ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ СУСПІЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ ЙОГО РОЗВИТКУ
Каховський державний агротехнічний коледж
Навчально – методична карта заняття № 1
ТЕМА: ПОЛІТЕКОНОМІЯ ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА СУСПІЛЬНА НАУКА
ТИП (вид, форма) ЗАНЯТТЯ: лекція (ввідна лекція з елементами проблемності) Мета заняття:
Навчальна: усвідомити значення та роль політичної економії як науки; розкрити суть предмету політичної економії як фундаментальної, методологічної основи економічних наук
Розвиваюча: розширити сферу знань про економіку, економічну політику, формувати нове економічне мислення, сприяти формуванню наукових ідей, поглядів на економічні процеси
Виховна: створити атмосферу емоційного підйому, виховувати зацікавленість навчальною дисципліною, сприяти прагненню отримувати нові знання самостійно
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ: наочно-демонстраційний матеріал: презентація
навчальної дисципліни; ТЗН: мультимедійний проектор Література:
Додаткова: Башнянин Г.І., Шевчук Є.С. Політична економія. – Львів.: «Новий світ», 2000.
Гальчинський А.С. та ін. Основи економічних знань. К.: Вища школа, 2002.
Зазимко А.З. Політична економія. Структурно-логічний навч. посібник.. – К.: КНЕУ, 2006.
Мочерний С.В. Основи економічних знань. – К.: Академія, 2001.
Мочерний С.В.Політична економія: Навч. посіб. – К.:Знання - Прес, 2002.
№ п/п |
Структура заняття, основні методи
|
Час |
1 |
Організаційна частина: перевірка присутніх, готовність аудиторії до занять (по рапорту чергового або старости) |
1-2 хв. |
2 |
Вступне слово викладача: розповісти про структуру тематичного плану, методику викладання, критерії оцінювання та контроль знань. (Методи: повідомлення, пояснення) |
До 5 хв. |
3 |
Актуалізація опорних знань: (використати опорні знання студентів історії географії та їх життєвого досвіду). Гра «Вільний мікрофон» (передаючи один одному уявний мікрофон студенти висловлюють свою думку на запитання) 1. Що означає категорія «економіка»?, «економічна система»? 2. Які ви знаєте економічні науки? 3. З якими економічними явищами ви стикаєтесь у своєму житті? 4. Які економічні поняття використовуються вами у повсякденні? (Методи: індивідуальної бесіди, узагальнення відповідей і формування теми заняття) |
До 10 хв. |
4 |
Повідомлення теми, формування мети та основних завдань: тема заняття: ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА СУСПІЛЬНА НАУКА; мета заняття: усвідомити значення та роль політичної економії як |
|
|
науки; розкрити суть предмету політекономії як взаємозв’язок продуктивних сил і виробничих відносин; завдання: 1. Показати місце політекономії в системі наук. 2. Розкрити етапи формування поглядів на предмет політичної економії. 3. Охарактеризувати функції і методи політекономії. Презентація навчальної дисципліни. (Демонстрація слайдів з коментаріями через мультимедійний проектор або комп’ютер). (Методи: повідомлення, частково проблемний, демонстраційний) |
До 10 хв. |
5 |
Мотивація навчальної діяльності: презентація теми заняття. (Демонстрація слайдів з коментаріями через мультимедійний проектор або комп’ютер). Використаємо епіграфи: 1. «Економічна наука має справу з фундаментальними проблемами життя суспільства; вона стосується усіх і належить усім» (Людвіг фон Мізес) 2. «Люди, які систематично не вивчають економічну теорію, схожі на глухих, які намагаються оцінити звучання оркестру» (Пол Самуельсон). Рефлексія: як би ви прокоментували ці вислови? (Вислухавши коментарі, запропонуйте студентам повернутися до цього обговорення після викладу нового матеріалу. (Методи: повідомлення, бесіда, частково проблемний, демонстраційний) |
5-7 хв. |
6 |
План заняття: 1. Політекономія в системі економічних та суспільних наук. 2. Політекономія як наука про виробничі відносини у взаємодії з продуктивними силами. 3. Методи та функції політекономії. 4. Економічні закони як регулятор виробництва. Система економічних законів. ((Методи: повідомлення, письмовий) |
2-3 хв. |
7 |
Виклад нового матеріалу: 1. Політекономія в системі економічних та суспільних наук. (Розкриваємо використовуючи мікро- схемо-конспект, який можна демонструвати на екран через мультимедійний проектор, або використаємо дошку і крейду (по ходу викладу інформації схему запишемо на дошці). (Див. Додаток 1) 2. Політекономія як наука про виробничі відносини у взаємодії і продуктивними силами. (Розкрити процес становлення поглядів на предмет політичної економії) (Див. Додаток 4) 3. Методи та функції політекономії. (Розкриваємо, використовуючи мікро- схемо-конспект, який можна демонструвати на екран через мультимедійний проектор, або використаємо дошку і крейду (по ходу викладу інформації схему запишемо на дошці). (Див. Додаток 2) 4. Економічні закони як регулятор виробництва. Система економічних законів. Розкриваємо використовуючи мікро- схемо-конспект, який можна демонструвати на екран через мультимедійний проектор, або використаємо дошку і крейду (по ходу викладу інформації схему запишемо на дошці). (Див. Додаток 3) |
45-50 хв. |
8 |
Підведення підсумків: 8.1.Узагальнення матеріалу 8.2. Видача випереджаючих завдання для самостійної роботи студентів (за робочою програмою) |
2-3 хв. |
9 |
Домашнє завдання: підготуватися до семінарського заняття за планом: 1. Історичні етапи становлення та розвитку політекономії. 2. Предмет і об’єкт політекономії. 3. Політекономія і економічна політика (література на початку карти) 2. Підготувати повідомлення: а) політекономія та економічна політика; б) єдність політекономії та господарської практики; в) роль політекономії у здійсненні суспільно-економічних процесів в Україні. |
1-2 хв. |
Викладач:________________ Каховський державний агротехнічний коледж
НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА: ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ
ТЕМА: ПОЛІТЕКОНОМІЯ ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА СУСПІЛЬНА НАУКА
ТИП (вид, форма) ЗАНЯТТЯ: теоретичний семінар Мета заняття:
Навчальна: завершити вивчення проблем предмету політекономії, заслухати і обговорити питання самостійного вивчення етапів розвитку політекономії
Розвиваюча: розширити сферу знань про економіку, економічну політику, формувати нове економічне мислення, сприяти формуванню наукових ідей, поглядів на економічні процеси
Виховна: створити атмосферу емоційного підйому, виховувати зацікавленість навчальною дисципліною, сприяти прагненню отримувати нові знання самостійно
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ: наочно-демонстраційний матеріал: презентація
навчальної дисципліни; ТЗН: мультимедійний проектор наочно-демонстраційний матеріал: міні-плакати
Ø Еволюційний розвиток політекономії
Ø Суть економічних законів
Ø Система економічних законів
Ø Форми прояву економічних законів
Ø Функції політекономії Література:
Основна: Л-12, т.1; §1-4; Л-13, р.1, §2; Л-19, р.1, §2; Л-17, т.1, §1-2;
Додаткова: Башнянин Г.І., Шевчук Є.С. Політична економія. – Львів.: «Новий світ», 2000.
Гальчинський А.С. та ін. Основи економічних знань. К.: Вища школа, 2002.
Зазимко А.З. Політична економія. Структурно-логічний навч. посібник.. – К.: КНЕУ, 2006.
Мочерний С.В. Основи економічних знань. – К.: Академія, 2001.
Мочерний С.В.Політична економія: Навч. посіб. – К.:Знання - Прес, 2002.
Організаційна частина – перевіряємо готовність групи та аудиторії до заняття – (перекличка або по рапорту чергового) Актуалізація опорних знань студентів:
üщо таке економіка? Як наука? Як сфера діяльності? – застосовуємо метод «кейнсів» (у відповідях накопичуємо банк даних про продуктивні сили; виробничі відносини; функції політекономії …)
üузагальнюємо відповіді – (висновки роблять студенти) – наука, яка пройшла довгий шлях становлення і продовжує розвиватися Мотивація навчальної діяльності:
«Економічна теорія – це наука, яка вивчає, як люди роблять вибір, щоб використати рідкісні ресурси для виробництва різних товарів, послуг і їх розподілу» - (Поль Самуельсон)
ПРОБЛЕМИ:
vЯк саме зробити вибір?
vЩо таке рідкісні ресурси?
І. Робота в командах:
Індивідуальні відповіді команд – обґрунтування необхідності різних напрямків у розвитку політекономії – (кожна команда характеризує свій напрямок, виділяє головні проблеми, хто з економістів займався даною проблемою, його вклад …)
üРозвиток стародавніх вчень;
üПерші наукові теорії (меркантилізм та фізіократизм)
üРозвиток класичної школи в політекономії (від Адама Сміта до сучасних ідей) (студенти самі вибирають напрям для аналізу)
ІІ. Робота з міні-таблицями
Висновок: одна й таж сама сутність (закон) проявляє себе в реальному житті неоднозначно. А це означає, що немає єдиної, придатної на всі випадки життя, раз і назавжди даної системи форм прояву економічних законів. (наприклад форми оплати праці, ціни). Вони повинні застосовуватися і змінюватися з урахуванням конкретних соціально-економічних умов.
ІІІ. Робота команд за індивідуальними картками. (Команди формуємо по 3-5 студентів, які вибирають самі по одному запитанню, потім об’єднуються в пари з тими, хто вибрав це питання з інших команд і готують спільну відповідь).
Підведення підсумків роботи на занятті.
Що нового дізналися сьогодні на занятті? - формулюють відповідь студенти
Загальний висновок робить викладач.
Мотивація оцінок.
Домашнє завдання:
Øповторити основні економічні терміни, поняття з даної теми;
Øзаповнити роботи №1 - №3 у робочому зошиті по самостійному вивченні
Випереджуючі завдання:
ØЛюдина як основний елемент продуктивних сил
ØНТП та його форми
ØНТР та її характерні особливості на сучасному етапі
Викладач: __________
ТЕМА: ВИРОБНИЦТВО І ЙОГО ОСНОВНІ ЧИННИКИ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: теоретичний семінар з ігровими елементами
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: узагальнити та систематизувати, отримані на лекції щодо суті змісту виробництва та вияснити його роль у економічному житті; з’ясувати, які існують фактори (чинники) виробництва та дати їм характеристику
Розвиваюча та виховна мета: уміння узагальнювати, обґрунтовувати свою думку, працюючи індивідуально, формування критичного мислення студентів та етики роботи в команді; продовжити формувати логічність і послідовність у викладенні думки, уміння самостійно опрацьовувати навчальний матеріал
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Алгоритм знань по темі Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Øзміст виробництва та його складові елементи;
Øсуть та структуру суспільного виробництва; його фази: виробництво, розподіл, обмін і споживання;
Øструктуру продуктивних сил і систему виробничих відносин;
Øосновні чинники виробництва: праця, земля, капітал, підприємництво, наука, інформація, час; Øумітимуть:
Øаналізувати взаємозв’язки та суперечності між продуктивними силами та виробничими відносинами;
Øхарактеризувати цілі та наслідки суспільного виробництва; НТП та НТР.
Забезпечення заняття: робочий зошит для самостійної роботи; картки – завдання для груп
ЗМІСТ ТА ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційна частина: перевірка готовності групи та аудиторії до занять. - перекличка, встановлюємо хто відсутній ІІ. Установчо - мотиваційний модуль:
а) вступне слово викладача (повідомлення про форми і методи, які використовуватимуться на семінарському занятті та критерії оцінювання);
б) актуалізація опорних знань студентів (проводимо у формі економічної розминки)
Øспосіб поєднання ресурсів та їх цілеспрямоване використання що це? (виробництво)
Øвідносини, завдяки яким речі та послуги рухаються від виробників до споживачів називаються … ? (обмін)
Øвикористання доходів і реалізація тих корисностей, які мають речі і послуги називається … (споживання)
ØЩо є основою життя, джерелом прогресивного руху людського суспільства? (суспільне виробництво)
ØЩо ж виробляється у сфері нематеріального виробництва? (товар – послуга)
ØСукупність предметів та засобів праці це … (3асоби виробництва)
ØВідносини, які складаються між людьми у процесі виробництва, розподілу, обміну та споживання матеріальних благ називаються … (виробничими (економічними) відносинами)
ØЦілеспрямована діяльність людини по створенню товарів і послуг це … (праця)
ØВідносини, які відображають технологію виробництва і є матеріально-речовим змістом суспільного виробництва називаються … (техніко-економічними)
ØПредметом вивчення політичної економії є відносини … (соціально-економічні) (Підсумуйте кількість правильних відповідей і виставте собі оцінку. Кожна правильна відповідь = 1 бал всю суму розділіть на два – буде кінцева оцінка)
в) мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Викладач: процес виробництва завжди є результатом взаємодії відповідних ресурсів (чинників) виробництва. Будь який продукт чи послугу ми можемо отримати, поєднавши певним чином матеріальні ресурси з працею. Як саме використовуються ресурси у виробництві та суть відносин в які вони вступають ми будемо розглядати на занятті.
ІІІ. Змістовно- мотиваційний модуль: аналіз суті процесу виробництва, його структури та основних чинників.
Характеристика НТР та НТП їх цілі та наслідки.
а) робота в міні групах (кооперативне навчання). Кожна група отримує завдання на картках (готується як роздавальний матеріал). Завдання групи: розібрати і підготувати відповіді на поставлені запитання. (На підготовку 10 хв).
б) заслуховуємо відповіді
в) перевірка знань, умінь та навичок (індивідуальна робота). Студенти отримують
завдання різних рівнів складності:
1-й рівень (правильне його виконання) – оцінюється 3 балами
2-й рівень (правильне його виконання) – оцінюється 4 балами
3-й рівень (правильне його виконання) – оцінюється 5 балами ІV. Узагальнюючий модуль: підведення підсумку роботи:
а) обґрунтування відповідей студентів, які приймали участь у обговоренні проблем; виставлення оцінок
б) домашнє завдання:
1. Опрацювати дану тему за підручником
2. Видача випереджуючих завдань за робочою програмою:
Ø Потреби як спонукальний мотив економічної діяльності людей Ø Потреби і споживання
3. Заповнити роботу № 4 у робочому зошиті по самостійному вивченні Література:
Використати електронні варіанти підручників з Інтернет;
Економічний словник-довідник
Підпис викладача:_______________
методична карта заняття № 4
ТЕМА: ЕКОНОМІКА СУСПІЛЬСТВА ЯК СУКУПНІСТЬ ВИДІВ
ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: оглядова лекція
Форма заняття: масова
Навчальна мета: розкрити суть та характерні риси економічної системи та різних видів економічної діяльності
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів; продовжити формувати логічність і послідовність у викладенні думки, уміння самостійно опрацьовувати навчальний матеріал
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Алгоритм знань по темі
Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Øсуть, структуру та форми економічної системи;
Øвиди економічної діяльності;
Øсуть суспільного поділу праці та його форми; умітимуть:
Øхарактеризувати джерела і рушійні сили розвитку економіки суспільства;
Øобґрунтувати основні напрямки підвищення ефективності економічної системи
суспільства.
І. Організаційна частина: перевірка готовності групи та аудиторії до занять. - перекличка, встановлюємо хто відсутній ІІ. Установчо - мотиваційний модуль:
а) вступне слово викладача (повідомлення про форми і методи, які використовуватимуться на занятті);
- Оглядова лекція спрямована на відновлення отриманих знань на минулих заняттях та на заняттях економіки підприємств, що різних видів економічної діяльності людей. А також використання знань з історії України, щодо характеристики різних етапів економічної політики. Знайомство з новим матеріалом з метою формування цілісного знання.
б) актуалізація опорних знань студентів (проводимо у формі економічної розминки) - Які види діяльності людей Ви знаєте?
- Який критерій поділу суспільного виробництва на три сфери? (матеріальне, нематеріальне виробництво і сфера послуг)
- Який критерій поділу суспільного виробництва на чотири фази? (виробництво, розподіл, обмін і споживання)
в) мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Викладач:
«Найкраща економічна система – це та, яка максимально забезпечу. Людей тим, чого вони найбільше потребують» Джон Гелбрейт, США, економіст
«Головною метою об’єднання людей у суспільство є прагнення мирно і безпечно користуватися своєю власністю, а основним знаряддям і засобом для цього служать встановлені у даному суспільстві закони» Джон Локк
ІІІ. Змістовно- мотиваційний модуль: виклад нового матеріалу: План
1. Економічна система суспільства: її суть, форми, структура.
2. Суть і види економічної діяльності. Економічна діяльність як процес суспільної праці.
3. Суспільний поділ праці як матеріальна основа економічних відносин.
4. Джерела і рушійні сили розвитку економіки суспільства. Економічні суперечності, їх суть, характер і класифікація.
5. Ефективність суспільної економіки та її показники. Економічна та соціальна ефективність.
Ілюструючи роль управління в людському суспільстві, засновник відомої американської фірми IBM Томас Дж. Уатсон розповідав таку історію. В одній сім'ї хлопчик отримав свою першу пару довгих штанів і побачив, що вони дуже довгі. Він попросив свою бабусю прикоротити їх. Але бабуся заявила, що в неї багато роботи по хаті. Мама у відповідь на його прохання сказала, що сьогодні її черга грати в карти. Хлопчик пішов шукати допомоги в сестри, але та поспішала на побачення. Пригнічений тим, що завтра не зможе одягнути довгі штани в школу, хлопчик пішов спати.
Бабуся, закінчивши хатню роботу, згадала про онука й прикоротила його штанці. Мама, закінчивши грати в карти, зробила те ж саме. Сестра, повернувшись з приємного побачення, захотіла також догодити братові. Зранку сім'я переконалася, до яких негативних наслідків приводить некерована трудова діяльність.
ІV. Узагальнюючий модуль: підведення підсумку роботи: а) домашнє завдання:
1. Опрацювати дану тему за підручником
2. Самостійно вивчити: форми суспільного поділу праці: загальна, часткова, одинична. Основні організаційно-економічні форми суспільного поділу праці6 спеціалізація, кооперація, концентрація, централізація, комбінування виробництва. Основні напрямки підвищення ефективності економічної системи суспільства.
3. Заповнити роботи №5 - №7 у робочому зошиті по самостійному вивченні
Література:
Основна - за робочою програмою Додаткова:
Використати електронні варіанти підручників з Інтернет;
Економічний словник-довідник
Амбросов В.Я. Поглиблення суспільного поділу праці та трансформація виробничих структур. // Економіка АПК , 2011, №5, с.17-25.
Підпис викладача: _____________
методична карта заняття № 5
ТЕМА: ВІДНОСИНИ ВЛАСНОСТІ В ЕКОНОМІЧНОМУ ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: проблемний семінар
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: узагальнення теоретичних знань через розв’язання логічних завдань з визначення місця власності в економічній системі
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів; вміння працювати у групі та індивідуально; виховання свідомих громадян, які вибирають сучасні види економічної діяльності, що відповідають узгодженим інтересам особистості
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Алгоритм знань по темі Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Ø суть власності, її економічний та юридичний зміст.
Ø об’єкти та суб’єкти власності.
Умітимуть пояснити і аналізувати:
Ø роль власності в системі економічних відносин.
Ø економічні форми реалізації власності.
Ø еволюція типів і форм власності.
Ø основні тенденції у відносинах власності на сучасному етапі.
І. Організаційна частина: перевірка готовності групи та аудиторії до занять.
(перекличка, встановлюємо хто відсутній)
ІІ. Установчо - мотиваційний модуль:
а) вступне слово викладача (повідомлення про систему та форми роботи на занятті);
б) актуалізація опорних знань студентів – проведення вступного тестування:
v (додаток 1)
в) постановка міні проблеми:
(Використовуємо життєвий досвід студентів та їх світогляд та знання історії). (додаток 2) ІІІ. Змістовно-мотиваційний модуль:
а) робота із схемами (додаток 3)
б) робота в парах за індивідуальними картками (формування критичного мислення)
ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ
1. Які офіційні надії покладаються на приватизацію власності й що вона дає реально? Наведіть приклади використання власних майнових сертифікатів (ваучерів).
2. Чи відповідає механізм роздержавлення власності й приватизації, запропонований Державною Програмою, тим глобальним цілям, які поставлені перед приватизацією?
3. Яким бачиться механізм роздержавлення й приватизації, виходячи з тих завдань, які він повинен реалізувати?
в) міні-дискусія по результатам роботи в парах
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ ДИСКУСІЇ
1. У чому полягає економічний зміст власності? Чим він відрізняється від юридичного змісту?
2. Як ви розумієте тезу, що відносини власності займають основоположне місце в системі виробничих відносин?
3. Проаналізуйте історичний процес розвитку форм власності й виведіть з цього певні тенденції, які мають значення для сучасного стану розвитку людства.
4. Як, на вашу думку, реформування відносин власності, що відбувається в Україні, відповідає світовим тенденціям чи ні?
5. Типи, види й форми власності. Що дає їх вивчення?
6. Які основні тенденції в розвитку відносин власності спостерігаються на сучасному етапі в країнах світу? Чим це викликано?
7. Які соціальні наслідки мають зміни у відносинах власності в розвинутих країнах світу?
8. Чим викликане в сучасних умовах зростання питомої ваги й обсягів державної власності на Заході? А як в Україні?
9. Чим викликана необхідність реформування власності в Україні і як вона здійснюється?
10. У чому полягає сутність перехідного періоду в Україні?
11. Що являє собою багатоукладна економіка? Чим викликана необхідність існування різних форм власності?
12. Роздержавлення та приватизація. Що між ними спільного і в чому відміна?
13 Які основні форми власності передбачає Закон України "Про власність"? Пригадайте форми колективної власності.
14. Чи є сенс у повній ліквідації державної власності? Як це питання вирішується в країнах Заходу і в Україні?
15. Згадайте основні можливі шляхи роздержавлення власності. Який шлях застосовується в Україні?
16. Способи приватизації власності, передбачені Законом України "Про приватизацію майна державних підприємств". Які способи переважають на сучасному етапі й чому?
г) мультимедійна презентація теми; (Слайди)
ІV. Узагальнюючий модуль: підведення підсумку роботи:
а) студенти коментують наскільки збіглися їх перші погляди на поставлену проблему збігаються з науковими, які визначилися в ході розкриття теми, з конкретним вирішенням завдань заняття; (рефлексія)
б) обґрунтування відповідей студентів, які приймали участь у обговоренні проблем; в) домашнє завдання:
1. Видача випереджуючих завдань за робочою програмою
ØЗаповнити роботу №8 у робочому зошиті по самостійному вивченні
Література:
Використати електронні варіанти підручників з Інтернет;
Л-12, т.5; §2-3; Л-17, т.2, §1-2; т.5. §2; Л-13, р.3, §8
Економічний словник-довідник
ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 2. ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ПОНЯТТЯ
РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ ТА ЇЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
Каховський державний агротехнічний коледж
Навчально-методична карта заняття № 6
ТЕМА: ТОВАРНЕ ВИРОБНИЦТВО І ТОВАРНО-ГРОШОВІ ВІДНОСИНИ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: семінар (узагальнюючий)
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: узагальнити і систематизувати знання з теми, визначити рівень оволодіння студентами основними теоретичними заннями, закріпити практичні вміння студентів методом розвязку практичних ситуацій
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів; вміння працювати у групі та індивідуально; виховання свідомих громадян, які вибирають сучасні види економічної діяльності, що відповідають узгодженим інтересам особистості
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Алгоритм знань по темі Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Ø суть та характерні риси натураль-ного господарства;
Ø умови виникнення та основні риси товарного виробництва;
Ø суть та основні риси товару як економічної категорії;
Ø зміст та функції закону вартості;
Ø суть грошей і грошового обігу; умітимуть:
Ø аналізувати грошову систему та її основні елементи;
Ø пояснити суть та соціально-економічні наслідки інфляції.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (перевірка присутніх, готовність аудиторії до
заняття, взаємне вітання)
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ СТУДЕНТІВ З МЕТОЮ ТА ЗАВДАННЯМИ ЗАНЯТТЯ:
üЕкономічне змагання-подорож до Міста ділових людей
üОбговорення проблемних завдань теми: Товарне виробництво та товарно-грошові відносини
üРозв’язання гіпотетичних, ситуаці-йних та логічних завдань з питань визначення вартості товару; функцій грошей та грошового обігу і його законів; інфляції та її соціально-економічних наслідків.
Завдання студентів:
üВикористовуючи власні знання якнайкраще виконати завдання
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
«Гроші всюди присутні, і якщо порушити грошовий обіг, порушиться нормальне
функціонування всього господарського організму» (Мілтон Фрідмен)
«Гроші як рука чи нога – або ви ними користуєтеся, або ви їх втрачаєте»
(Генрі Форд)
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА РОЗМИНКА: Запитання до студентів: як ви розумієте висловлювання цих економістів?
IV. ПРОЦЕСУАЛЬНО-ДІЯЛЬНИСНИЙ ЕТАП
1. Економічне змагання-подорож до Міста ділових людей
Етап 1. Клуб майбутніх економістів і менеджерів
Етап 2. Музей
Етап 3. Коледж (тестова робота) Етап 4. Інтелектуальний центр
Етап 5. Рекламне агентство
Етап 6. Банк
Етап 7. Стадіон
Етап 8. Бібліотека
V. ПІДСУМКИ ЗМАГАННЯ – ПОДОРОЖІ. Заповнення остаточної таблиці
Компанія 1 |
Оцінка за етап 1 |
Оцінка за етап 2 |
Оцінка за етап 3 |
Оцінка за етап 4 |
Оцінка за етап 5 |
Оцінка за етап 6 |
Оцінка за етап 7 |
Оцінка за етап 8 |
Загальна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Компанія 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІ. РЕФЛЕКСІЯ
Психологічний тест «Чи в грошах щастя?»
Студентам пропонується дати відповіді на питання тесту, підрахувати свої бали й отримати відповідь на поставлене запитання. Див. додатки 4-5.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Випереджувальне завдання до теми: ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ РИНКУ. СУБ’ЄКТИ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ (Заповнити роботи №№ 9-10 у робочому зошиті по самостійному вивченні)
Підпис викладача: ________________
Каховський державний агротехнічний коледж
Навчально-методична карта заняття № 7
ТЕМА: ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ РИНКУ. СУБ’ЄКТИ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: інформаційна лекція (4 години) Форма заняття: масова з елементами індивідуальної роботи Навчальна мета:
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів; вміння працювати у групі та індивідуально; виховання свідомих громадян, які вибирають сучасні види економічної діяльності, що відповідають узгодженим інтересам особистості. Алгоритм знань по темі Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Øвизначення ринку, його функції та види;
Øсуть та функції ринкової інфрас-труктури;
Øсуть та матеріальні умови функ-ціонування підприємств і їх види;
Øформи та види підприємницької діяльності;
Øсуть конкуренції як економічної категорії; основні її види та методи;
умітимуть:
Øхарактеризувати основні елементи ринкового механізму;
Øпорівнювати моделі ринкової еко-номіки; Ø розкривати роль підприємництва в економіці; Ø пояснити роль конкуренції в рин-ковій економіці.
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Література: Л-12, т.6, §1-4; Л-13, р.8, §18-21; Л-23, гл.5, §4-7
№ п\п |
Структура заняття |
Час
|
1.
2.
3.
4. |
Організаційна частина
Актуалізація опорних знань
Повідомлення теми, формування мети та основних завдань
Мотивація навчальної діяльності |
|
5.
6.
7. |
План заняття: 1. Поняття ринку, його характерні риси та функції. 2. Ринковий механізм та його основні елементи: попит, пропозиція, ринкова ціна, економічна конкуренція. 3. Конкуренція і ринок. 4. Моделі ринкової економіки. 5. Різноманітність суб’єктів ринкової економіки. 6. Підприємництво, його суть, принципи, умови виникнення та функції. Форми та види підприємництва.
Підведення підсумків: 6.1. Узагальнення матеріалу 6.2. Видача завдання для самостійної роботи студентів: 1. Структура та види ринку. 2. Класифікація ринку за суб’єктами та об’єктами ринкових відносин. Ключові проблеми формування ринку праці в Україні. 3. Монополія і конкуренція. Форми монополії. Економічні наслідки монополізму. 4. Антимонопольне законодавство і антимонопольна політика. Підприємство як головний суб’єкт ринкової економіки та її первинна ланка. Принципи та функції діяльності підприємств. Види підприємств. 5. Витрати виробництва, їх сутність та класифікація. 6. Прибуток як кінцева мета діяльності підприємства (фірми). 7. Малий бізнес та його роль у економіці. Економічні основи розвитку підприємницької діяльності в Україні.
