Сценарій шкільного свята "ДОТРИМУЙСЯ ПРАВИЛ ЖИТТЯ – ЗДОРОВ’Ю НЕ БУДЕ КІНЦЯ"

Про матеріал

Даний сценарій розроблений для того, щоб розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі; спонукати учнів до виконання правил протипожежної безпеки; вчити передбачати наслідки своїх дій; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома під час відсутності батьків; формувати у дітей почуття поваги, довіри до своєї держави та світогляд дбайливого господаря своєї країни; закріпити вивчені з дітьми правила дорожнього руху; розвинути у них увагу, спостережливість; виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, дорозі, у громадському транспорті.

Перегляд файлу

Тема: «ДОТРИМУЙСЯ ПРАВИЛ  ЖИТТЯ – ЗДОРОВ’Ю НЕ БУДЕ КІНЦЯ»

Мета: Розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі; спонукати учнів до виконання правил протипожежної безпеки; вчити передбачати наслідки своїх дій; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома під час відсутності батьків; формувати у дітей почуття поваги, довіри до своєї держави та світогляд дбайливого господаря своєї країни; закріпити вивчені з дітьми правила дорожнього руху; розвинути у них увагу, спостережливість; виховувати навички свідомої дисциплінованої  поведінки на вулиці,  дорозі, у громадському транспорті.

Обладнання: дорожні знаки, плакати «Дотримуйся правил життя – здоровю не буде кінця». модель світлофора, малюнки дорожніх і пожежних  знаків,  ілюстрації для запитань і загадок, предмети реквізиту до казки (у казках приймають участь 5 і 6 загони).

 

Хід заходу

І. Вступне слово

-- Тема  заходу «дотримуйся правил життя – здоров’ю не буде кінця». Сьогодні ми з вами відвідаємо театр « Зелений вогник» і подивимося казку  «Четверо лисенят». Але, щоб потрапити до театру, нам потрібно відімкнути двері ключем. Ключ, скажу я вам по секрету, лежить під п’ятьма замками ось у цій чарівній скриньці. Щоб відімкнути ці замки, вам потрібні ключі, які ви  будете здобувати по дорозі до театру.

 Шлях цей нелегкий. Треба бути уважним, дисциплінованим, мужнім, сміливим, наполегливим.

КОНКУРС 1 «ВІДГАДУВАННЯ ЗАГАДОК»


1)Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай)

 

2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)

 

3) Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)

 

4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)

 

5) Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед)

 

6) Йде, тягнеться через села і міста,

А з місця не рушить.

                                       (Дорога)

 

7) Бажаний гість замість цукерок дрова їсть.                      (Вогонь)

8) Він завжди на гвіздочку,

Має червону сорочку.

 І вогонь блокує вміло

В білій і пухнастій піні. ( Вогнегасник)

9)Коли вогнище палає,

 Він гасить його допомагає.

 Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це ….(Пісок)

10) Буває хмаркою вона, сніжинкою буває. Бува, як скло, крихка й тверда,

Та більше рідкою буває.

Найважливіша в пожежного зброя

З нею завжди іде він до бою.  (Вода)


КОНКУРС 2 «ВИПРАВТЕ ПОМИЛКИ»

— Намагайтеся проїхати в транспорті безкоштовно.
— Накажіть пасажирам закомпостувати ваш квиток.
— Не тримайтеся за поручні.
— Ніколи і нікому не поступайся ті місце.
— Не готуйтеся заздалегідь до виходу.
— Выпрыгивайте, не чекаючи повної зупинки транспорту.
— Наберіть побільше їжі і всю її з’їсти, поки будете їхати.
— Розмовляйте голосно, смійтеся.
— Закрийте вуха і не слухайте водія, коли він оголошує зупинки.
— Не бійтеся проїхати свою зупинку.

КОНКУРС 3 «ВІКТОРИНА»

1. Що може спричинити пожежу?(сірники, праска, телевізор)

2.  З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (Зліва)

3.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)

4.  На який номер треба дзвонити у разу виникнення пожежі?. (101)

5.   Що треба давити в машині? (Треба давити на гальма)

6.  Який сигнал світлофора дозволяє перехід? (Зелений)

7.  Які машини можуть їхати без сигналу? (Іграшкові)

8.  Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофора? (Зелений колір дозволяє перехід, а жовтий — каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід)

9.  Де повинні ходити пішоходи, якщо немає тротуарів? (По лівому краю проїжджої частини вулиці)

10.Що означає червоний колір світлофора? (Червоний колір — це завжди сигнал небезпеки і треба зупинитися, по­чекати. Він забороняє переходити дорогу.

