Тема уроку: Практична робота «Робота з вікнами та їх об’єктами».
Мета уроку:
навчальна: сформувати поняття про основні операції, які можна виконувати над вікнами; формувати вміння застосовувати здобути знання на практиці;
розвивальна: формувати вміння орієнтуватися у видозміненій ситуації; розвивати пізнавальні здібності учнів;
виховна: виховувати в учнів активність, уміння самостійно здобувати знання.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Хід уроку
-
Організаційний етап.
Доброго ранку, діти!
Ось дзвінок сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо.
Щоб урок нам розпочати,
Треба всім нам повторяти:
«Я уважний і серйозний,
Хоч іще малого зросту,
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь.
Впевнений, кмітливий я,
Здобути хочу я знання.
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?
-
Мотивація навчальної діяльності
Учитель. На минулому уроці ви ознайомилися з основним об’єктом операційної системи Windows — вікном. На сьогоднішньому уроці ви продемонструєте свої вміння виконувати певні операції над вікнами (змінювати їх розміри, перетягувати тощо).
-
Актуалізація опорних знань
Інформатичний диктант
Учитель диктує, а учні продовжують речення, вставляючи необхідні поняття або терміни.
-
Windows належить до операційних систем з графічним... (інтерфейсом).
-
Область прямокутної форми, що займає весь екран або його частину в програмі Windows — це... (вікно).
-
Розрізняють такі основні види вікон... (програмні, діалогові та інформаційні).
-
Вікно, що відкривається під час запуску програми, називають... (програмним).
-
Вікно, у якому ставиться запитання і є можливість вибрати варіанти виконання дії — це... (діалогове вікно).
-
Вікна, які призначені для виведення повідомлень про стан або результат роботи програми — це... (інформаційні вікна).
-
Елементи вікна програми або папки — це... (рядок заголовка, рядок меню, робоча область, область завдань, панель інструментів, рядок статусу, смуги прокручування).
-
Рядок заголовка містить... (назву вікна, кнопку Меню вікна та кнопки керування вікном: Згорнути, Розгорнути —> Відновити після розгортання, Закрити).
-
Формування практичних умінь і навичок
Робота з підручником стор.101-104 Практична робота
Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.
Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
Завдання
-
Запустіть програму WordPad (1 (Пуск —> Усі програми —> Стандартні —> WordPad).
-
Визначте, у якому з режимів (повноекранному чи віконному) відкрилося вікно програми.
-
Визначте, який вид цього вікна (вікно програмне, діалогове чи інформаційне).
-
Ознайомтесь, які саме вказівки можуть бути виконані з вікном. (Для цього клацніть правою кнопкою миші на рядку заголовка вікна).
-
Визначте назви кнопок керування вікном програми WordPad. (Можна використати спливаючі підказки. Для цього треба затримати вказівник миші над відповідною кнопкою вікна).
-
Згорніть вікно програми. (Вікно зникає з екрана, але при цьому програма не закривається.)
-
Клацніть мишею на кнопці згорнутого вікна, що розташована на Панелі завдань. Це вікно знову відкриється.
-
Розгорніть вікно на весь екран. (Після виконання зазначеної вказівки назва цієї кнопки зміниться на кнопку Відновити після розгортання).
-
Поверніть попередній вигляд вікна. (Кнопка Відновити після розгортання).
-
Наведіть вказівник миші послідовно на ліву, праву, верхню, нижню межі вікна або на будь-який із кутків вікна. З’ясуйте, як змінюється при цьому вказівник миші.
-
Змініть розмір вікна (спочатку звільніте його, потягнувши за куток, потім зменште до попередніх розмірів, потягнувши за праву та нижню межу).
-
Розмістіть вікно програми на 1/4 частину екрана у верхньому лівому куті (для цього використайте переміщення вікна і зміну його розмірів).
-
Дослідіть, що відбудеться, якщо двічі клацнути на рядку заголовка вікна програми.
-
Поверніть вікно до попереднього вигляду.
-
Закрийте вікно програми.
-
Узагальнення і систематизація знань
Фронтальне опитування
-
У яких режимах можуть відкриватися вікна?
-
З яких елементів складається вікно?
-
Які дії можна виконувати з вікнами?
-
Як перемістити вікно на екрані?
-
Як змінити розміри вікна?
-
Яке вікно вважається активним?
-
Як зробити вікно активним?
-
Чи можуть бути активними відразу декілька вікон?
-
Які є типи вікон?
-
Яке призначення смуг прокручування?
-
Як можна розташувати вікна на екрані?
-
Що таке контекстне меню?
-
Як викликати контекстне меню?
-
Підбиття підсумків уроку
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
-
Чого навчилися на уроці?
-
Що сподобалось на уроці, а що ні?
-
Чи виникали труднощі?
-
Домашнє завдання: опрацювати стор. 79-80 підручника.