20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Практична робота «Робота з вікнами та їх об’єктами»

Про матеріал
Конкурс для освітян України «Вчительська десятка» Практична робота «Робота з вікнами та їх об’єктами»
Перегляд файлу

Тема уроку: Практична робота «Робота з вікнами та їх об’єктами».

Мета уроку:

навчальна: сформувати поняття про основні операції, які можна викону­вати над вікнами; формувати вміння застосовувати здобути знання на практиці;

розвивальна: формувати вміння орієнтуватися у видозміненій ситуації;  розвивати пізнавальні здібності учнів;

виховна: виховувати в учнів активність, уміння самостійно здобувати зна­ння.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

  

Хід уроку

  1.     Організаційний етап.

Доброго ранку, діти!

Ось дзвінок сигнал нам дав,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо.

Щоб урок нам розпочати,

Треба всім нам повторяти:

«Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту,

Зараз з силами зберусь,

Я нічого не боюсь.

Впевнений, кмітливий я,

Здобути хочу я знання.

Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. На минулому уроці ви ознайомилися з основним об’єктом операційної системи Windows — вікном. На сьогодніш­ньому уроці ви продемонструєте свої вміння виконувати певні операції над вікнами (змінювати їх розміри, перетягувати тощо).

 

  1. Актуалізація опорних знань

Інформатичний диктант

Учитель диктує, а учні продовжують речення, вставляючи необ­хідні поняття або терміни.

  •   Windows належить до операційних систем з графічним... (ін­терфейсом).
  •   Область прямокутної форми, що займає весь екран або його частину в програмі Windows — це... (вікно).
  •   Розрізняють такі основні види вікон... (програмні, діалогові та інформаційні).
  •   Вікно, що відкривається під час запуску програми, назива­ють... (програмним).
  •   Вікно, у якому ставиться запитання і є можливість вибрати варіанти виконання дії — це... (діалогове вікно).
  •   Вікна, які призначені для виведення повідомлень про стан або результат роботи програми — це... (інформаційні вікна).
  •   Елементи вікна програми або папки — це... (рядок заголовка, рядок меню, робоча область, область завдань, панель інструментів, рядок статусу, смуги прокручування).
  •   Рядок заголовка містить... (назву вікна, кнопку Меню вікна та кнопки керування вікном: Згорнути, Розгорнути —> Відновити після розгортання, Закрити).

 

  1. Формування практичних умінь і навичок

Робота з підручником стор.101-104 Практична робота

Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).

Завдання

  1.    Запустіть програму WordPad (1 (Пуск —> Усі програми —> Стандарт­ні —> WordPad).
  2.    Визначте, у якому з режимів (повноекранному чи віконному) відкрилося вікно програми.
  3.    Визначте, який вид цього вікна (вікно програмне, діалогове чи інформаційне).
  4.    Ознайомтесь, які саме вказівки можуть бути виконані з вікном. (Для цього клацніть правою кнопкою миші на рядку заголовка вікна).
  5.    Визначте назви кнопок керування вікном програми WordPad. (Можна використати спливаючі підказки. Для цього треба за­тримати вказівник миші над відповідною кнопкою вікна).
  6.    Згорніть вікно програми. (Вікно зникає з екрана, але при цьому програма не закривається.)
  7.    Клацніть мишею на кнопці згорнутого вікна, що розташована на Панелі завдань. Це вікно знову відкриється.
  8.    Розгорніть вікно на весь екран. (Після виконання зазначеної вка­зівки назва цієї кнопки зміниться на кнопку Відновити після розгортання).
  9.    Поверніть попередній вигляд вікна. (Кнопка Відновити після розгортання).
  10. Наведіть вказівник миші послідовно на ліву, праву, верхню, нижню межі вікна або на будь-який із кутків вікна. З’ясуйте, як змінюється при цьому вказівник миші.
  11. Змініть розмір вікна (спочатку звільніте його, потягнувши за куток, потім зменште до попередніх розмірів, потягнувши за праву та нижню межу).
  12. Розмістіть вікно програми на 1/4 частину екрана у верхньому лівому куті (для цього використайте переміщення вікна і зміну його розмірів).
  13. Дослідіть, що відбудеться, якщо двічі клацнути на рядку заго­ловка вікна програми.
  14. Поверніть вікно до попереднього вигляду.
  15. Закрийте вікно програми.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань

Фронтальне опитування

  1.    У яких режимах можуть відкриватися вікна?
  2.    З яких елементів складається вікно?
  3.    Які дії можна виконувати з вікнами?
  4.    Як перемістити вікно на екрані?
  5.    Як змінити розміри вікна?
  6.    Яке вікно вважається активним?
  7.    Як зробити вікно активним?
  8.    Чи можуть бути активними відразу декілька вікон?
  9.    Які є типи вікон?
  10. Яке призначення смуг прокручування?
  11. Як можна розташувати вікна на екрані?
  12. Що таке контекстне меню?
  13. Як викликати контекстне меню?

 

  1. Підбиття підсумків уроку

Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.

  1.    Чого навчилися на уроці?
  2.    Що сподобалось на уроці, а що ні?
  3.    Чи виникали труднощі?
  1. Домашнє завдання: опрацювати стор. 79-80 підручника.

 

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку