Тема. Лічба предметів. Порівняння груп предметів за величиною
Мета: формувати в учнів навички лічби; вчити порівнювати групи предметів; розвивати увагу, спостережливість.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого матеріалу
• На дошці виставлені малюнки іграшок: ведмедик, лялька, заєць, вовк, собачка, кіт, Чебурашка, жабенятко, м’яч, мишка.
Завдання: полічити іграшки, назвати іграшку під номером 4, 7, 2, 10. За яким номером іде іграшка — заєць, жабенятко, ведмедик, мишка? Назвати сусідів собачки. який номер за рахунком вони мають?
• Порахувати від 1 до 10 у прямому порядку, у зворотному порядку.
• На набірному полотні — силуети овочів (4 помідори, 3 огірки, 1 буряк). Скільки всього помідорів? Скільки огірків? Скільки бурячків? Скільки всього овочів?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з індивідуальним набором геометричних фігур
Завдання: викласти 4 квадрати і 5 трикутників. Визначити, чи однакова кількість фігур. Запропонувати розкласти квадрати під трикутниками (один під одним). Як легше визначити, однакова кількість чи неоднакова? Чого більше? На скільки більше? Чого менше? На скільки? Що треба зробити, щоб кількість трикутників й квадратиків стала однаковою?
2. Робота з підручником (С. 4, № 2)
Порівняння предметів. (Коли зайвих предметів нема, тоді говорять, що предметів у двох групах однакова кількість, коли ж є зайві предмети, тоді говорять, що їх кількість неоднакова.)
3. Фізкультхвилинка
Один, два — руки вище, вище голова.
Три, чотири — руки тихо опустили.
П’ять, шість, сім — сісти тихо всім.
— Які числа ми називали під час виконання фізкультхвилинки?
4. Порівняння будиночків за висотою
5. Вправа на вироблення графічних навичок
Робота в зошиті. Написання крапок і рисок.
6. Розв’язання веселих задач
— Мудра сова з лісової школи принесла для вас веселі задачі. Спробуйте їх розв’язати.
• Півень залетів на тин,
А там півник ще один.
Скільки півників усіх?
Полічить-но швидше їх.
• Ось листок і грибок,
Ще листок і грибок.
Скільки є усіх листків?
Скільки всього є грибів?
ІV. Підсумки уроку