Воскодавський НВК «ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ст..»
Розробка уроку інформатики
10 клас
Урок - подорож
Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення
Підготувала:
Кондратюк Н.А.
учитель інформатики та математики
Урок інформатики, 10 клас
Тема: Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з поняттям презентації та комп’ютерної презентації, їх призначенням, зі слайдовими та потоковими презентаціями; оглянути програмні та технічні засоби, призначених для створення і демонстрації презентацій; навчити учнів створювати презентації різними способами, зберігати та відкривати створені презентації;
розвиваюча: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера;
виховна: виховувати інформаційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.
Обладнання: ПК, підручники, мультимедійний проектор, презентація теоретичного матеріалу уроку, програма Power Point, картки з інструкціями до навчальної практичної роботи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.
Учні повині:
пояснювати:
порівнювати:
описувати:
вміти:
Структура уроку
1. Організаційний етап. Налаштування на урок «Емоційцний барометр»
2. Актуалізація опорних знань учнів (інтерактивна гра «Незакінчене речення»)
3. Мотивація навчальної діяльності
4. Вивчення нового матеріалу
5. Формування практичних умінь і навичок. Робота в малих групах
6. Підбиття підсумків уроку (бесіда)
7. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
На першому слайді
«Інформатика – це невід’ємне знаряддя сучасної цивілізації»
Вітання, перевірка готовності до уроку, налаштування на урок «Емоційний барометр»
«Емоційний барометр» (слайд 2)
Діти, ви напевно чули, про незвичайну пташку колібрі. Так от, ця маленька істота за одну секунду робить 200 помахів крильми. Тож бажаю вам сьогодні такої ж невтомної працездатності на уроці, як у маленької пташки колібрі. (слайд 3)
II. Актуалізація опорних знань учнів (інтерактивна гра «Незакінчене речення»)
Діти, ви нещодавно закінчили вивчення теми «текстовий процесор». Давайте пригадаємо основні моменти цієї теми. Пограємо в гру «Незакінчене речення», я починаю речення, а ви продовжуєте.
ІНТЕРАКТИВНА ГРА «НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ»
Слухаємо перше речення.
1. Текстовий редактор Word можна завантажити через…
(Відповідь: кнопку Пуск, контекстне меню, створений файл, ярлик, якщо він є на робочому столі.)
2. Вийти з програм Word та Paint можна через...
(Відповідь: закриття вікна програми (натиснути хрестик), командою Файл/ Закрыть, комбінацією клавіш Alt +F4.)
3. Вікно програми Word містить…
(Відповідь: рядок заголовка, рядок меню, панель інструментів, робоче поле, смуги прокрутки, рядок стану.)
4. У програмі Word можна...
(Відповідь: набирати з клавіатури будь-який текст, редагувати, форматувати, зберігати його тощо.)
5. У текстовий документ можна додавати…
(Відповідь: малюнки, фотографії, графіки, діаграми, комбінації фігур тощо.)
ПІДСУМОК. Всі дії, які ми щойно повторили для роботи з текстовим редактором, будемо використовувати і сьогодні на уроці.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, скажіть будь-ласка, а чи любите ви подорожувати? (Так). Нажаль у нас триває навчальний рік і ми не маємо на це часу, але завдяки сьогоднішньому уроку, ми влаштуємо собі незвичайну подорож у багато цікавих куточків нашої планети.
Як же ми це зробимо? Це допоможе зробити нам вивчення сьогоднішньої теми.
IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. (слайд 4)
Сьогодні на уроці ми працюємо над темою: Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення. (слайд 5)
На уроці ми дізнаємося:
Що таке презентація?
Що представляє собою комп’ютерна презентація?
Як їх використовують?
Які презентації називаються слайдовими, а які потоковими?
Які потрібно мати програмні та технічні засоби, щоб створити і демонструвати презентації?
V. Вивчення нового матеріалу
Для викладання нового матеріалу доцільно використовувати комп’ютерну презентацію. (слайд 6)
Що таке презентація?
Слово «презентація» походить від латинського «prezentation», що означає передаю, вручаю. Отже, презентація — це представлення.
Що представляє собою комп’ютерна презентація?
Комп’ютерна презентація – це електронний документ, наочне представлення інформації з використання програмних засобів. (слайд 7-11)
Як їх використовують? (Дискусія)
Через комп'ютерну презентацію можна представляти:
Щоб ви краще зрозуміли призначення комп'ютерних презентацій давайте переглянемо одну з них. Презентація розкриває тему «ЄГИПЕТ» з курсу географії 10 класу.
Учитель. Яке враження на вас справили переглянуті комп'ютерні презентації? Що найбільше вас привабило в них? Чи хотіли б ви створювати навчальні проекти?
Які презентації називаються потоковими, а які слайдовими?
(слайд 12)
Потокова презентація дає можливість створювати презентацію, прив’язану до часової шкали. Тривалість такої презентації точно вимірюється. Технологія створення потокових презентацій реалізована у програмах Macromedia Flesh, Movie Maker та ін.
(Демонструється приклад потокової презентаці). Ми трошки відпочили і можемо далі продовжувати працювати) (слайд 13)
Слайдова презентація це набір картинок-слайдів з певної теми, які зберігаються у файлі спеціального формату. Для створення і демонстрації комп'ютерної презентації призначена програма Місrosoft РоwerРоіnt, яка входить до пакета Місrosoft Office для ОС Windows і є найпопулярнішою програмою для створення презентацій.
В процесі створення презентації потрібно проявити себе як сценариста, режисера, художника і вимогливого глядача. Якість презентації залежатиме від вашої творчості та від художніх та естетичних смаків.
Оскільки РоwerРоіnt входить до пакета Місrosoft Office для ОС Windows, то операції створення, відкриття і збереження документів, введення і редагування тексту, вставки малюнків у текст презентації виконуються так само, як, наприклад, у програмі Word, основні прийоми роботи з якою повторили на початку уроку. (слайд 14-16)
На слайдах можна розміщувати:
Я вважаю, що вас всіх зацікавило створення презентацій, з’ясуємо,
Які потрібно мати програмні та технічні засоби, щоб створити і демонструвати презентації.
Для створення:
Для демонстрації:
VI. Формування практичних умінь і навичок.
Ми перелікували програмні засоби, і все, що нам потрібно для роботи на уроці у на все є, а саме:
Починаємо роботу: (потрібно розміститися за робочими місцями)
Робота в малих групах
Використовуємо алгоритм створення презентації
Працюємо всі з першим слайдом, в своїй роботі використовуємо алгоритм створення презентації.
АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
Діти створили презентацію, тепер використовуємо засоби для перегляду презентацій – ПРОЕКТОР.
Журі отримує бланки для оцінювання презентацій.
______________________________________(Прізвище та ім’я учня)
Критерії |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ВСЬОГО |
|
Примітка: Кожна презентація має бути переглянута і оцінена іншими групами. (Взаємооцінювання)
VІІ. Підбиття підсумків уроку.
Сьогодні на початку уроку ми говорили про те, що любимо подорожувати, але не маємо на це часу. Завдяки сьогоднішньому уроку, ми влаштували собі у подорож у багато цікавих куточків нашої планети, а саме відвідали Англія, Францію, Італію, Турцію, ОАЕ, США.
Оголошення оцінок.
VIII. Домашнє завдання. Підготувати презентацію «Гаряча 10» (наприклад, «10 найбільших міст планети», «10 найкрасивіших водопадів планети», «10 найбільших річок планети»