Поради педагогам
«ВПЛИВ КІНЕЗІОЛОГІЧНИХ ВПРАВ НА РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ТА МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ»
Міжпівкульну взаємодію можна розвивати за допомогою комплексу спеціальних кінезіологічних вправ.
У ході систематичних занять за кінезіологічними програмами в дитини зникають явища дислексії, розвиваються міжпівкульні зв'язки, поліпшується пам'ять і концентрація уваги. У зв'язку з поліпшенням інтегративної функції мозку в багатьох дітей спостерігається значний прогрес у здібностях до навчання та вміння керувати своїми емоціями.
До комплексу кінезіологічних вправ включають:
Вправи необхідно проводити щодня протягом шести-восьми тижнів упродовяс 15-20 хв. у день.
КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИ
ПІД ЧАС РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ
Тілесні рухи
«Незвичайне крокування»
Крок лівого ногою супроводжувати змахом лівої руки. Крок правою ногою супроводжувати змахом правої руки. (Під ритмічну музику.)
«Уважні звірята»
Потрібно крокувати, високо піднімаючи коліна, торкаючи правою рукою лівої ноги, а лівою — правої (6 пар рухів). Потім крокувати, торкаючи рукою однойменного коліна (6 пар рухів). Закінчити торканням протилежної ноги.
«Хитра лисичка»
Зафіксувати голову прямо. Ліву руку підняти вбік під кутом 45° так, щоб, закривши ліве око, правим не можна було побачити пальці на лівій руці. Після цього продовжувати вправу протягом 7 с. Дивитися па великий палець лівої руки, потім змінити погляд на «прямо перед собою» (7 с). Вправу виконувати 3 рази. Потім змінити руку, і вправу повторювати.
«Око-мандрівник»
Початкове положення стоячи. Не повертаючи голови, знайти очима будь-який предмет, який назвав педагог.
КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ХВИЛИНКИ НА ЗАНЯТТЯХ
Дихальні вправи
Мета: активізувати роботу стовбурових відділів мозку;
• розвивати праву півкулю.
І. Вдих, пауза, видих, пауза. Ефективно використовувати образне уявлення (візуалізацію), тобто підключати праву півкулю. Наприклад, можна уявити жовту кульку в животику. Під час вдиху губи витягують трубочкою і з шумом «п'ють» повітря.
«Хмара дихання»
Початкове положення стоячи, руки опущені. Повільно вдихнути через ніс, надути животик, руки перед грудьми. Повільно видихнути через рот, одночасно малюючи коло симетрично двома руками. Намагатися розподілити повітря на все коло (З рази). Тепер намалювати квадрати й трикутники.
«Гімнастика мозку»
Мета: розвивати міжпівкульну взаємодію (мозолисте тіло).
Використовують вправи, «Кулак — ребро — долоня», «Лезгинка», «Вухо — ніс», «Будинок — їжачок — замок», «Гусак — курка — півень», «Зайчик — каблучка — ланцюжок», «Ножиці — собака — конячка», «Зайчик — коза — виделка».
«Жабка» (кулак — ребро — долоня)
Три поясення руки на столі або на коліні послідовно змінюють один одного: кулак (долонею вниз), долоня ребром, долоня вниз:
Жабка (кулак) хоче (ребро) до ставка (долоня),
Жабці (кулак) дуже нудно (ребро) тут (долоня).
«Оладки»
Права рука лежить на першому коліні долонею вниз, ліва — на другому долонею вгору. Одночасна зміна: тепер права — долонею догори, а ліва — долонею вниз. У міру засвоєння вправи рухи прискорюють.
КІНЕЗІОЛОПЧНІ ВПРАВИ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ, НА ПРОГУЛЯНЦІ, ПІД ЧАС ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вправи на розтягування
Мета:
Початкове положення сидячи навпочіпки. Сховати голову в коліна, обхопити їх руками. Уявити себе насіннячком, яке поступово проростає та перетворюється в дерево. Повільно підвестися, розпрямити тулуб, витягнути руки вгору. Потім напружити тіло й витягнутися. Подув вітер — розгойдувати, як дерево.«Зірви яблука»
Початкове положення стоячи. Уявити собі яблуню з чудовими яблуками. Потягнути правою рукою якомога вище, піднятися навшпиньки й зробити різкий вдих, зірвати яблуко. Нагнутися й покласти яблуко в кошик (видих). Потім підняти якомога вище ліву руку й зірвати яблуко, яке там висить.
Тепер нахилитися вперед, покласти яблуко в кошик і видихнути. Використовувати дві руки поперемінно, щоб збирати всі гарні великі яблука та складати їх у кошик.
«Снігова баба»
Уявити себе сніговою бабою. Тіло тверде, як замерзлий сніг. Настала весна, пригріло сонце, снігова баба почала танути. Спочатку «тане» та провисає голова, потім опускаються плечі, розслабляються руки й т. ін. У кінці вправи дитина м'яко падає на підлогу та зображує калюжку води. Необхідно розслабитися. Пригріло сонечко, вода в калюжі стала випаровуватися та перетворилася на невеличку хмарку. Дме вітер та жене хмарку по небу.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