ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні методичної методичного об’єднання
від 2023 року
(протокол № 1)
ПОЛОЖЕННЯ
про методичне об'єднання класних керівників
КЗ « Грушівський ліцей
Грушівської сільської ради
Дніпропетровської області»
1. Загальні положення
1.2. Методичне об’єднання класних керівників — структурний підрозділ внутрішньої системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
1.3. Методичне об’єднання класних керівників створюється з числа класних керівників 1-4, 5-11 класів.
1.4. Керівництво роботою Методичного об’єднання класних керівників здійснює голова (керівник), а за його відсутності – секретар МО.
1.5. Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з виховної роботи.
1.6. Уся діяльність Методичного об’єднання класних керівників здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з Програмою розвитку закладу освіти, річним планом роботи та цим Положенням.
2. Основні завдання методичного об’єднання класних керівників
-
Підвищення теоретичного, науково - методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки.
-
Забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів.
-
Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи.
-
Координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів.
-
Вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
-
Сприяння становленню і розвитку виховної роботи класних колективів.
-
Вивчення нормативної та методичної документації з питань освіти та виховання.
-
Робота класних керівників із підвищення кваліфікації (за різними формами: курси, семінари, конференції, педагогічне стажування, друга вища освіта, самоосвіта).
-
Організація «відкритих виховних заходів», майстер-класів з певної теми з метою ознайомлення з методичними розробками щодо організації виховної роботи з учнівським колективом.
-
Функції методичного об’єднання класних керівників
-
Організовує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів.
-
Координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню взаємодію в педагогічному процесі.
-
Планує і постійно координує принципи виховання та соціалізації учнів.
-
Організовує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.
-
Обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів, матеріали узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класних керівників, матеріали атестації класних керівників.
-
Оцінює роботу членів об’єднання, клопочеться перед адміністрацією закладу освіти про заохочення кращих класних керівників.
-
Основні форми роботи методичного об’єднання
-
Форми роботи МО:
- участь у експериментально-дослідній діяльності закладу освіти.
- участь у вебінарах, «круглих столах», семінарах, фестивалях педагогічної творчості, професійних конкурсах тощо.
- засідання методичних об’єднань з питань теорії та методики виховання учнів.
- позакласні заходи та виховні години.
- участь у підготовці засідань Ради закладу освіти, педагогічних рад, нарад при директорові.
- взаємовідвідування виховних заходів із певної тематики з подальшим аналізом і самоаналізом досягнутих результатів.
4.2. Класний керівник має право самостійно обирати ту чи іншу форму участі
у роботі методичного об’єднання, керуючись професійними запитами,
планом самоосвіти.
-
Документація методичного об’єднання класних керівників
-
Банк даних членів методичного об’єднання.
-
Аналіз роботи МО, проведеної в попередньому навчальному році.
-
Річний план роботи методичного об’єднання.
-
Графік відкритих заходів класів.
-
Перспективний план підвищення фахової майстерності класних керівників.
-
План роботи творчих груп.
-
Теоретичні і практичні розробки з проблемних тем творчих груп.
-
План роботи з новопризначеними класними керівниками.
-
Протоколи засідань методичного об’єднання.
-
Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
-
Інструктивно-методичні документи про виховну роботу в класних колективах і діяльність класних керівників.
-
Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи класних керівників. Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».
-
Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання класних керівників
Керівник МО класних керівників:
-
Відповідає:
а) за планування, підготовку, проведення та аналіз діяльності методичного об’єднання;
б) за поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;
в) за своєчасне впорядкування документації про роботу об’єднання та проведені заходи.
6.2. Разом із дирекцією стежить:
а) за дотриманням принципів організації виховного процесу;
б) за виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;
в) за підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;
г) за вдосконалюванням психолого-педагогічної підготовки класних керівників.
-
Організує:
а) взаємодію класних керівників — членів МО між собою і з іншими структурними підрозділами школи;
б) відкриті заходи, семінари, конференції тощо;
в) вивчення, узагальнення та використання на практиці передового педа-гогічного досвіду роботи класних керівників;
г) консультації з питань виховної роботи.
-
Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних заходів класних колективів.
-
Сприяє становленню та розвитку системи виховної роботи класних колективів.
-
Бере участь у підготовці та проведенні атестації класних керівників.
-
Керує діяльністю творчих груп класних керівників.
-
Проведення засідань методичного об’єднання
-
Засідання МО класних керівників проводять 4–5 разів на рік: перше (організаційне) засідання — у вересні, інші — 1 раз на чверть.
-
План роботи МО складається керівником методичного об’єднання, розглядається на першому засіданні методичного об’єднання, узгоджується із директором та затверджується на засіданні методичної ради закладу освіти.
-
З кожного питання, що обговорюється на засіданні, приймаються рекомендації, які фіксуються в протоколах. Рекомендації підписуються головою методичного об’єднання.
-
Керівництво плануванням та організацією діяльності методичного об’єднання здійснюють директор і заступник директора з виховної роботи.
-
Прикінцеві положення
-
Керівництво роботою методичного об’єднання здійснюється на громадських засадах.
-
Директор закладу освіти самостійно вирішує питання про стимулювання (заохочення) роботи керівників методичних об’єднань відповідно до чинного законодавства.
-
Зміни до Положення про роботу методичного об’єднання вносяться шляхом розгляду на засіданні педагогічної ради затверджуються наказом директора.