Поради щодо формування швидкочитання
-
Щодня читай по 10 с «Таблиці – чарівниці», «Таблиці складів і звукосполучень» (1 – 5) у помірному і швидкому темпі, помічаючи щоразу олівцем свої досягнення, щоб наступного разу порівняти результати.
-
Щодня вивчай по 1 скоромовці, читаючи спочатку повільно, потім помірно і швидко. Змінюй силу і тембр голосу (пошепки, тихо, голосно, навпаки).
-
Вимовляй швидко п’ятискладові звукосполучення: бі ві гі ді жі
Би ви ги ди жи
По ро со то фо
Се ке ре ме не
Ге де же ке не
Пи ри ши ти фи
-
Ідучи по вулиці «блискавично» намагайся побачити номери припаркованих машин чи проїжджаючого транспорту, вивіски вітрин магазинів, взагалі за всім спостерігай, читай усю рекламу з одного погляду.
-
Виконуй тренінги «Змістовний ряд» для розвитку пам’яті, уяви.
Пенал, олівець, ручка, книга, зошит – портфель.
Гніздо, пір’їна, яйце, пташеня, шкідники – птах….
-
Читай повторно уривок тексту з переходом у цьому ж темпі на новий матеріал.
-
Систематично працюй з пошуковою таблицею, поступово зменшуючи час.
-
Відпрацьовуй читання злиття звуків з нарощенням
Ст. ст. ст. ст
Стл стр ств стн
-
Робота в парах
-
Діти пишуть один одному слова, речення, текст, пропускаючи букви, що позначають голосні звуки. Товариш повинен їх вставити.
-
Діти кодують за допомогою алфавіту слова, а товариш повинен їх відкодувати.
-
Хто більше утворить слів з даного слова.
-
Один учень виконує роль учня – швидко читає текст, а інший виконує роль учителя – слідкує за кількістю прочитаних слів за певний час. Потім діти міняються ролями.
-
Одне і те ж речення діти записують за допомогою кольорових ручок, потім пояснюють один одному свій вибір.
-
Пограй у рольову гру «Я – диктор».
Читаючи текст, якомога частіше відривай погляд від написаного, використовуючи впевненість, міміку, артистичність.
-
Проводь ігри «Слідопит», «День і ніч», «Капкан», «Блискавка», «Кидок - засічка», «Вовк і заєць».