Поради педагогам «ВПЛИВ КІНЕЗІОЛОГІЧНИХ ВПРАВ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ТА МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ»

Про матеріал
Міжпівкульну взаємодію можна розвивати за допомогою комплексу спеціальних кінезіологічних вправ. У ході систематичних занять за кінезіологічними програмами в дитини зникають явища дислексії, розвиваються міжпівкульні зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. У зв'язку з поліпшенням інтегративної функції мозку в багатьох дітей спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керу¬вати своїми емоціями.
Перегляд файлу

Поради педагогам

«ВПЛИВ КІНЕЗІОЛОГІЧНИХ ВПРАВ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ТА МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ»

 

  Міжпівкульну взаємодію можна розвивати за допомогою комплексу спеціальних кінезіологічних вправ.

У ході систематичних занять за кінезіологічними програмами в дитини зникають явища дислексії, розвиваються міжпівкульні зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. У зв'язку з поліпшенням інтегративної функції мозку в багатьох дітей спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керу­вати своїми емоціями.

До комплексу кінезіологічних вправ включають:

  • вправи на розтягування, які нормалізують гіпертонус (м'язове напруження) та гіпотонус (неконтрольовану м'язову млявість);
  • дихальні вправи, які покращують ритміку ор­ганізму, розвивають самоконтроль;
  • вправи для очей розвивають міжпівкульну взаємодію, підвищують енергію організму;
  • під час виконання рухів для тіла розвиваєть­ся міжпівкульна взаємодія, знімаються мимо­вільні, ненавмисні рухи й м'язові затиски;
  • вправи для розвитку дрібної моторики;
  • вправи на релаксацію;
  • масаж.

Вправи необхідно проводити щодня протягом шести-восьми тижнів упродовяс 15-20 хв. у день.

  1. Для поступового ускладнення вправ можна використовувати:
  2. прискорення темпу виконання;
  3. виконання із заплющеними очима;
  4. підключення рухів очима та язиком до рухів руками;
  5. підключення дихальних вправ та методу візуалізації.

 

КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИ

ПІД ЧАС РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ

Тілесні рухи

«Незвичайне крокування»

Крок лівого ногою супроводжувати змахом лівої руки. Крок правою ногою супроводжувати змахом правої руки. (Під ритмічну музику.)

«Уважні звірята»

Потрібно крокувати, високо піднімаючи колі­на, торкаючи правою рукою лівої ноги, а лівою — правої (6 пар рухів). Потім крокувати, торкаючи рукою однойменного коліна (6 пар рухів). Закін­чити торканням протилежної ноги.

 

«Хитра лисичка»

Зафіксувати голову прямо. Ліву руку підняти вбік під кутом 45° так, щоб, закривши ліве око, правим не можна було побачити пальці на лівій руці. Після цього продовжувати вправу протягом 7 с. Дивитися па великий палець лівої руки, по­тім змінити погляд на «прямо перед собою» (7 с). Вправу виконувати 3 рази. Потім змінити руку, і вправу повторювати.

«Око-мандрівник»

Початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь-який предмет, який назвав педагог.

КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ХВИЛИНКИ НА ЗАНЯТТЯХ

Дихальні вправи

Мета: активізувати роботу стовбурових відділів мозку;

 розвивати праву півкулю.

І. Вдих, пауза, видих, пауза. Ефективно вико­ристовувати образне уявлення (візуалізацію), тобто підключати праву півкулю. Наприклад, можна уявити жовту кульку в животику. Під час вдиху губи витягують трубочкою і з шу­мом «п'ють» повітря.

  1.      Дихання тільки через ліву, праву ніздрю. (Ди­хання тільки через ліву ніздрю активізує робо­ту правої півкулі головного мозку, сприяє за­спокоєнню й релаксації. Дихання тільки через праву ніздрю активізує роботу лівої півкулі го­ловного мозку, сприяє розв'язанню раціональ­них завдань).
  2.      Глибокий вдих. Пауза. На видиху вимовляти звуки.

«Хмара дихання»

Початкове положення стоячи, руки опущені. Повільно вдихнути через ніс, надути животик, руки перед грудьми. Повільно видихнути через рот, одночасно малюючи коло симетрично двома руками. Намагатися розподілити повітря на все коло рази). Тепер намалювати квадрати й три­кутники.

«Гімнастика мозку»

Мета: розвивати міжпівкульну взаємодію (мо­золисте тіло).

Використовують вправи, «Кулак — ребро — долоня», «Лезгинка», «Вухо — ніс», «Будинок — їжачок — замок», «Гусак — курка — півень», «Зайчик — каблучка — ланцюжок», «Ножиці — собака — конячка», «Зайчик — коза — виделка».

«Жабка» (кулак — ребро — долоня)

Три поясення руки на столі або на коліні по­слідовно змінюють один одного: кулак (долонею вниз), долоня ребром, долоня вниз:

Жабка (кулак) хоче (ребро) до ставка (до­лоня),

Жабці (кулак) дуже нудно (ребро) тут (до­лоня).

«Оладки»

Права рука лежить на першому коліні доло­нею вниз, ліва — на другому долонею вгору. Од­ночасна зміна: тепер права — долонею догори, а ліва — долонею вниз. У міру засвоєння вправи рухи прискорюють.

КІНЕЗІОЛОПЧНІ ВПРАВИ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ, НА ПРОГУЛЯНЦІ, ПІД ЧАС ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вправи на розтягування

Мета:

  • розвивати міжпівкульну взаємодію;
  • знімати мимовільні, ненавмисні рухи та м'я­зові затиски.«Дерево»

Початкове положення сидячи навпочіпки. Сховати голову в коліна, обхопити їх руками. Уя­вити себе насіннячком, яке поступово проростає та перетворюється в дерево. Повільно підвестися, розпрямити тулуб, витягнути руки вгору. Потім напружити тіло й витягнутися. Подув вітер — розгойдувати, як дерево.«Зірви яблука»

Початкове положення стоячи. Уявити собі яблуню з чудовими яблуками. Потягнути пра­вою рукою якомога вище, піднятися навшпиньки й зробити різкий вдих, зірвати яблуко. Нагнутися й покласти яблуко в кошик (видих). Потім підня­ти якомога вище ліву руку й зірвати яблуко, яке там висить.

Тепер нахилитися вперед, покласти яблуко в кошик і видихнути. Використовувати дві руки поперемінно, щоб збирати всі гарні великі яблука та складати їх у кошик.

«Снігова баба»

Уявити себе сніговою бабою. Тіло тверде, як замерзлий сніг. Настала весна, пригріло сонце, снігова баба почала танути. Спочатку «тане» та провисає голова, потім опускаються плечі, роз­слабляються руки й т. ін. У кінці вправи дити­на м'яко падає на підлогу та зображує калюжку води. Необхідно розслабитися. Пригріло сонечко, вода в калюжі стала випаровуватися та перетво­рилася на невеличку хмарку. Дме вітер та жене хмарку по небу.

 

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

  1. Готуючи дитину до школи, пам'ятайте: «Мозок, добре влаштований, вартий більшого, ніж мозок, добре наповнений»
  2. Нерухома дитина не навчається. Будь-яка нова інформація повинна закріплюватися рухом.
  3. Для успішного навчання дітей з мінімальними мозковими дисфункціями використовується повноцінний розвиток міжпівкульної взаємодії.
  4. Лінощі дитини — сигнал негараздів педагогічної діяльності дорослого, неправильно обраної методики роботи з дитиною.
  5. Зробіть своїм головним правилом — не нашкодь!

 

docx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
1730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку