Чорноморський заклад повної загальної середньої освіти
Показовий урок
з математики
в 1 класі НУШ
ТЕМА:
«Узагальнення і систематизація вивченого. Лічба в межах 20.
Порівняння чисел.
Попереднє і наступне числа.
Розв’язування задач.
Робота з геометричним матеріалом.»
Підготувала вчитель:
А. В. Іванченко
2022 р.
Тема: Узагальнення і систематизація вивченого. Лічба в межах 20. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа. Розв’язування задач. Робота з геометричним матеріалом.
Мета: узагальнити та систематизувати знання про утворення чисел в межах 20; удосконалювати навички додавання і віднімання чисел другого десятка на основі знання десяткового складу числа; вдосконалювати навички табличного додавання і віднімання у межах 10; уміння розв’язувати задачі опрацьованих видів; працювати з геометричним матеріалом; розвивати логічне мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, взаємоповаги.
Обладнання: конструктор «ЛЕГО», танграм, картки для парної та групової роботи, ноутбук, проектор, презентація, ілюстративний та роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Форма проведення : урок – гра.
Освітні галузі: математична, природнича, здоров'язбережувальна.
Хід уроку
1. Організація класу
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
То ж і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо. Добрий день!
У добрий час!
Радо ми вітаємо вас!
З миром зустрічаємо,
Щастя вам бажаємо!
Девіз: Будемо навчатись гарно,швидко, весело і вправно.
Сьогодні я вам пропоную математичну гру – подорож «У пошуках скарбу». Всі події будуть відбуватися на незвичайному острові. Кожен проявить свої здібності та вміння. Щоб знайти скарб, слід подолати низку математичних перепон. Ми повторимо лічбу в межах 20. Називатимемо попереднє і наступне число будь – яких чисел. Розв’язуватимемо приклади, задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом. За правильність відповідей ви будете отримувати тотеми.
Перед висадкою на острів пригадайте правила співпраці:
бути активними;
говорити по черзі;
говорити від себе;
бути творчими, дружніми.
Прийом «Очікування»
Анаграма «Казка».
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх!
Починаємо мерщій!
3.Каліграфічна хвилинка .Конкурс «красунь».
Вигнув шию він тонку, Хвостик вгору при підняв, Цифру 2 нам показав.
- Напишіть один рядок числа 20. Серед рядка цифр виберіть «красуню», тобто таку, яка вийшла найкраща і вдягніть їй «корону».(Намалювати над нею). А яка цифра вийшла найгірша, поставте над нею крапочку. А дома перетворіть її на красуню.
4 «Підвісний міст».
Щоб потрапити на острів, потрібно перейти підвісний міст за допомогою кольорового диктанту. Я називаю завдання, а ви визначаєте число і за шифром викладаєте кольорову цеглинку, щоб отримати підвісний міст.
Завдання:
Найменше двоцифрове число
Число, яке передує числу 16;
Сусіди числа 19;
Число, яке складається з 1 десятка і 7 одиниць;
Яке число наступне за числом 13?
Шифр :10 –синій;
17 - оранжевий.
5. Гра «Запали зірку» .Знайдіть значення виразів
-Швидко стемніло, а щоб рухатись далі, треба, щоб на небі засяяли зірки. Але вони теж незвичні - математичні.
- Обчисліть приклади /самостійна робота учнів/
10 + 1 = 11 11 + 1 = 12 16 + 1 = 17 А тепер будемо віднімати по одному, починаючи з 20.
20 – 1 = 19 19 – 1 = 18 18 – 1 = 17 - Які числа одержали? /Попередні/
- Отже, додаючи до числа одиницю, ми отримуємо наступне число. І навпаки, віднімаючи одиницю, ми отримуємо попереднє число.
З вашою допомогою Фрог обчислив приклади, виконав завдання і не помітив, як настав ранок. Він пострибав далі. Жабенятко мандрувало і втомилося. Потрібно йому і нам відпочити.
6.Вправи для очей
Працювали ви, трудились,
Оченята вже втомились.
А щоб плідно працювати,
Треба їм відпочивати.
Вірш-промовлянка з ЛЕГО:
Яскраво світить сонечко ( жовта цеглинка),
Травичка хай росте, (зелена),
Хмаринка в небі пливе (блакитна),
І річка хай тече. (синя).
Любов усе зігріє (червона),
У дружбі хай живе (оранжева)!
Ми добре всі працюємо,
Нехай усім щастить!
7. У болоті живе бегемотик. Він в школу не ходив. Й математики не вчив.Тож допоможемо йому, діти?
Ще одне завдання: Самостійна робота по групах. Робота над задачею
Він задачу дома розв’язував.
Ні мамі, ні таткові її не показував.
Ви її перевірте - чи відповідь правильна?
Всі разом працюємо – часу не гаємо!
8. Пострибало жабенятко далі, аж тут назустріч – Крокодил.
Він голодний і сердитий, Хоче їсти, хоче пити.
В нього повний рот зубів, І ще зовсім він не їв.
Завдання: Порівняти числа в межах 20 – командне завдання.
- Так, ви допомогли Жабеняткові. Воно запрошує вас на відпочинок. Сподіваюсь, ви гарно і весело відпочинете.
9. Фізкультхвилинка з ЛЕГО
У крані казочок,
Жив веселий Крейзі Фрог.
Разом з ним усі малята
Вирушали на зарядку.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть,
Плесніть діти кілька раз,
За роботу – все гаразд.
10.Переправа на ліанах – назвати лінії, за якими прямує наш мандрівник.
11.Переправа через озеро. Робота в парах ( з геометричним матеріалом).
Туземці слова дотримали, дали будівельні матеріали. Але, щоб переправитись через озеро, потрібно побудувати човник.
Завдання: із фігур Танграму викласти човник.
- Які фігури ви використали і скільки?
VII. Заключна частина. Ми знайшли скарб! (скринька з секретом): розшифруйте слово : ЗНАННЯ.
Підсумок уроку. Рефлексія.
Мої враження – три кольори ЛЕГО: червоний – я не був активний на уроці, мені не сподобалося, жовтий – не все вдалося, зелений – все чудово, я задоволений своєю роботою на уроці.
Учитель: У країні казочок
Був веселий Крейзі Фрог.
Ми з ним подорожували,
Всі завдання розв'язали.
Перешкоди подолали,
Тож, мерщій, часу не гайте,
Що робили? Пригадайте!
Молодці, мої малята
Любі хлопчики й дівчата.
Приклади розв’язані
Є відповідь в задачі .
Відомо тепер усім:
Серед нас у класі
Немає дітей ледащих.
І по заслузі, щиро дякую вам, друзі!
Скажем дружно усі, що ми просто: «Молодці!»