Тема. Поняття вгорі, посередині, внизу, порівну, непорівну, більше, менше. Підготовка до письма
Мета: вчити учнів порівнювати групи предметів за кількістю; формувати навички лічби; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Порівняння груп предметів за розміром
• Знайти найдовшу ялинку. Вказати найкоротшу ялинку. Скільки ялинок намальовано? Яка ялинка стоїть першою? Яка ялинка стоїть останньою?
• Знайти найдовший та найкоротший корабель.
2. Лічба предметів
На дошці — два малюнки.
Робота за малюнком 1
— Скільки яблук? Скільки груш? Яких фруктів більше: груш чи яблук? Яблук чи груш? Яких фруктів менше: груш чи яблук?
Робота за малюнком 2
— Кого більше — метеликів чи бджілок? Кого менше: метеликів чи бджілок? Скільки бджілок? Скільки метеликів? Що треба зробити, щоб бджілок та метеликів було порівну?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Практичне порівняння груп предметів за кількістю
Діти викладають на парту кружечки (9) й трикутнички (5).
Завдання: викласти геометричні фігури один під одним. Чого більше? Чого менше? Скільки «зайвих» кружечків? Що треба зробити, щоб кружечків та трикутничків було порівну?
2. Робота з підручником (С. 7).
Завдання 1
— Де спить хлопчик? Дівчинка? Собака? Кіт? Скільки на малюнку тварин?
Завдання 2
— На якому малюнку ягід червоної та чорної смородини порівну? На яких не порівну? На якому малюнку червоних ягід менше?
3. Фізкультхвилинка
4. Вправи на вироблення графічних навичок
Креслення бордюрчиків (С. 7, № 3).
5. Веселий рахунок
Дві синички — дві сестрички у зеленому гаю,
Там і ніжний соловейко веде пісеньку свою.
Скільки всіх? (2 + 1 = 3)
III. Підсумки уроку