Тема уроку: Поняття веб-дизайну. Основні тренди веб-дизайну
Мета уроку:
Навчальна. Сформувати знання учнів про поняття веб-дизайну та його основні тренди; сформувати вміння розрізняти сучасні тренди веб-дизайну, що використовуються при розробці сайтів; формувати в учнів усвідомлення важливості різних напрямків веб-дизайну; формувати науковий світогляд та діалектичне мислення.
Розвивальна. Розвивати творчий підхід до навчання як засіб виховання стійкого інтересу до предмета.
Виховна. Виховувати уважність, зібраність, спостережливість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Дайте відповіді на наступні питання:
1) Якими сайтами Ви користуєтеся?
2) Що Вас у них приваблює?
3) Перегляд сайтів більше здійснюєте за допомогою якого пристрою?
IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
У сучасних умовах важливого значення набули Інтернет-технології - це технології створення і підтримки різних інформаційних ресурсів в комп'ютерній мережі Інтернет: сайтів, блогів, веб-форумів, чатів, електронних бібліотек та енциклопедій. В основі Інтернет-технологій лежать гіпертексти і сайти, що розміщуються в глобальній мережі Інтернет або в локальних мережах ЕОМ.
При роботі з Інтернет-технологіями також часто оперуємо поняттям «веб-дизайн». Веб-дизайн - це процес створення веб-сайтів, який включає в себе технічну розробку, структурування інформації, візуальний (графічний) дизайн і доставку по мережі.
Кількість користувачів мережі Інтернет постійно збільшується. Упродовж останніх років незмінними залишаються дві тенденції: необхідність швидкого завантаження сайтів та орієнтація на мобільні сайти.
Основні тренди у веб-дизайні:
а) візуалізація даних - інфографіка сприймається як частина дизайну;
б) персоналізація сайтів - найуспішнішими стануть сайти, орієнтовані на користувача, тобто ті, які надають інформацію з урахуванням статі, віку і навіть особистих уподобань користувача;
в) зростання ролі типографіки - зараз у тренді незвичайні шрифти, різноманітні художні елементи, креативні прийоми на кшталт складання текстів з «газетних вирізок»;
г) пріоритетність відео-контенту - на YouTube щодня переглядають близько 500 млн годин відео;
д) синемаграфіка - ці статичні картинки містять один анімований (динамічний) елемент;
е) геометричні форми - використання у веб-дизайні різних композицій геометричних форм було започатковано в 2016 році, і, за прогнозами, у наступні роки лише набиратиме популярності;
є) 3D-графіка - актуальний тренд, який можна назвати природною еволюцією плоского дизайну;
ж) яскраві кольори - це тренд, який ніколи не втрачає власну актуальність;
з) застосування розділеного екрана (спліт-екрана);
і) поширення використання штучного інтелекту.
Чат-бот (англ. Chatbot) - це комп’ютерна програма, розроблена на основі нейромереж та технологій машинного навчання, яка веде розмову за допомогою слухових або текстових методів. Програма імітує розмову з людиною в Інтернеті, саме тому цей сервіс найкраще зарекомендував себе в месенджерах (Facebook Messenger, Telegram тощо).
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Вивести на екран презентацію або сайт «Основні тренди у веб-дизайні» та запропонувати кожному учню презентувати свій слайд або сторінку сайту.
Учні своїми словами пояснюють як вони розуміють поняття тренд.
Користувачі Всесвітньої мережі становлять 60% від загальної кількості населення, з минулого року їхня кількість збільшилася на 20%. Тому для користувачів сайтів є важливими деякі тенденції. Запропонувати учням зробити висновок: які з озвучених учнями особливостей популярних на сьогодні сайтів є найважливішими.
Продемонструвати учням на екрані для перегляду презентацію з переліком сайтів та запропонувати визначити які тренди, використані у наведених сайтах.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Бесіда за питаннями
1) Що таке чат-бот?
2) Де використовують чат-боти?
3) Що таке синематографіка?
4) Наведіть приклади використання штучного інтелекту в сучасних онлайн-платформах.
5) У чому перевага розподілених екранів?
VI. Домашнє завдання
Опрацювати § 11.1 (сторінки 135-138) підручника Інформатика для 11 класу (автори Руденко В. Д, Речич Н. В., Потієнко В. О.)
Список використаної літератури для складання уроку:
1. Руденко В. Д. Інформатика (профільний рівень): підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. - Харків: Вид-во «Ранок», 2019. - 256 c. : іл.
2. Слюсаренко В. В. Інтернет-технології та веб-дизайн: Навчально-методичний посібник. - Кропивницький: Видавництво ТОВ «КОД», 2018. - 104 с.