Домашнє завдання: підготуватися до семінарського заняття Л-12, т.6, §1-4; Л-13, р.8, §18-21; Л-23, гл.5, §4-7
|
|
Підпис викладача _____________
Каховський державний агротехнічний коледж
Навчально-методична карта заняття № 8
ТЕМА: ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ РИНКУ. СУБ’ЄКТИ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: семінар (узагальнюючий)
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: розгляд проблем ринкового механізму та його основних елементів: попит, пропозиція ринкова ціна, економічна конкуренція
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів; вміння працювати у групі та індивідуально; виховання свідомих громадян, які вибирають сучасні види економічної діяльності, що відповідають узгодженим інтересам особистості
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Алгоритм знань по темі Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Øвизначення ринку, його функції та види;
Øсуть та функції ринкової інфрас-труктури;
Øсуть та матеріальні умови функ-ціонування підприємств і їх види;
Øформи та види підприємницької діяльності;
Øсуть конкуренції як економічної категорії; основні її види та методи;
умітимуть:
Øхарактеризувати основні елементи ринкового механізму;
Øпорівнювати моделі ринкової еко-номіки;
Øрозкривати роль підприємництва в економіці; Ø пояснити роль конкуренції в рин-ковій економіці.
І. Організаційна частина: перевірка готовності групи та аудиторії до занять.
(перекличка, встановлюємо хто відсутній)
ІІ. Установчо - мотиваційний модуль:
а) вступне слово викладача (повідомлення про систему та форми роботи на занятті);
б) актуалізація опорних знань студентів – проведення вступного тестування.
ІІІ. Змістовно-мотиваційний модуль:
а) гра «Економічна експедиція»
Студенти об’єднуються в групи (економічні експедиції) по 4 – 5 осб і здійснюють дослідження за заданими завданнями. За 10 хв. підготувати відповіді на запитання маршрутного листа і доповісти про результати роботи.
Маршрутний лист №1. Дослідження споживчого ринку
Маршрутний лист №2. Дослідження ринку засобів виробництва
Маршрутний лист №3. Дослідження ринку капіталів
б) робота в парах за індивідуальними картками (формування критичного мислення) Заповнити таблицю Додаток 1.
в) тести на закріплення знань Додаток 2.
г) мультимедійна презентація теми; (Слайди)
ІV. Узагальнюючий модуль: підведення підсумку роботи:
а) студенти коментують наскільки збіглися їх перші погляди на поставлену проблему збігаються з науковими, які визначилися в ході розкриття теми, з конкретним вирішенням завдань заняття; (рефлексія)
б) обґрунтування відповідей студентів, які приймали участь у обговоренні проблем; в) домашнє завдання:
1. Видача випереджуючих завдань за робочою програмою
ØЗаповнити роботу № 11 у робочому зошиті по самостійному вивченні
Література:
Використати електронні варіанти підручників з Інтернет;
Л-12, т.5; §2-3; Л-17, т.2, §1-2; т.5. §2; Л-13, р.3, §8
Економічний словник-довідник
Підпис викладача _____________
Каховський державний агротехнічний коледж
Навчально-методична карта заняття № 9
ТЕМА: ЗМІШАНА ЕКОНОМІКА ТА ЇЇ ТИПИ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: проблемно - практичний семінар
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: систематизувати знання про суть та характерні особливості змішаної економіки і роль держави у цій системі господарювання; перевірити ступінь засвоєння знань студентів
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів; виховання свідомих громадян, які вибирають сучасні види економічної діяльності, що відповідають узгодженим інтересам особистості
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Алгоритм знань по темі Вивчивши дану тему, студенти знатимуть:
Øсутність змішаної економіки, умови і причини її виникнення; Ø економічна роль і функції держави у змішаній економіці;
умітимуть:
Øхарактеризувати сучасні методи державного регулювання у зміша-ній економіці;
Øпояснити економічні функції домогосподарств;
Øпояснити модель кругообігу ресу-рсів, продуктів і доходу у змішаній економіці.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (перевірка присутніх, готовність аудиторії до занять)
– методи: перекличка, рапорт чергового
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕНЯ СТУДЕНТІВ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМИ МОДУЛЯ ТА ЗАНЯТТЯ
Викладач: - які проблеми ми вивчали, розглядаючи змішану економіку та роль держави у цій системі господарювання?
Студенти називають основні етапи дослідження суті, характерних рис та ролі держави у змішаній економіці.
Методи: розповідь викладача; залучення студентів до обговорення – мета перевірити вмінні узагальнювати –
– метод – рефлексії і переходимо до наступного етапу заняття.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЙНИХ РЕЗЕРВІВ СТУДЕНТІВ
- Актуалізація опорних знань: (використати опорні знання студентів історії, географії та їх життєвого досвіду): 1. Що означає категорія «держава»?, «економічна система»? 2. Які ви знаєте економічні системи? 3. З якими економічними явищами та процесами ви стикаєтесь у своєму житті? 4. Які економічні поняття використовуються вами у повсякденні? (Методи: індивідуальної бесіди, узагальнення відповідей і формування теми заняття) Викладач: узагальнює відповіді і разом із студентами формулює завдання теми заняття.
ІV. ПРОЦЕСУАЛЬНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП ЗАНЯТТЯ
1. Робота із міні – таблицями (додаток 1)
2. Створення міні-проектів (додаток 2)
3. Представлення міні-проектів
Методи: інформація викладача, постановка проблемних питань, залучення студентів до обговорення, робота з опорними конспектами, показ слайдів …
V. КОНТРОЛЬНО-РЕФЛЕКСИВНИЙ ЕТАП:
- Що нового ви дізналися на занятті?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: за робочою програмою
Каховський державний агротехнічний коледж
ТЕМА : СУСПІЛЬНИЙ ПРОДУКТ І ЙОГО ФОРМИ
ТИП (вид, форма) ЗАНЯТТЯ: лекція з елементами проблемності Мета заняття:
Навчальна: усвідомити значення та роль суспільного продукту і його форм; Розвиваюча: розширити сферу знань про економіку, економічну політику, формувати нове економічне мислення, сприяти формуванню наукових ідей, поглядів на економічні процеси
Виховна: створити атмосферу емоційного підйому, виховувати зацікавленість навчальною дисципліною, сприяти прагненню отримувати нові знання самостійно
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ: наочно-демонстраційний матеріал: презентація навчальної дисципліни; ТЗН: мультимедійний проектор, ПК
Література: Л-5 с.207-216; Л-8 с.103-107; Л-7 с.202-209; Л-11 с.164-169.
№ п\п |
Структура заняття |
Час
|
1. 2. 3. 4. 5.
6.
7. |
Організаційна частина Актуалізація опорних знань Повідомлення теми, формування мети та основних завдань Мотивація навчальної діяльності План заняття: 1. Суспільне відтворення: суть і основні риси. 2. Сукупний суспільний продукт як результат суспільного виробництва. Структура суспільного продукту: вартісна, натурально-речова, функціональна. 3. Система національних рахунків та її характеристика. 4. Валовий національний продукт (ВНП) як основний показник у системі національних рахунків. 5. Методи розрахунку ВНП: 6. за витратами та доходами. Підведення підсумків: 6.1. Узагальнення матеріалу 6.2. Видача завдання для самостійної роботи студентів: 1. Валовий внутрішній продукт (ВВП) його відмінність від ВНП. 2. Національне багатство і його відтворення. Суть і структура національного багатства. 3. Заповнити роботу № 12 у робочому зошиті по самостійному вивченні Домашнє завдання: підготуватися до семінарського заняття
|
|
Підпис викладача:_________________
Навчально-методична карта заняття № 11
ТЕМА: СУСПІЛЬНИЙ ПРОДУКТ І ЙОГО ФОРМИ
Тип заняття: Теоретичний семінар
Форма заняття: Індивідуально-групова
Мета відкритого заняття: використання елементів інтерактивних та інформаційних технологій при проведенні інтеграційних занять
Навчальна мета: закріпити теоретичні знання проблем відтворення та методів розрахунку основних макроекономічних показників суспільного виробництва; перевірити ступінь засвоєння студентами теоретичного матеріалу та виконання домашнього завдання; уміння узагальнювати, обґрунтовувати свою думку, працюючи в команді та індивідуально.
Розвиваюча та виховна мета: формування критичного мислення студентів та етики роботи в команді
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, соціологічних досліджень, творчий,
«мозкового штурму», ілюстративний, демонстраційний, математичні розрахунки Забезпечення заняття:
ØНаочно-демонстраційний матеріал: слайди
ØРоздатковий матеріал: картки групових завдань та методичні поради
ØТЗН: мультимедійний проектор
ØЛітература: основна - по робочій програмі, додаткова – по матеріалам ЗМІ, періодична преса, Інтернет
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА: перевірка готовності групи та аудиторії до занять.
«Будьмо знайомі» - представлення груп.
ІІ. УСТАНОВЧО - МОТИВАЦІЙНИЙ МОДУЛЬ:
а) вступне слово викладача (повідомлення теми та основних завдань);
б) актуалізація опорних знань студентів. – Про що б ви хотіли дізнатися на занятті? (Студенти за 2 хв. пишуть свої бажання на скутерах різного кольору і вкидають до «чорної скриньки»);
в) «Сміливий не боїться, мудрий не вагається». (тестування, дає змогу перевірити як студенти запам’ятали визначення основних категорій та понять теми); (Додаток )
г) обговорення міні проблем. (Додаток ) ІІІ. ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ:
а) практична робота. Рішення задач; (Додаток )
б) обговорення проблемних питань; висунення гіпотез. Метод «мозковий штурм»; (Додаток )
в) мультимедійна презентація випереджуючих завдань; (Слайди)
г) розгляд проблем; вибір оптимального їх рішення.
ІУ. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ МОДУЛЬ:підведення підсумку роботи
а) відкриваємо «чорну скриньку») і студенти коментують наскільки збіглися їх бажання з конкретним вирішенням завдань заняття;
б) обґрунтування відповідей студентів та виставлення оцінки рівня знань; в) домашнє завдання:
Ø підготувати презентацію теми: Національний дохід та його розподіл. Використати електронні варіанти підручників з політичної економії Башнянина, Мочерного, Старостіної, Базилевича.
Ø Заповнити роботу 13 у робочому зошиті по самостійному вивченні.
Підпис викладача: ____________
Навчально-методична карта заняття № 12
ТЕМА: РОЗПОДІЛ НАЦІОНАЛЬНОГО ДОХОДУ. СПОЖИВАННЯ,
ЗАОЩАДЖЕННЯ І ДОБРОБУТ ЛЮДИНИ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: теоретичний семінар з ігровими елементами та практичним рішенням задач
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: узагальнити та систематизувати, отримані на лекції щодо суті та характерних рис економічної системи та різних видів економічної діяльності
Розвиваюча та виховна мета: уміння узагальнювати, обґрунтовувати свою думку, працюючи індивідуально, формування критичного мислення студентів та етики роботи в команді; продовжити формувати логічність і послідовність у викладенні думки, уміння самостійно опрацьовувати навчальний матеріал
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Забезпечення заняття: робочий зошит для самостійної роботи; картки – завдання для груп
Література: Л-5 с.207-216; Л-8 с.103-107; Л-7 с.202-209; Л-11 с.164-169.
№ п\п |
Структура заняття
|
Час |
1. 2. 3. 4. 5.
6. 7. |
Організаційна частина Повідомлення теми, формування мети та основних завдань Актуалізація опорних знань Мотивація навчальної діяльності Навчально-дискусійна частина 5.1.Обговорення питань: 1. Сутність і механізм розподілу доходів. 2. Проблеми нерівності у розподілі доходів. 3. Рівень і якість життя та бідність. 4. Стратегія подолання бідності в Україні. 5. Соціальне партнерство. 5.2. Поясніть, чи справедливе таке твердження: F Кількість товарів та послуг, яку може купити родина, залежить виключно від рівня її доходів. 5.3. Робота над індивідуальними завданнями. Поточний контроль виконання завдань Домашнє завдання: - Заповнити роботу № 14 у робочому зошиті по самостійному вивченні Поміркувати над питанням: GЩо таке економічний вибір і як визначається його ціна? |
|
Підпис викладача:_______________________
НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА: ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ
ТЕМА: ЕКОНОМІЧНЕ ЗРОСТАННЯ І ЙОГО ЧИННИКИ
ТИП (вид, форма) ЗАНЯТТЯ: лекція з елементами проблемності Мета заняття:
Навчальна: усвідомити значення та роль економічного зростання; розкрити суть нагромадження та заощадження.
Розвиваюча: розширити сферу знань про економіку, економічну політику, формувати нове економічне мислення, сприяти формуванню наукових ідей, поглядів на економічні процеси
Виховна: створити атмосферу емоційного підйому, виховувати зацікавленість навчальною дисципліною, сприяти прагненню отримувати нові знання самостійно
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАНЯТТЯ: наочно-демонстраційний матеріал: презентація
навчальної дисципліни; ТЗН: мультимедійний проектор, ПК Література: Л-8 с.147-158; Л-12 с.255-258; Л-4 с.471-476.
№ п\п |
Структура заняття |
Час
|
1. 2. 3. 4. 5.
6.
7. |
Організаційна частина Актуалізація опорних знань Повідомлення теми, формування мети та основних завдань Мотивація навчальної діяльності План заняття: 1. Економічне зростання: суть, типи, показники і значення. 2. Нагромадження в механізмі зростання. Сутність, джерела і суб’єкти нагромадження. Заощадження і нагромадження. 3. Чинники економічного зростання. НТР, підвищення ефективності капіталовкладень, зростання продуктивності праці. 4. Циклічність економічного розвитку. Сутність і види економічних циклів. Підведення підсумків: 6.1. Узагальнення матеріалу 6.2. Видача завдання для самостійної роботи студентів: 1. Економічне зростання як основна мета економічної політики держави. 2. Теорії економічного зростання. 3. Стадії економічного зростання. 4. Економічні кризи. Шляхи виходу з криз. Проблема економічного зростання в Україні. Домашнє завдання: Øпідготуватися до семінарського заняття Ø заповнити роботу № 15 у робочому зошиті по самостійному вивченні
|
|
Підпис викладача:__________________
Навчально-методична карта заняття № 14
ТЕМА: МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІКА ТА ЇЇ РОЛЬ У ЗРОСТАННІ
ДОБРОБУТУ ЛЮДСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ СВІТУ
Система заняття: лекційно-семінарська
Тип (вид) заняття: теоретичний семінар з ігровими елементами та практичним рішенням задач
Форма заняття: групова з елементами індивідуальної роботи
Навчальна мета: узагальнити та систематизувати, отримані на лекції щодо суті та характерних рис економічної системи та різних видів економічної діяльності
Розвиваюча та виховна мета: уміння узагальнювати, обґрунтовувати свою думку, працюючи індивідуально, формування критичного мислення студентів та етики роботи в команді; продовжити формувати логічність і послідовність у викладенні думки, уміння самостійно опрацьовувати навчальний матеріал
Методи навчання: абстрактний, логічний, історичний, частково-пошуковий, інформаційний, проблемний, статистичний, творчий, «мозкового штурму», ілюстративний
Забезпечення заняття: робочий зошит для самостійної роботи; картки – завдання для груп
Література: Л-3 с.445-462; Л-11 с.300-309; Л-1с.627-648.
№ п\п |
Структура заняття
|
Час |
1. 2. 3. 4. 5.
6.
7. |
Організаційна частина Повідомлення теми, формування мети та основних завдань Актуалізація опорних знань Мотивація навчальної діяльності Навчально-дискусійна частина 5.1.Обговорення питань: Основні види інтеграційних формувань. Проблеми інтеграції економіки України у світове господарство. Інтеграційні зв’язки та механізм міжнародного співробітництва України. Економічні аспекти глобальних проблем, міжнародне співробітництво у їх розв’язанні. 5.4. Робота над індивідуальними завданнями. Поточний контроль виконання завдань
Домашнє завдання: Обґрунтувати свої пропозиції щодо інтеграції України до світового ринку Підготуваатися до ККР |
|
Навчально-методична карта заняття № 15
НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА: ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ
Вид заняття: контрольно - облікове
Мета заняття: визначення ступеня засвоєння знань, оволодіння основними
поняттями з навчальної дисципліни
Методи:інструктаж, самостійна робота, вправи, обговорення, узагальнення
Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН:
Література: у відповідності до тем курсу
№ п\п |
Структура заняття |
Час
|
1. 2.
3.
4.
5.
|
Організаційна частина. Вступний інструктаж: 2.1. Ознайомлення з основними технологічними прийомами, операціями, з правилами техніки безпеки. 2.2. Пояснення особливостей виконання завдань.
Поточний інструктаж: 3.1. Самостійне виконання студентами завдань.
Завершальний інструктаж: 4.1. Мотиваційна оцінка роботи студентів
Заключне слово викладача. |
|
Підпис викладача:_________________