9 клас інформатика
Тема: «Поняття комп’ютерного вірусу. Історія та класифікація вірусів і троянських програм. Призначення, принцип дії та класифікація антивірусних програм. Робота в середовищі антивірусної програми правила профілактики зараження комп’ютера вірусами»
Мета уроку:
- ознайомлення з поняттям комп’ютерного вірусу, їх класифікацією та принципами “зараження” вірусом; призначенням антивірусних програм, класифікацією та принципами роботи; правилами профілактики та боротьби з комп'ютерними вірусами;
- розвивати мислення, кмітливість;
- формувати пізнавальну, комунікативну та самоосвітню компетентності;
- виховувати інформаційну культуру, виховувати інтерес до предмету;
- створити умови для розвитку абстрактного мислення;
Очікуваний результат:
* знати - поняття вірусу, та його класифікацію,
- призначення антивірусних програм;
- правила профілактики та боротьби з вірусами;
* вміти - користуватися антивірусними програмами.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери, презентації, картки з завданням, листи самоконтролю.
І. Привітання вчителя. Виявлення відсутніх.
Прийом «Сонечко».
- Добрий день! Погляньте, як посміхається сонечко. Усміхніться одне одному. Давайте побажаємо один одному успіхів на сьогоднішньому уроці.
ІІ Актуалізація опорних знань
Преревірка д.з . Прийом «Пароль».
Назвати об’єктне слово або словосполучення(дати означення), пов’язане з навчальним матеріалом, який був опрацьований на попередньому уроці.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Комп'ютер – великий помічник в роботі. Назвіть причини, що приводять до збою роботи комп'ютера. (зараження вірусом). Що є «антибіотиком» для “заражених ” програм? (ативірус)
Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
А) Міні-лекція вчителя – вступ до самоосвітньої діяльності учнів
Комп’ютерний вірус – це програма, однак не зовсім звичайна. Вона відрізняється від звичайних програм тим, що, по-перше, запускається без відома користувача, а по-друге, після свого запуску починає само відтворюватися, тобто створювати шкідливі копії і вставляти їх у файли, системні ділянки дисків, обчислювальні мережі.
Комп’ютерний вірус – це програмний код, що може не санкціоновано запускатися і самовідтворюватися.
Цей вид навчальної діяльності надає вам можливість взяти активну участь у навчанні та передачі своїх знань іншим однокласникам.
-Прочитати інформацію картки ( картки різного кольору, додаток 1);
-Чи зрозуміли прочитане? Якщо вам щось не зрозуміло, запитуйте про це у вчителя.
-Учням необхідно ознайомити зі своєю інформацією інших однокласників. Вони мають право говорити лише з однією особою, у якої картка іншого кольору. Поділитися зі своєю інформацією з іншими та самому дізнатися про певну інформацію від них.
- Уважно слухайте інформацію інших, намагайтесь засвоїти якомога більше інформації.
Коли всі поділилися та отримали інформацію, учні по черзі розповідають у класі, про що вони дізналися від інших.
В) Ви познайомилися з новим навчальним матеріалом. А зараз ми з вами уважно послухаємо учнів творчих груп, які підготували презентації. Перша група – продемонструє презентацію про віруси, а друга група – про антивірусні програми.
Завдання класу:
- Уважно слідкуйте за поданою інформацією представниками кожної групи.
*Демонстрація та захист слайдів презентацій спікерами творчих груп
(додаток 2.)
Запитання класу:
V.Підсумок уроку:
- Дякую за продуктивну роботу на уроці.
- Заповніть лист самоконтролю - самооцінювання (додаток 3)
- За методом “Уявного мікрофона” назвати нові поняття та терміни уроку та дати їх пояснення.
Домашнє завдання: скласти конспект теми; скласти кросворд до вивченої теми.