11.Як потрібно обходити трамвай? (Спереду, щоб було видно чи їде назустріч інший трамвай)

12.Як потрібно обходити автомобіль, автобус і тролей­бус? (Ззаду)

КОНКУРС 4 «НЕ ПЛУТАЙ СТОРОНИ»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони». 
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. 

 

КОНКУРС 5 «СКЛАДИ ДОРОЖНІЙ ЗНАК»

Учням пропонують скласти зображення дорожній знаків і назвати їх. (пішохідний перехід, світлофор, стоп, вогнегасник, заборона палити).

 

  • Молодці!!!!Знати і виконувати правила поведінки на вулиці повинні всі перехожі: дорослі і діти. В нашій Україні багато роблять для того, щоб на дорогах не було небезпеки, щоб було добре і зручно переходити. Для цього прокладають нові хороші дороги, будують підземні переходи. Суворо слідкує за тим, щоб всі виконували правила дорожнього руху Державна автомобільна інспекція (ДАІ). Це особливі підрозділи працівників міліції. Люди сміливі і дуже уважні. Проте в нашому житті є й інші небезпеки, про які ми повинні знати і завжди пам’ятати.
  • Ось ви і здобули всі ключі. Відкривайте швиденько замки, діставайте ключ і – вперед!

   Увага! Казка  починається.

(Діти дивляться виставу «В країні Дорожніх знаків»)

Казка «Четверо лисенят»

Дійові особи: мама Лисиця, четверо лисенят, ведуча.

Місце дій: Лісова галявина. Під великим деревом – житло сім`ї лисиць. Мама Лисиця збірається на полювання.

Мама Лисиця. Діти, я йду у справах, а ви залишаєтеся вдома самі. Будь ласка, поводьте себе чемно, не бийтеся одне з одним, адже ви – сім`я. А найголовніше – не беріть до рук сірників.

(виходить)

Перше лисеня. Так, битися не будемо, ми ж сім`я, ми любимо одне одного. Ми пограємося, порозмовляємо і так дочекаємося мами.

Друге лисеня. А мені набридло вдома сидіти. Я мрію розпалити багаття у лісі. Це так романтично – сидіти біля вогню, дивитися, як іскри стрибають у різні боки. Ти вже пішов спати, а спалахи від вогнища все ще перебігають по деревах.

Перше лисеня. Ні, так не можна! Коли ти йдешь додому, багаття треба погасити – засипати землею, залити водою; інакше може згоріти весь ліс!

Третє лисеня. Мені нудно... А давайте ввімкнемо телевізор!

Четверте лисеня. А для мене ввімкнемо комп`ютер.

Друге лисеня. А я ввімкну магнітофон та послухаю свою улюблену пісню!

Третє лисеня. А я ввімкну ще електрочайник, бо хочу чаю.

Перше лисеня. Все одразу вмикати не можна, щоб не виникло пожежі. Ввімкнемо щось одне, наприклад, електрочайник, щоб випити разом чаю.

Всі лисенята. У-у-у-...

Четверте лисеня. Ой, я забув, що мій одяг ще мокрий від снігу ще відтоді, як ми гралися в сніжки. Допоможіть мені розвісити його над плитою, щоб швидше висохнув.

Перше лисеня. Ні, ми не будемо сушити одяг над плитою, бо можна знову ж таки наробити пожежі. Адже одяг може впасти на розпечену плиту та загорітися! Піду ввімкну електрочайник та приготую для всіх нас чай.

(виходить)

Четверте лисеня. Чому мама весь час твердить, що не треба брати сірники? Вони не важкі, підняти їх легко. Коштують вони недорого, завжди можна купити інші. Яка від них може бути загроза?

Третє лисеня. Давайте візьмемо кілька сірників! Їх багато, мама не помітить.

Всі лисенята (разом).  Давайте! Чудова думка! Як ти добре придумав! (беруть сірники, ховаються під ліжко і починають запалювати сірники).

 

Друге лисеня. Ой, я обпік собі кігтики! (кидає запалений сірник на килимок. Килимок загорівся, з`являються полум`я і дим).

Ведуча. Лисенята почали задихатися, кашляти під ліжком.

Всі лисенята (разом).  Ой, рятуйте! Ми боїмося! Нам важко дихати! (кашляють, ховаються подалі під ліжко).

Повертається мама Лисиця.

Мама Лисиця.  Що це? Дим? Вогонь? Пожежа! (дістає телефон, викликає пожежних).

Пожежа! Адреса – Лісова галявина, будинок лисиць!

Ведуча. Приїждають пожежники, виносять з будинку лисенят, гасять пожежу.

Четверте лисеня. Мамо, вибач, що не доглянув за меншими!

Мама Лисиця.  Чому всі заховалися під ліжко? Якщо почули запах диму або побачили вогонь, треба негайно вибігти із будинку і покликати дорослих або зателефонувати на номер 101.

Третє лисеня. І що, як я зателефоную? А хто ж приїде? Хто допоможе?

Мама Лисиця.  Ті, хто приборкує вогонь. Їх треба лише покликати, тобто зателефонувати на номер 101, і вони приїдуть на допомогу.

Четверте лисеня. А як їх звати?

Мама Лисиця.  Їх звати «пожежники», тобто ті, що гасять пожежу.

Друге лисеня. Мамо, ми ніколи не будемо брати сірники!

Третє лисеня. А номер телефону пожежників ми запам`ятали міцно-міцно!

Мама Лисиця.  А як телефонувати пожежникам?

Всі лисенята (хором).  Номер 101!

1.Сірники не можна брать у руки вам,
Бо пожежі можна наробить.
«Сірники,- ти думаєшь,- чудова гра!-
А навкруг уже усе горить!

2.Ми вогню подякуєм за те, що він
Варить їжу, зігріває нас.
Він для нас як добрий і могутній джин,
І у темряві дороговказ.

3.То ж давайте ми не будем забувать,
Що вогонь – і ворог нам, і друг.
Правила безпеки всім виконувать,
Щоб пожежі зникли всі навкруг!

 

Ведучий.  Дякуємо лисенятам! І давайте поміркуємо: які правила протипожежної безпеки порушили лисенята? Яких помилок вони допустилися? (відповіді учнів).

Ведучий . А чи є у нас діти, які своєю поведінкою нагадують лисенят із казки? (відповіді учнів).

Ведучий. Як ви оціните вчинок лисенят, коли вони не послухалися мами? (відповіді учнів).

Ведучий. Так, діти, завжди треба слухатися батьків. Адже у будь-якій справі вам на допомогу прийдуть батьки, сім`я. Вони бажають вам лише кращого. Не залишать вас у біді і наша держава. Навіть на випадок пожежі держава подбала про вас, про свій народ. У державі є вищі навчальні заклади, де готують фахівців з пожежної справи. У кожноу районі по всій країні здійснюють пожежний нагляд люди, діяльність яких фінансує держава. Лише зателефонуйте, і ці люди – пожежники – прийдуть на допомогу: погасять пожежу, врятують з вогню людей, майно, лісові масиви. Бувають випадки, що пожежники навіть гинуть при виконанні своїх обов`язків.

  • То ж  давайте, діти, також будемо дбати про себе, про своє здоров`я і життя, своєї сім`ї, про майно своєї сім`ї і майно держави. Адже ви – громадани своєї держави, а чим багатша буде наша держава, тим краще життя буде у всіх нас.
  • Тому дуже важливо не порушувати правила протипожежної безпеки та правил дорожнього руху!
  • Будьте уважніші і до інших людей. Якщо ви будете йти по вулицях і побачите, як з вікон чужого будинку йде дим або блискає полум`я, ви зможете пройти повз нього з байдужістю? (відповіді учнів).
  • А чи можна перебігати дорогу де захочеться?
  • Як називається прилад, який вказує нам коли йти , а коли ні?
  • Як ви будете телефонувати до пожежної частини? (відповіді учнів).

Ведучий .  Дякую вам. Я вірю в вас. ДОТРИМУЙСЯ ПРАВИЛ ЖИТТЯ – ЗДОРОВЮ НЕ БУДЕ КІНЦЯ»

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку