухати і зрозуміти співрозмовника немає |
|
Веде діалог на теми, які викликають зацікавлення |
Підтримує діалог з певної теми,чітко формулює думки,демонструє високу культуру спілкування |
Веде діалог за ситуацією, вживає форми мовленнєвого етикету, однак допускається незначних мовних помилок |
|
Підтримує діалог,але робить довгі паузи, добираючи потрібні слова,на деякі репліки не відповідає. |
|
Підтримує діалог,відповідаючи короткими репліками, або ж «так» чи «ні»,не ініціює розмови |
|
Зрозуміло висловлює свої думки, потреби, відчуття, спостереження |
Впевнено висловлює і аргументує свою позицію |
Свої думки,потреби,відчуття,спостереження висловлює зрозуміло,але не аргументує їх |
|
Послідовність у висловленні не порушена,але важко добирає слова щодо пояснення своїх думок, потреб,відчуттів, спостережень |
|
Будує окремі фрагменти висловлювання, лексичний запас обмежений, наявні мовні і мовленнєві помилки |
|
Виявляє інтерес до читання, описує, про що (про кого) любить читати |
З захопленням читає додаткову літературу, любить розказати про свої читацькі інтереси |
В основному інтерес до читання виявляє, але він не систематичний, описує про що любить читати |
|
Інтересу до читання самостійно не виявляє, але любить розказати про що читає з допомогою дорослих |
|
Читати не любить, добре не розуміє прочитане |
|
Читає з відповідною інтонацією |
Читає правильно,плавно,словами та групами слів,з дотриманням норм літературної вимови |
Читає плавно,словами та групами слів, але припускається кількох орфоепічних,мовленнєвих помилок |
|
Читає словами,складами. Читання монотонне. Часто припускається помилок у вимові і наголошуванні слів |
|
Читає буквами,відривними складами, припускаючись численних помилок у закінченні, наголошенні слів |
|
Висловлює власне ставлення до прочитаного |
Висловлює власне ставлення до змісту твору, добираючи відповідні аргументи щодо певної позиції. |
Висловлює власне ставлення до подій, вчинків персонажів, але припускається неточностей у формулюванні найпростіших оцінювальних суджень |
|
Висловлює (без аргументації) власне ставлення до подій, вчинків персонажів, користуючись елементарною оцінювальною лексикою |
|
Висловлює (без аргументації) найпростіші оцінювальні судження щодо поведінки,вчинків персонажів («хороший», «поганий») |
|
Пояснює зміст прочитаного, побаченого, почутого |
Виявляє уміння самостійно,зв’язно, логічноі лаконічно пояснювати зміст прочитаного, побаченого, почутого, акцентуючи увагу на головному |
Зміст прочитаного, побаченого,почутого пояснює, але іноді допускається мовних і мовленнєвих помилок |
|
Недостатньо зв’язно і повно відтворює фактичний зміст прочитаного, побаченого,почутого. Порушує послідовність. Допускається мовленнєвих помилок. |
|
Усвідомлює лише певні фрагменти змісту прочитаного, побаченого, почутого. Припускається численних мовних, мовленнєвих, орфоепічних помилок. |
|
Пише прості тексти про свої думки, враження, спостереження |
Вправно будує послідовний, повний текст, що характеризується логічною завершеністю |
Самостійно будує зв’язне висловлювання,ґрунтовно висвітлює тему і головну думку, проте припускається окремих мовленнєвих і мовних помилок; текст бідний на виражальні засоби |
|
Створює текст, який певною мірою розкриває тему, однак удосконалення потребує послідовність викладу, добір слів, мовне оформлення тексту |
|
Будує окремі, не пов’язані між собою речення. Допускає багато мовних помилок. |
Математика |
|
Переміщує об’єкти в заданих напрямах (справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу догори) |
Встановлює відносне розміщення об’єктів на площині і в просторі( лівіше, правіше,вище, нижче); демонструє вміння переміщувати предмети в заданих напрямках; коментує виконувані дії |
Переміщує предмети в заданих напрямках, також може встановити розміщення предметів на площині відносно іншого предмета, але робить помилки під час вживання математичних термінів |
|
Переміщує предмети в заданих напрямках, але інколи при цьому робить помилки |
|
Може перемістити предмет лише з допомогою . Не може встановити розміщення предмету на площині. |
|
Додає і віднімає числа в межах 100 з переходом через розряд |
Обчислює суму та різницю, застосовуючи різні способи виконання арифметичних дій під час розв’язування завдань, та конкретних життєвих проблем |
Додає і віднімає числа зручним для себе способом, зокрема користуючись предметами, або засобами, які їх замінюють, але інколи допускається помилок |
|
Додає і віднімає числа в межах 100 без переходу через розряд |
|
Може додати чи відняти одноцифрові числа та двоцифрові числа без переходу через розряд,з використанням наочних засобів |
|
Розв’язує прості і складені задачі |
Розв’язує прості і складені сюжетні задачі різними способами; планує розв’язування,створює математичну модель; самостійно складає задачі на одну і дві дії |
Розв’язує прості задачі, складену розв’яже при наявності математичної моделі або ж схеми |
|
Просту задачу розв’яже, але складену частково. |
|
Не може розв’язати задачі без допомоги. |
|
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їх істотними ознаками |
Розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками, співвідносить реальні об’єкти з моделями геометричних фігур; вимірює сторони, будує кути, відрізка, ламану, многокутник та обчислює його периметр |
Розпізнає , класифікує і будує геометричні фігури, знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, але робить помилки при обчисленні периметру фігур |
|
Розпізнає об’ємні і площинні геометричні фігури,але інколи затруднюється назвати їх, робить помилки при їх побудові та обчисленні периметру. |
|
Називає деякі геометричні фігури;не розрізняє площинні і об’ємні фігури, круг і коло, робить помилки при побудові та обчисленні їх довжин та периметру |
|
Вимірює величини за допомогою вимірювальних засобів |
Знає одиниці вимірювання величин та співвідношення між ними, записує їх результати; здійснює вимірювання величин необхідними вимірювальними приладами |
Вимірює величини за допомогою вимірювальних засобів, записує їх результати, але робить помилки при переведенні однієї вимірювальної величини в іншу |
|
Знає одиниці вимірювання величин, але робить помилки при їх вимірюванні та співвідношенні |
|
Знає деякі одиниці вимірювання величин |
|
Визначає час за годинником із точністю до 5 хвилин |
Точно визначає час за годинником |
З затрудненням, але визначає час за годинником з точністю до 5 хвилин |
|
Визначає час годинником, не враховуючи хвилин |
|
Самостійно час не визначає |
|
Створює макети реальних та уявних об’єктів |
Моделює та конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, конструктора тощо); створює макети реальних та уявних об’єктів |
Створює макети лише реальних об’єктів |
|
Під час створення макету допускається грубих помилок |
|
Самостійно моделі не створює |
|
Збирає та представляє дані, що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника (2-3 запитання) |
Збирає та представляє дані, що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника (2-3 запитання); виділяє дані, вміщені в таблицях, графах, на схемах, діаграмах; вносить дані до таблиці |
Збирає дані, що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника, але має проблеми з впорядкуванням і представленням даних |
|
Збирає дані, але вони не завжди точні та послідовні |
|
З допомогою може зчитати представлені дані з таблиць, схем |
Я досліджую світ |
|
Виконує прості спостереження / досліди |
Самостійно, або в групі проводить спостереження та досліди;пояснює,навіщо виконує певні дії з об’єктами,експериментуючи з ними; передбачає,якого результату очікує |
Виконує прості спостереження та досліди,але лише в групі |
|
Проводить спостереження та досліди лише з допомогою. Застосовує за потреби найпростіші матеріали та прилади (лінійку, терези, лупу, термометр), але інколи робить похибки у вимірюваннях |
|
Користується найпростішими приладами для проведення дослідів на експерименті;застосовує матеріали, запропоновані вчителем;важко описує послідовність дій експерименту |
|
Описує об’єкти та явища живої і неживої природи та пояснює взаємозв’язки між ними |
Описує об’єкти та явища природи за певними ознаками; установлює та пояснює зв’язок між ними |
Поверхово описує об’єкти та явища природи та встановлює зв’язок між ними |
|
Описує об’єкти і явища природи лише за встановленим алгоритмом |
|
Може описати об’єкт користуючись короткими відповідями на питання , або словами «Так» чи «Ні» |
|
Розповідає про себе, свою сім’ю, клас, громаду |
Розповідає про себе та свою сім’ю,клас, громаду; складає перелік чеснот,рис характеру, якими вони володіють; пояснює, що можна, а чого не можна розповідати незнайомим людям, добирає приклади на користь свого твердження |
Розповідає про себе та свою сім’ю, клас , громаду, але не усвідомлює, що саме розповідати про себе незнайомим не можна |
|
Інформацію про себе, свою сім’ю, клас, громаду повідомляє лише відповідями на питання, або ж за зразком |
|
Інформацією володіє поверхово, або ж не володіє; дає короткі відповіді на навідні запитання |
|
Дбайливо ставиться до навколишнього середовища |
Пояснює загрозу для довкілля дій людини; чому і як потрібно ощадно використовувати природні ресурси; дотримується правил поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим; не завдає шкоди тваринам і рослинам під час дослідів; |
Дбайливо ставиться до навколишнього середовища, але не завжди пам’ятає, що дбайливе ставлення до одягу, книжок, предметів побуту зберігає природу |
|
До навколишнього середовища ставиться дбайливо час від часу |
|
Не усвідомлює негативного впливу людини на довкілля; розкидає сміття, не дотримується правил поведінки в довкіллі |
|
Розрізняє здорові і шкідливі звички, дотримується здорового способу життя |
Розрізняє здорові та шкідливі звички, пояснює їх вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини; дотримується здорового способу життя |
Розрізняє здорові та шкідливі звички;пояснює, як харчування впливає на здоров’я,але не завжди дотримується здорового способу життя, вживаючи шкідливі продукти харчування |
|
Розрізняє здорові та шкідливі звички, але в основному не дотримується здорового способу життя; піддається негативному впливу оточення на вибір здорового способу життя |
|
Не розрізняє здорові та шкідливі звички та не дотримується здорового способу життя |
|
Дотримується правил безпеки під час різних видів діяльності |
Дотримується правил безпечної поведінки в різних ситуаціях;прогнозує наслідки небезпечної поведінки; пояснює , яку просту першу допомогу можна надати; розрізняє, до кого і як звернутися за допомогою |
Дотримується правил безпеки під час різних видів діяльності, але інколи вагається щодо вибору безпечної поведінки |
|
Потребує систематичного нагадування правил безпеки та відповідально ставлення як до особистої безпеки та безпеки інших |
|
Не дотримується правил безпеки під час різних видів діяльності |
|
|
Інформатика (також в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» ) |
||
Класифікує об’єкти за схожими і відмінними властивостями |
Визначає об'єкти, їх властивості та значення; самостійно дає назви групам об’єктів. |
|
Визначає об'єкти, їх властивості та значення з незначною допомогою вчителя; визначає групи об’єктів за їх властивостями. |
||
Визначає об'єкти, їх властивості та значення лише за зразком; визначає приналежність об’єктів до групи за їх властивостями з допомогою |
||
Не може самостійно класифікувати об’єкти за схожими і відмінними властивостями |
||
Використовує готові та створює прості інформаційні продукти |
Самостійно створює прості інформаційні продукти; вміло використовує готові |
|
Готові інформаційні продукти використовує, проте власні створює із незначною допомогою вчителя |
||
Використовує і створює прості інформаційні продукти лише за алгоритмом чи інструкцією |
||
Створює прості інформаційні продукти на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії. |
||
Використовує цифрові пристрої для пошуку інформації, творчості та співпраці |
Самостійно обирає зручний для себе спосіб та впевнено користується знайомими цифровими пристроями |
|
Користується знайомими цифровими пристроями у стандартних ситуаціях |
||
Користується знайомими цифровими пристроями у засвоєній послідовності |
||
Користується знайомими цифровими пристроями з допомогою вчителя |
||
Технології (також в інтегрованому курсі «Я досліджую світ») |
||
Пропонує і втілює власні творчі ідеї |
Пропонує власні ідеї із однокласниками втілює їх |
|
Самостійно планує та виконує послідовність власних творчих ідей |
||
З незначними ускладненнями пропонує власні ідеї; не планує послідовність технологічних операцій під час втілення ідей |
||
З ускладненнями пропонує свої творчі ідеї і не може самостійно їх втілити |
||
Належним чином користується матеріалами та інструментами |
Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань, самостійно організовує робоче місце відповідно до визначених потреб та завдань; раціонально використовує матеріали |
|
Спільно із однокласниками використовує інструменти та пристосування із дотриманням безпечних прийомів праці; організовує робоче місце відповідно до визначених завдань; належним чином використовує матеріали |
||
Знає та намагається застосовувати правила безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; ціннісно ставиться до матеріалів, які використовує |
||
Називає матеріали; знає правила безпечної роботи із найпростішими інструментами; не раціонально використовують матеріали |
||
Планує дії і виготовляє власний виріб |
З легкістю планує поетапне виготовлення виробу та виготовляє його |
|
Спільно з однокласниками моделює, конструює та виготовляє виріб відомими технологіями |
||
Знає принцип виконання простих виробів, але потребує допомоги при виконанні |
||
З небажанням та з допомогою вчителя виготовляє виріб |
||
Мистецтво |
||
Охоче бере участь у спільних співах, танцях, творенні мистецьких композицій |
Розрізняє види мистецтва; охоче бере участь у колективному виконанні творчого задуму; творить для власного задоволення |
|
Прагне брати участь у спільних співах, танцях, творенні мистецьких композицій, але потребує допомоги |
||
Під час занять потребує частих спонукань до участі |
||
У спільній роботі займає відсторонену позицію |
||
Висловлює своє ставлення до мистецьких творів |
Сприймає твори різних видів мистецтва і проявляє емоційно-ціннісне ставлення до них у різний спосіб, ділиться з іншими особами враженнями від сприйняття мистецтва |
|
Висловлює своє ставлення до мистецьких творів з незначною допомогою дорослого |
||
Схиляється до думки інших, потребує допомоги вчителя |
||
Не може висловити свого ставлення до мистецьких творів |
||
Створює художні образи різними засобами |
Творить відомими художніми засобами і способами самостійно |
|
Створює художні образи за підказкою дорослого |
||
Створює художні образи за наданим детальним алгоритмом |
||
Не виявляє вольових зусиль, щоб створити художній образ |
||
Фізична культура |
||
Бере участь у рухливих іграх |
Бере участь у рухливих іграх та естафетах, виконуючи різні ролі в процесі рухливих ігор |
|
Бере участь у рухливих іграх та естафетах, але не намагається наполегливо іти до перемоги, не до оцінює свої можливості |
||
Бере участь за умови, якщо отримує постійні поступки |
||
Байдуже ставиться до будь-яких рухливих ігор |
||
Співпрацює в команді з однокласниками |
Ефективно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності |
|
Співпрацює в команді з однокласниками, але інколи потрібні переконання дорослого |
||
Неохоче долучається до командної праці |
||
Не має бажання працювати в команді |
||
Демонструє гідну поведінку, якщо виграє чи програє |
Дотримується правил чесної гри під час рухової діяльності; прагне вигравати, не засмучується через поразку і сприймає її гідно |
|
Дотримується правил гри; прагне вигравати, але засмучується через поразку, потребує підтримки дорослого |
||
Інколи може створити конфліктну ситуацію під час або після гри |
||
Не демонструє гідної поведінки, якщо виграє чи програє |
||
Іноземна мова |
||
Розуміє короткі, прості запитання та твердження, які вимовляються повільно та чітко, за потреби повторюються, та супроводжуються візуальними опорами або жестами задля покращення розуміння |
Реагує на короткі,прості запитання, твердження,вказівки та інструкції,якщо вони вимовляються повільно і чітко |
|
Розуміє короткі прості запитання та твердження ,які повторюються та супроводжуються візуальними опорами або жестами |
||
Розпізнає знайомі слова повсякденного вжитку,якщо мовлення повільне та чітке |
||
Розпізнає числа, дні тижня,дати,ціни у знайомому контексті, якщо мовлення повільне і чітке |
||
Розуміє найпростіший інформаційний матеріал, що містить знайомі слова у супроводі малюнків, де є фотографії страв, або ілюстровані оповідання, де використовується знайома лексика |
Розпізнає знайомі слова,що супроводжуються малюнками |
|
Розпізнає знайомі слова у книжці з малюнками, де використовується знайома лексика |
||
Сприймає короткі прості інструкції у знайомому контексті |
||
Здогадується про значення слів,якщо вони супроводжуються малюнком або символами |
||
Ставить та відповідає на запитання про себе та щоденні справи, вживаючи короткі, формульні вирази та покладаючись на жести для підкріплення інформації |
Розуміє прості запитання,що стосуються його/її безпосередньо |
|
Запитує інших та відповідає на запитання про себе та повсякденну діяльність, будує діалог з 3 реплік |
||
Вітається,називає своє ім’я , прощається |
||
Уточнює інформацію |
||
Описує себе (наприклад, ім’я, вік, родина), вживаючи прості слова та формульні вирази, за можливості попередньої підготовки |
Описує себе,уживаючи прості слова та формульні вирази |
|
Виражає свої думки,вживаючи прості слова |
||
Надає елементарну інформацію в анкеті,використовуючи прості фрази, з опорою на наочність. |
||
Пише про себе короткими простими фразами з опорою на наочність, використовуючи словник |
||
Встановлює базовий соціальний контакт онлайн, вживаючи найпростіші ввічливі форми вітання та прощання |
Розміщує прості онлайн вітання, вживаючи елементарні сталі вирази |
|
Пише короткі фрази в режимі реального часу з використанням словничка |
||
Розміщує онлайн прості короткі твердження про себе,якщо їх можна взяти з меню та/або скористатись онлайн-перекладачем |
||
Робить вибір із спадного меню під час простого замовлення онлайн.. або заповнення анкети за умови наявності зорової опори |
||