Самоаналіз педагогічної діяльності

Про матеріал
Самоаналіз педагогічної діяльності вчителя початкових класів Брагарчук Тетяни Дмитрівни
Перегляд файлу

 

      Самоаналіз педагогічної діяльності

            вчителя початкових класів

         Брагарчук Тетяни Дмитрівни            

 

Я, Брагарчук Тетяна Дмитрівна 06.08.1971р.народження

Вчитель початкових класів . Закінчила Хмельницький педагогічний коледж, Хмельницької гуманітарно- педагогічної академії, за спеціальністю « Початкове навчання».

Стаж роботи-31 рік.

 

Вважаючи особистість пріорітетом педагогічної діяльності, навчаю своїх вихованців не тільки читати, писати, рахувати, а головне- любити і шанувати людей, Батьківщину, поважати старших.

   Найголовнішим завданням для себе вважаю навчити дітей мислити самостійно і творчо, зробити все, щоб дитячий талант розквітав з перших шкільних років. Щоб учні не тільки засвоювали певну суму знань, а й проходили школу громадянськості, щоб кращі риси людської душі були притаманні їм протягом усього життя.

      Мій досвід базується на науково- методичному фундаменті, містить передові педагогічні ідеї, власні знахідки . Впродовж останніх років працюю над проблемою «Формування творчих здібностей учнів шляхом використання інноваційних технологій».

        Кожен учитель знає, що учням стає на уроці не цікаво, якщо вони повсякчас виконують стандартні, однотипні завдання. Тому я практикую у соїй діяльності парні та групові форми навчання. Ефективними засобами збудження живого інтересу до вивчення матеріалу поряд з іншими методами навчання у своїй практиці використовую нестандартні уроки: урок-гра, урок-подорож, урок-змагання, урок-казка. При проведенні таких уроків особливої уваги заслуговує питання обладнання необхідного матеріалу, роздаткового, дидактичного,    презентації. Тому на такі уроки підбираю матеріал відповідний до теми.

         Навчальний процес стараюся зробити осмисленим, творчим, активізувати пізнавальну діяльність учнів. На уроці сворюю умови, при яких у дітей найбільш розвивається критичне мислення.

         Так, на уроках української мови застосовую методи критичного мислення на кожному етапі уроку.

На етапі організація класу: « Дерево передбачень», «Асоціативний кущ», «Кошик ідей».

На етапі осмислення: «Сенквей», «Квест- цікавинка», «Займи позицію», «Кластер».

На етапі рефлексія: вправа «Мікрофон», «Рюкзак», «Шкала думок».

     На уроках читання намагаюся розвивати дитину як особистість, навчаю працювати творчо, вести пошукову роботу , думати і висловлювати свої думки, обгрунтовувати міркування. У своїх висловлюваннях учні використовують такі вирази: « Я вважаю…, На мою думку…., Я гадаю…., На мій погляд….., Мені здається….

  Уроки читання є безмежним полем творчості вчителя. Тому на уроках використовую інтерактивні технології: «Інтрига», «Мозковий штурм», «Крісло автора», «Коло ідей», робота в парах, робота в групах.

       Велике значення у своїй роботі я приділяю інтегрованим урокам. Головна ціль цих уроків- допомогти дітям виробити цілісне бачення навколишнього світу й самого себе.  Це уроки «Я досліджую світ» , на яких практикую досліди, спостереження, створення лепбуків, проектів.

     Інтерактивні методи навчання дозволяють залучити до роботи всіх учнів класу, сприяють виробленню соціально важливих навиків роботи в колективі, взаємодії, дискусії, обговорення. При застосуванні інтерактивного навчання поглиблюється мотивація.

 Як показали результати, після запровадження мною інтерактивних методів навчання на уроках математики учні набули здібностей культури дискусії, виробилося вміння приймати спільні рішення, поліпшились вміння спілкуватися, доповідати; діти навчилися аналізувати та узагальнювати. За допомогою ігор: «Весела лічба», «Математичний м'яч», «Подай сигнал», «Естафети», логічних задач та усних обчислень діти вчаться не тільки обчислювати, а й приймати правильне рішення, брати  відповідальність на себе.

     Для збереження й зміцнення здоров'я, розвиток фізичних, соціальних, психічних, духовних якостей та рухових здібностей особистості ; підвищення рівня фізичної підготовленості учнів до повноцінного життя в постійно змінюваному навколишньому середовищі; для запобігання порушення постави та зняття втоми я запроваджую у свою практику здоров'язберігаючі технології : у класній кімнаті створила для дітей куточок «Фітотерапії» з лікарських рослин, профілактики сколіозу у дітей разом з батьками пошили мішечки на голову кожній дитині, для профілактики плоскостопості виготовили коврики під ніжки, також запроваджую горіхову терапію, пісочну терапію.

    Позакласна робота є добрим помічником у реалізації багатьох навчальних і виховних завдань. Виховна робота допомагає досягти кращого засвоєння школярами досліджуваного на уроках матеріалу. Мої учні завжди беруть участь у всіх загальношкільних та класних заходах:

«Посвята в козачата», «Ти маєш право», «День української хустки», «Новий рік на поріг», «Шевченківські читання», «Моя матуся найкраща», акції: «Щаслива лапа», «Годівничка», «Допоможемо птахам взимку», «Лебеді потребують допомоги».

      Виховну роботу в класі я планую враховуючи сучасні вимоги до розвитку особистості дитини- розумової, творчої, активної .У народі є повір'я: той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми й богом. Знання про свої родини охоплюють походження батьків, їх соціальний стан, сімейні зв'язки. Із цією метою вже з учнями1 класу починаємо створювати «Дерево мого роду», для зближення батьків класу проводимо разом з батьками: спільні сніданки, родинні свята «Моя родина , мій оберіг», екологічні посиденьки, спортивні змагання «Тато, мама і я спортивна сім'я».

       Проводячи виховні години, прагну навчити учнів доброти, толерантності, благородства, сердечності, щирості, краси, життя. Для кращого усвідомлення цих понять я проводжу виховні години : «Для чого живе людина», «Доброта людських сердець», «Вчимося бути толерантними». Для сприяння вихованню патріотизму проводжу виховні години: «Символи моєї Батьківщини», «Наша держава- Україна».

        Для створення ситуації успіху у класній родині я залучаю батьків, родин дітей до участі у шкільному житті. Батьки є активними помічниками в підготовці класу до нового навчального року. Проводячи батьківські збори, розглядаємо ті питання , які хвилюють батьків, дітей: «Моя дитина-першокласник», « Ви і ваша дитина», «Десять заповідей для батьків», «Дитина і булінг: що повинні знати батьки?», «Булінг в домашніх умовах, як йому зарадити».

      Мої учні неодноразово брали участь у міжнародних конкурсах: «Кенгуру», «Соняшник», «Колосок», «Бобреня» у районному конкурсі ім. Петра Яцика.

      Підводячи підсумок своєї роботи, хочу зазначити, що надія на успіх живе у кожній людині. Але на жаль не кожна надія справджується, тому що успіх гарантований лише для тих , хто прикладає для його здійснення власні зусилля. Я, учні, батьки, докладемо великих зусиль, щоб успіх кожного і успіх всіх був гарантований!

   Головним досягненням вважаю, що ми стали соратниками, родиною, і мій авторитет не нав'язливий, а визнаний дітьми.

 

                 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
4156
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку