Полілог "Мир - це не все, але все без миру - ніщо"

Про матеріал

Метою даного заходу є формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх народностей, які проживають в Україні та за її межами, вміння гармонізувати свої інтереси з етнічними та релігійними групами заради громадянської злагоди.

Перегляд файлу

Білозерська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.earthphotos.de/wp-content/uploads/2014/06/Environmental-Background.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Класний керівник 8 класу

Борцова Олена Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Мир — це не все, але все без миру — ніщо»

Мета:

  • навчати учнів уважно  ставитися до поглядів один одного, визнавати право на відмінність, узгоджувати свої позиції;
  • формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх народностей, які проживають в Україні та за її межами.;
  • виховувати поважне ставлення дітей та до прав людини; толерантне ставлення до їхніх цінностей, традицій, мови, вірувань; вміння гармонізувати своїінтереси з етнічними та релігійними групами заради громадянської злагоди.

Форма: полілог

Оформлення аудиторії:

 проектор, екран/ телевізор (для показу відео фрагменту «Хай буде мир»)  вислови відомих людей:

 «Коли немає ворогів, тоді не буває війни.» Лао-Цзи

«Кінець війни бачили тільки мертві. »Платон

«Війна - всього лише боягузлива втеча від проблем мирного часу. »Томас Манн

«Війна - таке несправедливе і дурне діло, що ті, які воюють, намагаються заглушити в собі голос совісті. »Лев Миколайович Толстой

«Той, хто виграє війну, ніколи не перестане воювати. »Ернест Хемінгуей

« Війна людей їсть, кров'ю запиває» Українське прислів'я 

«Хто взяв меч, від меча й загине»  Новий Завіт (Mm. 26. 52) 

 

Хід полілогу

 

I. Вступне слово учителя

 

Стан духовної культури і моралі суспільства, як у світі, так і в Україні, викликає занепокоєння. Корозія усталених духовних цінностей є наслідком прагматизації життя, пропаганди насилля, нехтування правових, моральних, соціальних норм   і за своїми масштабами становить глобальну соціальну проблему.

     Культура миру виникає як альтернатива колишньої системи цінностей – культурі війни. Мирне вирішення конфліктів, взаємодія, згода, співробітництво, врахування взаємних і загальних інтересів, діалог народів і культур, урядів і представництв різних конфесій, активна участь у загальній справі збереження миру і життя на землі – цінності нового світоустрою.

Проблема збереження миру на землі, запобігання військових катастроф і конфліктів постійно залишається однією з найважливіших протягом існування людства. Сформовані в багатьох країнах військово-промислові комплекси витрачають колосальні кошти на виробництво зброї й проведення наукових досліджень у цій сфері. Швидкий прогрес у військовій галузі якраз і загрожує безпеці і сприяє поглибленню глобальних проблем.

Стереотипи культури війни - це не тільки військове протистояння і конфлікти. Це і конфронтація між країнами і народами, боротьба, подолання, відчуження людей, людських спільнот один від одного. Це підкорення, підпорядкування природи людиною.

 

II. Бесіда с класом.

Мозковий штурм

1. В чому перевага культури миру перед культурою війни?

( учні відповідають на питаня, висловлюють свою думку, «за» і  «проти» записують на дошці у два стовпчики)

Людина приходить на цей світ, щоб пізнати його в любові, гармонії, творенні. Люди народжуються в любові і для любові, а війна противна людському розуму, як створення розумного і внутрішньо сильного та красивого. Але тут не можна не сказати про те, що війна багатолика: для одних вона – шлях до слави, для інших – боротьба за свободу і загальне благополуччя, для третіх – справа принципу...

Війна – це подія, яку треба не тільки пережити, але й осмислити. Вона не тільки руйнує, але часто веде до згуртування народу, до емоційного, культурного, морального, етичного сплеску.

Війна і мир - це одне ціле - як дві половинки яблука. Це як дві половинки обличчя: вони схожі і мало хто знайде різницю між причинами такої схожості, але посмішка правої половинки обличчя завжди заставляє рухатися м’язи лівої половинки. Так пов’язані мир і війна: війна все спустошує, мир все відновлює; війна знищує все живе, мир відроджує. Все розвивається в повній взаємозалежності, розвивається і доповнює одне óдне. Але ж не просто існує такий вираз: «Краще поганий мир, ніж війна»

2. Інформаційний лабіринт

Учням було повідомлено тему ( по групам ), відповідно до якої вони повинні були підготувати аргументи, що доводять їх думку згідно поставленого питання:


1. До чого може призвести рух по осі «культури війни»?

 Рух по осі «культури війни» - глухий кут у розвитку людства.

У світі накопичено військово-технічний потенціал, здатний 4000 разів знищити все живе на Землі. Сам факт таких вимірювань пригнічує – як ніби життя можна знищити двічі.

У роки Великої Вітчизняної війни загинуло понад 50 мільйонів чоловік, було витрачено 4 трильйони доларів. Ці цифри говорять про людські і матеріальні втрати.

Перемога у війні була зі сльозами на очах. І ось сьогодні перед нами постає знову така ж проблема – збереження миру  та зупинення війни.

2. Які можливості дає людству «культура миру»?

Культура миру, культура створення та підтримування зв'язків між країнами і народами, між різними конфесіями, між регіонами у своїй країні, між природою і людиною, між батьками і дітьми, між учителями й учнями. Згода між людьми і народами – найдорогоцінніше і зараз найнеобхідніше для людства.

Після повідомлень обох груп проводиться дискусія

 

3. Що потрібно для існування та підтримки зв'язків між людьми?

(застосування технології «снігова куля»)

Учні по черзі висловлюють свої думки,  продовжуючи один одного, вчитель (або один з учнів) записує їх думки на дошці.

Для їх існування потрібно переважання сил добра, любові над силами зла, ненависті. В нашому житті 90% гарного, правильного і 10% поганого. Якщо ми хочемо бути щасливими, то для цього потрібно зосередити свою увагу тільки на хороше і не думати про погане.

Джонатан Свіфт, автор «Мандрів Гулівера» був одним із самих крайніх песимістів. Він так шкодував про те, що народився на світ, що кожен рік в день свого народження одягав чорний  одяг і постив. Однак цей неперевершений песиміст говорив про велику цілющу силу веселощів і щастя. «Найкращі лікарі  в світі – доктор Дієта, доктор Спокій і доктор Веселощі». Ви щодня можете безкоштовно користуватися послугами цих лікарів. Будьте оптимістами.

Дейлу Карнегі одним знайомим була розказана надихаюча історія. Він володів невеликим магазином. Потім розорився і був змушений закрити свій магазин. Пішов у банк, щоб взяти в борг гроші і відправитися в сусіднє місто, щоб пошукати там роботу. Він йшов убитий горем, що втратив віру в життя і здатність боротися. Раптом він побачив людину без обох ніг. Він сидів на дерев'яному візку і просувався вперед за допомогою дерев'яних брусків в кожній руці. Їх очі несподівано зустрілися. Безногий чоловік вітав його радісною усмішкою «Доброго ранку, сер! Який чудовий ранок, чи не правда?» дивлячись на нього, цей чоловік зрозумів, яким багатством він володіє. У нього є дві ноги, він може ходити. І йому стало соромно. Він сказав собі: «...саме ця людина може бути веселим і впевненим у собі, не маючи ніг, то, безумовно, і я можу бути таким, адже у мене є ноги». Він відчув несподіваний приплив сил. Раніше він збирався попросити в банку позику лише сто доларів. Тепер же був сповнений рішучості попросити двісті доларів. Він отримав позику; і він отримав роботу. В даний час до дзеркала в його ванній кімнаті приклеєний текст, який він читає щоранку: «Я був вбитий горем, тому що у мене не було взуття. Але це тривало лише до тих пір, поки я не зустрів людини, у якого не було ніг».

Цей приклад ще раз підтверджує, що треба бути оптимістом.

4. Аналіз анкети «Цінності життя»(додаток 1)

5. Слово вчителя.

Найбільша цінність у світі – життя: чуже, своє, життя тваринного світу, світу рослин, життя культури на всьому її протязі і в минулому, і в сьогоденні, і в майбутньому. В чому ж тоді головна мета людини? (учні відповідають)

Складання асоціативного куща «Життя людини»

 

 

 

 

 

 

 

6. Обговорення висловів відомих людей про війну.(на дошці)

«Коли немає ворогів, тоді не буває війни. »Лао-Цзи

«Кінець війни бачили тільки мертві. »Платон

«Війна - всього лише боягузлива втеча від проблем мирного часу. »Томас Манн

«Війна - таке несправедливе і дурне діло, що ті, які воюють, намагаються заглушити в собі голос совісті. »Лев Миколайович Толстой

«Той, хто виграє війну, ніколи не перестане воювати. »Ернест Хемінгуей

« Війна людей їсть, кров'ю запиває» Українське прислів'я 

«Хто взяв меч, від меча й загине»  Новий Завіт (Mm. 26. 52) 

 Вчитель:

 Тобто всі ці вислови ще раз доводять нам, що війна несе за собою тільки руйнування, смерті, спустошення.

 

7. Аукціон ідей.

Що ми можемо зробити  для розвитку культури миру?

 Діти висловлюють свою думку

Вчитель підводить підсумок:

Ми повинні добре вчитися, бути активними в житті класу та школи, бути вихованими, інтелігентними людьми. Діяти потрібно разом: «Один у полі не воїн». Разом – ключове слово прийдешньої епохи.

Тільки разом – людина і природа, країни і народи, вчені і практики, діти та батьки, учні і вчителі – всі разом здатні забезпечити щасливе і благодатну життя на нашій прекрасній планеті.

8. Підведення підсумків.

Вчитель: тож які складові культури миру ви можете назвати?

  • Складові нової культури: порозуміння, співпраця, взаємодія, співчуття, співчуття, співпереживання, шляхетність, почуття патріотизму, доброта, любов, відкритість світу, оптимізм, дбайливе ставлення до природи – шлях до культури миру.
  • Перергляд відоефрагменту («Хай буде мир»)

Мир на землі

 

Мир на землі — це затишок і тиша,

Це сміх дитячий і душі політ,

Коли поет чарівні вірші пише

Про незвичайний, дивовижний світ.

 

Мир на землі — це росяні світанки,

Краса і творчість, пісня у гаях.

Мир на землі — це вечори і ранки

Із радістю і щастям у серцях.

 

Мир на землі — це дім і мама, й тато,

Й любові стільки — просто через край!

Це та земля, де щастя є багато

І в кожній хаті — хліба коровай.

 

Це та земля, де сміх і пісня лине,

А діти йдуть до школи знов і знов.

Й ніколи у боях ніхто не гине,

Бо там господар — щастя і любов.

Надія Красоткіна

 

 9. Рефлексія заходу

Декілька учнів висловлюють свою думку, відповідаючи на питання:

1. Що я робив?

2. Що я зробив не так?

3. Що я буду робити надалі?

 

Висновки: сьогодні ви були не простими  глядачами, а активними учасниками полілогу. Сподіваюся, що ваші думки стануть справою, а високе відчуття – подвигом. (звучить пісня «Мир без войны» - Діти землі)

 

 

 

 

Додаток 1.

Анкета «Життєві цінності»

Клас : _________________

Прізвище Ім'я : __________________________________

Що для вас найголовніше в житті? (відзначте, підкресливши три варіанти)

1. Здоров'я

2. Матеріальна забезпеченість

3. Можливість займатися творчістю

4. Благополуччя сім'ї і близьких

5. Кар'єрний ріст

6. Можливість допомагати людям

7. Слава

8. Відпочинок і розваги

 

Які з цих цінностей ви вважаєте невловимий? (вкажіть три варіанти)

1. __________________________________________________

2. __________________________________________________

3. __________________________________________________

 

Чи задоволені ви тим, як складається ваше життя? (підкресліть)

1. Так, цілком

2. Не зовсім

3. Мене не влаштовує моє життя

 

У чому ви бачите причину своїх успіхів і невдач? (підкресліть)

1. Це - збіг обставин

2. Це - результат чужих дій, які від мене не залежать

3. Причина - в моїх вчинках і рисах характеру

 

Завантаження...
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку