«Поняття комп’ютерного вірусу. Історія та класифікація вірусів і троянських програм. Призначення, принцип дії та класифікація антивірусних програм. Робота в середовищі антивірусно

Про матеріал
«Поняття комп’ютерного вірусу. Історія та класифікація вірусів і троянських програм. Призначення, принцип дії та класифікація антивірусних програм. Робота в середовищі антивірусної програми правила профілактики зараження комп’ютера вірусами»
Перегляд файлу

9 клас                                                                                             інформатика

Тема:   «Поняття комп’ютерного вірусу. Історія та класифікація вірусів і троянських програм.  Призначення, принцип дії та класифікація антивірусних програм. Робота в середовищі антивірусної програми правила профілактики зараження комп’ютера вірусами»

Мета уроку:  

- ознайомлення з поняттям комп’ютерного вірусу, їх класифікацією та принципами “зараження” вірусом; призначенням антивірусних програм, класифікацією та принципами роботи; правилами профілактики та боротьби з комп'ютерними вірусами;

 - розвивати мислення, кмітливість;

 - формувати пізнавальну, комунікативну та самоосвітню компетентності;

- виховувати інформаційну культуру, виховувати інтерес до предмету;

- створити умови для розвитку абстрактного мислення;

Очікуваний результат:

* знати    - поняття вірусу, та його класифікацію,

                 - призначення антивірусних програм;

                  - правила профілактики та боротьби з вірусами;

 * вміти     - користуватися антивірусними програмами.   

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютери,  презентації, картки з завданням, листи самоконтролю.

  • Хід уроку

І. Привітання вчителя. Виявлення відсутніх.

Прийом «Сонечко».

 - Добрий день! Погляньте, як посміхається сонечко. Усміхніться одне одному.     Давайте побажаємо один одному успіхів на сьогоднішньому уроці.

ІІ Актуалізація опорних знань

Преревірка д.з . Прийом «Пароль».

Назвати об’єктне слово або словосполучення(дати означення), пов’язане з навчальним матеріалом, який був опрацьований на попередньому уроці.          

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Комп'ютер – великий помічник в роботі.  Назвіть причини, що приводять до збою роботи комп'ютера. (зараження вірусом). Що є «антибіотиком» для “заражених ” програм?   (ативірус)

Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Вивчення  нового  матеріалу

А) Міні-лекція вчителя – вступ до самоосвітньої діяльності учнів

Комп’ютерний вірус – це програма, однак не зовсім звичайна. Вона відрізняється від звичайних програм тим, що, по-перше, запускається без відома користувача, а по-друге, після свого запуску починає  само відтворюватися, тобто створювати шкідливі копії і вставляти їх у файли, системні ділянки дисків, обчислювальні мережі.

Комп’ютерний вірус – це програмний код, що може не санкціоновано запускатися і самовідтворюватися.

  • Б) Інтерактивна вправа «Браунівський рух»

 Цей вид навчальної діяльності надає вам можливість взяти активну участь у навчанні та передачі своїх знань іншим однокласникам.

-Прочитати інформацію картки ( картки різного кольору, додаток 1);

-Чи зрозуміли прочитане? Якщо вам щось не зрозуміло, запитуйте про це у вчителя.

-Учням  необхідно ознайомити зі своєю інформацією інших однокласників. Вони  мають право говорити лише з однією особою,  у якої картка іншого кольору. Поділитися зі своєю інформацією з іншими та самому дізнатися про певну інформацію від них.

- Уважно слухайте інформацію інших, намагайтесь засвоїти якомога більше інформації.

 Коли всі поділилися та отримали інформацію, учні по черзі розповідають у класі, про що вони дізналися від інших.

В) Ви познайомилися з новим навчальним матеріалом. А зараз ми з вами уважно послухаємо учнів творчих груп, які підготували презентації. Перша група – продемонструє презентацію про віруси, а друга група – про антивірусні програми.

 

Завдання класу:

- Уважно слідкуйте за поданою інформацією представниками кожної групи.

*Демонстрація та захист слайдів презентацій  спікерами творчих груп

 (додаток 2.)

Запитання класу:

  • Чи повністю розкриті теми творчими групами?
  • На яку оцінку заслуговують роботи наших груп?(оцінювання роботи груп)

V.Підсумок уроку:

- Дякую за продуктивну роботу на уроці.

- Заповніть  лист самоконтролю - самооцінювання (додаток 3)

- За методом “Уявного мікрофона” назвати нові поняття та терміни уроку та дати їх пояснення.

Домашнє завдання: скласти конспект  теми; скласти кросворд до вивченої  теми.

docx
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку