Показовий урок з математики в 1 класі НУШ :"Узагальнення і систематизація вивченого. Лічба в межах 20".

Про матеріал
Урок - квест у пошуках скарбу на тропічному острові у супроводі веселого помічника Жабенятка. ТЕМА:«Узагальнення і систематизація вивченого. Лічба в межах 20. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа. Розв’язування задач. Робота з геометричним матеріалом.»
Перегляд файлу

Чорноморський заклад повної загальної середньої освіти

 

 

Показовий урок

                      з математики

                                      в 1 класі НУШ

ТЕМА:

«Узагальнення і систематизація вивченого. Лічба в межах 20.

Порівняння чисел.

Попереднє і наступне числа. 

Розв’язування задач.

Робота з геометричним матеріалом.»

 

 

 

  

 

 

 Підготувала вчитель:

А. В. Іванченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2022 р.

 

 

Тема: Узагальнення і систематизація вивченого. Лічба в межах 20. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.  Розв’язування задач. Робота з геометричним матеріалом.

Мета: узагальнити та систематизувати знання про утворення чисел в межах 20; удосконалювати навички додавання і віднімання чисел другого десятка на основі знання десяткового складу числа; вдосконалювати навички табличного додавання і віднімання у межах 10; уміння розв’язувати задачі опрацьованих видів; працювати з геометричним матеріалом; розвивати логічне мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, взаємоповаги.

Обладнання: конструктор «ЛЕГО», танграм, картки для парної та групової роботи, ноутбук, проектор, презентація, ілюстративний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь  і навичок.

Форма проведення : урок – гра.

Освітні галузі: математична, природнича, здоров'язбережувальна.

Хід уроку

  1. Вступна частина.

1. Організація класу

Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

То ж і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо. Добрий день!

У добрий час!

Радо ми вітаємо вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо!

  •                   Сьогоднішній урок математики проведемо  під девізом.

Девіз:   Будемо навчатись гарно,швидко, весело і вправно.

  1.             Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні я вам пропоную математичну гру – подорож «У пошуках скарбу». Всі події будуть відбуватися на незвичайному острові. Кожен проявить свої здібності та вміння. Щоб знайти скарб, слід подолати низку математичних перепон. Ми  повторимо лічбу в межах 20. Називатимемо попереднє і наступне число будь – яких чисел. Розв’язуватимемо приклади, задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом. За правильність відповідей ви будете отримувати тотеми.

Перед висадкою на острів пригадайте правила співпраці:

 бути активними;

 говорити по черзі;

говорити від себе;

 бути творчими, дружніми.

Прийом «Очікування»

  •                   Що ви очікуєте від уроку?  Пригадаємо, що ми робимо на уроках математики?

Анаграма «Казка».

Наш урок цікавим буде!  

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх!

Починаємо мерщій!

  1.          Основна частина.
  1.                Повторення вивченого. Актуалізація опорних знань учнів.
  1.                Усний рахунок
  •                   Починаємо з лічби.
  •                  Скільки сонечок на небі?
  •                  Скільки пальців на руках у тебе?
  •                  Скільки лапок у жука?
  •                  Скільки їх у павука?
  •                  Скільки вікон має клас?
  •                  Скільки парт стоїть у нас?
  •                  Скільки в класі школярів?
  •                  А маленьких пустунів?
  1.                Щоб вирушити у мандрівку, давайте почнемо відлік від числа 11 до 20.

3.Каліграфічна хвилинка .Конкурс «красунь».

  •                   Щоб провести конкурс красунь, ми спочатку повторимо все, що знаємо про цифру 2.
  •                   Кого вона вам нагадує?  Пригадаємо вірші про цифри 2 та 0.
  •                  Вірш. Пливе лебідь у ставку,

            Вигнув шию він тонку,            Хвостик вгору при підняв,            Цифру 2 нам показав.

 

       -  Напишіть один рядок числа 20. Серед рядка цифр виберіть «красуню», тобто таку, яка вийшла найкраща і вдягніть їй «корону».(Намалювати над нею). А яка цифра вийшла найгірша,  поставте над нею крапочку. А дома перетворіть її на красуню.

4 «Підвісний міст».

Щоб потрапити на острів, потрібно перейти підвісний міст за допомогою кольорового диктанту. Я називаю завдання, а ви визначаєте число і за шифром викладаєте кольорову цеглинку, щоб отримати підвісний міст.

Завдання:

Найменше двоцифрове число

Число, яке передує числу 16;

Сусіди числа 19;

Число, яке складається з 1 десятка і 7 одиниць;

Яке число наступне за числом 13?

Шифр :10 –синій;

  1.    - Блакитний;
  1.    - зелений;
  2.    -жовтий;
  1.    - червоний;

     17  - оранжевий.

5. Гра  «Запали зірку» .Знайдіть значення виразів

-Швидко стемніло, а щоб рухатись далі, треба, щоб на небі засяяли зірки.  Але вони теж  незвичні - математичні.

- Обчисліть приклади   /самостійна робота учнів/

 10 + 1 = 11        11 + 1 = 12      16 + 1 = 17       А тепер будемо віднімати по одному, починаючи з 20.

 20 – 1 = 19                  19 – 1 = 18             18 – 1 = 17    - Які числа одержали? /Попередні/

- Отже, додаючи до числа одиницю, ми отримуємо наступне число. І навпаки, віднімаючи одиницю, ми отримуємо попереднє число.

З вашою допомогою Фрог обчислив приклади,  виконав завдання і не помітив, як настав ранок. Він пострибав далі. Жабенятко мандрувало і втомилося. Потрібно йому і нам відпочити.

6.Вправи для очей 

Працювали ви, трудились,

Оченята вже втомились.

А щоб плідно працювати,

Треба їм відпочивати.

Вірш-промовлянка з ЛЕГО:

Яскраво світить сонечко ( жовта цеглинка),

Травичка хай росте, (зелена),

Хмаринка в небі пливе (блакитна),

І річка хай тече. (синя).

Любов усе зігріє (червона),

У дружбі хай живе (оранжева)!

Ми добре всі працюємо,

Нехай усім щастить!

7. У болоті живе бегемотик. Він в школу не ходив. Й математики не вчив.Тож допоможемо йому, діти?

Ще одне завдання: Самостійна робота по групах.      Робота над задачею

 Він задачу дома розв’язував.

Ні мамі, ні таткові її не показував.

Ви її перевірте - чи відповідь правильна?         

Всі разом працюємо – часу не гаємо!                                

8. Пострибало жабенятко далі, аж тут назустріч – Крокодил. 

 Він голодний і сердитий,                   Хоче їсти, хоче  пити.

                   В нього повний рот зубів,       І ще зовсім він не їв.

  • Крейзі  попросив його відпустити.  Крокодил  погодився це зробити, але при одній умові, якщо той  допоможе йому порівняти числа.

Завдання: Порівняти числа в межах 20 – командне завдання.

- Так,  ви допомогли Жабеняткові. Воно запрошує вас  на відпочинок. Сподіваюсь, ви гарно і весело відпочинете.

9. Фізкультхвилинка з ЛЕГО

У крані казочок,

Жив веселий Крейзі Фрог.

Разом з ним усі малята

Вирушали на зарядку.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Плесніть діти кілька раз,

За роботу – все гаразд.

    10.Переправа на ліанах – назвати лінії, за якими прямує наш мандрівник.

11.Переправа через озеро. Робота в парах ( з геометричним матеріалом).

Туземці слова дотримали, дали будівельні матеріали. Але, щоб переправитись через озеро, потрібно побудувати човник.

Завдання: із фігур Танграму викласти човник.

- Які фігури ви використали і скільки?

VII. Заключна частина. Ми знайшли скарб! (скринька з секретом): розшифруйте слово : ЗНАННЯ.

 Підсумок уроку. Рефлексія.

Мої враження – три кольори ЛЕГО: червоний – я не був активний на уроці, мені не сподобалося, жовтий – не все вдалося, зелений – все чудово, я задоволений своєю роботою на уроці.

Учитель: У країні казочок

                    Був веселий Крейзі Фрог.

Ми з  ним подорожували,

Всі завдання розв'язали.

Перешкоди подолали,

Тож, мерщій, часу не гайте,

Що робили? Пригадайте!

Молодці, мої малята

Любі хлопчики й дівчата.

Приклади розв’язані

Є відповідь в задачі .

Відомо тепер усім:

Серед нас у класі

Немає дітей ледащих.

І по заслузі, щиро дякую вам, друзі!

Скажем дружно  усі,  що ми  просто: «Молодці!»

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку